Fiat Punto GT Turbo SOLGT [Tidl. bil]
13.011 visninger
|
Oprettet:
Fiat Punto GT Turbo SOLGT
Årgang:
Motor:
1.4 liters 4 cylinder 8 ventilet række Turbomotor (176A4000)
Bosch Motronic 2.7 LH motorstyring med intern MAP-sensor
Tryksensor i motorrummet for måling af omgivelsestrykket
Wallbro 255 benzinpumpe i tank ( ca 210l/h @ 80psi, ca 5,5 bar) og ca 255 liter/h ved 3 bar
DIS-tænding ( fordelerløs)
Standartdyserne er Bosch 0280 150 701 236ml@3 bar .
Dyserne pt. er Bosch 0280 150 985 450ml@4 bar. Kører 3 bar grundtryk (målt uden vaccumslange) på dem.
Standart ladetrykket 0.8 bar og overboost til 1,2 bar..
Ladetryk pt 1,35 bar overboost reguleret ned til ca 0,9 bar
AFR ved fuldlast alt for fed: 10,5:1.
Kører med bankesensor
70 mm Bosch luftmassemåler
Pierburg ladetryksreguleringsventil.
Kompressionsforholdet 7,8:1
Oliedyser i blokken for stempelbundskøling.
Recirkulerende Blowoffventil.
Åbent luftfiler fra King Dragon
Brændstof: 99 oktan blyfri.
Ladeluftkøler : Elementet måler 600x300x76 mm og 3" studsse
Denso tændrør med 3 elektroder
5 trins gearkasse.. Koblingen er ret hård..
Turbolader: Garret GT2560R kuglelejeturbo med intern wastegate. Aktuator løsnet næsten helt.
14/5. Skiftet tændrør og tændkalber. Motoren havde voldsomme udsættere. Efter skifte kørte den super igen
20/5. Turboen taget af da manifolden er flækket ved flangen til turboen
21/5. Manifoldspakninger købt ved Fiat..
29/5-08: skiftet skiver og klodser foran
11/6-08. Nye klodser bagpå
22/5. Ny turbomanifold bestillt. 4700 kr Hos Fiat :(
24/5 alle dele rengjort og alle pakflader renset
30/5. Så kom den nye manifold. Alt er forberedt til montering.
31/5-08. Ny udstødningsmanifold monteret.
10/6-08. Nye dæk 195 45 15 BF Goodrich
10/6-08. Købt nyt instrumentbord
11/6-08. Ny vandkøler
12/6-08. Ny intercooler
28/6-08. Andet instrumentbort ( gamle rampuneret for hårdt)
7/7-08. Walbro 255 benzinpumpe
7/7-08. Gevindundervogn TA Technix. 40-80mm
10/7-08. Så er der købt ind til 3" udstødning. Overkill?..NØ!
11/7-08. Monteret håndbremsekabel.
13/7-08. Monteret tårnstiver.
14/7-08. Monteret nye bremsekaliber bagpå+ skiver og klods.
24/7-08. Lavet 3" udstødning (MEGET positiv effekt)
25/7-08. Nyt gummi på koblingspedalen ( Meget vigtigt.. fnis)
25/7-08. Ny ladetryksreguleringsventil.Den gamle var halvtræt
25/7-08. Nå, ja og en ny hjulnøgle ( Meget vigtigt også. .host)
30/7-08. Forlygter og blinklygter foran skiftet.
5/8-08. Skiftet til Castrol Edge 10w60 Olie
5/8-08. Fjernet termostaten til oliekøleren. Større køler snart
29/8-08. Monteret turbo. Garret GT2560R.= meget arbejde
30/8-08. Monteret Innovate XD16 AFR-ur.
26/9-08. så er kabinen taget ud for at renovere vognbunden.
05/10-08. Det trak lidt ud, men rusten i bunden er fjernet. Alle pladedele er behandlet med lastvognsepoxy, sealet og malet i bilens farve. så kan den squtte forlange mere.
14/10-08. Skiftet vandtemperatursensor til indsprøjtningen og lamdasonden.
17/10-08. Skiftet varmeapperat. Det er lækkert arbejde for det gav lige lejlighed til at aftage hele instrumentbordet:(.. Grrrr
26/10-08. Kabinebund isoleret med 14 mm filt.. Tog en del støj.
05/11-08. Ventildækselpakning skiftet.
02/12-08. Skiftet forlygtepærer Osram Nightbreaker.
04/12-08. Malet tårnstiver.
08/01-09. nye skivebremser bag, lidt bremseslanger,
ALB-ventiler mv og nysynet uden anmærkninger.
