{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lotus Elise 111s 2002

15.789 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Martin S
Mand | 53 år | Oprettet: 24. jul 2007


Lotus Elise 111s

Årgang:
2002
Motor:
1.8 liters centermotor
Rover K-series (K16), (alublok)
4-cylinder in-line, DOHC,
4 valves per cylinder,
VVC

Eftermonteret:
ITG Maxogen Carbon Inductionsystem (tager luft ind fra venstre sidegælle)
Hangar 111 decatpipe
Quicksilver Super Sport udstødning

Ændret indsugning og udstødning skulle gi' 12-14HK
...og en meget bedre lyd :o)
Hestekræfter
156 HK (standard) - ca. 170 HK nu
0-100 5.1 sek (standard)
Topfart: ca. 220 km/t
(Har kørt 210 uden kalechen - det var rigeligt)

Og som Lotus siger:
"It's not how fast it can go. It's how your heart beats in a few seconds."

Vægt: 770 kg
Fælge
111s standardalufælge

17" bag på 225/45/17
16" foran 175/55/16
Dæk
Yokohama AD07
Undervogn
Double wishbone
Bilstein dæmpere

Undersiden af bilen er flad som en pandekage - en 3-delt hækdiffuser hjælper på downforce og stabilitet ved høje hastigheder
Bilstereo
Har skiftet de 4 standardhøjttalere til 4 stk. gode Pioneer
Selve CD'en er ikke det helt store, men over 80km/t kan man ikke høre radioen alligevel - og det gider man heller ikke :o)

Bashøjttalere vejer jo også ;o)
Styling
Bilen er optisk 100% standard
Interiør
Læder på siddeflader, rat og dørsider
Keprotec (et meget slidstærkt kompositstof) på siderne af sæderne
Alcantara på "nakkestøtte", ratcenter og instrumentbord
Stofmåtter (standard på 111s - ekstraudstyr på de øvrige modeller!)

Snap-off Sparco ruskindsrat med 40mm spacer for bedre kørestilling
Ekstra tilbehør
Ingen servo, ingen ABS
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Imprezaen føles som en tung familiecontainer efter en tur i Elisen :o)

Fantastisk direkte og præcis styring - rigelig hurtig og ekstremt involverende - man kan mærke ALT - en skøn køremaskine, der godt kan li' lidt smæk :o)

Vil du se flere Lotus Elise 111s til salg? Andre Lotus eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Lotus Elise 111s
  •   7. mar 2014 Nej, billedet af Maxogen indsugningen er fra en anden bil. Havde ikke lige et fra min egen liggende smiley

  •   13. dec 2013 rigtig fin elise du har der smiley
    har du skiftet indsugnings manifold fra vvc alu manifolden til den almindelige plastik?


  •   22. jun 2010 forsikring
    Jeg giver ca. 9.000 pr. år.


  •   10. mar 2010 Rigtig flot bil
    Selvom jeg kan lide det gammeldags look på Elise fra før faceliftet, så er din nu også en rigtig flot bil. Hvad koster sådan noget Elise at forsikre? Er de fuldstændigt ude i skoven? Jeg har haft Porsche, så jeg har dårlige erfaringer smiley


  •   11. jun 2009 x-høj
    Den er for lækker
    Kan man egentlig få hardtop som erstatning af stoftag. (Løs tag skal)

    "Performance through light weight"


  •   15. apr 2009 bytte med min mini

  •   14. apr 2008 Den er bare så fed!
    Dejlig vogn! Høj herfra! Check også gerne mine biler ud!


  •   31. jan 2008 Flot legetøj
    Du har fået dig


  •   16. dec 2007 ...
    > Mikkel
    Jeg har valgt at få flere ting lavet hos det lokale Roverværksted - fik lavet et par småting hos Michael lassen, men det gør jeg ikke igen - horrible priser......... I morgen skal jeg ha skiftet kilerem på den - det koster 2100,- hos Terminalen (Roverværkstedet) i Birkerød - inkl . moms og materialer - det synes jeg er fornuftigt nok. Der er jo lidt hist og her - specielt hvis du kører lidt bane osv., men ellers er det jo en simpel bil og konstruktion at reparere på. Og rust skal du jo ikke bekymre dig om med alt det alu og galsfiber :o) Skynd dig at køb den grønne - du vil ikke af med den igen... Der er dog lidt flere mandagsting med S1'eren, som de har fikset på S2'eren...men det er vist en længere udredning...

    og.....overfed mini du holder dig der - den har lige fået en ekstrahøj :o)
    Så er du jo nødt til at ha' den S1 i Racing Green og så den nye 111R i samme farve - for at holde stilen ;o)

    > Tonni
    Den står i dag uden plader, men hvis alt går vel skal den indregistreres inden nytår (ny firmabil ;o) - så spørg igen efter nytår, så skal jeg fortælle hvad afgiften blev - jeg ved det ikke endnu...
    Og motoren er en Rover K16 med variable knaster, men i dem der sælges i dag er det Toyotamotoren - de skiftede vist i 2006. Rovermotoren blev valgt pga. dens lave vægt :o)



  •   15. dec 2007 a
    for pokker den er lækker.

    Jeg vil have en elise / exige på et tidspunkt.

    Må man spørge hvad man skal slippe for en elise på danske plader?

    En anden ting. Jeg troede at motoren i en elise/exige var en 1.8 liters Toyota-motor, ikke en Rover ?

