{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW 320d Touring E46 - SOLGT - 2005

6.993 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Martin S
Mand | 45 år | Oprettet: 26. apr 2006


BMW 320d Touring E46 - SOLGT -

Årgang:
2005
Motor:
2.0 CommonRail Diesel.
4 cylindre
110 kW
329 Nm
Hestekræfter
150 hk
Fælge
BMW Replika 18x8,5" (sommer)

BMW originale 17x8,5" (vinter)
Dæk
Continental CSC3 225/40ZR18 (sommer)

Bridgestone Runflat 225/45R17 (vinter) - elendige dæk i øvrigt
Undervogn
Original fabriksmonteret M-Tech undervogn.

Sænket yderligere 30 mm foran med Lowtec-fjedre (ikke fabriksmonteret).
Bilstereo
Original fabriksmonteret Harmann/Kardon lydsystem m/6 stk. CD-changer og navi-DVD (16:9 skærm).
2 stk. subwoofer i bagagerum.
Styling
Original fabriksmonteret 330-front.

Original fabriksmonteret hvide blink.

Indfarvede dørhåndtag mm. og chromelister langs ruderne og i bunden af døråbningerne.

Eftermonteret 6000K xenonpærer i stedet for originale, dioder (6000K) i positionslysfatningerne og sølvfarvede blinklyspærer foran.

...
Interiør
Automatisk klimaanlæg.

Varme i forsæder.

Navigationssystem Professional.

Mørk himmel.

Original fabriksmonteret lys grå montana-læderstue.

Original fabriksmonteret soltag.

Original fabriksmonteret M-sportspakke:
- sportssæder
- M-gearstang
- M-læderrat med betjening af cruise-control og lydsystem.
Ekstra tilbehør
Vinterdæk på 17tommer originalfælge
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Udstyr udover ovennævnte:
(altsammen fabriksmonteret originaludstyr)
Aut. nedblænding af bakspejl.
Parkeringssensor bag.
Regnsensor.
Tågelygter foran.
Xenon-lys med lygtevasker.
DSC.
Bilbatteri i bagagerum for bedre vægtfordeling.


Bilen er importeret fra Tyskland og indregistret i DK i Januar 2008. Den har pr. medio April 2010 kørt 203.xxx km

Jeg har i maj 2009 eftermonteret aftageligt Monoflex anhængertræk med 13-polet Westfalia kabelsæt. Et kæmpe arbejde skulle jeg lige hilse og sige, men resultatet er blevet rigtig godt.

Jeg har i juni 2009 eftermonteret AUX-minijack i handskerummet så jeg kan koble min iPod eller iPhone til anlægget.


Vil du se flere BMW 320d Touring E46 - SOLGT - til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW 320d Touring E46 - SOLGT -
  •   15. aug 2012 Tak for det!
    Nu har jeg snart haft den i 5 år, og har været virkelig glad for den. Men med 2 unger er pladsen ved at være lidt trang, så jagten på en E61'er er nu sat ind smiley
    Din E46 er nu også nice!


  •   9. aug 2012 Rigtig flot Touring!. den står da lige som den skal smiley og lækker front!!.
    se evt min E46 touring.
    gav en stemme.


  •   9. okt 2011 Hej du.
    Du må li ind i midt fotoalbum og tjekke mine billder:)


  •   17. mar 2011 Tak Mathias
    Din dyt er godt nok også lækker og super velholdt - især af en 98'er at være!


  •   15. mar 2011 !
    Lækker vogn, Elsker denne model..


  •   18. feb 2011 Tak Mohamed
    Jeg kunne nu godt tænke mig en 3.0 liter 6-benet diesel smiley
    Men det er en dejlig bil og motor.


  •   18. feb 2011 Høj herfra
    e46 med den bedste motor man kan få.. kig forbi min audi og smid en stemme


  •   8. feb 2011 ...
    4000,- m moms
    Galten ved Århus.
    scantune.dk


  •   7. feb 2011 ...
    Det var sku da vildt nok, hvad koster sådan en om gang? og hvor holder de til i dk?


  •   7. feb 2011 ...
    Din har nu:
    204 hk 410 NM
    Han lover ca. 250 hk og 510 NM - men han vurderer individuelt hvad bilen skal justeres op til...