Synsmanden bankede ikke engang i bunden.. lækkert
04/03-09 Skiftet hjullejer bagved
Skiftet/lavet en masse andre ting jeg ikke kan huske
Bosch Motronic 2.7 LH motorstyring med intern MAP-sensor
Tryksensor i motorrummet for måling af omgivelsestrykket
Wallbro 255 benzinpumpe i tank ( ca 210l/h @ 80psi, ca 5,5 bar) og ca 255 liter/h ved 3 bar
DIS-tænding ( fordelerløs)
Standartdyserne er Bosch 0280 150 701 236ml@3 bar .
Dyserne pt. er Bosch 0280 150 985 450ml@4 bar. Kører 3 bar grundtryk (målt uden vaccumslange) på dem.
Standart ladetrykket 0.8 bar og overboost til 1,2 bar..
Ladetryk pt 1,35 bar overboost reguleret ned til ca 0,9 bar
AFR ved fuldlast alt for fed: 10,5:1.
Kører med bankesensor
70 mm Bosch luftmassemåler
Pierburg ladetryksreguleringsventil.
Kompressionsforholdet 7,8:1
Oliedyser i blokken for stempelbundskøling.
Recirkulerende Blowoffventil.
Åbent luftfiler fra King Dragon
Brændstof: 99 oktan blyfri.
Ladeluftkøler : Elementet måler 600x300x76 mm og 3" studsse
Denso tændrør med 3 elektroder
5 trins gearkasse.. Koblingen er ret hård..
Turbolader: Garret GT2560R kuglelejeturbo med intern wastegate. Aktuator løsnet næsten helt.
14/5. Skiftet tændrør og tændkalber. Motoren havde voldsomme udsættere. Efter skifte kørte den super igen
20/5. Turboen taget af da manifolden er flækket ved flangen til turboen
21/5. Manifoldspakninger købt ved Fiat..
29/5-08: skiftet skiver og klodser foran
11/6-08. Nye klodser bagpå
22/5. Ny turbomanifold bestillt. 4700 kr Hos Fiat :(
24/5 alle dele rengjort og alle pakflader renset
30/5. Så kom den nye manifold. Alt er forberedt til montering.
31/5-08. Ny udstødningsmanifold monteret.
10/6-08. Nye dæk 195 45 15 BF Goodrich
10/6-08. Købt nyt instrumentbord
11/6-08. Ny vandkøler
12/6-08. Ny intercooler
28/6-08. Andet instrumentbort ( gamle rampuneret for hårdt)
7/7-08. Walbro 255 benzinpumpe
7/7-08. Gevindundervogn TA Technix. 40-80mm
10/7-08. Så er der købt ind til 3" udstødning. Overkill?..NØ!
11/7-08. Monteret håndbremsekabel.
13/7-08. Monteret tårnstiver.
14/7-08. Monteret nye bremsekaliber bagpå+ skiver og klods.
24/7-08. Lavet 3" udstødning (MEGET positiv effekt)
25/7-08. Nyt gummi på koblingspedalen ( Meget vigtigt.. fnis)
25/7-08. Ny ladetryksreguleringsventil.Den gamle var halvtræt
25/7-08. Nå, ja og en ny hjulnøgle ( Meget vigtigt også. .host)
30/7-08. Forlygter og blinklygter foran skiftet.
5/8-08. Skiftet til Castrol Edge 10w60 Olie
5/8-08. Fjernet termostaten til oliekøleren. Større køler snart
29/8-08. Monteret turbo. Garret GT2560R.= meget arbejde
30/8-08. Monteret Innovate XD16 AFR-ur.
26/9-08. så er kabinen taget ud for at renovere vognbunden.
05/10-08. Det trak lidt ud, men rusten i bunden er fjernet. Alle pladedele er behandlet med lastvognsepoxy, sealet og malet i bilens farve. så kan den squtte forlange mere.
14/10-08. Skiftet vandtemperatursensor til indsprøjtningen og lamdasonden.
17/10-08. Skiftet varmeapperat. Det er lækkert arbejde for det gav lige lejlighed til at aftage hele instrumentbordet:(.. Grrrr
26/10-08. Kabinebund isoleret med 14 mm filt.. Tog en del støj.
05/11-08. Ventildækselpakning skiftet.
02/12-08. Skiftet forlygtepærer Osram Nightbreaker.
04/12-08. Malet tårnstiver.
08/01-09. nye skivebremser bag, lidt bremseslanger,
ALB-ventiler mv og nysynet uden anmærkninger.