    Kan også godt lide det at de har fjernet servo og abs - 100% føling med bilen - ikke noget maskineri til at hjælpe her smiley


  •   7. dec 2007 ..
    Komfort er jo et vidt begreb - jeg synes jo den har rigelig komfort, men den ville nok ikke vaere velegnet som Taxa...

    Det er jo en "for sjov" bil, men hvis man man skal kan man jo sagtens koere langt uden at braekke ryggen....

    Hvor meget den larmer har ogsaa meget med udstoedningssystem at goere...men den larmer uanset - vindstoej osv. saa hvis man sidder og taler fra Kbh til Aarhus har man ondt i halsen af at raabe...

    Men den kan koere som intet andet - praecis, i perfekt balance og pissehurtig smiley

    Skynd jer at koeb en...

    Martin


  •   5. dec 2007 ..
    Faldt lige forbi...

    Jeg må nu nok sige jeg er lidt misundelig, din bil er sådan en min far og jeg står og grubler lidt over hvis vi ser en i dk, og 770kg til en centermotor må da være for fedt i en kurve med fuld vægt på speederen!..
    Jeg læste i en anmeldelse af den at der ikke skulle være så meget komfort i den pga. alt støjskærmning og andet polstring er blevet fjernet for at holde vægten nede, er det helt sandt?.. "de" beskrev 80km/t som om det var løgn.

    Flot bil ellers!..


  •   14. nov 2007 Nosser med biler...
    Hey Calle....

    Meget længe siden!! Ja Polo'en burde jo ha' sin egen sektion her på BG - et fantastisk projekt - tænk hvor mange timer vi har kastet i den - det er ikke til at fatte, at den står så flot...jeg lægger lige et billede op.

    Så i øvrigt du var hoppet på BMW vognen - den ser fed ud, men du skulle hellere ha' givet et bud på Imprezaen - konen råber stationcar hele tiden.........i mine ører lyder det dog mere som "Sku du aldrig ha' nogen plader på den Lotus?".

    Jeg glæder mig også til vores vaskedage til foråret, men måske vi skal ses inden??!

    Martin


  •   10. nov 2007 fed vogn
    !!!!


  •   25. okt 2007 Du får sq ekstra høj
    "Bilen er optisk 100% standard"
    Vægt på 770kg

    Tjae, det er sådan noget jeg kan lide smiley Kanon fin køremaskine


  •   30. aug 2007 Godt hjem...
    Hej Bo,

    OK du er også her :o)
    Du har lige fået en ekstra høj - vi må jo holde sammen!

    Paul hjalp mig med at flække en løsning sammen - vi vi sat en klamme og et spændebånd på, så nu sidder det OK ind til delen kommer hjem i næste uge :o)

    Ellers super fede dage!!

    mange hilsner
    Martin


  •   29. aug 2007 Hej Martin
    Kom du godt hjem fra træffet i weekenden.
    Fik du lavet dit motor ophæng?

    Mvh. Bo


  • Mads  A
    Mads A Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3
      21. aug 2007 !
    Sikke dog en imponerende bilpark.., Jeg har i lang tid drømt om en Elise..! Ekstra høj til begge biler..

    Vh Mads..


  •   31. jul 2007 ...
    så blev der en X-høj fri hos mig, og den får du lige... max fed slæde...

    / Anders B.


  •   30. jul 2007 .
    Wow, sikke en bilpark... smiley

    Og de fælge må være de flotteste std. fælge jeg har set til dato!


  •   30. jul 2007 hey
    fuck en nice vogn du har dig der


  •   30. jul 2007 For nice Vogn...


  •   30. jul 2007 NIIICE
    Fuck hvor nice virkelig en bil med masser af omtale Jeremy Clarkson kan ikke holde din kæft om den smiley vil så også sige han jeg kan heller ikke lad vær med at bruge den i bil spil så manøvre dygtig den er smiley men høj herfra smiley


  •   30. jul 2007 Video
    En lille videosnas fra en tur på Sjællandsringen :o)

    http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3967


  •   30. jul 2007 Velkommen
    Det er en rigtig køremaskine du har fået dig der. Tillykke med den !


  •   30. jul 2007 nice nice nice...
    Alt for fed bil, det er nok en af de ultimative køreoplevelser man får i en bil som denne, har jeg hørt ! ville rigtig gerne gi´ X-høj, men har desværre ikke flere... feeeeeed bil, held og lykke med den

    / Anders B.


  •   30. jul 2007 >Kasper S
    Motoren er en Rover K - den samme som ligger i en MGF - bare med lidt anden styring. Den blev valgt af Lotus fordi blokken er i alu og vejer meget lidt.
    I de nye Eliser er man gået over til Toyotamotoren.


  •   30. jul 2007 nice
    Rigtig fed vogn, hvor de ellers få heste lyder af lidt, men føles sindsygt hurtigt i den lille kasse!

    Velkommen til.


  •   30. jul 2007 Mums!
    Større køreglæde end i en Lotus, fås ganske enkelt ikke! smiley


  •   30. jul 2007 Fedt koncept
    Velkommen til herfra med din fede bil og en høj herfra også!

    centermotor - perfekt smiley

    Er motoren stadig fra Toyota i dem? 1.8 liters VVTi ?


  •   30. jul 2007 velkommen herfra
    Den er fanme sprød.. hold da op


  •   30. jul 2007 ..
    Tak - og jo det er skam min :o)
    Drømmebil gennem mange år - hentede den i Tyskland sidste år.
    Den er ikke på plader endnu :o(

    Martin


  •   30. jul 2007 Velkommen!
    Alt Alt ALT for fed racer bil!!

    Sådan en SKAL jeg eje en dag!!
    Tillykke med den!


Annonce