Ford Fiesta XR2iT "Solgt" 1990
3.551 visninger
|
Oprettet:
Ford Fiesta XR2iT "Solgt"
Årgang:
1990
Motor:
Standard født med :
1,6 CVH.
8 Ventilet.
EFI Multipoint indsprøjtning.
Meget nær fremtid :
Rs Turbo motor CVH.
Blok boret op til 1700 ccm med Accralite fuld smedet stempler.
Kompressions forhold 8:1.
Alle lejer skiftet ved samme lejlighed.
Topstykke renoveret med nye styr + ventiler.
Kraftigere olie pumbe.
Ny vandpumpe.
Manifold og mellemplade fin tilpasset til indsugningen i topstykket.
Piper 285T2 knast.
Piper justerbart knasthjul (+ - 25 grader)
Mekaniske løftere, et must hvis motoren skal yde mange hk.
Megaspuirt styret indsprøjtning, tænding, ladetryk og launch control (hjemme lavet)
365ml insprøjtnings dyser (70 hk pr. stk)
Upgrade RsT benzinpumbe.
Progressiv justerbar benzintryks regulator.
Edis dobbelt tændspole, til at styre gnisterne.
BBR super loud blowoff ventil.
Samco silikone køler slangekit.
Samco silikone indsugningskit.
Større gasspjæld 65mm (ca +15 mm i forhold til std. RsT)
Rigeligt stor intercooler.
Ny turbo Garrett TB34 (Samme model som cossierne kører med)
Stram Bruno hansen actuator.
Åbent simota luftfilter.
Catchtank (en halvanden liters flaske "tsk tsk") til motorens "dårlige ånde" så det ikke ødelægger oktan tallet.
Helix kobling (Trykfod, organisk nav og udrykkerleje)
Custom bygget 3" udstødning, fra turbo til en enkelt lille bagpotte.
1,6 CVH.
8 Ventilet.
EFI Multipoint indsprøjtning.
Meget nær fremtid :
Rs Turbo motor CVH.
Blok boret op til 1700 ccm med Accralite fuld smedet stempler.
Kompressions forhold 8:1.
Alle lejer skiftet ved samme lejlighed.
Topstykke renoveret med nye styr + ventiler.
Kraftigere olie pumbe.
Ny vandpumpe.
Manifold og mellemplade fin tilpasset til indsugningen i topstykket.
Piper 285T2 knast.
Piper justerbart knasthjul (+ - 25 grader)
Mekaniske løftere, et must hvis motoren skal yde mange hk.
Megaspuirt styret indsprøjtning, tænding, ladetryk og launch control (hjemme lavet)
365ml insprøjtnings dyser (70 hk pr. stk)
Upgrade RsT benzinpumbe.
Progressiv justerbar benzintryks regulator.
Edis dobbelt tændspole, til at styre gnisterne.
BBR super loud blowoff ventil.
Samco silikone køler slangekit.
Samco silikone indsugningskit.
Større gasspjæld 65mm (ca +15 mm i forhold til std. RsT)
Rigeligt stor intercooler.
Ny turbo Garrett TB34 (Samme model som cossierne kører med)
Stram Bruno hansen actuator.
Åbent simota luftfilter.
Catchtank (en halvanden liters flaske "tsk tsk") til motorens "dårlige ånde" så det ikke ødelægger oktan tallet.
Helix kobling (Trykfod, organisk nav og udrykkerleje)
Custom bygget 3" udstødning, fra turbo til en enkelt lille bagpotte.
Hestekræfter
Lige pt. er der nul hk, da motoren er ned smeltet totalt.
103 hk er standard i en XR2i.
Men der står en RsT motor og venter, se beskrivelsen oven over.
103 hk er standard i en XR2i.
Men der står en RsT motor og venter, se beskrivelsen oven over.
Fælge
Ægte Cossie 16" fælge
Dæk
215/40-16 Conticontact
Undervogn
Standard.
Fuld justerbar på ønskelisten.
Fuld justerbar på ønskelisten.
Bilstereo
Intet, det er jo dødvægt :-D
Styling
Den er standard, og bliver ved med at være det.
Interiør
Standard XR2i kabine, er egentlig okay at se på og sidde i.
Ialt 6 stk. forlygter :
2 stk normale el justerbare, fra kabinen.
2 stk tågelygter.
2 stk fjernlyslygter.
Ialt 6 stk. forlygter :
2 stk normale el justerbare, fra kabinen.
2 stk tågelygter.
2 stk fjernlyslygter.
Ekstra tilbehør
Hvide blink på siderne og i fronten.
Originalt soltag.
Innovate bredbånds lambdakit med 2" ur.
Trisco ladetryks 2" ur.
Bærbar pc til at styre begivenhederne.
Originalt soltag.
Innovate bredbånds lambdakit med 2" ur.
Trisco ladetryks 2" ur.
Bærbar pc til at styre begivenhederne.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er en projekt bil og vil løbene blive opdateret.

Ford Fiesta XR2iT "Solgt"
jul 2010
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 26 Svar: 47
Davs. må jeg spørge hvem den tidligere ejer er ?.
kan nemlig genkende det værksted hvor billederne er taget.
er i lære der
Mvh Moberg.
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 42
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 25 Biler: 7 Emner: 87 Svar: 223
Ja som sagt før.. God profil..
Du må sige til, hvis du skulle stå og mangle en XRi motor til reservedele..
dec 2004
Følger: 69 Følgere: 66 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 454
Velkommen med din nye Fiesta Henrik.
Glæder mig til at se, når du får projektet færdigt.
Det bliver sgu en lille hurtig Fiesta og absolut ikke for sarte sjæle!!
Held og lykke med dyret!
Ralle I
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 426
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Re : Den Røde Bandit !
Det glæder jeg mig til, og røven på en mr2 er vel ikke det værste der kan over gå en
Re : Strange !
Det er standard på en XR2i og RsT Fiesta.
Re : Alle andre
Tak for velkomsten og de fine ord.
aug 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 170
Flot at se, at du har lavet forarbejdet. Velkommen til..
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 22 Svar: 113
Sådan der skal en rigtig bilgalleri profil se ud!!! Fatter virkelig ik hvordan profiler med lidt tekst og og 5 billeder kan blive optaget.
Lækkert projekt ;o) Velkommen
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
du skal få røv skal du...!!
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
Jamen dog det er jo bare kanon at se et så go profil
apr 2003
Følger: 69 Følgere: 67 Biler: 6 Emner: 72 Svar: 308
..........
dec 2005
Følger: 98 Følgere: 95 Biler: 2 Emner: 420 Svar: 1.161
Masser af billeder og tekst. Super:)
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 352
klart en fejl at Fiesta RS Turbo aldrig er blevet til noget i DK !