Synsmanden bankede ikke engang i bunden.. lækkert
04/03-09 Skiftet hjullejer bagved
Skiftet/lavet en masse andre ting jeg ikke kan huske
Hestekræfter
136hk ved 5750 omdr (Standart opgivelse)
Nuværende antal hk er ukendt indtil videre
208nm ved 3000 omdr
0-100 kmt på 7,9 sek
cw-værdi 0,31
opgivet til at køre 12,4 km/l
Topfart 205 kmt
Nypris 210.000 dkr i 1994
Oplysninger fra Bilrevyen 1994
Nuværende antal hk er ukendt indtil videre
208nm ved 3000 omdr
0-100 kmt på 7,9 sek
cw-værdi 0,31
opgivet til at køre 12,4 km/l
Topfart 205 kmt
Nypris 210.000 dkr i 1994
Oplysninger fra Bilrevyen 1994
Fælge
7x 15" AEZ alufælge ET 35
Dæk
195 45 15 V BF Godrich
Undervogn
Gevindundervogn TA Technix
Skivebremser hele vejen rundt.
Størrelse foran: 257 x 20 mm ventileret. Enkelstemplet kaliber
Størrelse bag: 240 x 11 mm fast. Enkelstemplet kaliber
Håndbremsen virker via kaliberen istedetfor bremsebakker
Skivebremser hele vejen rundt.
Størrelse foran: 257 x 20 mm ventileret. Enkelstemplet kaliber
Størrelse bag: 240 x 11 mm fast. Enkelstemplet kaliber
Håndbremsen virker via kaliberen istedetfor bremsebakker
Bilstereo
JVC CD. og 4 højtalere... Pioneer.. Ellers mest "musik" fra turbo, udstødning og blowoff..hehe...
Styling
Spoiler på bagklappen
Skørtsæt
Skørtsæt
Interiør
Helt standart kedelig GT-kabine
Føresædet er højdejusterbart og ryggen justerbar i hårdhed
Bagsæder med nakkestøtter
Højdejusterbart rat
2 stk Airbag
Olietryksvisning
Ladetryksvisning
Føresædet er højdejusterbart og ryggen justerbar i hårdhed
Bagsæder med nakkestøtter
Højdejusterbart rat
2 stk Airbag
Olietryksvisning
Ladetryksvisning
Ekstra tilbehør
Anhængertræk aftageligt
Tågelygter ( eller dvs. tågelygteHULLER) Lygterne måtte væk
Højdejusterbare forlygter
Startspærre
Servostyring
Elruder
Centrallås med fjernbetjening
Eljusterbare sidespejle
Oliekøler
Org digital ur i loftet
ABS
Kølerblæser kan aktiveres pr knap fra kabinen.
Innovate LC1 og XD16 AFR-visning. Lamdasonde :Bosch LSU4.2 bredbåndssonde
Tågelygter ( eller dvs. tågelygteHULLER) Lygterne måtte væk
Højdejusterbare forlygter
Startspærre
Servostyring
Elruder
Centrallås med fjernbetjening
Eljusterbare sidespejle
Oliekøler
Org digital ur i loftet
ABS
Kølerblæser kan aktiveres pr knap fra kabinen.
Innovate LC1 og XD16 AFR-visning. Lamdasonde :Bosch LSU4.2 bredbåndssonde
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
SE BILLEDEALBUMS. Der er en del projektbilleder:)
Bilen er solgt.
Bilen er solgt.
Fiat Punto GT Turbo SOLGT
aug 2004
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 64
Hvad nåede den op på af heste, den lille GT ?
Kigger lidt på sådan en til at drøne på arb. i
okt 2005
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 266
Rigtigt fin vogn du har... Har set den i aarup nogle gange...
mar 2004
Følger: 268 Følgere: 257 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 1.013
- De vil jo aldrig give det man gerne selv vil ha for bilen, de kan jo ikk se bilen er unik og speciel
mar 2004
Følger: 268 Følgere: 257 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 1.013
- Så gik der sku sælger i dig haha
Jamen skal jo først af med mine 2, ellers skal du tage dem i bytte, dem kan du også få en slat ud af
mar 2004
Følger: 268 Følgere: 257 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 1.013
- Mange tak for den fine kommentar
Også rigtig fint GT du har der, ja men så skulle vi jo lave en handel hvis jeg skulle skrue videre på den hehe
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 49
jo tak, den er da os fin
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 45
hehe ja den går os okay
men de 338 hk er kun ved 1.1 bar
ved ikk hva den har ved 1.4 bar men det kan helt sikkert mærkes når man stiller den op fra 1.1 til 1.4
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 140
det ser da godt ud med de der 17 tommer
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Svar: 2
Hvor er den blevet flot med de 17"
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1
skal du bruge dit gamle turbomanifold + turbo ?
er meget interesseret
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 38 Svar: 65
Hey..
