Peugeot 205 gti 2,0 turbo 1991
8.738 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
75 Kommentarer
Peugeot 205 gti 2,0 turbo
Årgang:
1991
Motor:
original 1,9 med kat
nye motor er en 2,0 turbo ( XU10j2te)
nye smedet stempler fra wiseco på 86,5 mm
knast fra cat cams 267 graders (lavet til turbo motoren)
originalt indsprøjtning fra 406 turbo
ledningsnet bygget om så det originale fra 406 eren passer ind i 205 erens
speciel udstødningsmanifold med extern wastegate
tial 38 mm extern wastegate
tial 50mm blowoff
garrett gt3076r turbo i trim 63
kn bolt on rc-3600
xs-power intercoler
speciel kælerblæser ( kun 4,5 cm tyk sidder imellem køler og intercoler
standart dyser
expansionsbeholder fra xantia turbo
batteri flyttet om i bagerum
2,5" trykrør rustfri
be3 original gearkasse fra 205 gti
2,5" tryk rør
home made 2,5" rustfri udstødning
omp kobling 215mm
306 gti svinghjul
nye motor er en 2,0 turbo ( XU10j2te)
nye smedet stempler fra wiseco på 86,5 mm
knast fra cat cams 267 graders (lavet til turbo motoren)
originalt indsprøjtning fra 406 turbo
ledningsnet bygget om så det originale fra 406 eren passer ind i 205 erens
speciel udstødningsmanifold med extern wastegate
tial 38 mm extern wastegate
tial 50mm blowoff
garrett gt3076r turbo i trim 63
kn bolt on rc-3600
xs-power intercoler
speciel kælerblæser ( kun 4,5 cm tyk sidder imellem køler og intercoler
standart dyser
expansionsbeholder fra xantia turbo
batteri flyttet om i bagerum
2,5" trykrør rustfri
be3 original gearkasse fra 205 gti
2,5" tryk rør
home made 2,5" rustfri udstødning
omp kobling 215mm
306 gti svinghjul
Hestekræfter
gamle 120 hk
nye 150+
kører med ca 0,4 bars tryk
nye 150+
kører med ca 0,4 bars tryk
Fælge
sommer originale 15" renoveret (glasblæst+malet og lakeret)
sommer originale 15" renoveret (glasblæst+malet og lakeret)
sommer originale 15" renoveret (glasblæst+malet og lakeret)
Dæk
sommer 195/50-15
sommer 195/50-15 toyo r888 gade slicks
sommer 195/50-15 toyo r888 gade slicks
Undervogn
standart gti
renoveret bagbro
renoveret bagbro
Bilstereo
ingen headunit endnu skal lige finde et
forstærker dhd 6 kanals
12" dali bas
forstærker dhd 6 kanals
12" dali bas
Styling
standart dog med indbygget stænkklapper i inderskærm
omlakeret til bmw british racing green med sort kofanger+ div
omlakeret til bmw british racing green med sort kofanger+ div
Interiør
del-læderkabine ( med grønnesyninger )
grønt gulvtæppe
zeitronix lcd display(viser afr/boost/egt på samme tid)
grønt gulvtæppe
zeitronix lcd display(viser afr/boost/egt på samme tid)
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
bilen har fået lavet det originale soltag , rust , blev omlakeret , komplet renoverert bagbro, nye bremserør+ slanger + div
Peugeot 205 gti 2,0 turbo
feb 2004
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 57 Svar: 634
Tjek lige indlægget på hi-speed her
http://hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?f=1&t=102589
Jeg prøver at samle en masse flotte 205 GTI/Rally/CTI og 309 GTI til Gavnø Classic Autojumble & Concours de Charme den 5. juni.
Håber vi ses
jan 2003
Følger: 54 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 254
Super lækkert projekt.
