{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mitsubishi Sigma GT 3.0 24v, v6 240hk 310 nm 1994

30.509 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Tommy P
Mand | 43 år | Oprettet: 29. apr 2006


Mitsubishi Sigma GT 3.0 24v, v6 240hk 310 nm

Årgang:
1994
Motor:
Update:

7/9-12 Er min sigma blevet lavet om til en Sigma GT. Se seneste opdatering i bemærkninger.
----------------------------

Det er en 3.0 v6 24 v (3000GT motor) som er renovret 100% = km stand på motor = 0 km.

Der er kommet fabriks ny automatgear kasse i bilen. km stand på gearkasse = 0 km

Hestekræfter
std. 205 hk. På papir
nm: 270.

Målt inden projekt.
182 hk
252 nm

0-100 km/t = 9,4 sek

Bilen vejer 1500 kg og må trækker 1700kg

-------------
NU:

245 hk og 310 nm ved 3000 omdr.

0-100km/t= 8.2 sek. bilen vejer 1500kg og må trække 1700kg
Fælge
Vinter fælge:
Alu fælge.
215/60 r15

Sommer fælge:

Alu fælge. 17/45/235 270 km/t
Dæk
Vinter dæk 205/60/ r15

Somer dæk: 17/45/235
Undervogn
Den har dykke funktion som forhindre den i at banke snuden og røven ned i vejen ved store vejbump ved høj fart.

Elektronisk sænkning ved høj fart.
Bilstereo
Pioniere anlæg 4*50 rms. watt.

Phoenix Gold 4.500, 2x125 rms watt og 1x 300 rms watt


Phoenix Gold Ti69CX
90/180W (RMS/PEAK)

Phoenix Gold 10" subwoofer, 800 W rms I lukket kasse.

Hifonics HFC1000 kondensator

Audio system 5" 125 rms watt

Koiler forstærker. 2x 150 rms watt

Styling
Den er faceliftet med underlæbe.
Forkofangeren er blevet faceliftet. Fjerned sprinkler dysser og spartled ud og ny lakeret kofanger.

Nyt crom frontgitter.
Interiør
Std. luxus..
Ekstra tilbehør
4* el ruder.
Varme i side spejl.
Varme i sæder.
El side spejle.
El sæder. Med hukomelse til 2 personer. kun i føre siden.
Power knap til automat gear kasse som gør man acc. hurtigt.
klima og aircon.
Knap til hurtig nedkøling. I tilfælde af bilen har stået i solen og er varm.
Fjernbetjent central lås med alarm.
Fjernbetjent fjernstart af bil.
Fartpilot.
antisspin og selvopretning ved udskridning i sne evt.
Der er meget meget mere.. Du kan se specifiks om den nederst på siden.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Info omkring Sigma i bunden.
---------------------------------------------------------------------------
Update: 7/9-2012

Bilen er nu kommet hjem til Danmark igen efter 3½ år under ombygning og en Masse udfordringer. Det har været en lang og sej kamp ikke mindst økonomisk, men nu er bilen færdig kommet hjem til danmark og de sidst små ting skal laves og synes. Bilen er nu ikke den samme mere og derfor er det nu en Sigma GT med en 3000GT motor på montered banamanifold og rustfrit helevejen.
Den har fået bygget en helt ny motor med dele fra USA og en NY automatgearkasse, Den er blevet trimmet i Sverige til 245 hk og 310 nm (altså den er ikke blevet tunet som hensigten i starten).

Fremtidig planer er:

i år 2014 skal den om lakeres og tunes.

Update: 23/04-2010

Min Banan manifold kom hjem fra Canada :-)

Update: 05/02-2010

Så hented jeg min motor hjem og fik den åbned. Dejligt..

Update: 04/10-2009

Den nye motor er købt og forventes hjemme de 26 januar.
(nye er en 3000gt non turbo model)

Update: 23/7-09
Så blev min bagklap svejst og spartled ud og maled. Trin1/2
Så blev mine sprinkler dyser taget af og plast svejst. Trin 1/2

Update: 17/6-09

Så blev der montered udstødning fra kat. og bagud. Total lækker lyd og ser godt ud..

Update 3/3-09

Efter mekaniker fejl og brændt el system så har jeg nu fået skiftet.

Alle 6 tænde rør ( stort arbejde på denne model)
Alle 3 tændespoler.
1 ny styrebox.
1 ny kilderem.
1 nyt sidespejl.
1 ny luft box.

--------------------------------------------------------------------------- INFO OMKRING SIGMA:

Fakta om Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Type: Forhjulstrukket 4-dørs japansk 5-personers limousine.

Motor: 6-cylindret 24 ventilet tværliggende rækkemotor med fire overliggende knastaksler på 3,00 liter ydende 205 hk. ved 6000 omdr./min. Elektronisk styret direkte benzinindsprøjtning, katalysator. Elektronisk kontrolleret 4 trins automatgearkasse med power/økonomi valg

Opbygning: Letvægts Mc Pherson forhjulsophæng med stabilisator. Anti frontdyk. Elektronisk kontrolleret støddæmperkontrol. Multiophængt bagaksel med stabilisator. Ventilerede skivebremser på alle fire hjul. ABS for og bag. Hastighedsafhængig servostyring. 4 automatiske gear.

Egenvægt: 1475 kg. = 7,1 kg. vognvægt pr. hk. 1/2-årlig vægtafgift 1.958 kr.

Økonomi: 12,3 km/l. ved 90 km/t., 10,1 ved 120 og 6,8 i tæt bytrafik (EF-norm). Gennemsnitlig benzinforbrug 9,7 km/l. kørt på 95 oktan blyfri.

Acceleration: 0 til 100 km/t. på 9,6 sekund. Topfart 225 km/t.

Tankkapacitet: 72 liter = ca. 698 km's blandet kørsel.

Dæk: 205/65 R15.

Særligt udstyr: Servostyring, el-justérbare opvarmede sidespejle, el-rudehejs, komplet instrumentering, stereoanlæg, fire nakkestøtter og midterarmlæn bagi, ABS-bremser på alle hjul, automatisk kørelys, automatgear, centrallås, lædersæder med varme, læderrat, air condition, forlygtevaskere, el-betjent antenne, Traction Control System, multi-højdejusterbare førersæde, power/økonomi valgbar automatisk transmission, indvendig højdejustering af
forlygter, elbetjent soltag m. v.

Vil du se flere Mitsubishi Sigma GT 3.0 24v, v6 240hk 310 nm til salg? Andre Mitsubishi eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mitsubishi Sigma GT 3.0 24v, v6 240hk 310 nm
Annonce