VW Golf 4 GTI Solgt 1998
12.944 visninger
|
Oprettet:
VW Golf 4 GTI Solgt
Årgang:
1998
Motor:
1,8 20V-turbo
150 hk
210 nm
3" forrør 400 cellers katalysator og 2,5" miltek med skjult afgangsrør
Motorcover,luftfilterkasse,vandbeholder og sprinklerbeholder er malet sort og indsugningsmanifolden er poleret
R32 indsugning
150 hk
210 nm
3" forrør 400 cellers katalysator og 2,5" miltek med skjult afgangsrør
Motorcover,luftfilterkasse,vandbeholder og sprinklerbeholder er malet sort og indsugningsmanifolden er poleret
R32 indsugning
Hestekræfter
193 hk
300 nm
300 nm
Fælge
Sommer
8x18 bbs ch (kopi)
Vinter
16" alu
8x18 bbs ch (kopi)
Vinter
16" alu
Dæk
Sommer
Toyo Proxe px4 225/40-18
Vinter
Continental 205/55/16
Toyo Proxe px4 225/40-18
Vinter
Continental 205/55/16
Undervogn
Koni gewind
K.A.W krægningsstabilisator
288 mm bremser med huller og riller
Kalibre malet røde
K.A.W krægningsstabilisator
288 mm bremser med huller og riller
Kalibre malet røde
Bilstereo
2 sæt blaupunkt komponentsæt
Pioneer avic x1
MDS forstærker
Boston Pro 10,4 sub
Pioneer avic x1
MDS forstærker
Boston Pro 10,4 sub
Styling
Orginale gti baglygter fra usa model
Aerotwin viskere, Hella tågelygter
V6 frontspoiler Sorte sidespejle
Sorte emblemer Dørlåse fjernet
Sorte forlygter Mørke sideblink
Seat cupra r frontspoiler
Sort gti skilt i grillen
Fjern,nær og tågelys er gult
Aerotwin viskere, Hella tågelygter
V6 frontspoiler Sorte sidespejle
Sorte emblemer Dørlåse fjernet
Sorte forlygter Mørke sideblink
Seat cupra r frontspoiler
Sort gti skilt i grillen
Fjern,nær og tågelys er gult
Interiør
Recaro læderkabine
Armlæn, gearknop og håndbremsegreb i læder
R32 rat
Luftdysser fra en bora
Loftlampe fra passat W8
Alt træ er malet sort
Orginal solbrilleholder
Kopholder fra caravelle
Armlæn, gearknop og håndbremsegreb i læder
R32 rat
Luftdysser fra en bora
Loftlampe fra passat W8
Alt træ er malet sort
Orginal solbrilleholder
Kopholder fra caravelle
Ekstra tilbehør
Komfort blink
Turbo timer
Turbo timer
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
2 plads ved club golf træf 2007
Vinder af Race days flotteste bil i Holeby 2008
2 plads ved Die 24 stunden von Kleinevollstedt 2008
1 plads ved club golf træf 2008
1 plads gti klubben til Bugrun i Sverig 2009
3 plads Golf 2 træf i Vejle 2009
3 plads club golf træf 2009
3 plads Golf 2 træf i Vejle 2010
2 plads club golf træf 2010
1 plads club golf træf 2011
2 plads club golf træf 2012
1 plads asnæs træf 2012
2 plads ved Die 24 stunden von kleinevollstedt 2013
2 plads club golf træf 2013
Vinder af Race days flotteste bil i Holeby 2008
2 plads ved Die 24 stunden von Kleinevollstedt 2008
1 plads ved club golf træf 2008
1 plads gti klubben til Bugrun i Sverig 2009
3 plads Golf 2 træf i Vejle 2009
3 plads club golf træf 2009
3 plads Golf 2 træf i Vejle 2010
2 plads club golf træf 2010
1 plads club golf træf 2011
2 plads club golf træf 2012
1 plads asnæs træf 2012
2 plads ved Die 24 stunden von kleinevollstedt 2013
2 plads club golf træf 2013
VW Golf 4 GTI Solgt
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Så regner med at gå tilbage til 19" på den golf 5 jeg har købt
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Det sorte på hjelmen og grillen er malet og var sådan da jeg overtog bilen, og valgte at beholde det sådan da jeg syntes det bryder det røde meget godt
Men tak for de pæne ord om mit motorrum og min sub
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 923
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Det var 8,5x18 med 215/35-18 og
9,5x18 med 225/35-18
okt 2007
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 17
Dav da du havde de rh fælg på ? Som der er et enkelt billede af , hvor store og brede var de dæk
sep 2004
Følger: 69 Følgere: 68 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 177
Stiv pibe, tak for fed tur til Schafflund 2010, håber i kom godt hjemover. Hæng med den....