Der er sgu ikke noget som at skyde sådan en 205er af, med lidt hk under hjelmen
/Dennis
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
det er sidder på billederne er det originale 406 turbo indsugnings manifold
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
det er et originalt 205 gti manifold som er blevet slebet og poleret op samt skåret op og flowet om..
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 164
Hvor har du den anden indsugnings manifold fra?
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 3
hvad er det for en indsugning du har på...??? overvejer at få turbo på min, men har dobbel weber på nu her...
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 2
den er sku blevet blæret den lille dyt
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.590
Lækker slæde og fedt motorprojekt
Jeg har lige indkøbt mig en 205 GTI og har overvejet samme ombygning som du har lavet...
Men måske du kan fortælle mig mere eller mindre præcist hvor meget der skal laves om?
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
det var også næste skridt med min hvis jeg skulle have en der kunne holde mere. men bruger min til hverdag. så valgte at få et mi16 svinghjul (er 215 mm i stedet for 200mm) også få lavet den kobling der kan holde til 450 nm
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
ja et større gasspjæld giver en del også er dit manifold også lidt større.
den må være speciel så. jeg har lige fået lavet en fra noget der hedder omp og den skulle kunne klare ca 450 nm og være til at køre med til daglig. de kunne godt lave en bedre men så ville den ikke være så god til hverdags kørsel.
jeg skal have vems motorstyring på min
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
det var godt nok meget nm den smider. min gamle 406 turbo med en større turbo smed ca 215 hk og 335 nm med ca 1 bars ladetryk. syns det lyder vildt at den smider over 400nm. hvilken kobling kører du med? de stempler jeg har i min kostede ca 6000 kr også skulle motor lige bores lidt op og måles og renses. det blev ca 6000 også. jeg har haft undersøgt hvad det koster at få lavet speciele plejstænger og det var ca 150 pund pr.stk.
2,0 turbo plejstænger kan holde til omkring 400 hk også står de af
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
lige nu køre jeg kun med 0,4 bars tryk. men når jeg for min nye motorstyring og min nye kobling er kommet i skal jeg nok have den op imellem 1 og 1,4 bars tryk.
med en bar på standart turbo har den vel lige omkring de 200hk?
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 1
ik en skid
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
sker der
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
hehe ja den skal nok blive ond.. skal have mig en stærker kobling da den der sidder i ikke kan klare meget mere end 0,5 bar så begynder den at fedte ( i 4 og 5 gear ) ja der går nok lige noget tid inden han bliver færdig med sin 205er..
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 1
hej den skal nok blive ond glæder mig til en prøvetur der går jo nok lidt tid inden jeg for en i jan`s. har fået camaro smid lige en stemme på den
hilsen dennis (lap)
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
hey min ven. ja den er okay indtil videre. har sat anden fjedre i min wastegate så nu kører den med 0,5 bar og nu kan koblingen holde men skal have lavet en anden så den kan holde til jeg for anden styring på..hehe glæder mig til vi for din slæde ud og rh for lavet program til den.. den bliver fed
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 33 Svar: 103
Dav min ven. Den køre nu meget sjovt må jeg sige plus lyden er da heller ikk helt til at stå for.. Glæder mig til at få en tur i tør vejr plus ny kobling heh
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
jo det gør jeg:-) hvor langt er du nået med din?
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
Takker chano du ved jo hvem jeg er når jeg soger værksted amager 205 turbo ik!! hehe
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
takker:-) jeg har gået med tanken et stykke tid og hvad fanden.. det har taget ca 6 mdr og pengene snakker vi ikke om
og fed bil du har:-)
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
fedt projekt chano havde man bare lidt mere tid og lidt flere penge havde jeg sgu gjort som dig!
