Amerikaner Mercury CHP Police*SOLGT* [Tidl. bil] 1970
10.921 visninger
|
Oprettet:
Amerikaner Mercury CHP Police*SOLGT*
Årgang:
1970
Motor:
428 cu.i. V8 (7 liter)
Hestekræfter
360 HK v 5400 omdr.
622 Nm v/3200 omdr.
622 Nm v/3200 omdr.
Fælge
Forstærkede "Police Special" stålfælge
6x15"
6x15"
Dæk
Remington 235/75-15
Undervogn
"Cop Suspension". 1½" krængnings stabilisatorer, hårdere fjede og gasdæmpere
Bilstereo
NIX, men Motorola MoCom 70 Politiradio
Styling
Nææææ
Interiør
Originalt. Ikke noget fanzy.......
Ca. 80% af CHP's biler blev leveret med beige interiør. Resten med blåt.
Ca. 80% af CHP's biler blev leveret med beige interiør. Resten med blåt.
Ekstra tilbehør
Som Blues Brothers ville sige: It's got Cop engine, Cop suspension, cop tires and cop shocks !
Ud over det er der:
Remington Wingmaster Pumpgun (Replika) med holder som åbnes elektromagnetisk via en skjult knap.
Motorola radio udstyr
Electronisk siren med 3 forskellige lyde
PA radio så man kan råbe efter folk via mikrofonen i bilen
Blink i bagruden (Rødt og orange)
Søgelygte
"Forward facing steady burning red" spotlight
Maglite lygte
Originale "E-marked" nummerplader (KUN på udrykningskørertøjer)
Org. "Highway Patrol" mærker til at sy på jakken :o)
Police Push Bar eller som den også kaldes "Buddy Bumper"
Ud over det er der:
Remington Wingmaster Pumpgun (Replika) med holder som åbnes elektromagnetisk via en skjult knap.
Motorola radio udstyr
Electronisk siren med 3 forskellige lyde
PA radio så man kan råbe efter folk via mikrofonen i bilen
Blink i bagruden (Rødt og orange)
Søgelygte
"Forward facing steady burning red" spotlight
Maglite lygte
Originale "E-marked" nummerplader (KUN på udrykningskørertøjer)
Org. "Highway Patrol" mærker til at sy på jakken :o)
Police Push Bar eller som den også kaldes "Buddy Bumper"
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Vægt: 1970 kg.
Topfart: Ca. 200 km/t.
Acceleration: 0-96 km/t = 9.2 sek.
Bremser: Vacuumforstærker. Ventilerede skiver for, tromler bag. 2-kreds system
Tankindhold: 94 liter
Sirene: Federal Interceptor PA-20A, serie 2E. Elektronisk med 3 forskellige lyde, samt PA anlæg.
Der er også mulighed for at sende radiomeddelelser fra stationen via højttaleren bag grillen, så det kan høres uden for bilen.
Radio: Motorola Mo-Com 2-way FM transmitter. 100 watt.
Pumpgun: Remington 870 Wingmaster (Grundet danske våbenlove: IKKE ÆGTE !)
Lys: ”Steady red” i førersiden for og bag. Skal ifølge Californisk lov lyse og ikke blinke !
”Flashing Amber” (orange) i bagruden. Bruges ved udrykning sammen med den røde foran.
Når man er kommet ind foran bilen som skal stoppes, tændes evt. den røde. Men normalt parkeres der BAGVED den stoppede bil.
Er der flere politibiler efter hinanden, slukkes den blinkende orange, og det røde ”Pilot light” tændes i stedet. Det generer ikke politibilen bagved. Den bageste politibil i kolonnen bruger så stadig sit ”Flashing Amber”. Den orange og den røde bag kan/må ikke lyse samtidig.
Andet ”Police Push-Bar” monteret foran. Bruges til at skubbe bilen af vejen hvis de ikke vil stoppe. Bruges også, hvis en bil er brudt sammen på motorvejen og derved holder i vejen. Så skubbes den væk indtil et redningskøretøj kan komme frem.
90% af alle California Highway Patrol (CHP) biler fra omkring 1950 og frem til i dag er såkaldte ”Slick-top” biler. Dvs. uden blink på taget. Det er der flere grunde til. For det første er det nemmere at snige sig ind bagved en for hurtig kørende bil, uden det opdages. Derudover tager blink på taget 15-25 km/t af topfarten, det larmer og bruger mere benzin. Så af den grund er der bare monteret rødt glas i søgelygten foran og sat lygter i bagruden. Iflg. undersøgelser tager hver søgelygte ca. 2-4km/t. af topfarten.
En CHP bil har en levetid på ca. 2 år eller 70-90.000 miles. Så skiftes den ud. Der blev produceret 1820stk. Mercury’s i 1970 til CHP. Der er under 20 af de oprindelige tilbage. De kostede $2478 stykket da de blev leveret til CHP i 1970.
