VW Polo Turbo [Tidl. bil] 1991
20.968 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
60 Kommentarer
VW Polo Turbo
Årgang:
1991
Motor:
Motorkode PY
Køre 8,0:1 i komp forhold.
Ny Blok Boret op til 75.5mm
Smedetstempler: 75.5mm fra Wiseco forged.
Plejstænger: 4x H-Beam connecting rods. Rods are good for 800+HP and 9000RPM
Plejlejer og hovedelejer forstærket.
Afdrejdet krumtap og afbalanceret.
ARP Bolte - Krumtap - Plejstænger - Topstykke.
Hele motor er afbalanceret og afvejet.
Forstærket Oliepumpe så den laver mere tryk.
Plade i bundkar så olie ikke kan flyde væk ved acc.
Metaltoppakning x 2 + Mellemlægsplade.
Topstykke max bearbejdet ventilsæder skåret til + overstørrelse ventiler.
Strammer ventilfjedre og letter ventilløfter.
Skarber knast 264/260 Schrick. Til G-lader slebet om til 264/276.
Indsugningsmanifold hjemme lavet med 50mm Spjæld.
Turbo manifold hjemmelavet med T25 Flangse.
Kobberpakning mellem top og manifold.
Garrett GT2560R - GT28R
Kuglelejeturbo.
Fra 1.3 - 2.2 liters motor
Med wastegate og actuator
Grundtryk 0.45 bar
Kompressorhjul 46.5 / 50 mm
Udstødningshjul 42.5 / 53 mm
Udstødnings A/R 0.64
Olie/vandkølet.
T25 flange ind
5 bolts flange ud
Special lavet olie tryk slange.
Special lavet retur olieslange.
Special lavet vandslanger.
Bosch Nr 0 280 150 945
Dyse størrelse 315 cm³
Antal dyser 4 stk
Max Hk 252 HK
Pr cylinder 63 Hk
3 bar benzin tryk.
Benzin trykregulator 3 bar holde tryk. Med min højtrykspumpe kan den lave 6 bar holde tryk.
Højtryks Benzinpumpe.
Bmw M3 benzin pumpe i tanken som føde pumpe. Den kan jo klare over 300 Hk :-)
Olie køler kit.
Termostat til oliekøler.
Trykrør 64mm 2½ " Poleret rustfri. sorte silikone slanger.
Forge Intercooler. Lavet om så studserne går ind mod bilen og ik til siden.
Forge Blowoff Ventil.
Universal blæser 12"
HKS Skum Luftfilter.
K&N Filter til oliedampe.
K&N Filter til tomgangsmotor.
NGK +1 i for hold til standart.
Komplet 2½" rustfri udstødning fra turbo.
HKS Bagpot.
Powerwap Sort.
Zindermetal Kobling 250Hk Og 360Nm.
Olie. Castrol 10/60
Elektronisk Boost Controller
Boost controller med indbygget turbotimer. 2 faste tryk kan gemmes HI/LO.
MegaSquirt Extra
Launch control,knock control, indbygget 300kpa mapsensor.
Bosch LSU4 Wideband Lambdasonde.
Med digital ur i bilen..
Køre 8,0:1 i komp forhold.
Ny Blok Boret op til 75.5mm
Smedetstempler: 75.5mm fra Wiseco forged.
Plejstænger: 4x H-Beam connecting rods. Rods are good for 800+HP and 9000RPM
Plejlejer og hovedelejer forstærket.
Afdrejdet krumtap og afbalanceret.
ARP Bolte - Krumtap - Plejstænger - Topstykke.
Hele motor er afbalanceret og afvejet.
Forstærket Oliepumpe så den laver mere tryk.
Plade i bundkar så olie ikke kan flyde væk ved acc.
Metaltoppakning x 2 + Mellemlægsplade.
Topstykke max bearbejdet ventilsæder skåret til + overstørrelse ventiler.
Strammer ventilfjedre og letter ventilløfter.
Skarber knast 264/260 Schrick. Til G-lader slebet om til 264/276.
Indsugningsmanifold hjemme lavet med 50mm Spjæld.
Turbo manifold hjemmelavet med T25 Flangse.