sep 2004
Følger: 69 Følgere: 68 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 177
Hejsa,
Må lige give dig ros, for din sindsyg flotte Golf 4, den ser bare møg hamrende godt ud og så er det fedt at se, den er passet og plejet i hoved og r.. ;o)
Mvh. søren
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
vi ender med den lange forklaring
N75C ventilen er en langsommere ventil end de andre ventiler. Den kan justeres i bunden men ingen har rigtig turde gøre det. Reelt burde man kunne stramme den op så den kunne blive lidt hurtigere, men om det ændre ladetryk og smadre ventilen ved ingen. Men dutycirclen på C-ventilen er langt dårligere en J-ventilen som kommer fra S2'eren. Min K-ventilen er stortset magen til J-ventilen men skulle bare være lige en tand bedre (det var dog ikke derfor jeg købte den, men fordi jeg fik den til en bedre pris end J-ventilen). Alt i alt vil du få glattet dine spikes ud ved at skifte og derme også måske få mere jævnt tryk længere op i omdrejninger. Om det hæver dit tyk lidt mere er svært at svare på, men den plejer at hæve den med 0,1 bar ca
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
K-ventilen er fra en RS2 hvor den anden er upgade ventilen fra C-ventilen som spiker helt vildt ved speederslip og så speeder igen lige efter (altså hvis du pumper gassen). Jeg kunne få min til at lave 1,4 bar kortvarigt på den med med c-ventilen
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Tjaa... jeg skiftede fra N75C til N75K. Og oplevede minimal forskel. Det er nok en mere mærkbar forskel med chip hvor man netop kører noget højere tryk. Personligt havde jeg valgt turbosmarts 3-vejs ventil, den kan godt erstatte N75 ventilen, men du skal nok lige høre Rene (Watcher) om lidt hjælp eller en anden af de kloge hoveder om det (Måske Jacob fra JVK). Hvis jeg havde vidst jeg kunne nøjes med 3-vejsventilen for at holde tryk længere havde jeg kun ofret de knap 600 kr den koster og så brugt den i stedet. Men fik mit eboost for 1500 så det blev hele sættet. Kan bestemt også anbefale den billige ladetryksstyring fra turbomotor.dk man skal bare tage sig tiden til at indstille den og det nåede jeg aldrig rigtig før jeg skiftede til Eboosten.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
tja.. fandt ud af de kun koster 160 kr for 4 i tyskland så nu gider jeg slet ikke spare mere. Men sådan er det jo
Angående FMIC så ja... på standard tryk der mister man nok en smule effekt fordi rørføringen bliver længere. Min egen faldt fra 0,5 bar til 0,4 bar. Så ja helt enig, men nu er min hævet til lige over 0,8 bar på eboosten. Og den virker kanon!
Angående eboosten så er det svært at forklare. Det har sin egen 3-vejsventil til ladetryksstyringen den er hurtigere og mere præcis end N75 ventilen. Og så har eboosten en fordel da den kan justere gatepressure, sensitivity, ladetyk og ikke mindst blive indstillet efter hvilket gear man kører i. Alt sammen giver hurtigere spool, fladere og længere peakende ladetrykskurve. Alt i alt et stort plus frem for N75 ventilen
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
så kan du vel læse et par linier længere ned og se at der står update?
Du var en af de personer der ikke kunne forstå jeg skiftede tændrør ved hvert service. Du synes også det var fjollet jeg havde købt udstødning, FMIC ect i stedet for at bruge pengene på en chip... Det lader jo til mine penge alligevel tjener sig hjem hvis din ikke kan køre fra en VR6... Eller måske er din turbo bare ved at være slidt?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Du kører med standard N75 ventil med faldende ladetryk fra ca 4000 rpm og ud. Der har jeg bare en smule fordel ved at køre med eboost som holde trykket oppe. Plus jeg har indstillingsmuligheder for at laver hurtigere spoolup end du har. Jeg har bestemt ingen problemer med at køre fra en VR6. Det er lidt mere jævnbyrdigt når vi er oppe i fart ved omkring 130-140 km/t for der har VR6'eren sit rimelig stærke træk.
