{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

W124 Special tunet V8 modeller - BRABUS - CARLSSON - AMG

6.861 visninger | Oprettet:

Her er lidt billeder fra det årlige W124 træf og ja det er skam ikke kedeligt det der møder op her kan jeg fortælle :o)
Jeg var der også selv med min BRABUS 3.6-24

Bla. var der rulle felt på træffet hvor E60 AMGeren lagde 389 HK :o)
BRABUS E65 er god for 450 HK og CARLSSON C60 god for ca. 385 HK

Virkelig en meget unik og speciel samling af 3 yderst sjældne W124ere.

BRABUS
Mand | 46 år | Oprettet: 2. jun 2004


Kommentér på:
W124 Special tunet V8 modeller - BRABUS - CARLSSON - AMG
  •   11. okt 2010 Hehe, ja smiley
    Jeg har da også selv fået kæben til at måbe på en 500 ejer, da han nok mente han kunne tage sådan en bette pimpet 300 der :o)
    Men næ han måtte vente til den anden side af 120 stykker før det lykkedes at komme meget stille forbi mig og da jeg ved 260 i timen stadig lå klistret til hans bagende og kippede med lyset,
    Og kom op på siden af ham da han trak ind til siden :o), så tror jeg det gik op for ham at det nok ikke "bare" var en 300 model hehe smiley men sjovt det er det sgu :o) helt sikkert.
    Han blev faktisk lidt sur og gav mig fingeren haha :o)
    Det kunen dog slet ikke få bugt med det kæmpe smil jeg havde smurt ud over hele ansigtet og det blev næsten til latter da jeg så hans langemand :o)
    Jeg mødtes efterfølgende med ham på et mercedes værksted hvor han åbenbart havde svinet min kørsel til (vi kørte lige ud) men han mente at jeg havde skampreset min bil. haha jow jow, nu køre den jo ikke hurtigere end bilen formår, det er jo ikek bjergkøbing granprix hvor man kan trykke pedalen ned igennem gulved og derved presse bilens formåen yderligere haha :o)
    Det er dælme god underholdning når man så direkte viser at man er en dårlig taber hehe :o) specielt da jeg fik påpeget at værkstedet som havde skiftet hans lygteglas, havde monterede alm. lygteglas og ikke 500 lygteglas der jo har langt lys i midten og ikke tågelys. :o)


  •   11. okt 2010 Jeg ville smiley

  •   11. okt 2010 Ja den gamle lange havde været et sjovt V8 projekt.
    Den vejede jo faktisk ikke mere end hvad en W210er vejer med V8er :o)

    Jeg har også tit tænkt på hvordan den havde set ud som 500 model :o) den havde været sjovere end bare at have den alm. 500 :o) men igen så havde motorkraften nok ikke helt svaret til forventningerne, men så kunen man jo altid lave den om til en E60 AMG, så ahvde den nok svaret igen til en 500 vil jeg tro.
    Og mon ikke man som 500 ejer ville have tabt kæben hvis man blev revet af en lang model hehe :o)


  •   11. okt 2010 Det er bare at sætte igang, du har jo karossen smiley
    du skulle have smidt den i din gamle lange smiley


  •   11. okt 2010 Ja, det er helt vildt, så meget de rige skal betale for deres befordrings midler :o)

    Tør man købe noget i Rusland smiley de er jo svindlere hele banden uden undtagelser :o) fordomme har man altid hehe :o)

    Næ hvis nogen havde lavet en W124 med den super stærke 400 CDI V8er, så det ville være et sjovt projekt og en speciel bil :o) men diesel det sviner og lugter og lyder HELT forkert. smiley


  •   11. okt 2010 Det kan ikke betale sig at købe bil i Norge da de har verdens anden højeste bilafgifter... men ville da til enhver tid hellere købe den der står til salg i rusland så! den er jo ikke ramponeret smiley

  •   11. okt 2010 + StickerStorE +

    Godt spottet, jeg havde ikke lige set at jeg havde fået skrevet lygter i stedet for spejle :o)

    Og ja fælgende er nok kun med brabus capsler, ligesom hans karosse også er fra en 230E da jeg spurgte om hans stelnummer hvor der stod WDB124023 osv... det er jo ikke et 500 stelnummer i hvertfald :o)

    Han ville i øvrigt have 800.000 Kr. for den hvis man var intereseret :o) jow jow... :lo)


  •   11. okt 2010 Sidste billede

    Den har ikke 210 lygter og fælgene er ikke Brabus fælge, blot Brabus navkapsler.

    Og nu ved vi jo den "kun" er go' for 420hk smiley


  •   9. maj 2010 okay, ja men syntes ikke blank sort klæder en 124'er. jeg er helt vild med 199 Blauschwartz.

    men selvfølgelig en maling der har siddet på en bil i over 20 år kan også blive mere mat i lakken. smiley


  •   8. maj 2010 Nej der er kun den ene farve kode 199 i den ene variant.

    Men nogle steder kan du få en der er lysere og mørkere fordi det tilbyder man tilfældighvis bare i div farve handleres program af farver.

    Men køb malingen hos Mercedes, så fidnes der kun 1 farve.

