{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Civic Vtec-E Totalskadet* 1993

3.401 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Christian J
Mand | 20 år | Oprettet: 27. apr 2007


Honda Civic Vtec-E Totalskadet*

Årgang:
1993
Motor:
- 1500 VEi VTEC-E.
• Topfart - Har haft den oppe på over 200.
1. gear 60 km/t
2. gear 100 km/t
3. gear 140 km/t
4. ? MEGET ..
5. Endnu mere .
Hestekræfter
90 Heste
• Nyt K&N power rør med JP FILTER! Lyder rigtig fedt når den får lidt omdrejninger.
Fælge
- Sommerfælge:15" Honda / PORSCHE Fælge. M/ Poleret Sølv kant. ( HELT NYE m/ DÆK ) Med "V" mønster.
Dæk
• SOMMER DÆK: 205x45x15" af mærket TOYO med "V" mønster!!!
Undervogn
Sænket 40/40.. Ligger kniv skarpt på vejen.
Bilstereo
Baghøjtalere Ukendt mærke.. Clarion headunit 4*52Watt cd / mp3 afspiller & div. lysshow.. * Fronthøjter 2x 48W alpine
Styling
- Skyde / soltag.
• Lav Profil dæk.
• Hvide side blink.
• Sænket 40/40.
• Hækspoiler
• K&N Filter
• K&N power rør.
• Alu. fælge. ( HONDA / PORSCHE FÆLGE m/ sølv poleret kant. ER RIGTIG FLOT I SOLSKIND )
• Lys Kabine.
• smart flip-up rude. BAGKLAP
• Hvide honda nakkestøtter!!!! M/ Honda LOGO
• Sort M3 Spejle.
• Blå/hvid skærs diodioer i postionslys.
• Frontskørt med sports gitter!
Interiør
- Lys kabine. ( MEGET HELHOLDT )
• Servostyring. DEJLIGT!
• Standradrat. Da der er airbag!
• Formstøbte sæder
• Starts spære
• • • • MEGET VELHOLDT• • • •
Ekstra tilbehør
- Alu. Fælge.
• Sænket.
• Startespære.
• JP luftFilter.
• KN Power rør.
• Sort M3 Spejle.
• Anlæget.
• Mange nye resave dele..
• 2 stk. støvdæmper i bag,
• 2 stk bærekugler foran.
• 2 stk. Manchet foran ved kardenled.


Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Her er så mit nye køb, lækker slæde kører bare super !

Historien om Honda handler også om en mand, som tidligt indså vigtigheden af at uddelegere ansvar og arbejde. Han delte også ud af sin entusiasme og brændende interesse for motorer og ikke mindst racerløb på to, tre eller fire hjul.
Soichiro Honda blev født i 1906 i Komyo, Hamamatsu, hvor hans far var smed. Som barn måtte han ofte hjælpe sin far med at reparere cykler. Da han var 15 år, forlod han sin hjemegn for at søge lykken i Tokyo som bilmekanikerlærling.
Her blev han stadig mere fascineret af motorer og motorsport. Senere byggede han sin første egen racerbil med en Curtis-Wright V8-flymotor. Også efter at han var flyttet tilbage til Hamamatsu, fortsatte han med at bygge egne racerbiler og at tune motorer. Han tunede bl.a. en Ford-motor ved at montere en kompressor og fik angiveligt en motor til at hælde i chassiset, fordi der var flest venstrekurver i de løb, han deltog i!
I 1936 blev Soichiro Honda skadet ved et sammenstød under All-Japan Speed Rally. Han brækkede flere knogler og blev slemt tilredt i ansigtet, da han kolliderede med en bil, som kørte ud af pitten.
Året efter grundlagde han Tokai Seiki Heavy Industry Co., hvor han efter en del mislykkede forsøg begyndte at fremstille stempelringe. Da krigen brød ud, fik Honda stadig mere at bestille. Han leverede stempelringe til Toyota og fik også store ordrer fra flåden og flyindustrien. Mod krigens slutning blev Hamamatsu-fabrikken ramt af bomber, og da Japan kapitulerede, solgte Honda sin virksomhed til Toyota for 450.000 yen, hvilket var en formue på den tid.
I 1946 startede han Honda Technical Research Institute i Hamamatsu. Virksomheden holdt til i en træbygning, som ikke var meget større end et skur! Hvis virksomhedens navn lyder lidt prætentiøst, skyldes det, at Soichiro Honda aldrig tvivlede på, at han en dag ville "erobre verden".
Året efter kommer Kiyoshi Kawashima til virksomheden, og produktionen af totaktsmotoren "A-type" begynder.

VTEC: Brændstoføkonomisk men alligevel kraftfuld
Som verdens største producent af benzinmotorer har Honda taget sin del af ansvaret for en løbende lancering af innovativ, miljøvenlig teknik i sine motorprogrammer.
Ét af de bedste eksempler er lanceringen af VTEC-teknologien (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) i 1989, der ved hjælp af variabel ventilstyring opnår såvel bedre brændstoføkonomi som højere effekt sammenlignet med traditionelle benzinmotorer.
Civic var den første model med VTEC-teknologien, og i dag har stort set alle Hondas modeller VTEC eller efterfølgeren i‑VTEC som standardudstyr. Undtagelserne er Jazz, Civic 5D 1.4 og Hondas dieselmodeller.


Vil du se flere Honda Civic Vtec-E Totalskadet* til salg? Andre Honda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Honda Civic Vtec-E Totalskadet*
Annonce