{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Alfa Romeo 33S 1,7 16V QV "Eleanor" 1991

8.413 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

69Mach1
Mand | 41 år | Oprettet: 29. nov 2007


Alfa Romeo 33S 1,7 16V QV "Eleanor"

Årgang:
1991
Motor:
1,7 16V Boxer (1712 ccm - 4 cylindre) - Benzin
Bosch Motronic ML4-1 Multipoint elektronisk indsprøjtning (standard)
NGK Platinum tændrør
K&N Luftfilter
Standard udstødning med katalysator
Manuel gearkasse m. 5 gear

Forhjulstræk

Motoren er et sandt teknisk vidunder med 4 overliggende knastaksler trukket af 2 tandremme samt 4 enkeltgasspjæld. Boxer-designet giver bilen et særligt lavt tyngdepunkt, som er medårsag til de gode køreegenskaber.

Motoren er langsliggende (den eneste RIGTIGE måde at have en motor liggende), så bilen vugger stille fra side til side i tomgang. Et frisk dap på speederen kan også mærkes :D
Hestekræfter
Oplyst fra fabrik:

130 hk (ca.) v. 6500 o/min
150 Nm (ca.) v. 4600 o/min

Målt på rullefelt:

143,8 hk v. 6731 o/min
159,3 Nm v. 4874 o/min
Fælge
Sommer: 7 x 15'' Ronal A1 alufælge
Vinter: Originale 5½ x 14'' Alfa Romeo Speedline P4 alufælge
Ekstra: Originale 6½ x 15'' Alfa Romeo Speedline alufælge (solgt)
Dæk
Sommer: Dunlop Sport BluResponse 195/50-15
Vinter: Sava Eskimo S3 175/65-14
Undervogn
For: McPherson-fjederben med skruefjedre og hydrauliske teleskopstøddæmpere. Krængningsstabilisator.
Bag: Stiv aksel med 4 langsgående reaktionsarme (Watt-parallelogram), tværgående Panhard-stang, skruefjedre og hydrauliske teleskopstøddæmpere.

Sænket fortil, ukendt fabrikat
Standard bagtil
Bilstereo
INO headunit og 4 X-Sound højtalere (T. Hansen bras)
Kenwood forstærker
Styling
Omlakeret fra rød til sort for nogle år siden
Originale QV skørter og spoiler
Rød omkransning i Alfa-hjertet foran (standard for 16V-model)
Interiør
Komplet kabine fra en "S"-model:
- Nardi "Gara" læderrat
- Nardi lædergearknop med Alfa Romeo logo (ej på billeder)
- Stofbetrukne Recaro-sæder
- Matchende dørsider

Alfa Romeo-måtter med rød kant

Ventilationssystemet er den specielle "Post Modification" type, dvs. den sidst udviklede udgave af systemet til 33-modellen. Dette indebærer bl.a. at de tidligere mekaniske luftspjæld og temperaturregulatorer er erstattet af elektriske.
Ekstra tilbehør
Aircondition, ABS, tågelygter, bagrudevisker inkl. sprinkler, el-ruder for
Diverse dele på lager, både interiør, eksteriør samt motordele
Styrker ved bilen
Det er en Alfa
Svagheder ved bilen
Det er en Alfa
Bemærkninger
Bilen blev oprindeligt solgt i Sverige men er importeret til Danmark i 1998.

Jeg købte bilen i efteråret 2007, men fik den først køreklar til foråret (hvilket var fint, så slap den for at køre i vinterføre).

Bilens 16V motor havde det ikke for godt, og blev derfor udskiftet med en anden magen til. Fik også repareret nogle andre småfejl (rudehejs, viskermotor, speedometer mv.)

Og nu? Nu spinder den som en mis! Virker rolig og kultiveret i de lave omdrejninger, men når man får den op over 4000 så starter festen for alvor. Og så med Boxer-lyd som ingen anden!

Hvorfor tilnavnet "Eleanor" kan man spørge sig... Det er fordi bilen, som så mange andre ældre Alfa'er, til tider lidt har sit eget liv. Men det er netop det, der er hele charmen ved det :)

Vil du se andre Alfa Romeo eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Alfa Romeo 33S 1,7 16V QV "Eleanor"
Annonce