    Ved min øgede han momentet fra 314 NM til 397 NM - altså 26 procent. + Han minimerede røgudviklingen så meget så de troede at bilen havde partikelfilter i FDM-synshallen: Synsmanden var chokeret over hvor ren forbrænding bilen har! Jeg har desuden fået ca. 0,5 km mere motorvejskørsel pr. liter diesel.
    Før Scantune havde jeg en boks på bilen, hvilket også fungerer fint. Men det her er altså bedre!


  •   6. feb 2011 ...
    He he.. hvad kan han trylle ud af sådan en du tror:)


  •   3. feb 2011 ...
    Glæder mig til at se dine billeder når du får dem op. smiley har du haft bilen forbi Per Mai i Galten? Sådan en 6 benet 204 hestes diesel er godt nok hurtig i forvejen, men han kan altså trylde... og kræfter kan man aldrig få for meget af! (er lidt misundelig på dig pga den motor)
    Vh Martin


  •   3. feb 2011 ...
    Okey, ja 8 er for meget, det ser helt galt ud, omkring 6k er det pænste. okey, jeg tror jeg venter til der kommer fælge på, så kan jeg måle mig frem til det smiley Nej ventet med billder af vogen til der kommer fælge på! har næsten lige købt den. der er billder af min gamle E36 328i Touring under foto, den var også med org montert M-kofanger og side skørter som 330ér har smiley


  •   3. feb 2011 ...
    Dem jeg har købt er købt hos Speeding.dk - mener der tager 400,- for et sæt hvilket vist er det billigste man kan få dem til.
    Hvis jeg skulle købe nye ville jeg købe hos everlight.dk og så vælge nogen omkring 5000 Kelvin, (Jeg har både kørt med originale, 6000 Kelvin, 8000 Kelvin og 4300 Kelvin). Efter min mening ser det latterligt ud hvis lyset bliver alt for blåt + det giver mindre lysudbytte.
    Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med at sænke den i fronten, fx 40 mm total. I bagenden kan du næsten ikke se nogen forskel hvis du sænker den fx 30 mm.
    Har du ikke nogle flere billeder af bilen som skal op på din profil?


  •   2. feb 2011 ...
    Tak for det, så blev jeg da lidt kloger:) så kan det godt ske jeg ikke skal have 50-40 på, og kun 40-30 vis der noget der heder det, ville helst gevind, men synes satme barer den bliver så træls hård smiley (havde det på min gamle G4ér) jamen har du set på en side der heder everligt.dk?? de har org og ikke org pærer har jeg set. nåå jamen min har chrom på det hele, det er en 330d st-car årg 7/04 dejlig vogn smiley


  •   2. feb 2011 Til Jesper
    Hej Jesper,
    Nu bliver jeg helt i tvivl om det er 40 eller 45 mm den er sænket i fronten i alt - men det er der omkring. Jeg har brugt Lowtec fjedre fra Schmiedmann og dem kan jeg kun anbefale - jeg synes ikke bilen blev mindre komfortabel af det, men du må nok heller ikke komme længere ned i fronten... Jeg ved ikke hvor meget hårdere bilen bliver af de 19 tommer frem for 18 men personligt synes dækpriserne er rigeligt høje til 18.
    De pærer jeg kører med lige pt. er 4300 kelvin og er det billigste man kan få på nettet (det er længe siden jeg har fået opdateret min profil). De er absolut ikke bedre end de originale (kan ikke huske om de originale er produceret af Philips eller Osram), men jeg synes ikke du bør skifte dine originale ud før de er døde. smiley
    330 fronten er højglans chrom på alle gælderne samt rammen rundt om. 320 har matsorte gælder, men stadig chrom i rammen.
    Men lækker øse du har, tillykke med den, hvad er det for noget maskineri du har i?
    Mvh Martin


  •   1. feb 2011 ...
    Hej. fin vogn:) nu har du en gang skrevet noget om sænkning, men hvad er din sænket nu? for du skriver den er sænket yderliger 30mm, vil det sige den er sænket ca 45mm vis vi siger den org M giver 15mm plus de 30=45 ?? jeg kører nemlig også en del, men skal have 19ér på smiley jeg havde nemlig tænkt mig 50 - 40 men måske det bliver for træls? der org M-undervogn på nu.