Hilsen
Jan (lap)
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
det er indsugningsmanifoldet fra en 406 2,0 turbo og det er større ind de 40-45mm du skriver. kan ikke lige huske det men mener det ca 60 mm. men jeg kan da måle det. og en 406 2.0 turbo kan godt komme over de 300. og det er med mindre turbo på end den jeg har( der er ikke plads på 406eren)
jeg håber på de er færdige med at udvikle det i starten af næste år.
hvor stor indsugning skal du køre med?
mvh chano
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 42
jamen på den anden side af de 300 ihvertfald
jeg må være ærlig at sige tror ikke din kommer op på så meget med det indsuning. men intet er bevist endnu.. hvis jeg var dig ville jeg få lavet noget anden indsuning. så får den jo en del mere luft igennem, for der sider jo kun 40 eller 45 mm spjæl på den sv indsuning.
men nu får vi af se. glæder mig sku til at se den færdig
Mvh thomas
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
den skulle meget gerne komme op over 300 med vems anlægget på og 1,5 bars ladetryk. hvad regner du med din kommer op på?
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 42
hvad regner du med den vil gi at heste
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
jeg har søgt godkendelse hos k.w bruun om at ligge en 2.0 turbo fra en 406er. også har jeg betalt afgift af at ligge den anden motor i.. den kører med standart indsprøjtning indtil videre men skal have et vems 3.3 på til næste år
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 42
hvad motor styring skal du køre med
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 42
hvad gjord du for at få den synet?????
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
lidt forskelligt.. men nu er den blevet syney i dag og skal have nummerplader til den på mandag.. hehe
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 2
i mellem tiden... det jo omkring 6 mdr siden du startede..
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 2
tjek svinet
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
du skak finde en ledning på radioen der er til at tænde forstærkeren.. det står på den som regel..
din bliver også fed..hehe
mar 2005
Følger: 3 Følgere: 17 Biler: 30 Emner: 2
hermed høj til dig kig på min pug nu med ny front....
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 2
vil det sig jeg måler bare en + i stikket bag radioen når der er fuld eller bare tænding..
Skal også have lavet min færdig, ham der var pladesmed på den saxo jeg var med til at samle får den mandag og så montere han og får malet mine skørter...
tjek den lige GUCCI SAXO. Læg lige mærke til der står tak til bjarne nougat..
http://www.streetfire.dk/?mode=text&ID=124#
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99703
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
ja det bliver super nice denne gang.. jeg regner med de er færdige med at udvikle det i starten af næste år.. det skulle have været færdig her til november men jeg har ikke hørt fra dem..
hvordan for din forstærker tændingsplus??
det skal være en udgang fra radio der bruges til at tænde for din forstærker ellers slår den i højtaler/bas eller hvad der nu er tilsluttet til forstærkeren
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 123 Biler: 2 Emner: 2
fin vogn en høj her fra kig evt forbi min vogn smid gerne en kommertar og evt en stemme
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 2
Ja det ser sku godt ud, og at du får lavet det ordenligt denne gang, den bliver jo psykopat hurtig den lille skid, hvornår regner du med at få lavet den nye boks og det???
Og foresten, har lige monteret nyt anlæg i min bil og den dunker i bassen og højtalere når headunit tændes og slukkes
Og du får da lige en høj..
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 105 Biler: 17 Emner: 168 Svar: 426
sjovt det må sku også være en ulv i foreklæder hehe
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
prøver at se om ikke jeg kan få lagt nogen flere ind imorgen eller på søndag..
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
nemlig
glæder mig til at se flere billeder af dit projekt
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
ja heldigvis for det:-)
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
gode råd er gratis... hehe
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
det kigger jeg lige på imorgen og tak for tippet
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
så opretter du bare et fotoalbum herinde... der kan du uploade uendeligt mange fotos...
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
har lige oploadet et fra før.. men kan ikke sætte flere ind er oppe på 20 billeder
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
har ikke nogen billeder af retur løbet men det kan tages imorgen hvis jeg husker det
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
fedt.. jeg har lavet alt selv på nær rust o g maling af bil.. men adskilt alt og lavet ledningsnet om + motor. på nær boret op+stempler
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
trist ville ellers gerne se hvordan du har lavet det oliereturløb osv...
