Peugeot 106 Gti 16v 1998

9.498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Peugeot 106 Gti 16v

Årgang:
1998
Motor:
• 1,6 16v gti.. ( NFX TU5J4 - 1587 ccm)

• 118 hk - 6600 rpm
• 145 nm - 5200 rpm



• Stage 1: - Tidligere opsætning..

• Knaster fra agergård.. ( Antal grader ukendt, 260 grader ?? )
• 4-2-1 Bananmanifold.. ( Mærke ukendt )
• Hjemmelavet komplet 2" rustfri udstødning..
• Hjemmelavet cupindsugning, i 3" rustfri rør.
• Oli catch tank med Green krumtapsudluftningsfilter..
• Oktan 99 fra Shell..

• Idag den 4/6-2009 ved DHB, blev bilen målt til følgende, med overnævnte opsætning:

• 158,5 Hk - 7025 Rpm
• 175,0 Nm - 5098 Rpm



• Næste projekt:


• Stage 2: Flere HK og NM + Bedre køling af motoren.. ( Tjek album for billeder.. )

• Indsugningssiden:
• Hjemmelavet indsugningsmanifold..
• 100mm spjæld..
• 4 stk. 330cc dyser..
• Benzintrygsregulator - D1 Spec..
• Rustfri dysebro..

• Udstødningssiden:
• 106 MAXI udstødningsmanifold, med 2,5" udgang..
• 2,5" homemade rustfri udstødning..
• 50m Powerwrap..

• Tænding:
• MSD ignition 40000 volt, med 8,5mm kabler.. ( Mangler )
• Beru Ultra-X platin tændrør..
• Chip så den kan snorre 9000 rpm ( 7250 rpm std. )

• Drivlinjen:
• Greenspeed Carbon kobling - God for min. 190 HK..
• FIDANZA svinghjul i alu på 2,9 kg.. ( std. 4,5 kg)
• Short shift - minus 60% i vandringen..
• Forstærket skiftestænger med låsemekanisme..

• Køling:
• 19 rækkers oliekøler med thermostat..
• 2 stk. 12" blæser til køleren..

• Lindemann produkter:
• Fuel System Cleaner..
• Manual Gearbox & Diferential Treatment..
• 2 L. DEXRON II..
• Instant Power..
• Engine Performance Treatment..
• Oil System Cleaner..


• Stage 3: Flere HK og NM.. - Nu får vi af se om dette bliver til noget, men hvem ved.. :)

• 2 stk. justerbar knasthjul..
• 290 - 306 graders knaster..
• 4 lags ståltoppakning..
• ARP bolte i motoren..


Hestekræfter
•Std:
• 118 hk - 6600 rpm
• 145 nm - 5200 rpm
• 0-100 - 8,7 sek.

• Stage 1:
• 158,5 Hk - 7025 Rpm
• 175,0 Nm - 5098 Rpm
• 0-100 - ca. 6,5 - 7 sek. tror jeg..

• Stage 2: Håber på minimum.
• 180+ Hk
• 190+ Nm
Fælge
• 7 x 16" Compomotive
Dæk
• 205/45-16" - Roadstone 3000
Undervogn
Bremser: ( Juli 2008 - 118000 km) - Tjek album for billeder..

• 4 x EBC Turbo Grove bremseskiver.. For + bag.. :)
• 4 x EBC Green Stuff bremseklodser.. For + bag.. :)
• 2 x Nye Bremsekaliber i for.. H + V..
• 2 x Nye Bremsekaliber i bag.. H + V..
• 2 x Nye håndbremsekabler.. H + V..
• Nye Bremserør..


Undervogn: ( Juli 2008 - 118000 km ) - Tjek album for billeder..

• Nye Cobra sænkningsfjedre.. 60mm :)
• Nye gule KONI støddæmper i for.. Olietryk og justerbare..
• Nye gule KONI støddæmper i bag.. Gastryk og justerbare..
• 1 x Helt ny bagbro..
• 2 x Nye svingarme, H + V..
• 2 x Nye nålelejer, H + V..
• 2 x Nye torisionsstænger, H + V..
• 1 x Ny krænningsstabilisator i bag..
• Nye pakninger, bøsninger og bolte..
• Nye ABS sensor i bag, H + V..
• Nye Hjullejer i bag, H + V..
• Nye Hjullejer i for, H + V..
• Nye Stabilisatorstænger, H + V..
• Nye Bærekugler, H + V..
• Nye Styrekugler, H + V..
• Nye tårn lejer, H + V.. ( Dem i toppen ved fjedrene )

• Fremtid når pengene er til det:

• 305x28mm skiver fra en 406 3,0 v6.. ( Std. 247x20,5 )
• 4 stemplet kaliber fra en 406 3,0 v6.. ( Std. 1 stemplet )
• Rustfri stålarmeret bremseslanger hele vejen rundt..
Bilstereo
• Lyden fra min NA motor.. :)
Styling
• Std. Gti skørter, og skærmforøger.. Nice.. :)

• Fremtid når pengene er til det:

• Sparco Sæder..
• Sparco H-seler..
• Carbon instrumentbord..
• Nye forlygter ( Sort )..
• Nye baglygter ( Sort )..
• Nye sideblink ( Sort )..
• Nye fjernlygter ( DE-linse )..
• 3 sæt xenon 8000k..
• Nye ureskiver / Plasmaskiver..
• Lexan ruder..
• Glasfiber bagklap..
• Glasfiber motorhjelm
• Glasfiber døre
• Carbon døresider
Interiør
• pt. Std. Gti forsæder.. ( alt andet er kommet ud, undtaget instrumentbordet. )
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
• Udover alle de nye dele under: Undervogn.. Er der også blevet lavet følgende: ( April - 2009 - 121000 km )
• Ny tandrem..
• Ny generatorrem..
• Ny vandpumpe..
• Ny Remstrammer sæt..
• Nye simmerringe ved trækakslerne..
• Ny gearolie.. 2 L 75/80
• Ny Oliefilter..
• Ny kobberpakning til bundpropen ved bundkaret..
• Ny motorolie.. 3,2 L castrol 10/40
• Ny køler..
• Ny kølevæske..

• Kabinen er pillet ud, hvorefter jeg fandt 4 små rust pletter, fordi en eller anden ikke har kunne sætte bundpropperne ordenlig i efter sig.. De blev sliber ned sammen med resten af bunden.. Hele bunden blev malet med epoxy grunder efterfulgt med "Hammerlak" , og tilsidst rød igen.. :)

• Hvis i kan se at der mangler nogle forbedringer, så sig endelig til..
• Bilen er ikke tilsalg..!

Vil du se flere Peugeot 106 Gti 16v til salg? Andre Peugeot eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Peugeot 106 Gti 16v
Annonce