{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota starlet 1,5 turbo *solgt* [Tidl. bil] 1996

14.317 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Olsen
Mand | 44 år | Oprettet: 12. mar 2007


Toyota starlet 1,5 turbo *solgt*

Årgang:
1996
Motor:
I motorrummet er følgende lavet/udskiftet:
-der er mont. en 1,5 motor i 5E-FHE fra Gadbjerg motorimport. En normal 1,5 motor hedder 5E-FE men det ekstra H betyder ar der er en anden indsugning manifold på med 8 spjældhuse ligesom de gamle twin cam motore som åbner de sidste 4 spjæld op omkring 4600 omdr/m. Dette bevirker at motoren får 110 HK istedet for de 90 HK standart.
-motoren er parret sammen med en original 1,3 turbo motor 4E-FTE så der ikke er valgt nogen form for lette løsninger med motor projektet såsom 2 toppakninger, drejet af standart stempler osv...
-jeg renoverede motoren i påsken sidste år med 4 helt nye ORGINALE 1,3 turbo stempler, nye stempel ringe, nye olieskrabe ringe, plejel lejer, hoved lejer. I samme forbindelse blev der skiftet ORGINAL tandrem med ORGINALE remstrammerhjul og medløberhjul og mener også at vandpumpen er skiftet ved samme lejlighed. Det skal siges at jeg KUN kører 5000 km per olieskift og der bliver skiftet olie og ORGINALT filter HVER gang. Der er ingen værkstedsregninger på dette store projekt da jeg selv er udlært mekaniker på et autoriseret toyota værksted.
-der er kommet det ORGINALE 1,3 turbo topstykke på sammen med de ORGINALE nye turbo stempler for at sænke kompressions forholdet.
-turboen er også en ORGINAL CT12 turbo som sidder på en 1,5 turbo motor hvor der normalt sidder en CT9 turbo på en standart 1,3 turbo motor.
-der er en ganske almindelig bosch blow off ventil på for ikke at bremse turboen mellem gearskift
-motorstyringen er lavet og monteret af Rene AKA turbomotor.dk med lounce control (kontakt til at hidse turboen op før "take off")
-bilen er monteret med turbo gearkasse med indbygget spær så den trækker godt på begge hjul ved start. Det går ikke bare op i hjulspind :-)
Hestekræfter
ikke målt men bestemt ikke langsom til de knap 900 kg :-) he he
Som sagt ingen måling men Rene fra turbomotor.dk vil skyde den til 180HK ved 0,7 bar og 160 HK ved 0,6 bar
Fælge
Ps. Billederne i annoncen er taget med mine fine 18" fælge på men desværre var jeg ikke den eneste som synes de var fede så dem ejer jeg ikke mere. (forbandede tyveknægte)
Der er andre 17" på vej under den
Dæk
Lige pt. siddder der 155/80-13 vinterdæk på bilen til jeg får mine andre 17" på.
på de 18" var der 215/35-18 bare nogle sillige dæk for at se hvor hurtig de blev høvlet af
Undervogn
-komplet gul koni undervogn just.bar i hårdhed for+bag
-armrede bremseslanger for (bremseslanger i stål)
-sports skiver+klodser+bremse bagger fra gunner åskov motorsport (br.bagger er hentet hjem fra England)
Bilstereo
Kun højtalere i hattehylden efter indbrud.
Ellers pioneer med gul kevlar membran i front
6x9 i hattehylde 2 forstærkere og 12" sub
Styling
Udvendig er der følgende lavet/udskiftet:
-kofangere indfarvet
-spejle indfarvet
-stødlister malet sorte
-visker arme malet sorte og har fået klarlak
-bagvisker lagt ned
-tonede ruder hele vejen rundt (3 bagerste ruder blev skiftet inden solfilm blev mont.)
-klare blinklys foran
-klare blinklys på siden
-blinklys på siden er flyttet frem for at have plads til lambo beslagene og blinklysene
-glanza v baglygter
-Lambo døre monteret (fed detalje)
-gti antenne
Interiør
Indvendig er følgende lavet/udskiftet:
-specielle skålsæder i sort og rød (så det passer til resten af bilen)
-rød lys i instrumentbord
-rød lys i varmeapperat
-dioder omkring i speedometer til shiftlight
-a/c kontakt til skift mellem høj/lav tryk også med rød lys 0,5/0,7 bars tryk
-2 måleure i fedt design bygget ind i de 2 luftkanaler over varmeapperatet. 1 til ladetryk og 1 til olietemperatur
-sorte velour lexus måtter med rød kant syning
-pioneer højtalere i hattehylden
Ekstra tilbehør
kig i bemærkninger der står alt
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
I får lige hele smøren her...
Bilen er rød og er lige blevet hellarkeret og alle emblemer er fjernet.
Bilen er fra 1996 og står på papir som en 1,3 sport med omdrejnings tæller
Har papire fra toyota DK om at det er lovlig med en 1,5 5E-FE motor i
Bilen har kørt 244xxx km
Motoren har kørt 44xxx km siden renovering
Bilen holder syn til 30/11-08

