Citroën BX 16 Valve Phase 2 [Tidl. bil] 1992

24.450 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 260 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Citroën BX 16 Valve Phase 2

Årgang:
1992
Motor:
Film her: http://video.google.com/videoplay?docid=-6599750759946602457&q=bx+16valve

XU9J4Z, 1,9i 16v, aluminium, K&N Indsatsfilter, motronic 1.3 motorstyring, Sportskat monteret. Original 8-2-1 Manifold med 2,5" Udstødning hele vejen. Knasttider justeret via stramningen på tandremmen. Kold indsugning via original port i frontspoileren, luftfilterkasse studser og spjæld poleret til perfekt parring --- Konstruktionen er en opboret sugeversion fra den legendariske "Peugeot 205 Turbo 16" bygget til gruppe B rally
Hestekræfter
160,6Hk v/6900rpm - 6,82 sek fra 0-100.
Fælge
Originale 16v fælge med poleret kant :)
Dæk
195/60-14 H Goodyear Ultra Grip
Undervogn
Selvfølgelig hydraulisk (flyvende tæppe) dog sænket ca 30mm

Niveau og belastnings-regulerende, således at selv om jeg kommer 10 kasser øl i bagagerummet, står bilen stadig normalt. ( Skulle svigermor på 130kg sætte sig bagi i samme side som jeg, klarer den også det *G*) Jeg kunne evt. også lovligt montere xenonlys, netop pga. denne lækre undervogn :)

4-trins justerbar
Bilstereo
XZound X10 Mp3radio, der føder to diskanter i instrumentbordet, samt to mellemtone i dørene. Derudover smider den en lineout til en Alpine V12 MRV-F405 effektforstærker, der driver to baghøjttalere samt en 600W sub. Tro det eller ej; lyden er knaldgod! ;)
Styling
Holdt original og vil sandsynligvis forblive sådan. Bemærk de specielle kofangere som kun findes på denne 16v Mk.2 (Nu med diskret rød belysning i kabinen under opbygning)
Interiør
- Fuldautomatiske Elruder for og bag
- Fjernbetjent centrallås
- Elopvarmede, eljusterbare sidespejle i begge sider
- Sædevarme i begge forsæder
- Display for åbne døre samt motorhjelm og bagklap
- Specielle 16v skålsæder i velour med justerbar lændestøtte mm
- Nedklappelig midterarmstøtte i bagsæde der er nedfældeligt 60/40
- Indbyggede solgardiner i hattehylde
- To cigartændere, hvoraf den ene er retrofittet fra en donorbil
Ekstra tilbehør
- 90 Amp. Generator
- Alarm
- Startspærre
- Ude/Inde termometre bygget i kardantunnelen
- Automatisk kørelys
- Fjernbetjent, blodrødt undervognslys
- Iltmængdemåler med 10 dioder monteret, for præcist at kunne aflæse blandingsforholdet under kørsel
- Røde lysdioder monteret inde i elrudekontakterne (pillearbejde!)
- Ledninger udskiftet for stærkere lys
- BiXenon 6000k
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
- Designet af Bertone, ligesom Lamborghini :) Kun produceret i 3.944 eksemplarer og er efter min mening en af de mest undervurderede sportsvogne fra starten af 90'erne. Den klarer 0-100 på 6,84 sek (Målt) Selv VR6'erne (i standardtrim) må gi' op... For de interesserede:
1. gear 62 Km/t
2. gear 105 Km/t
3. gear 148 Km/t
4. gear 195 Km/t
5. gear 232 Km/t (omdr. begrænser)

1/7-2005: Jeg har fået sat sportskat på. Som forventet har det givet et langt bedre bundtræk, men samtidig er temperamentet over 4.500 rpm bibeholdt. Skal snart have den rullet på ny :)

11/10-2005 ARRRG!!! Det mest uheldige der kunne ske, er sket :( En nymonteret generatorrem trævlede sig op efter 700m kørsel og viklede sig ind under tandremmen, hvorved ventilerne blev bøjet... :(((

Har sag kørende mod T-Svansen, der leverede remmen. Vi snakker en rep. til ca. 20.000,- Øv øv øv!! Jeg tabte og fraråder hermed alle at handle vitale dele det sted!!

29/1-2006 Nu er hun genoplivet med nye ventiler, løftere og jeg skal gi' dig :))

26/11-2007 Still going strong, nu også med sædevarme og uden mellempotte (fedt i byen - træls på de længere stræk).

22/4 - 2009

Nypoleret - Original udstødning + racerkat = Bundtræk! Har passeret 350.000 km og går bedre end ny :) Nul rust - fuld undervognsbehandling i næste uge... nam nam.

Vil du se flere Citroën BX 16 Valve Phase 2 til salg? Andre Citroën eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Citroën BX 16 Valve Phase 2
Annonce