{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Fiat Punto GT Turbo SOLGT [Tidl. bil]

13.011 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Scotten .
Mand | 51 år | Oprettet: 14. jul 2003


Fiat Punto GT Turbo SOLGT

Årgang:
Motor:
1.4 liters 4 cylinder 8 ventilet række Turbomotor (176A4000)
Bosch Motronic 2.7 LH motorstyring med intern MAP-sensor
Tryksensor i motorrummet for måling af omgivelsestrykket
Wallbro 255 benzinpumpe i tank ( ca 210l/h @ 80psi, ca 5,5 bar) og ca 255 liter/h ved 3 bar
DIS-tænding ( fordelerløs)
Standartdyserne er Bosch 0280 150 701 236ml@3 bar .
Dyserne pt. er Bosch 0280 150 985 450ml@4 bar. Kører 3 bar grundtryk (målt uden vaccumslange) på dem.
Standart ladetrykket 0.8 bar og overboost til 1,2 bar..
Ladetryk pt 1,35 bar overboost reguleret ned til ca 0,9 bar
AFR ved fuldlast alt for fed: 10,5:1.
Kører med bankesensor
70 mm Bosch luftmassemåler
Pierburg ladetryksreguleringsventil.
Kompressionsforholdet 7,8:1
Oliedyser i blokken for stempelbundskøling.
Recirkulerende Blowoffventil.
Åbent luftfiler fra King Dragon
Brændstof: 99 oktan blyfri.
Ladeluftkøler : Elementet måler 600x300x76 mm og 3" studsse
Denso tændrør med 3 elektroder
5 trins gearkasse.. Koblingen er ret hård..
Turbolader: Garret GT2560R kuglelejeturbo med intern wastegate. Aktuator løsnet næsten helt.


14/5. Skiftet tændrør og tændkalber. Motoren havde voldsomme udsættere. Efter skifte kørte den super igen
20/5. Turboen taget af da manifolden er flækket ved flangen til turboen
21/5. Manifoldspakninger købt ved Fiat..
29/5-08: skiftet skiver og klodser foran
11/6-08. Nye klodser bagpå
22/5. Ny turbomanifold bestillt. 4700 kr Hos Fiat :(
24/5 alle dele rengjort og alle pakflader renset
30/5. Så kom den nye manifold. Alt er forberedt til montering.
31/5-08. Ny udstødningsmanifold monteret.
10/6-08. Nye dæk 195 45 15 BF Goodrich
10/6-08. Købt nyt instrumentbord
11/6-08. Ny vandkøler
12/6-08. Ny intercooler
28/6-08. Andet instrumentbort ( gamle rampuneret for hårdt)
7/7-08. Walbro 255 benzinpumpe
7/7-08. Gevindundervogn TA Technix. 40-80mm
10/7-08. Så er der købt ind til 3" udstødning. Overkill?..NØ!
11/7-08. Monteret håndbremsekabel.
13/7-08. Monteret tårnstiver.
14/7-08. Monteret nye bremsekaliber bagpå+ skiver og klods.
24/7-08. Lavet 3" udstødning (MEGET positiv effekt)
25/7-08. Nyt gummi på koblingspedalen ( Meget vigtigt.. fnis)
25/7-08. Ny ladetryksreguleringsventil.Den gamle var halvtræt
25/7-08. Nå, ja og en ny hjulnøgle ( Meget vigtigt også. .host)
30/7-08. Forlygter og blinklygter foran skiftet.
5/8-08. Skiftet til Castrol Edge 10w60 Olie
5/8-08. Fjernet termostaten til oliekøleren. Større køler snart
29/8-08. Monteret turbo. Garret GT2560R.= meget arbejde
30/8-08. Monteret Innovate XD16 AFR-ur.
26/9-08. så er kabinen taget ud for at renovere vognbunden.
05/10-08. Det trak lidt ud, men rusten i bunden er fjernet. Alle pladedele er behandlet med lastvognsepoxy, sealet og malet i bilens farve. så kan den squtte forlange mere.
14/10-08. Skiftet vandtemperatursensor til indsprøjtningen og lamdasonden.
17/10-08. Skiftet varmeapperat. Det er lækkert arbejde for det gav lige lejlighed til at aftage hele instrumentbordet:(.. Grrrr
26/10-08. Kabinebund isoleret med 14 mm filt.. Tog en del støj.
05/11-08. Ventildækselpakning skiftet.
02/12-08. Skiftet forlygtepærer Osram Nightbreaker.
04/12-08. Malet tårnstiver.
08/01-09. nye skivebremser bag, lidt bremseslanger,
ALB-ventiler mv og nysynet uden anmærkninger.
Synsmanden bankede ikke engang i bunden.. lækkert
04/03-09 Skiftet hjullejer bagved

Skiftet/lavet en masse andre ting jeg ikke kan huske



Hestekræfter
136hk ved 5750 omdr (Standart opgivelse)
Nuværende antal hk er ukendt indtil videre
208nm ved 3000 omdr
0-100 kmt på 7,9 sek
cw-værdi 0,31
opgivet til at køre 12,4 km/l
Topfart 205 kmt
Nypris 210.000 dkr i 1994
Oplysninger fra Bilrevyen 1994
Fælge
7x 15" AEZ alufælge ET 35
Dæk
195 45 15 V BF Godrich
Undervogn
Gevindundervogn TA Technix
Skivebremser hele vejen rundt.
Størrelse foran: 257 x 20 mm ventileret. Enkelstemplet kaliber
Størrelse bag: 240 x 11 mm fast. Enkelstemplet kaliber
Håndbremsen virker via kaliberen istedetfor bremsebakker

Bilstereo
JVC CD. og 4 højtalere... Pioneer.. Ellers mest "musik" fra turbo, udstødning og blowoff..hehe...
Styling
Spoiler på bagklappen
Skørtsæt
Interiør
Helt standart kedelig GT-kabine
Føresædet er højdejusterbart og ryggen justerbar i hårdhed
Bagsæder med nakkestøtter
Højdejusterbart rat
2 stk Airbag
Olietryksvisning
Ladetryksvisning
Ekstra tilbehør
Anhængertræk aftageligt
Tågelygter ( eller dvs. tågelygteHULLER) Lygterne måtte væk
Højdejusterbare forlygter
Startspærre
Servostyring
Elruder
Centrallås med fjernbetjening
Eljusterbare sidespejle
Oliekøler
Org digital ur i loftet
ABS
Kølerblæser kan aktiveres pr knap fra kabinen.
Innovate LC1 og XD16 AFR-visning. Lamdasonde :Bosch LSU4.2 bredbåndssonde
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
SE BILLEDEALBUMS. Der er en del projektbilleder:)

Bilen er solgt.


Vil du se flere Fiat Punto GT Turbo SOLGT til salg? Andre Fiat eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Fiat Punto GT Turbo SOLGT
Annonce