Udvendig er der følgende lavet/udskiftet:
-kofangere indfarvet
-spejle indfarvet
-stødlister malet sorte
-visker arme malet sorte og har fået klarlak
-bagvisker lagt ned
-stor udst. fra forrør og bagud. K-silence hedder den vist nok
-tonede ruder hele vejen rundt (3 bagerste ruder blev skiftet inden solfilm blev mont.)
-klare blinklys foran
-klare blinklys på siden
-blinklys på siden er flyttet frem for at have plads til lambo beslagene og blinklysene
-glanza v baglygter
-Lambo døre monteret (fed detalje)
-komplet gul koni undervogn just.bar i hårdhed for+bag
-armrede bremseslanger for (bremseslanger i stål)
-sports skiver+klodser+bremse bagger fra gunner åskov motorsport (br.bagger er hentet hjem fra England)
-gti antenne
-venstre bærekugte er skiftet ORGINAL
-baghjulsleje udskiftet ORGINAL

Indvendig er følgende lavet/udskiftet:
-specielle skålsæder i sort og rød (så det passer til resten af bilen)
-rød lys i instrumentbord
-rød lys i varmeapperat
-dioder omkring i speedometer til shiftlight
-a/c kontakt til skift mellem høj/lav tryk også med rød lys 0,5/0,7 bars tryk
-2 måleure i fedt design bygget ind i de 2 luftkanaler over varmeapperatet. 1 til ladetryk og 1 til olietemperatur
-sorte velour lexus måtter med rød kant syning
-pioneer højtalere i hattehylden

I motorrummet er følgende lavet/udskiftet:
-der er mont. en 1,5 motor i 5E-FHE fra Gadbjerg motorimport. En normal 1,5 motor hedder 5E-FE men det ekstra H betyder ar der er en anden indsugning manifold på med 8 spjældhuse ligesom de gamle twin cam motore som åbner de sidste 4 spjæld op omkring 4600 omdr/m. Dette bevirker at motoren får 110 HK istedet for de 90 HK standart.
-motoren er parret sammen med en original 1,3 turbo motor 4E-FTE så der ikke er valgt nogen form for lette løsninger med motor projektet såsom 2 toppakninger, drejet af standart stempler osv...
-jeg renoverede motoren i påsken sidste år med 4 helt nye ORGINALE 1,3 turbo stempler, nye stempel ringe, nye olieskrabe ringe, plejel lejer, hoved lejer. I samme forbindelse blev der skiftet ORGINAL tandrem med ORGINALE remstrammerhjul og medløberhjul og mener også at vandpumpen er skiftet ved samme lejlighed. Det skal siges at jeg KUN kører 5000 km per olieskift og der bliver skiftet olie og ORGINALT filter HVER gang. Der er ingen værkstedsregninger på dette store projekt da jeg selv er udlært mekaniker på et autoriseret toyota værksted.
-der er kommet det ORGINALE 1,3 turbo topstykke på sammen med de ORGINALE nye turbo stempler for at sænke kompressions forholdet.
-turboen er også en ORGINAL CT12 turbo som sidder på en 1,5 turbo motor hvor der normalt sidder en CT9 turbo på en standart 1,3 turbo motor.
-der er en ganske almindelig bosch blow off ventil på for ikke at bremse turboen mellem gearskift
-motorstyringen er lavet og monteret af Rene AKA turbomotor.dk med lounce control (kontakt til at hidse turboen op før "take off")
-bilen er monteret med turbo gearkasse med indbygget spær så den trækker godt på begge hjul ved start. Det går ikke bare op i hjulspind :-)
jeg har selvfølgelig "synskit" (ORGINAL udstødnings manifold og forrør)

Der er sikket en del jeg har glemt at nævne i det overstående så har du et par spørgsmål eller noget skal du være hjertelig velkommen til at kontakte mig



Vil du se flere Toyota starlet 1,5 turbo *solgt* til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota starlet 1,5 turbo *solgt*
Annonce