Igen, men er altså ikke standard selv om jeg skriver det, men eftersom forsikringsselskaberne faktisk kigger med herinde så gider jeg ikke skrive den har x antal hk og nm.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
så vil du også se den måske går lidt bedre end en standard Kører ret nemt fra en VR6 faktisk. En FR går mere lige og det samme med Aero'en. Men lidt pral skal man jo have... Den er i hvert fald hurtigere end en Puch maxi med pedaler
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 90 Biler: 5 Emner: 78 Svar: 412
Ja selv tak for sidst mester, det var jo ganske sjovt...:-) Glæder mig til næste træf sæson...
nov 2003
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 13 Emner: 42 Svar: 283
og selv tak, det gik jo fint med vejret og det hele, heldigvis ikke nogen belastende fulde mennesker og stive kællinger der var tomme oven i
jul 2004
Følgere: 21 Emner: 238 Svar: 1.166
lækker slæde. flot motorrum
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
kiggede lige fordi din fine vogn igen. Kom til at tænke på om ikk du kunne buge sådan nogle lygter som sidder på min?
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
GTI gril ?
Hvad mener du ?
sep 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 309
Rigtig lækker G4
Hvor har du den GTI Gril fra?
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Hvis du kikker efter er der også billed fra Schaflund og Frederica
Jeg havde ikke andre for jeg har jo ikke selv noget kamera
jun 2007
Følger: 113 Følgere: 118 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 116
Er dette et forsøg på at se hvor mange træf billeder der kan bruges på en bil..
Jeg kan se Bugrun 2007
En dag i gentofte til vag træf
Club golf træf 2007
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 172
Hey fin G4 du har dig !En høj er smidt
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Sidste gang jeg kørte med åben bov lavede den også fejl og inden det blev konstateret at det var boven der lavede fejlen blev der skiftet en del reservedele for at udelukke fejl.
Det var derfor jeg købte din for at slippe for fejlmeldinger.
Der blev skiftet følgene :
LMM, vandtemperaturføler, lambdasonde, tændingsmodul, tændrør, N75 ventil, toppunktsføler, benzinfilter, benzinpumpe og centralelektrik
Følgene blev kontroleret :
Kat, benzintryk, retur benzin, og chippen blev udskiftet med den orginale.
Der var ingen der mente det var bov'en for det er jo en AGU maskine og på dem er det ikke noget problem i at køre med åben bov
Min motorstyring kan åbenbart bare ikke tåle at man lukker luften ud af systemet.
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
Hej igen Anders,
forstår det iikke helt - den er jo lukket i tomgang(uanset om den er skruet ind eller ud), derudover ved jeg den fungerede 100% på min, og vi har jo begge en AGU motor og ikke E-gas som kan drille - må indrømme det er mystisk - så lige du har sat den til salg igen - ærgeligt, for ved den burde spille på din - er du sikker på der ikke er andet der driller din ECU til at melde fejl på boven? utæt slanger eller lign - jeg spørg bare og måske dumt - men det er kun fordi jeg ved den bov virker som den skal...
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Så har der været tester på vognen
Det var bov'en der havde lavet ballade
Den har åbentbart stået for meget åbent så blandingen er blevet for tynd men nu er den blevet strammet så håber vi på det hjælper
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Hardcore mekaniker er jeg ikke men jeg kan da skifte en bov
Jeg får sat en tester på så jeg kan se hvad der er galt med det gasspjæld
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
Der er ingen grund til at tage strømmen af for at skifte en bov, men det kunne jo være du havde taget den af- aner jo ikke hvor hardcore du er til mekaniker arbejde.
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Nej jeg gider ikke ligge et billede op af hvordan den er monteret !
Den er monteret rigtigt ( det er ikke første gang jeg bruger et stykke værktøj )
Jeg ved godt gasspjældet går ud af justering hvis man tar strømmen af
Men hvorfor skulle jeg ta strømmen for at udskift en bov ?
