{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Amerikaner Mercury CHP Police*SOLGT* [Tidl. bil] 1970

10.921 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Heine H
Mand | 53 år | Oprettet: 11. jan 2003


Amerikaner Mercury CHP Police*SOLGT*

Årgang:
1970
Motor:
428 cu.i. V8 (7 liter)
Hestekræfter
360 HK v 5400 omdr.
622 Nm v/3200 omdr.
Fælge
Forstærkede "Police Special" stålfælge
6x15"
Dæk
Remington 235/75-15
Undervogn
"Cop Suspension". 1½" krængnings stabilisatorer, hårdere fjede og gasdæmpere
Bilstereo
NIX, men Motorola MoCom 70 Politiradio
Styling
Nææææ
Interiør
Originalt. Ikke noget fanzy.......
Ca. 80% af CHP's biler blev leveret med beige interiør. Resten med blåt.
Ekstra tilbehør
Som Blues Brothers ville sige: It's got Cop engine, Cop suspension, cop tires and cop shocks !

Ud over det er der:

Remington Wingmaster Pumpgun (Replika) med holder som åbnes elektromagnetisk via en skjult knap.

Motorola radio udstyr

Electronisk siren med 3 forskellige lyde

PA radio så man kan råbe efter folk via mikrofonen i bilen

Blink i bagruden (Rødt og orange)

Søgelygte

"Forward facing steady burning red" spotlight

Maglite lygte

Originale "E-marked" nummerplader (KUN på udrykningskørertøjer)

Org. "Highway Patrol" mærker til at sy på jakken :o)

Police Push Bar eller som den også kaldes "Buddy Bumper"


Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Vægt: 1970 kg.
Topfart: Ca. 200 km/t.
Acceleration: 0-96 km/t = 9.2 sek.
Bremser: Vacuumforstærker. Ventilerede skiver for, tromler bag. 2-kreds system
Tankindhold: 94 liter
Sirene: Federal Interceptor PA-20A, serie 2E. Elektronisk med 3 forskellige lyde, samt PA anlæg.
Der er også mulighed for at sende radiomeddelelser fra stationen via højttaleren bag grillen, så det kan høres uden for bilen.
Radio: Motorola Mo-Com 2-way FM transmitter. 100 watt.
Pumpgun: Remington 870 Wingmaster (Grundet danske våbenlove: IKKE ÆGTE !)
Lys: ”Steady red” i førersiden for og bag. Skal ifølge Californisk lov lyse og ikke blinke !
”Flashing Amber” (orange) i bagruden. Bruges ved udrykning sammen med den røde foran.
Når man er kommet ind foran bilen som skal stoppes, tændes evt. den røde. Men normalt parkeres der BAGVED den stoppede bil.
Er der flere politibiler efter hinanden, slukkes den blinkende orange, og det røde ”Pilot light” tændes i stedet. Det generer ikke politibilen bagved. Den bageste politibil i kolonnen bruger så stadig sit ”Flashing Amber”. Den orange og den røde bag kan/må ikke lyse samtidig.

Andet ”Police Push-Bar” monteret foran. Bruges til at skubbe bilen af vejen hvis de ikke vil stoppe. Bruges også, hvis en bil er brudt sammen på motorvejen og derved holder i vejen. Så skubbes den væk indtil et redningskøretøj kan komme frem.

90% af alle California Highway Patrol (CHP) biler fra omkring 1950 og frem til i dag er såkaldte ”Slick-top” biler. Dvs. uden blink på taget. Det er der flere grunde til. For det første er det nemmere at snige sig ind bagved en for hurtig kørende bil, uden det opdages. Derudover tager blink på taget 15-25 km/t af topfarten, det larmer og bruger mere benzin. Så af den grund er der bare monteret rødt glas i søgelygten foran og sat lygter i bagruden. Iflg. undersøgelser tager hver søgelygte ca. 2-4km/t. af topfarten.

En CHP bil har en levetid på ca. 2 år eller 70-90.000 miles. Så skiftes den ud. Der blev produceret 1820stk. Mercury’s i 1970 til CHP. Der er under 20 af de oprindelige tilbage. De kostede $2478 stykket da de blev leveret til CHP i 1970.
De fleste biler blev leveret med beige interiør. Kun nogle få blev leveret med blåt.
CHP havde ikke brugt Mercury’s siden sidst i 40’erne. Og har ikke brugt Mercury siden.
Dette giver netop 1970 Mercury en helt speciel plads i CHP’s bilhistorie.

Bilen var ikke særlig populær blandt betjentene i 1970. Den var tung og havde meget motorkraft. Det gjorde at de gang på gang ødelagde motorophæng, gearkassehuse, bærekugler og sågar fælge. Fælgene revnede simpelthen når bilen blev kørt hårdt. En del af bilerne havde heller ikke servostyring.
Betjentene kørte derfor med højt dæktryk i forhjulene, for at gøre den lettere at dreje. Men det forringede desværre også køreegenskaberne mere end godt var.
Alle CHP biler skulle have en akselafstand på min. 122” (3.1 mtr.) og veje mindst 3800 pounds (1725kg.). Dette var fordi at store tunge biler var mere stabile ved høje hastigheder.


OG NEJ !!! Der skal IKKE være blink eller noget andet på taget. Bilen er det de i USA kalder en "Slick-Top" - Sådan blev alle California Highway Patrols bilerne bygget fra omkring 1955 og frem til idag, da alt det på taget tager topfart. Desuden er det nemmere at snige sig ind på fartsynderne uden alt det på taget.

Vil du se flere Amerikaner Mercury CHP Police*SOLGT* til salg? Andre Amerikaner eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Amerikaner Mercury CHP Police*SOLGT*
Annonce