{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Peugeot 106 Gti 16v 1998

9.455 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

DJPerformance
Mand | 36 år | Oprettet: 13. maj 2006


Peugeot 106 Gti 16v

Årgang:
1998
Motor:
• 1,6 16v gti.. ( NFX TU5J4 - 1587 ccm)

• 118 hk - 6600 rpm
• 145 nm - 5200 rpm



• Stage 1: - Tidligere opsætning..

• Knaster fra agergård.. ( Antal grader ukendt, 260 grader ?? )
• 4-2-1 Bananmanifold.. ( Mærke ukendt )
• Hjemmelavet komplet 2" rustfri udstødning..
• Hjemmelavet cupindsugning, i 3" rustfri rør.
• Oli catch tank med Green krumtapsudluftningsfilter..
• Oktan 99 fra Shell..

• Idag den 4/6-2009 ved DHB, blev bilen målt til følgende, med overnævnte opsætning:

• 158,5 Hk - 7025 Rpm
• 175,0 Nm - 5098 Rpm



• Næste projekt:


• Stage 2: Flere HK og NM + Bedre køling af motoren.. ( Tjek album for billeder.. )

• Indsugningssiden:
• Hjemmelavet indsugningsmanifold..
• 100mm spjæld..
• 4 stk. 330cc dyser..
• Benzintrygsregulator - D1 Spec..
• Rustfri dysebro..

• Udstødningssiden:
• 106 MAXI udstødningsmanifold, med 2,5" udgang..
• 2,5" homemade rustfri udstødning..
• 50m Powerwrap..

• Tænding:
• MSD ignition 40000 volt, med 8,5mm kabler.. ( Mangler )
• Beru Ultra-X platin tændrør..
• Chip så den kan snorre 9000 rpm ( 7250 rpm std. )

• Drivlinjen:
• Greenspeed Carbon kobling - God for min. 190 HK..
• FIDANZA svinghjul i alu på 2,9 kg.. ( std. 4,5 kg)
• Short shift - minus 60% i vandringen..
• Forstærket skiftestænger med låsemekanisme..

• Køling:
• 19 rækkers oliekøler med thermostat..
• 2 stk. 12" blæser til køleren..

• Lindemann produkter:
• Fuel System Cleaner..
• Manual Gearbox & Diferential Treatment..
• 2 L. DEXRON II..
• Instant Power..
• Engine Performance Treatment..
• Oil System Cleaner..


• Stage 3: Flere HK og NM.. - Nu får vi af se om dette bliver til noget, men hvem ved.. :)

• 2 stk. justerbar knasthjul..
• 290 - 306 graders knaster..
• 4 lags ståltoppakning..
• ARP bolte i motoren..


Hestekræfter
•Std:
• 118 hk - 6600 rpm
• 145 nm - 5200 rpm
• 0-100 - 8,7 sek.

• Stage 1:
• 158,5 Hk - 7025 Rpm
• 175,0 Nm - 5098 Rpm
• 0-100 - ca. 6,5 - 7 sek. tror jeg..

• Stage 2: Håber på minimum.
• 180+ Hk
• 190+ Nm
Fælge
• 7 x 16" Compomotive
Dæk
• 205/45-16" - Roadstone 3000
Undervogn
Bremser: ( Juli 2008 - 118000 km) - Tjek album for billeder..

• 4 x EBC Turbo Grove bremseskiver.. For + bag.. :)
• 4 x EBC Green Stuff bremseklodser.. For + bag.. :)
• 2 x Nye Bremsekaliber i for.. H + V..
• 2 x Nye Bremsekaliber i bag.. H + V..
• 2 x Nye håndbremsekabler.. H + V..
• Nye Bremserør..


Undervogn: ( Juli 2008 - 118000 km ) - Tjek album for billeder..

• Nye Cobra sænkningsfjedre.. 60mm :)
• Nye gule KONI støddæmper i for.. Olietryk og justerbare..
• Nye gule KONI støddæmper i bag.. Gastryk og justerbare..
• 1 x Helt ny bagbro..
• 2 x Nye svingarme, H + V..
• 2 x Nye nålelejer, H + V..
• 2 x Nye torisionsstænger, H + V..
• 1 x Ny krænningsstabilisator i bag..
• Nye pakninger, bøsninger og bolte..
• Nye ABS sensor i bag, H + V..
• Nye Hjullejer i bag, H + V..
• Nye Hjullejer i for, H + V..
• Nye Stabilisatorstænger, H + V..
• Nye Bærekugler, H + V..
• Nye Styrekugler, H + V..
• Nye tårn lejer, H + V.. ( Dem i toppen ved fjedrene )

• Fremtid når pengene er til det:

• 305x28mm skiver fra en 406 3,0 v6.. ( Std. 247x20,5 )
• 4 stemplet kaliber fra en 406 3,0 v6.. ( Std. 1 stemplet )
• Rustfri stålarmeret bremseslanger hele vejen rundt..
Bilstereo
• Lyden fra min NA motor.. :)
Styling
• Std. Gti skørter, og skærmforøger.. Nice.. :)

• Fremtid når pengene er til det:

• Sparco Sæder..
• Sparco H-seler..
• Carbon instrumentbord..
• Nye forlygter ( Sort )..
• Nye baglygter ( Sort )..
• Nye sideblink ( Sort )..
• Nye fjernlygter ( DE-linse )..
• 3 sæt xenon 8000k..
• Nye ureskiver / Plasmaskiver..
• Lexan ruder..
• Glasfiber bagklap..
• Glasfiber motorhjelm
• Glasfiber døre
• Carbon døresider
Interiør
• pt. Std. Gti forsæder.. ( alt andet er kommet ud, undtaget instrumentbordet. )
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
• Udover alle de nye dele under: Undervogn.. Er der også blevet lavet følgende: ( April - 2009 - 121000 km )
• Ny tandrem..
• Ny generatorrem..
• Ny vandpumpe..
• Ny Remstrammer sæt..
• Nye simmerringe ved trækakslerne..
• Ny gearolie.. 2 L 75/80
• Ny Oliefilter..
• Ny kobberpakning til bundpropen ved bundkaret..
• Ny motorolie.. 3,2 L castrol 10/40
• Ny køler..
• Ny kølevæske..

• Kabinen er pillet ud, hvorefter jeg fandt 4 små rust pletter, fordi en eller anden ikke har kunne sætte bundpropperne ordenlig i efter sig.. De blev sliber ned sammen med resten af bunden.. Hele bunden blev malet med epoxy grunder efterfulgt med "Hammerlak" , og tilsidst rød igen.. :)

• Hvis i kan se at der mangler nogle forbedringer, så sig endelig til..
• Bilen er ikke tilsalg..!

Vil du se flere Peugeot 106 Gti 16v til salg? Andre Peugeot eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Peugeot 106 Gti 16v
Annonce