De fleste biler blev leveret med beige interiør. Kun nogle få blev leveret med blåt.
CHP havde ikke brugt Mercury’s siden sidst i 40’erne. Og har ikke brugt Mercury siden.
Dette giver netop 1970 Mercury en helt speciel plads i CHP’s bilhistorie.
Bilen var ikke særlig populær blandt betjentene i 1970. Den var tung og havde meget motorkraft. Det gjorde at de gang på gang ødelagde motorophæng, gearkassehuse, bærekugler og sågar fælge. Fælgene revnede simpelthen når bilen blev kørt hårdt. En del af bilerne havde heller ikke servostyring.
Betjentene kørte derfor med højt dæktryk i forhjulene, for at gøre den lettere at dreje. Men det forringede desværre også køreegenskaberne mere end godt var.
Alle CHP biler skulle have en akselafstand på min. 122” (3.1 mtr.) og veje mindst 3800 pounds (1725kg.). Dette var fordi at store tunge biler var mere stabile ved høje hastigheder.
OG NEJ !!! Der skal IKKE være blink eller noget andet på taget. Bilen er det de i USA kalder en "Slick-Top" - Sådan blev alle California Highway Patrols bilerne bygget fra omkring 1955 og frem til idag, da alt det på taget tager topfart. Desuden er det nemmere at snige sig ind på fartsynderne uden alt det på taget.
Topfart: Ca. 200 km/t.
Acceleration: 0-96 km/t = 9.2 sek.
Bremser: Vacuumforstærker. Ventilerede skiver for, tromler bag. 2-kreds system
Tankindhold: 94 liter
Sirene: Federal Interceptor PA-20A, serie 2E. Elektronisk med 3 forskellige lyde, samt PA anlæg.
Der er også mulighed for at sende radiomeddelelser fra stationen via højttaleren bag grillen, så det kan høres uden for bilen.
Radio: Motorola Mo-Com 2-way FM transmitter. 100 watt.
Pumpgun: Remington 870 Wingmaster (Grundet danske våbenlove: IKKE ÆGTE !)
Lys: ”Steady red” i førersiden for og bag. Skal ifølge Californisk lov lyse og ikke blinke !
”Flashing Amber” (orange) i bagruden. Bruges ved udrykning sammen med den røde foran.
Når man er kommet ind foran bilen som skal stoppes, tændes evt. den røde. Men normalt parkeres der BAGVED den stoppede bil.
Er der flere politibiler efter hinanden, slukkes den blinkende orange, og det røde ”Pilot light” tændes i stedet. Det generer ikke politibilen bagved. Den bageste politibil i kolonnen bruger så stadig sit ”Flashing Amber”. Den orange og den røde bag kan/må ikke lyse samtidig.
Andet ”Police Push-Bar” monteret foran. Bruges til at skubbe bilen af vejen hvis de ikke vil stoppe. Bruges også, hvis en bil er brudt sammen på motorvejen og derved holder i vejen. Så skubbes den væk indtil et redningskøretøj kan komme frem.
90% af alle California Highway Patrol (CHP) biler fra omkring 1950 og frem til i dag er såkaldte ”Slick-top” biler. Dvs. uden blink på taget. Det er der flere grunde til. For det første er det nemmere at snige sig ind bagved en for hurtig kørende bil, uden det opdages. Derudover tager blink på taget 15-25 km/t af topfarten, det larmer og bruger mere benzin. Så af den grund er der bare monteret rødt glas i søgelygten foran og sat lygter i bagruden. Iflg. undersøgelser tager hver søgelygte ca. 2-4km/t. af topfarten.
En CHP bil har en levetid på ca. 2 år eller 70-90.000 miles. Så skiftes den ud. Der blev produceret 1820stk. Mercury’s i 1970 til CHP. Der er under 20 af de oprindelige tilbage. De kostede $2478 stykket da de blev leveret til CHP i 1970.
De fleste biler blev leveret med beige interiør. Kun nogle få blev leveret med blåt.
CHP havde ikke brugt Mercury’s siden sidst i 40’erne. Og har ikke brugt Mercury siden.
Dette giver netop 1970 Mercury en helt speciel plads i CHP’s bilhistorie.
Bilen var ikke særlig populær blandt betjentene i 1970. Den var tung og havde meget motorkraft. Det gjorde at de gang på gang ødelagde motorophæng, gearkassehuse, bærekugler og sågar fælge. Fælgene revnede simpelthen når bilen blev kørt hårdt. En del af bilerne havde heller ikke servostyring.
Betjentene kørte derfor med højt dæktryk i forhjulene, for at gøre den lettere at dreje. Men det forringede desværre også køreegenskaberne mere end godt var.