Kobberpakning mellem top og manifold.
Garrett GT2560R - GT28R
Kuglelejeturbo.
Fra 1.3 - 2.2 liters motor
Med wastegate og actuator
Grundtryk 0.45 bar
Kompressorhjul 46.5 / 50 mm
Udstødningshjul 42.5 / 53 mm
Udstødnings A/R 0.64
Olie/vandkølet.
T25 flange ind
5 bolts flange ud
Special lavet olie tryk slange.
Special lavet retur olieslange.
Special lavet vandslanger.
Bosch Nr 0 280 150 945
Dyse størrelse 315 cm³
Antal dyser 4 stk
Max Hk 252 HK
Pr cylinder 63 Hk
3 bar benzin tryk.
Benzin trykregulator 3 bar holde tryk. Med min højtrykspumpe kan den lave 6 bar holde tryk.
Højtryks Benzinpumpe.
Bmw M3 benzin pumpe i tanken som føde pumpe. Den kan jo klare over 300 Hk :-)
Olie køler kit.
Termostat til oliekøler.
Trykrør 64mm 2½ " Poleret rustfri. sorte silikone slanger.
Forge Intercooler. Lavet om så studserne går ind mod bilen og ik til siden.
Forge Blowoff Ventil.
Universal blæser 12"
HKS Skum Luftfilter.
K&N Filter til oliedampe.
K&N Filter til tomgangsmotor.
NGK +1 i for hold til standart.
Komplet 2½" rustfri udstødning fra turbo.
HKS Bagpot.
Powerwap Sort.
Zindermetal Kobling 250Hk Og 360Nm.
Olie. Castrol 10/60
Elektronisk Boost Controller
Boost controller med indbygget turbotimer. 2 faste tryk kan gemmes HI/LO.
MegaSquirt Extra
Launch control,knock control, indbygget 300kpa mapsensor.
Bosch LSU4 Wideband Lambdasonde.
Med digital ur i bilen..
Hestekræfter
Standart 113 Hk og 150 Nm.
Var på rullefelt 14/7-08 Med standart motor 0.7 Bar tryk.
131.7 Hk ved 5480 omdr.
178,4Nm ved 4821 omdr.
Med ny opsætning forhåbligt 200 Hk ved 1.5 bar tryk..
Var på felt 18/12-08. Den køre med 1.3 Bar tryk. Og den får ikke nok benzin så vi måtte stoppe ved:
221.9 Hk ved 5976 omdr.
269.8 Nm ved 5458 omdr.
Var på felt 16/5-10. Den køre med 1.4 Bar tryk.
237.2 Hk ved 5891 omdr.
295.7 Nm ved 5470 omdr.
10/12-12 Motor er ved at blive renoveret, Håber på 300 Hk ved 1.8 Bar med den nye opsætning.
Var på rullefelt 14/7-08 Med standart motor 0.7 Bar tryk.
131.7 Hk ved 5480 omdr.
178,4Nm ved 4821 omdr.
Med ny opsætning forhåbligt 200 Hk ved 1.5 bar tryk..
Var på felt 18/12-08. Den køre med 1.3 Bar tryk. Og den får ikke nok benzin så vi måtte stoppe ved:
221.9 Hk ved 5976 omdr.
269.8 Nm ved 5458 omdr.
Var på felt 16/5-10. Den køre med 1.4 Bar tryk.
237.2 Hk ved 5891 omdr.
295.7 Nm ved 5470 omdr.
10/12-12 Motor er ved at blive renoveret, Håber på 300 Hk ved 1.8 Bar med den nye opsætning.
Fælge
Standart stål 13"
15" Alu.
15" Alu.
Dæk
185/45-13" eller sådan noget. Meget slidt dæk.
Undervogn
Den er sænket 60/40.
Bilstereo
Intet. Turbo lyden er helt okay med mig.
Styling
Badboy Hjelm.
Clean Bagklap.
Dørhåndtag fjernet.
Emblemfri front.
Galttetkofanger med underlæber.
M3 sidespejle.
Mørke baglygter standart.
Clean Bagklap.
Dørhåndtag fjernet.
Emblemfri front.
Galttetkofanger med underlæber.
M3 sidespejle.