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
hehe masser af billleder både før og efter billeder.. mangler stadig at få lidt små ting fra maleren af.. men før billederne er lidt sløret desværre
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
har lavet det meste selv... dog med en del hjælp fra en ven
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
ja for dælen da.. det skulle den meget gerne.. men den har også været meget dyre end den gamle..
har du selv lavet din om?
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
har du ikke flere billeder af projektet?
mvh kevin
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
den du bygger nu bliver hurtigere... og sjovere...
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
hehe ja det er super fedt.. har før haft en 205 gti der var mølle på men det var ikke godkendt.. den smed omkring 190 hk med 0,85 bars ladetryk.. og den var sku meget sjov at kører i..
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
det er også fedest når det ikke kan ses at den er hurtig.... det er vildt sjovt når folk tror de lige kan "nappe" en gammel peugeot og så får en kæmpe røvfuld:-) hehe
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
ja det er meget synd især fordi den er ny malet.. men når den skal til at køres ind osv og jeg kan se at luften bliver alt for varm bliver jeg nok nød til det.. vil helst have at den ser original ud
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
det er næsten synd at skære hul i den... jeg ville ikke gøre det... men smag og behag selvfølgelig...
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
håber på at den kommer op over 300 hk.. den skulle være muligt med den turbo og 1,5 bars ladetryk
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
det kommer heller ikke andre steder hen...hehe
skal nok have lavet et scoob i motorhjelm så det få lidt kolder luft
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
lad det filter sidde... der er jo ikke plads...
men du kan prøve at skærme lidt af ind mod manifolden...
men igen... mon ikke de 250 - 300hk er nok til den bil:-)
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
ja det er fra dp af.. har haft snakket med pieter der nede fra.. forrør er også dernede fra dog lavet lidt om..
ja det er nemt nok at få det derned.. ikke nogen problemer der
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
ville også meget gerne have det siddende et andet sted men det er umuligt at fører et 4" rør rundt i motorrummet..
og hvis det bliver mindre end 4" går det meget ud over turboens ydelse..
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
okay er det fra dp-engonering?
men er det let nok at få olien tilbage derned?
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
udstødnings manifoldet kommer fra et firma i holland men har selv lavet udtag til extern wastegate.. olie returløbet kommer ned igennem manifoldet og ned til det originale hul:-)
jan 2004
Følger: 175 Følgere: 164 Biler: 18 Emner: 98 Svar: 520
giver gigfoot ret jeg ville også finde et andet sted til det filter..
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 60 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 73
dejligt at se nogen som virkelig gør det ordenligt når de laver noget ved de gamle biler
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
har du selv lavet ud manifolden? og hvordan har du lavet oliereturløbet?
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
fedt den må jeg lige se:-)
jeg bruger den originale 205 gti ( be3) gearkasse
sep 2006
Følger: 57 Følgere: 52 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 141
Fuck det er fedt. FUCK hvor er det FEDT!!
Velkommen man. kig evt forbi
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
cool projekt...
har samme motor i min 306... hvilken gearkasse bruger du?
mvh kevin
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
ja glæder mig også til at kunne trille en tur i den..
har været i gang med den i ca 5 mdr nu.. bilen er hentet i sverige og der er betalt afgift af motor ombygningen.. venter på at et firma bliver færdige med at lave et sprøjt der passer lige på det original så den kan komme op og kører 1,5 bar i ladetryk
nov 2007
Følger: 51 Følgere: 57 Biler: 12 Svar: 50
total lækker ride.
altid plads til sådan en.
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
jo det burde det men der er ikke plads i motorrummet så bliver nok nød til at lave scoob i motorhjelmen..
turboen har en 4" tilslutning og det er der ikke plads til at kører rundt
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
burde det luftfilter ikke flyttes???? for det får da ikke meget kold luft deromme bag motoren....