    Hvor købt du fjedern henne?

    de 6000k pærer hvorkøbt du dem? og er de bedre ind de org?

    du skriver der er 330 front på din, hvad er forskellen på 320 og 330 ??

    Mvh Jesper


  •   20. apr 2010 Sænkning
    Det ved jeg faktisk ikke, jeg valgte at stole blindt på Super Dæk Service, som monterede Hankook s1 evo dæk på fælgene, som i følge dem skulle være de bedste / mest lydsvage dæk.... Men mon ikke de havde styr på det med dæktrykket :o)

    Det giver lidt mere mening nu ja hehe


  •   20. apr 2010 Sænkning
    Hvor højt dæktryk kørte du med på de 18 tommer? Jeg kører selv med 3,1 Bar foran og 3,4 Bar bag, og ved det dæktryk føles de ikke ukomfortable, men jeg må erkende at de Pirelli 18 tommer jeg kørte på sidste sommer føltes noget anderledes end de Conti 18 tommer jeg kører på nu, klart til Conti's fordel smiley
    Tjah, jeg ved heller ikke om det er det rette begreb at bruge, men det jeg mener med retningsstabilitet er følsomheden i forhold til sidevind, hjulspor i vejen og hvad der ellers kan påvirke stabiliteten i bilen når man blot kører ligeud. Det er et af de eneste minusser jeg kan finde ved en BMW i forhold til fx AUDI eller Mercedes måske. Og jeg tror at grunden til at BMW har lidt en svag side på dette punkt er er den meget direkte styring...?!
    Håber det giver mening smiley


  •   20. apr 2010 Sænkning
    16" er måske også lige småt nok hehe smiley
    Kørte i vinters med originale bmw fælge i 17", fik så senere et sæt 18" på, og synes simpelthen det gik så meget ud over komforten...!
    Kan du lige kort forklare hvad retningsstabilitet er, så jeg er sikker på, hvad du mener.
    Har skam allerede en hel liste med ting der skal bestilles hjem derfra smiley


  •   20. apr 2010 Sænkning
    Det er klart at 18 tommer gør den en lille smule hårdere, men her i påskeferien havde jeg lånt nogle 16 tommer med helt nye Conti vinterdæk, og retningsstabiliteten var markant ringere med alt det gummi på hjulene (og så var de kun 205 mm i bredden. Og for mig er retningsstabilitet meget vigtigere end blød affjedring smiley (jeg kører en del motorvej da jeg pendler hver dag fra Århus til Vejle)
    Jeg vil dog IKKE anbefale at anskaffe RunFlat dæk - det har jeg på mine egne 17 tommer vinterhjul. De er meget umkomfortable at køre på! De er heldigvis slidt op nu...
    To gode hjemmesider til en ny BMW ejer (hvis du ikke allerede kender dem):
    http://schmiedmann.dk/
    https://www.koed.dk/


  •   19. apr 2010 Sænkning
    Hehe der blev jeg det klogere... Det har den desværre ikke smiley
    Jeg forstår udemærket, hvad du mener.. Kører også omkring 30.000km om året, så nok skal bilen se godt ud, men komforten skal sandelig heller ikke ødelægges ad...! Nu vi er ved snakken om komfort, synes du så ikke 18" gør den lidt ukomfortabel / hård?

    Min er en 330d fra 01, så misunder lidt din faceliftede model hehe.. Men ja som du siger, kommer jeg nok aldrig til at køre andet end BMW nu ;D

    Mvh..


  •   19. apr 2010 Sænkning
    M-aerodynamikpakken er sådan set bare et originalt skørtesæt. Jeg mener at der sidder nogle vingelignende flapper på hver side af fronten hvis man har den pakke, som måske er endnu tættere på vejen end den oprindelige kofanger?! I hvert fald noget man bør tage med i overvejelserne.
    Jeg kører selv ca. 40.000 km/år og prioriterer derfor funktionaliteten i bilen temmelig højt. Og jeg synes det er irriterende at skulle tage hensyn til selv de mindste bump på vejen.
    I øvrigt vil du formentlig kunne mærke en lidt bedre brændstoføkonomi ved sænkningen (jeg tror næsten at jeg kører 0,5 km/ltr. længere efter sænkningen).

