Mazda 323F Turbo Interc. 1990
21.244 visninger
|
Oprettet:
Mazda 323F Turbo Interc.
Årgang:
1990
Motor:
1,8 GTR Turbo Intercooler.
Hestekræfter
249.5 v. et ladetryk på 1,1 bar.
Fælge
OZ Saturn 17 tommer.
Dæk
Michelin Energy 205, 17, 35.
Undervogn
Konstruktive ændringer...
Bilstereo
Denon headunit, Infinity Kappa65cs front & bag højtalere, 2 stk. Infinity 102a & 1 stk Infinity 202a forstærkere, 15" Cerwin Vega Stroker (Sub), Rockford Fosgate EPX2 Symmetry elektronisk Equalizer, m.m.
Styling
Komplet skørtesæt, Special indsugning, tågelygter, Special Remus udstødning, K&N powerflow airintake, Hækspoiler, Tonede blinklygter. alt indfarvet, sænket, alufælge, special forlygter, m.m.
Interiør
Sportssæder og panelbeklædning, Special instrumentering, downlights, sportsseler, Nardi sports rat & gearknop, m.m.
Ekstra tilbehør
Ungo alarm og startspærer, elruder m selvoprul, m.m.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Profilen bliver snart opdateret med flere billeder og data, klik ellers ind på vores hjemmeside www.klisterprint.dk Med Venlig Hilsen Ulrik. HUSK LIGE AT GIVE BILEN EN KARAKTER OG EN KOMMENTAR :-)

Mazda 323F Turbo Interc.
jul 2005
Følger: 13 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 95 Svar: 325
hvor er dine forlygter fra???
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.298
den er da top nice, men nogle flere billeder vil ik gøre noget
skidt, men som du selv siger, en opdatering er på vej.
men en høj får du lige med på vejen.
sep 2003
Følger: 51 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 89 Svar: 461
alt for lækker mazda du har der..
er den synet med den motor?
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
den er sku godt nok bare fed den mazda der
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 102 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 1.695
findes hjemmesiden / firmaet klisterprint imme mere ved du det
jul 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 11 Svar: 526
Heyson.. fed bil. smider lige en stemme. Cool luftindtag er det hjemmelavet og bare bugget af plade? Kan ikke rigtig se dine baglygter, er de bare tonede? Hva går det der "specielle forlygter" ud på? Lur min og læg en stemme:-)
mar 2004
Følger: 268 Følgere: 257 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 1.012
.. Du skulle vel ikk være intra i at sælge dit turbo kit ?
// DakiNe ^
okt 2003
Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 139
Hvor får man fat i gtr motor og gtr dele ?!
feb 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 4
hejsa max fed Fer har du ik lavet en video med din mazda vil max gerne se den du får 5 for bilen
ps så syntes jeg godt nok også min mazda 323f er lidt sløv har lige fået KN på den vil bare ik så meget i 2 gear når jeg rykker hvad fanden kan man gøre for lige og give den et spark.
du ved nok hvad jeg snakker om du har jo vel lavet meget på din, min er fra 93 men jeg syntes sku da ik jeg kan finde den skide Katalysator på min ???
det burde der sku vel være på den når den er fra 93 ???
mar 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 69
Hvis man nu er bidt af en gal MX-3, og gerne vi have en mølle på. kan de så lade sig gøre?? Ulrik's projekt gik jo godt! men nu ved jeg ikke hvor langt mx3 og 323f ligger fra hinanden motormæssigt??
men det er jo værd at undersøge.....og jeg ved at en masse gør det i udlandet.....men der gælder jo også nogle helt andre regler...
Mvh.
Casper
mar 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 69
jeg går og leger med tanken om en GTR motor i en mx3. men ved ikke om det kan lade sig gøre mht. syn, gearkasse(kan den holde til det), blokken, og hvor meget "hjemmebryg" der skal laves for at få det til at passe....osv.
hvad siger i til den tanke? er den lige til at skrotte, oder was?
Mvh.
Casper
jan 2003
Følger: 1 Biler: 1
Først vil jeg jeg godt lige rette dig Lasse i din udtalelse!!!
Du kan IKKE bare tune en bil så meget du vil, og tro at det er lovligt på den originale blok... Der er visse regler som skal overholdes...... Feks. er det ikke tilfældigt at det er en årg. 89 vi har tunet for den er jo uden katalysator, og må derfor få flere hk end nyere modeller........... Egentlig må den maks ha 228hk, men det er jo ikke noget de måler ud når man er til syn, så det er ikke noget problem!
Og mht. til jeres motorsnak om MX3 kan jeg da lige fortælle at motorene har meget tilfældes, men dog ikke er de samme... Model 1,6 vil uden de helt store modificeringer kunne skiftes fra model til anden, men det er ikke tilfældet med 1,8 da det er 2 vidt forskellige motorer......
