VR6 Turbo Upgrade...
6.484 visninger
|
Oprettet:
Lidt billeder af hvad den sidste måneds tid er gået med.
Motorrummet skulle have en større gennemgang, da det ikke var som jeg ville have det.
I samme omgang blev der lavet nogle opgraderinger....
Motorrummet skulle have en større gennemgang, da det ikke var som jeg ville have det.
I samme omgang blev der lavet nogle opgraderinger....
VR6 Turbo Upgrade...
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.778
Bilen kører fanme godt, lyder fed!
Ser rigtig godt ud, yder godt!
Get over it!
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Bilen er kørt ind på rullefeldt, der er lavet en anden chip i boksen, men styringen er stadg den orginale
Med henhold til oliedampene, så er det begrenset hvad der kommer ind, selvfølgelig kommer der lidt olie i rørene. men så bliver det jo brændt af, i stedet for at svine i motorrummet...
dec 2002
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 124
Kører i selv motor ind, og bruger i stadig original styring?
Må jeg spørge hvorfor du har valgt at føre oliedampe fra topdæksel ind i TC indsugning, sviner det ikke kompressor siden unødigt?
Er selv ved at starte et VR6T projekt op, men mangler lige de sidste par småting for at kunne komme igang.
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 10 Emner: 95 Svar: 666
dec 2007
Følger: 184 Følgere: 176 Biler: 15 Emner: 14 Svar: 81
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
sep 2006
Følger: 110 Følgere: 108 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 8
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Ja Nemlig Lyder godt
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Men hvorfor undvære ext. wg hvis man ikke har noget imod lyden
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Det er ikke til at sige om det er lige der grænsen er, men ja hvorfor presse den unødigt, jo mindre modstand jo bedre.
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Undskyld mig.. Men forklar endelig hvorfor den ik kommer af med trykket Den skal jo heller ik bare smide alt trykket ud? Den skal vel bare bremse turbo ned UDEN compressor stall Er min teori i hvert fald. .
P.S Lyder da for fedt med Extern Wastegate
okt 2005
Følger: 98 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 9 Svar: 72
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Forrøret er 3"
Resten er 70mm , men det hele ender ud i en Hartman potte, så der er en del modstand.
Desuden laver du ikke 600 hk på en 3" uds på en VR6T hvis WG skal gå ind i røret.
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Det gør jeg også på min kadett
Men syntes turboen er for dyr at "Lege" med på Ventoen
Men ja det er sku den fedeste lyd
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Wastegaten laver larm for at give fler hk.
Den der Thansen - Fast and Furious - åbne bov lyd laver jo ikke anden end larm....
Men det er en smags sag....
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Jeg kan desværre ikke flytte bov længe ned.. så skulle den sidde i silicone stykket på hgp slangen, Men da de 2 slanger koster over 4000 nænder jeg ikke at skære i dem
For som jeg har forklaret længere oppe så er der ikke plads mellem IC og indsuningsmanifold til at have en bov monteret, da jeg har valgt at bibeholde klimaanlæg , så der sidder båbe en generator og en klima kompressor, samt klimakøler, salnger osv. i vejen....
Hvis du så motorrummet i virkeligheden vil du kunne se det, der er virkelig ingen plads
Hvis det skulle være på denne måde skulle der laves en åben bov i siden på intercooleren, og så skulle der skæres lidt i kofangeren, men som sagt er jeg ikke Fan af den åbe BOV
Men det er da dejligt med lidt konstruktiv kritik
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Jeg tror vi snakker forbi hinnanden...
Du siger den ik får alt trykket ud til filteret igen med den her løsning.
Den får da slet ingen ting overført med en åben bov?
Hvad er det entenlig du mener der er galt
apr 2008
Følger: 113 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 76 Svar: 1.430
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 120 Biler: 18 Emner: 153 Svar: 513
den gir bare ikk rigtigt nogen mening da det ikk er alt trykket den får overført til filter igen ville være bedre på den kolde side
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Vil du svejse indsuningsrøret direkte på turboen eller hvordan, Det skal da samles med silicone uanset hvad
Det eneste sted man kunne spare en samling er fra bov og til indsuning hvis man lavede røret direkte op til bov.
Men ellers syntes jeg ikke der er flere steder...
apr 2008
Følger: 113 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 76 Svar: 1.430
nej, det er ikke spor svært hvis man kan finde ud af det, er selv rustfast smed.. nu du siger det er svært så for det mig til at tænke om der overhovedet er brugt baggas når du "ikke engang" kan få det tæt, ved du så sådan noget.. btw det er ikke for at hakke dig ned.
HEYER
Ja, det ser sådan ud
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Hvis du læser kommentarene igennem kan du se hvorfor jeg ikke kan have den placeret tættere på gasspjæld end jeg har nu....
Desuden er det svært at få jern og jern til at slutte tæt
Derfor er der silicone slanger...
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Derfor vil jeg hellere have den recirculerende.
Men det er jo en smags sag...
Og hvorfor skulle det ikke give mening at have den til at side der, den forhindre turboen i at stalle uanset hvor du har den siddene mellem spjæld og turbo....?
apr 2008
Følger: 113 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 76 Svar: 1.430
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 120 Biler: 18 Emner: 153 Svar: 513
men kan godt lade sig gøre hvis du tager fra intercool i venstre side og så føre det op til filter
giver ingen mening at have en recirkuleren bov der så heller undværre eller en i det fri
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Thomas L
Ikke hvis de køre med HGP manifold.
Det er den korte manifold, med tilslutning i højre side du tænker på.
Min har tilslutning i bunden.
Desuden er der bibeholdt klimaanlæget på min, så der er så godt som ingen plads omkring gasspjældet...
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 120 Biler: 18 Emner: 153 Svar: 513
maj 2010
Følger: 80 Følgere: 75 Biler: 7 Emner: 31 Svar: 102
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
Det er svært at få den til når man køre med HGP indsuning, og recirkulering
Desuden staller den ikke, så om det er millisekundet før eller efter den begynder at spole fra, har ikke rigtig nogen mærkbar betydning.
Men ja, i teorien har du skam helt ret...
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 120 Biler: 18 Emner: 153 Svar: 513
feb 2007
Følger: 121 Følgere: 130 Biler: 15 Emner: 79 Svar: 458
En WG er en Wastegate, som du kan se på billedet er det en slags ventil der lukker udstødningsgassen uden om turbinehuset når turboen har nået en ønsket ladertyk.
På den måde opretholdes det ønskede tryk, i stedet for turboen løber løbsk.
Heyer - mere vil have mere, jeg skal jo have vinteren til at gå med et eller andet...
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
maj 2010
Følger: 80 Følgere: 75 Biler: 7 Emner: 31 Svar: 102
Super fed motor, wow!
Nu har jeg så tit hørt snakken om WG osv. osv.
Men hvad gør en WG! helt præsist, du virker som den rette mand at spørge.