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
billigste catback kun koster 620 euro på ebay.de og er af ukendt mærke, det er ca. 4700 kr., mod 2100 kr. fra USA, og så 1100 oveni for forrøret med cat.
Anders du er velkommen til at se at boven fungere fint på min og uden tomgangsproblemer hvis det er?
Du har ikke haft strømmen eller noget af for at montere den vel?
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
Ok, så bruger du ikke den orignale slange?den var ihvertfald for tynd i studsen, men prøv at skifte tilbage til den orignale bosch, og se om det ændre ved tomgangen, jeg tvivler stærkt på det skulle have en forskel. kan du egentlig ikke smide et billed op af hvordan den r monteret?
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Den slange jeg har på passer fint så du skal ikke sende en !
Kan man ikke købe den udstødning på ebay.de ?
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
Hej Anders,
har lige sendt manualen til dig, den er elektronisk og fulgte med som en cd-rom, mente sgu både slange og manual lå i æsken, men jeg drøner gerne ud og købe en ny til dig, som jeg ved passer -og sender den til dig - se min mail. den orignale kan du ihvertfald ikke bruge, den passer slet ikke på studsen.
Har du kun købt forrør uden kat?, hvis du har forrør med kat, så kan du selvfølgelig bare nøjes med at købe catback - men ellers er det jo billige penge for cat og forrør:-)
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Jeg kører med den orginale slange
Jeg fik jo ikke nogen slange og manual med fra dig
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Nu har jeg jo købt 3" forrør så jeg skal nok bare nøjes med at købe derfra og bagud !
Jeg forstår heller ikke det med tomgangen men det er først kommet efter jeg har skiftet bov
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
Den kan ellers sagtens væse godt hvis du justere den ud, jeg havde jo som jeg nævnte efterladt den hvor den næsten ingenting sagde, skruet den stortset helt ind, hvis du kører den ud skal den gerne pfft....godt...
...problemer med tomgang??, jeg er godt nok ikke mekaniker, men har svært ved at se den kan have noget med tomgangen -i tomgang drøner turboen jo dårligt rundt...hvis du skifter til bosch dumpen, er der så ingen problemer? lyder virkelig mærkeligt hvis det skulle være dumpen - den er jo lukket ligesom boschen ved tomgang -
Hvilken slange bruger du på studsen? og hvor lang er den?, jo korter den er, desto bedre i forhold til effekt og lyd...Har du spurgt vw hvad det kan være? ret sikker på de også siger det ikke er dumpen.
Udstøningslinket jeg sendte er jo catback, og forrøret sidder jo sammen med katten både orignalt, men også på det udstødningssystem - og det koster kun 150 usd, jeg smider lige linket her til dig.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Megan-Stainless-Steel-Downpipe-Golf-GTi-98-99-05-1-8T_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118QQcategoryZ33633QQihZ012QQitemZ220173780907QQrdZ1QQsspagenameZWD1V
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Jeg har fået den monteret men kan ikke få den til at sige så meget !
Men den har da så til gengæld givet mig nogle problemer med at gå ordenligt i tomgang !
Det ling du har sent mig er der ikke nogen kat med
Det mente jeg ellers du snakkede om at man kunne købe samme sted
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 35
Hej anders, har du fået monteret dumpen? og investeret i noget rustfrit udstødningssystem?:-)
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 20
nice & clean Golf IV'er. høj er smidt din vej
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Ja det var god spas
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 53
Nej, det har du jo lidt ret i!!!
Men det var da meget sjovt !!!
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 1
lækker øse anders... ja vi må ha en tur når når tingene virker som de skal... extra høj her fra
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Du kan jo ikke holde dig på siden af mig alligevel
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 53
Fed racer du har dig!!!
Har du fået sat gearknoppen ordenligt fast?
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 58
Alt er jo til salg for det rigtige beløb
Hvad vil du gi ?
jan 2006
Følger: 59 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 241 Svar: 797
sælge
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jamen dog ... havde den været sort, havde den jo lignet min
Fin golf!!!
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 67
Super Nice Golf....
Hold den stil...
nov 2002
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 5 Svar: 5
lækker golf...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 27
af en 4-dørs at være...:-)
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
Lækker vogn
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 53 Svar: 797