Men mht til dit motorprojekt så syns jeg da at du skal spørge Lasse om han ikke vil hjælpe dig... *Tsk Tsk* Han har jo en del forstand på tuning som du nok kan høre... Hehe :o)
Men hvis der er andet så bare smid en kommentar.....
Med venlig hilsen Ulrik.
mar 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 69
Det lyder da rigtigt godt. hvad med mx3'ere og de lidt nyere 323f'ere, bruger de også samme blok? en anden tanke....kan gearkassen holde til det store boost af heste den lige pludselig får? Lasse, hvis du gider må du gerne lige skrive en mail til mig...har lige noget jeg vil spørge dig om...
mazda323@sport.dk
Tak :o)
mar 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 69
nu ved jeg ikke så meget om det med ombygninger, men er det ikke konstruktive ændringer....og den er jo heller ikke født med turbo. men spiller det ingen rolle? og hvad med motorkraften, overstiger den ikke de gyldne 20%
mar 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 69
Hej Ulrik....
tænkte på om du kan komme gennem syn med den motor?
mar 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 69
Jeg søger en mekaniker/fritids-mekaniker(mazda erfaring er en fordel), til at hjælpe mig med at skifte en motor i en Mazda 323 turbo 4x4. vedkommende skal bo i eller forholdsvis tæt på storkøbenhavn. garage er ikke en nødvendighed....da jeg selv har adgang til en. økonomien i det kan vi jo altid drøfte videre om :o)
hvis du er interesseret i at hjælpe mig, kan du jo prøve og smide en mail på: mazda323@sport.dk
på forhånd tak :o)
jan 2003
Følger: 1 Biler: 1
Det kan der nok godt findes ud af....
Men du kan lige skrive, så vender jeg tilbage...
Med Venlig Hislen Ulrik
apr 2003
Følger: 1
Hey nice 323'er... jeg har selv en.. dog bare i 1,6 og kun 90HK. Hva hvor meget køre din på toppen..? og hvor hurtigt er den til 100...?
Ey.. kører du ikk engang i mellem inde på striben..?
en 10'er herfra
mar 2003
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 39
Jeg solgte min 323F med Gr-R motorombygning lavet af min kammerat for ca. 2 år siden....Har du selv stået for ombygningen eller kunne det tænkes at det er den ?
Mvh.
Hasse.
jan 2003
Følger: 1 Biler: 1
Først vil jeg godt lige sige at det nok ikke var mig men min kammerat du snakkede med......
Bare lige for en ordens skyld......
Men ja jeg har fundet ud af at koblingen ikke kan holde til den kraft bilen nu engang kører med... Men så købte jeg en ny kobling fra Sachs Performance Parts, og den skulle efter sigende være en af de bedste på markedet...
Prisen er også derefter for den koster ca seks gange så meget som en standard kobling........................
Men med hensyn til Gearkasse... Er der noget jeg kan hjælpe dig med så må du endelig skrive...... Har en del forbindelser til Mazda dele rundt omkring...... Så bare gi lyd...
Med Venlig Hilsen Ulrik.
dec 2002
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
Hej daws.
Som du sikkert oxo har fundet ud af, kan en org. ik holde.
Du har oxo sikkert købt en der kan, men hvor og til hvad pris.
Jonny Pedersen
Ps. snakkede med dig "klisterprint" en gang om en anden gearkasse, en "rally" eller "sports" model, er det stadig noget du gør i?
jan 2003
Følger: 1 Biler: 1
Ja jeg må sige at jeg selv er blevet utrolig positivt overrasket over stemmerne og kommentarerne... TAK TIL ALLE HERFRA
Men som Lasse skriver så er lygterne blevet special lavet, og lakeret påny. Men mht. Turbo og Intercooler så vil jeg IKKE råde dig til selv at begynde med sådan et projekt!
Det er meget svært selv at overskue, og selv de dygtigste mekanikere vi have kontaktet, måtte give op... Dette skyldes blandt anden den EFI styring der ligger i bilen, og det speciale ledningsnet...
Jeg vil ikke ud med den exakte pris på vores projekt, men jeg kan fortælle dig at da vi havde købt alle delene, og var færdige med at montere, kom vi af med omkring 40.000 kr for at få den finindstillet på Sjælland hos DK´s eneste specialist indenfor EFI på Mazda... Selv hos ham måtte vi ta det af flere omgange...... 4 besøg a omkrig 10.000kr....
Så hvis man vil bevæge sig ud i et sådant projekt, så skal man i hvert fald ha MEGET styr på sit bagland og sin pengepung.......
Men hvis du har flere spørgsmål, så er du meget velkommen til at skrive igen
Der går ikke så lang tid inden at jeg får skevet noget mere om bilen, og får lagt nogle nye og bedre billeder ind....
Med Venlig Hilsen Ulrik.