Alle CHP biler skulle have en akselafstand på min. 122” (3.1 mtr.) og veje mindst 3800 pounds (1725kg.). Dette var fordi at store tunge biler var mere stabile ved høje hastigheder.
OG NEJ !!! Der skal IKKE være blink eller noget andet på taget. Bilen er det de i USA kalder en "Slick-Top" - Sådan blev alle California Highway Patrols bilerne bygget fra omkring 1955 og frem til idag, da alt det på taget tager topfart. Desuden er det nemmere at snige sig ind på fartsynderne uden alt det på taget.
Vil du se flere Amerikaner Mercury CHP Police*SOLGT* til salg? Andre Amerikaner eller bare andre brugte biler?
Amerikaner Mercury CHP Police*SOLGT*
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 127
Fedt at originaliteten betyder Alt.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 344
Wee are on highway to hell
super lækker vogn, det er jo et stykke historien....
høj smidt
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 426
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 1
Alt for grineren vogn ..
Høj er sendt ..
Og tak for stemmen ..
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Den er faktsik ikke magen til Blues Brothers. De kørte i en 1974 Dodge Monaco, men den kunne til forveksling godt ligne min lidt.
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 13
Rigtig flot bil! høj er smidt! Det er da fed at ha en bil magen til den som de bruger i Blues Brothers
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
He, he - Ja den er god med dig !!! Bare fordi man har en Politibil fetish... Så skal man moppes !!! :o)
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 6
Heine. Er du den tredje Blues brother?? hehe... Høj herfra!
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
enormt flot bil .. du x-høj herfra
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 23 Svar: 49
FED SLÆDE--- HØJ
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Ja, jeg købte den som projekt i nordjylland i 1997. Det er mig som har lavet pladearb. og lakeret den. Forklappen hentede jeg i Sverige....
Se den fra start til slut på min side: http://www.carnut.dk/dk/4.htm
Der ligger en masse billeder af den.
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Har du haft den hvide Mustang?? Det er min kammis og han har vist haft den 4-5 år nu..
Du har godt nok fået raget nogle spændende bil til dig efterhånden :o) Er helt vild med de gamle politi biler
Martin.
jul 2006
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 438
Mange tak:D
feb 2007
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 14 Emner: 16 Svar: 76
super fed bil du har dig der EN HØJ til dig
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.286
Hold kæft den er flot! Det må give noget opmærksomhed på vejene
Mvh Chris
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Nej, jeg kan ikke råbes op. Er HELT uden for rækkevidde... :o)
Kan slet ikke forstå at jeg har kunne leve uden Politibiler i garage alle de år. De er simpelthen for sjove. Min 68 Ford er nok solgt, så det bliver heldigvis Mercury'en som bliver stående noget tid. Ihvertfald indtil jeg finder en 1968-69 Dodge Polara Highway Patrol. Men der kan gå LANG tid !
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 16
Vild vogn =)
jul 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 2
Hej Heine
Kan Din kone overhovedet råbe Dig op, når Du skal ind og hjælpe med at vaske op juleaften?
Mvh
Mogens
feb 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 31 Svar: 90
den er så sej det er da vildt.
jun 2006
Følger: 61 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
at se så flot og fed en gammel cop car fra staterne, høj selvfølgelig...
/ Anders B.
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 19 Svar: 35
mega cool police car!!! welcomen from here!
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.361
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 95
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.825
de er super seje, dine politi biler... det må sgu være sjovt at eje sådan en bil.. det må give noget opmærksomhed !
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.299
kæft det er snyd det der.. må man høre hvad såen en står i
maj 2007
Følger: 76 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 107 Svar: 1.357
men det er alle dine biler jo....
aug 2004
Følger: 34 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 169 Svar: 998
for dælen heine det er jo helt vildt det der top herfra så skal du rigtigt ud og køre op i røven på en masse japser med den buddy bumper,tag mig med pleaaaassseee
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 38
har smidt en ekstra høj. den er Alt for fed den der. tillykke med den
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 623
Der er stil over den maskine der!
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 294
God damn that's a nice car dude!!!!!
sep 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 90
Velkommen.. Fed Sluff :D!
Høj Herfra!
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 51
Velkommen fårk den er fed ^^
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Jeg er slet ikke misundelig da....
Jeg kommer sådan til at tænke på Blues Brothers og Cnvoy når jeg ser den
okt 2007
Følger: 69 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 89 Svar: 804
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Der skal IKKE være blink på taget... Alle Highway Patrol Cars er såkaldte "Slick Tops" - Dvs. uden blink på taget, da det tager topfart !!
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Se billederne hvor den er pakket ud af containeren og hvor den holder ved siden af min 1968 Ford SFPD bil hjemme i min have....