Ved du evt. hvor man kan købe banan manifold til punto ?
mar 2007
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 5 Svar: 9
mange tak, er også godt tilfreds med den:)
var et jeg købte af en herinde, skulle vidst være opboret ved westspeed..
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Har handlet lidt med dem i Dalum men d droppet.. Servicen er 200% bedre ved Vestergaard I Hjallelse.. Ros til deres Lagerchef
okt 2005
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 266
Dav lækker vogn... Tænkte på og det har noget og sige, at du har taget gevindstykket ud...? For overvejer også at gøre det på min...
Kig forbi min..
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 38 Svar: 624
har lige smidt en høj fin vogn du har der kig evt forbi min
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 413
Det ku da nok lige være max nice med kugleturban og W3 på den lille æske der.. Hva vejer den egentlig? 900
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Du kan da smide en PM når du skal ud og tage billeder;)
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Ja de fælge sad på bilen da den blev købt... Bliver skiftet engang.. evt de kan fungere som vinterfælge..hmm.. go ide
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 33 Svar: 96
det ser sku fed ud med den intercooler..
men du kunne da godt lige finde nogle lidt feder fælge til den..
men ellers er det sku rimelig nice
jul 2004
Følger: 138 Følgere: 133 Biler: 1 Emner: 53 Svar: 1.089
For kommentaren..
Skal ud og have skydt nye når jeg får lavet mere på bilen.. evt du vil med fordi.. Det er ude omkring dig jeg vil skyde billeder:) du kan faktisk gå der hen:) hehe
jul 2004
Følger: 138 Følgere: 133 Biler: 1 Emner: 53 Svar: 1.089
Har kørt et par gange forbi derude for det er der min mormor og morfar og har boet i RIGTIGT lang tid.. også gik der ikk lang tid efter de fik det solgt så blev det sku flot.. og ønsker lidt man kunne købe det igen:) hehe.. Det fanmne blevet flot:)
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Nej det ikke den fra Jack... Den er stadig ved at blive samlet.. Jeg ved det fordi han har skrevet til mig;)...
Og ja det er hos mig;)
jul 2004
Følger: 138 Følgere: 133 Biler: 1 Emner: 53 Svar: 1.089
Der hvor de 2 punto, seat holder er det der hvor du bor?:)
Er det ikk den punto ude fra jack?
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=12774&highlight=punto
Du kan læse det her;)
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
ja bortset fra at indsugningen også skal af for denne operation..
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
ja hvis det bare er en bette manifol, så det hurtig lavet hihi
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Hvis du eks kigger på Ebay og mobile, så skrives der tit GT 1 osv... Skal se om jeg kan finde et indlæg fra Fiatklubben om det. ja og vi snakker de årgange ja;)... Den er ret utæt ved manifoldspakningen.. Lidt af den tøven ligger også der.. Skal har skiftet den i næste uge.. Er bare ikke sååå sjovt for der er nada plads
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
ang GT1-2-3.
njae jeg har bare aldrig hørt om det.
skulle det være mellem 1993-1999?.
kan se du siger turbo tøven ved 2500.
det vel ikke slemt.
de fleste benzin biler trækker først så man kan mærke det, ved 3000rpms:-).
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Jeg beklager jeg ikke har fået taget billeder idag.. Har rodet med anlæg en del af dagen.. Der var en del kludder i ledningerne.. Alt loddet sammen igen og det rigige ISO stik sat i.. Så virker det og jeg kan høre Voice... Go Uffe GO uffe...
Welcom to denmark.. UF UF!!..
Nej jeg er ikke fuld..;)
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Mig bekendt hedder den første Punto GT.. GT1.. Et par år senere blev den faceliftet her og der.. Og kom til at hedde GT2.. Ja mig bekendt da..
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
det synd for den, at den ser sådan ud.
Jeg håber du får den lavet rigtig fin igen.
Den hedder nu bare GT og ikke GT1.
model punto 2. blev lavet som HGT med en 1,8
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Kan jeg nu godt forstå.. Ærgerligt I ikke kunne beholde den.
Min Punto er kun forsjovbil.. Skal ikke køre til hverdag som sådan
aug 2003
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 43 Svar: 862
savner allerede vores GT som idag er blevet udskiftet med en Polo TDi