{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Taunus Transit - Solgt 1964

13.930 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Brian S
Mand | 48 år | Oprettet: 12. feb 2004


Ford Taunus Transit - Solgt

Årgang:
1964
Motor:
1,5L

NYT: En sierra 2,0 med 5 gear er købt ind. Den skal renoveres og peppes. 4-2 manifold + udstødning 2-1-2 med sidepipes. Kent FR32/FR33 knast (280/300 grader + højt løft) og hårdere fjedre. Kompression 10,5:1 Fra 42 til 44,5mm indsugningventiler. Portet top efter anvisninger fra puma og dave andrews (se links). Lettet svinghjul, afbalancert med krumtap. Stempler fra 2,9 v6 (93mm) giver knap 2,1L. 2,0i plejlstænger. Ens vægt på alle plejlstænger og stempler. 38/38mm karburator fra 3,0 v6 - standard 32/36mm
Hestekræfter
originalt: 60 (SAE) af de skarpe.

Med 2,1 pinto motor: Forhåbentlig mindst 130, men det skulle kunne lade sig gøre med 140 - 145, hvis det viser sig at jeg skulle være en haj til at porte topstykker ;-)
Fælge
Standard stålfælge 4,5 x 15 med 5 huller og deværre et krydsmål der ikke passer med noget andet - mener det var 5x160.
Forhåbentlig kan jeg lokke lidt med Sam P til at svejse dem et par tommer bredere.
Dæk
185 - 15. Kan ikke lige huske højden, men det er ikke lavprofil :-)
Der skal nok 205/60R15 på bag og 175/55R15 for (der er jo ingen servo :)
Undervogn
De hårdeste bladfjedre i historien. Den har 13 lag i bag!!!
Før bilerne blev omdøbt til Taunus Transit hed de FK 1250. FK for Ford Köln, og 1250 for 1,25 ton lastevne, så derfor fjedrer bilen nærmest ikke uden læs, men hopper over hump istedet.
En tysker har med succes fjernet 4 lag, så den blev noget lavere og federe at se på (men det er slet ikke nok ;-)

Bilstereo
Intet - planen er en skjult pioneer headunit, med et par gode højtalere - ikke noget vildt.
Styling
Intet endnu. Bilen skal males "vissen blå" med hvide fælge og kofangere (det er planen lige nu). Jeg kigger for tiden efter foldetag og tagbagagebærer i chrom og træ. Bilen skal sænkes mindst 15 cm. Sidepipes er også købt ind :-)

Interiør
Standard sæder, som jeg har haft betrækket af, for at få nyt skumgummi på siddefladerne.
Ekstra tilbehør
En masse huller overalt inde i bilen fra ekstraudstyr da den var brandbil i tyskland - har stadig rotorblinket til taget.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er i super fin stand, og har helt sikkert kun overlevet fordi den har stået inde, og kun kørt de få udrykninger indtil den blev pensioneret i 91. Den har kun tilbagelagt 24.500km, men med fuld pedal, så motoren føles som om den har kørt rigtig langt, alt andet er heldigvis sundt på den.

Jeg har set skrevet med en der havde en scorpio 2,9 V6 ombygget til karburator i sin. 150 hk i en kassevogn med bladfjedere MÅ da være sjovt.

Vil du se flere Ford Taunus Transit - Solgt til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Taunus Transit - Solgt
Annonce