    Det er samme farve som min egen brabus ogås har smiley

    Billeder snyder ekstremt meget, men du skal tænke på at den farve bilen blev malet med i 80erne og 90erne var en bly/olie baseret maling, dette er ulovlig at bruge i dag, og man laver den nu på en vandbaseret opløsning og dette medførre unægtelig en microskopisk farve forskæl, men ellers findes der jo også andre farver i sort fra Mercedes kode 040 er jo helt blank sort og så er der vist også en meget mørke grå.

    Men 199 er blå sort metallik :o)


  •   7. maj 2010 okay det er den farve min 124' skal have. men er det mig der er galt med eller er der flere varianter af 199 Blauschwartz metallic ?

    Ja den er voldsom den E60 AMG


  •   4. maj 2010 Det er den nemlig smiley
    Den sorte er så en E60 AMG :o)


  •   4. maj 2010 er den sorte blauschwartz metallic ? smiley

  •   16. dec 2009 Det er fordi man får asosiationer (tror jeg det staves) om Karlson på taget som jo er svensk :o)

    De laver faktisk også nogle ret stilfulde kreationer.

    Men yber alles er nu BRABUS hvorfor de klart også er så store som de er i dag samt at de altid går lige lidt videre end de andre.
    5 af Mercedes egne top chefer køre i BRABUS, det siger da lidt om hvad der er eftertragtede når de selv har AMG zu house :o)


  •   3. aug 2009 Carlsson har nu aldrig været svensk, så vidt jeg ved..

  •   24. sep 2008 Carlsson er jo Tysk :o) ikke svensk, men det kan da godt være der var en svensker med i starten :o)

    Jeg mener nu at have set en der stod Kleemann K50 på, en af de første til et biltræf.? men måske jeg husker forkert...
    Jeg skal ikke hænge mig 100% i det, men jeg har da kataloget fra den tid, så jeg skal lige hjem og se div. motor effekt forøgelser og hvad de hedder som model. :o)

    Hvad med Lorinser og Wäth hvad mon de kalder deres biler?

    Min egen BRABUS hedder ikke E36 men derimod bare BRABUS 3.6-24 da det var før E klassen kom til, men efterfølgelnde kom min model til at hede BRABUS E36


  •   24. sep 2008 nej kleemann kalder deres E50k og ikke k50 smiley men vis carlsson kalder deres c60 så viser det også bare hvor stive de svenskere er hehe

  •   24. sep 2008 en fed stak slæder !


    @ Andrés MED 500 TIL SALG! - synes også en W202 er godt med i den anledning smiley


  •   24. sep 2008 Når Calsson lave en 500E om og bore den op så kalder de den C60 C=Calsson og ikke C klasse :o)
    Hvis du ser Kleemann så klader de også nogle af deres for K50 når det org. er en E50 AMG

    Men ja det er nogle af de yperste fede W124ere der findes.
    De er jo i forvejen bygget meget om hos Porche for at håndtere kræfterne i 500E udgaven.

    Hvis i ser nogle af mine andre fotoalbums har jeg også et album med en BRABUS 7.3-48 W124 V12, faktisk forløberen til deres officielle EV12 7.3 som efterfølgende blev monteret i W210 karossen.

    Her ved jeg at Nordmanden som køre i den V8 BRABUS 6.5 har snakket med BRABUS som siger at her begynder det at knibe for karossen at styre både vægten men også det voldsomme moment V12eren har.

    Men V8eren går lige :o)

    Tilorientering så kan en E60 AMG koste op til 300.000 Kr på abay og ja så skal der også betales afgift, så det er ikke "bare" en 500E der er tale om, disse biler er meget mere sjældne og ikke mindst kostbare trods deres år på bagen :o)
    W124 er en langt bedre bil end feks. W210 derfor ser man også priser på eks 400E w124 der er væsentlig højere end på 420E W210.

    Og ja BRABUS E65 er ganske enkelt noget af det nok mest sjældne, jeg tror faktisk ikke der findes meget mere end 4-5 styk bygget.
    Den ene er her hos Nordmanden og den anden er en bordoux rød hos en tyrker mener jeg.
    Den 3 som vist er sort ejes af en Japaner og så er der vist også en svensk lysegrøn og den sidste kender jeg ikke, men det er hvad jeg har fået oplyst.

    Jeg er helt vild med Nordmandens BRABUS E65 den er for vild hehe :o) det fede vi de her HK er at de alle er skabt på konversionel tuning og ikke et eller andet bambusrør med tryk i :o) rå HK dem kan man regne med over hele scalaen :o)


  •   24. sep 2008 gal den sorte er gangsta!... smiley

  •   24. sep 2008 de godt nok fede de 124'er der. men den carslson kan da aldrig blive en c classe... det jo en e60 så smiley

  •   24. sep 2008 Den smukkeste og mest tidløse Mercedes til dato, hvis nogen spørger mig. Hvordan håndterer den egentligt, alle de kræfter? Kører de godt, mener jeg...

  •   24. sep 2008 Det var da nogen dejlige gamle taxa'er smiley

  •   24. sep 2008 Drømmebilerne!

Annonce