    Og tillykke med den i øvrigt, Er det en benziner eller diesel du har fået fingre i?
    Er sikker på at du bliver rigtig glad for den (det værste er bare at du sikkert aldrig kommer til at få biler fra andre producenter end BMW når du først er gået i fælden ;-)) - og det kræver et lidt højere bilbudget...
    Vh Martin


  •   19. apr 2010 Sænkning
    Er ikke sikker på hvad "M-aerodynamikpakke" er? Men hvis det er m-tech undervogn, så har min bil det...
    Jeg har ikke fået lagt billeder af min bil ind endnu, for vil først lige være færdig med den smiley Men tror også det blir til en sænkning på 30mm foran med samme fjedre som du nævner. Havde dog også overvejet en 40/30 sænkning fra Lowtec, men måske det blir for lavt smiley


  •   19. apr 2010 Sænkning
    Hej Thomas,
    Jeg synes bilen er blevet mere retningsstabil efter sænkningen og klart mere sportslig i sving smiley Jeg vurderer den ikke til at være mindre komfortabel. Jeg har indtryk af at billederne snyder lidt, bilen ser ikke så lav ud på billederne som den gør i virkeligheden!
    Da jeg hentede bilen fra værkstedet var der i hvert fald en markant visuel forskel. Jeg kan klart anbefale at gøre det, men jeg ville nok ikke gøre det mere end 30 mm, jeg har i hvert fald lidt problemer med kantsten og vejbump (mange af dem skal tages lidt på skrå) + en almindelig værksteddonkraft kan ikke kravle under bilen foran længere.
    De Lowtec fjedre som jeg har købt kan i øvrigt også klart anbefales.
    Har du i øvrigt M-aerodynamikpakke på bilen? (Kan ikke finde billeder på din profil)


  •   19. apr 2010 Ang. sænkning.
    Kan se at du har sænket bilen yderligere 30mm foran og ville høre hvordan det er at køre med i forhold til før bare med m-undervogn?
    Jeg synes nemlig heller ikke min egen e46 er lav nok foran..
    Standard m-undervogn skulle jo svare til 15mm sænkning ca, så din må være blevet sænket yderligere 15mm foran.. Har du kunne se nogen forskel? -for umiddelbart synes jeg ikke det er til at se den store forskel fra din og min (min er kun med m-undervogn), men måske er det bare vinklen smiley
    Mvh. Thomas


  •   27. dec 2009 Nice
    Masser af det udstyr jeg godt kunne tænke mig men ikke har råd til... smiley jeg synes den grå er den bedste farve


  •   3. jul 2009 Billedernes kvalitet
    Tak for de fine kommentarer.
    Jeg har uploadet de samme billeder til Facebook, og det ser altså ud til at deres billedbehandling/skalering måske er lidt bedre:

    http://www.facebook.com/album.php?aid=13154&id=685212725&l=8cac7a254b


  •   2. jul 2009 ...
    høj herfra:)


  •   2. jul 2009 Fin vogn
    Fine billeder ;o)


  •   2. jul 2009 fin bil
    høj til dig


  •   3. aug 2008 Stemme
    Naturligvis en flot bil :=)

    Jeg har en "226A" original sportsundervogn på min, og med 18" M-tec fælge er den, efter min mening, blevet for hård - syntes det er gået ud over komforten, da jeg ikke skal køre ræs konstant. Hvordan er din undervogn ? Kan se du har lowtec fra schmidemann.


  •   4. jun 2008 stemme
    du har fået en tilbage... smiley

    vi valgte ik at tænde det da det ikke er så pænt med halogen pærer. derfor ikke lys på bilen.


  •   19. maj 2008 Dennis D
    Takker. Har lige smidt en HØJ tilbage.


  •   17. maj 2008 Flot
    Beamer..
    Høj herfra.


  •   17. maj 2008 ...
    Takker.
    Jeg er også meget glad for den.


  •   17. maj 2008 ...
    rigtig lækker bil høj herfra


Annonce