{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Corolla Coupe AE86 - Driftbil (SR86) 1985

10.374 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Henrik J
Mand | 39 år | Oprettet: 15. mar 2007


Toyota Corolla Coupe AE86 - Driftbil (SR86)

Årgang:
1985
Motor:
Toyota Corolla Coupe AE86 Driftbil / Banebil

SR20DET Blacktop Motor fra Nissan Silvia S14a (1996-1999)
Motor spec (Standard):
217hp v. 6000rpm, 275Nm v. 4800rpm
Turbo boost pressure: 7psi
SR20 gearkasse

Ombygget i England af tuningsfirma
Gready stort volume bundkar med skvulpe plader
Rocker stoppers
Aftermarket turbo udstødnings manifold.
Garrett T28 turbo
K&N filter
Iridium 7 tændrør
Større front monteret intercooler
Dobble Core Alu vandkøler med kraftig SPEL el-blæser
3" udstødning med en Simons potte og afgang foran venstre baghjul så udstødningen ikke går på bagtøjet

Boost tryk øget til omkring 13psi
Standard motorstyrring chippet

20liters Sports benzin tank med ekstern benzin filter og pumpe der kan klare op til 600HK
Hestekræfter
Den er ikke blevet målt med motoren i
Power: cirka 300HK
Moment: Ukendt

Tophastigheden med specielt bagtøj og SR20 gearkassen skulle gerne være omkring 250km/t
Fælge
Da bilen bruges til drift har jeg masser af fælge til den. Lige pt har jeg følgende liggende til den:
12stk Originale 14" Intra Alu fælge
4stk König Rewind 15" fælge
4stk ATS 15" fælge
4stk AES 15" fælge
Dæk
Bagdæk kommer det der kan købes billigst på

Fordækkene er der Toyo 888 semislicks på for godt greb
Undervogn
Special lavet bagtøj bygget i Ungarn: Klon af en Hyundai H100 aksel og banjohus og en Mitsubishi Pajero Diff med 2vejs LSD spær. Banjohusets ophæng svejst om så det passer på AE86'eren
Pres boltene i akslerne lavet om så der kan flyttes rundt og både bruge 4x114,3 og 5x114,3 i hjul bolte cirkel diameter på fælgene.
Gearingen på bagtøjet er lige nu 4,6 (standard AE86 er 4,3)

Kardan svejs om til at passe i den ene ende i SR20DET gearkassen og i den anden ende på det special lavet bagtøj.

Koni hårdheds justerbar dæmpere for og bag
T3 camber justerbar tårnleje
T3 4-link justerbar med metal bøsning
T3 panhard justerbar med metal bøsning
T3 kortere styrearme for at få mere vinkel på fræst op så den passer på S13 bærearm
T3 Tension control rods - fremadgående foreste bærearme justerbar
TRD krængnings stabilisator for og bag.
40/40 sænknings sæt.

Nissan s13 Forbro med Servostyrings tandstang og bærearme.

Standard bremser
Hydraulisk Håndbremse
Bilstereo
Intet.. men motorlyden er god musik..!
Styling
Ny model front (kouki) med underlæbe
TRD (kopi) bagvinge i glasfiber spartlet sammen med bagklappen
Brede CBY fender fleres (overfenders) cirka 50mm bredere end standard skærme i hver side
Andre baglygter fra en AE86 Tuorno (sprinter)

Aerocatch fronthjelm låse
Fjedre til at holde bagklappen lukket
Interiør
Intet original interiører er tilbage.
Sparco Rev skålsæder til føreren og passageren.
Spaco 6 punkt sele til føreren.
andet mærke 4 punkt sele til passageren.

6 punkt professionelt sikkerhedbur svejst efter alle foreskrifterne fra DASU / FIA (Powerpipes)

Batteri flyttet om bag føreren (Gel batteri og i lukket kasse)
Hovedafbryder til batteri monteret midt i kabinen tilslutte afbryder der kan opereres ude fra også

Ure til RPM, vand temp, Boost tryk, benzin tryk, olie tryk og olie temp.
Kontakter til lys, visker og blæser til vandkøleren

Benzin tank monteret i bagage rummet i aflukket kasse.
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger

Vil du se flere Toyota Corolla Coupe AE86 - Driftbil (SR86) til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Corolla Coupe AE86 - Driftbil (SR86)
Annonce