{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Peugeot 405 T16 4x4 *SOLGT* [Tidl. bil] 1994

11.816 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Martin H
Mand | 43 år | Oprettet: 5. jun 2007


Peugeot 405 T16 4x4 *SOLGT*

Årgang:
1994
Motor:
2.0 Turbo Standard
Før:
Turbo T25 hybrid (vidst nok)

Nu:
Garrett T25
Hestekræfter
Før:
196 HK ved 1,1 bar
288 NM ved 1,1 bar

216 HK ved overboost 1,3 bar
315 NM ved overboost 1,3 bar


Nu:
220HK+, men ikke Målt endnu. Og endda med mindre tryk en standard. (Blevet skudt på en 250-260Hk men stadig under normal tryk.)
Fælge
Sommer1: Superleague 18" ET 40
Sommer2: Standard 16" T16
Vinter1: Peugeot 205/309 GTI 15"
Vinter2: Stålfælge.
Dæk
Sommer1: Roadstone 215/35-18
Sommer2: Falken FK-452 205/50 ZR16 87W med fælgbeskyttelses liste
Vinter2: 195/50-15 Kan ikke lige huske mærket.
Undervogn
Standard med selvregulerende Hydralisk bagbro.
Bilstereo
Pioneer DEH-P88RS.
Front: Crunch GTR komponentsæt.
Bagdøre: Pioneer 4" Ts-e serie.
Hathylde: Hifonics 6.5" 3-vejs
Forstærkere: 2x Pioneer PRS-D410
Sub: 2x Pioneer TS-W257D4 10"
Styling
Standard skærmlister, og MI16 sideskørt.
Original T16 spoile.
Sorte angeleyes med 3 paraboler, sat xenon-look dioder i ringene.
Interiør
Fuld læder/alcantara kabine
El-ruder hele vejen rundt
El- indstillelige-opvarmede spejle
Sædevarme.
Højde justerbart læderrat.
Servostyring.
ABS.
Startspærre med kode.
Ekstra tilbehør
Aircondition.
Fjb. Centrallås.
Tårnstiver.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Alle emblemer fjernet.
4x 10mm spacere med nav.
Hvide sideblink.
Orange parabol fjernet i blink ved forlygter.


DETTE ER EN EKSTRA SJÆLDEN T16, DA DENNE IKKE ER FØDT MED SOLTAG!!!!!!


Artikel fra ekstrabladet d. 25aug, 1993
http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/1993/8/2007/2/peugeot-405-er-en-af-de-mest-vilde


En ung fyr på en stor moto-cross maskine måbede, da han fik 'bagsmæk' af en Peugeot 405. Det gentog sig til hans synlige irritation ved næste lyskryds.

Men Peugeot'en var heller ikke helt almindelig. Som en endnu mere rå og vild udgave af den oprindelige top-model, 405 Mi16, har de franske fabrikker sendt en ny hårdtpumpet turbo-sag på markedet, Peugeot 405 T16.

Og ingen tvivl: Det er bare kræs for kendere. Men den mere nedslående nyhed omkring T16 er prisen: 400.000 kroner og det endda til trods for, at Peugeot i Danmark har holdt beløbet kunstigt nede.

Når det er sagt, så skal bilen prydes med guld-belagte stempler. For den har det hele: Køreegenskaber, råstyrke, sikkerhed og komfort.
Rally bil

Peugeot 405 T16 er en af de få 'rally' -standardbiler, der kan hamle op med først og fremmest Ford Escort Cosworth. Den mest umiddelbare forskel på de to biler er, at Escort Cosworth ligner en rallybil, mens 405 T16 minder mest om en almindelig familiebil, der har fået lidt styling med hæk-spoiler og alu- fælge.

Mens Escort Cosworth er en vild 'egoist-bil', er 405 T16 trods sin råstyrke en glimrende og meget komfortabel familiebil, der også kan køres blødt.

Men det er svært, for bilen er udstyret med en motor, der yder op til HK og faktisk kan give bilen et 0-100 km/t på 6 sekunder rent.

Tophastigheden ligger lidt over 235 km/t.
Overboost

Det specielle ved netop de 220 HK er, at turbo-laderen kan overboostes.

Normalt har T16-motoren med turbo 200 HK. Men ved et hårdt bundtryk på speederen boostes turboen til at give maskineriet yderligere 20 HK, der i 45 sekunder ad gangen kan give ekstra kræfter for blandt andet en mere sikker overhaling . og til at give en moto-cross maskine baghjul.

Ved siden af råstyrken er T16 udstyret med konstant 4- hjuls-træk fordelt med 53 til forhjul og 47 til baghjul. Det giver en optimal trækraft uden hjulspind, men først og fremmest en mere sikker vejbeliggenhed.

Top-karakter for denne bils køreegenskaber, der burde prøves af enhver bil-entusiast.

At Peugeot ikke er gået på kompromis i denne bil er måske også årsag til prisen: Sports-lædersæder og skindindtræk er standard. Kørestillingen og sidde-komforten er optimal i T16 - og kunne vel nok også have været det uden de dyre lædersæder.

Prisen på de 400.000 er også et godt spring opad fra Mi16, der fortsat produceres og i dag koster 279.988 kr. Ud over prisen er der kun et enkelt minus ved T16. Der mangler nedfældelige splitbagsæder.

Vil du se flere Peugeot 405 T16 4x4 *SOLGT* til salg? Andre Peugeot eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Peugeot 405 T16 4x4 *SOLGT*
Annonce