Mørke baglygter standart.
Interiør
Standart G40 kabine.
Bar måler.
Olie temp måler.
Olietryk måler.
Blandings måler.
Volt måler.
Bar måler.
Olie temp måler.
Olietryk måler.
Blandings måler.
Volt måler.
Ekstra tilbehør
Bur i Alu.
H - Seler.
H - Seler.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er simplethen købt for at bygge den om til en racer.
Bilen er en tysk import. Og betalt afgift i 2002 ca.
Bilen er bygget om i 2004 med diverse styling og maling.
Nysynet 29,07,08
Bilen skal gøres standart igen. Næsten da. Org døre og en anden farve
14/4-09
Så røg toppakningen. Skete lige en mindre fejl så den ladet med 2.2 bar tryk. Det kunne den ikke holde til.
16/4-09
Nye smedet stempler.
Ny metaltoppakning.
Nye strækbolte.
Nye Silicone tændkabler 8mm.
Ny Undervogn.
Ny Frontvange som fjerner stabilisatoren og køre fronten fast.
10.06.09
Så brækkede den ene plejstang lige. Så nu kan jeg starteforfra med en ny motor og med lidt dyre dele den her gang så det holder.
05/12-09
Ny blok som skal bores op til 75.5mm
Blok er sendt ud og blive Hornet.
Stempler og plejstænger - Smedet.
ARP Bolte i hele bunden + topbolte.
Alt afbalanceret og afvejet.
Metaltoppakning.
Hjemmelavet indsugning.
Olietermostat til oliekøler. Havede problemer med for kold olie.
Vandkøling til turbo.
19/5-10.
Så køre den bare. 237 Hk. 1.4 Bar. Og det skal nok holde.
15/9-12 Bilen købt igen. Skal renoveres.
05/12-12
Motor skilt af pga mislyd.
Ny plejlejer.
Ny oliepumpe forstærket.
Topstykke renoveret med nye overstørlse ventiler og ventilstyre.
Turbo knast i stedet for kompressor.
Alle pakninger skiftet.
Bilen er en tysk import. Og betalt afgift i 2002 ca.
Bilen er bygget om i 2004 med diverse styling og maling.
Nysynet 29,07,08
Bilen skal gøres standart igen. Næsten da. Org døre og en anden farve
14/4-09
Så røg toppakningen. Skete lige en mindre fejl så den ladet med 2.2 bar tryk. Det kunne den ikke holde til.
16/4-09
Nye smedet stempler.
Ny metaltoppakning.
Nye strækbolte.
Nye Silicone tændkabler 8mm.
Ny Undervogn.
Ny Frontvange som fjerner stabilisatoren og køre fronten fast.
10.06.09
Så brækkede den ene plejstang lige. Så nu kan jeg starteforfra med en ny motor og med lidt dyre dele den her gang så det holder.
05/12-09
Ny blok som skal bores op til 75.5mm
Blok er sendt ud og blive Hornet.
Stempler og plejstænger - Smedet.
ARP Bolte i hele bunden + topbolte.
Alt afbalanceret og afvejet.
Metaltoppakning.
Hjemmelavet indsugning.
Olietermostat til oliekøler. Havede problemer med for kold olie.
Vandkøling til turbo.
19/5-10.
Så køre den bare. 237 Hk. 1.4 Bar. Og det skal nok holde.
15/9-12 Bilen købt igen. Skal renoveres.
05/12-12
Motor skilt af pga mislyd.
Ny plejlejer.
Ny oliepumpe forstærket.
Topstykke renoveret med nye overstørlse ventiler og ventilstyre.
Turbo knast i stedet for kompressor.
Alle pakninger skiftet.
VW Polo Turbo
sep 2009
Følger: 33 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 4
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 94 Biler: 5 Emner: 33 Svar: 53
den går meget godt den lille satan
held og lykke med den
jul 2010
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 79
hmm sjov polo siger jeg bare?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 57
super lækkert lavet det hele ..
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
Hold kæft hvor er det en lækker lille motor! Og virkelig en flot pris du sælger den til, IMO
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 12
Fedt projekt !
Vi bygede for en del år siden en 1,1 motor til min kammerats kærestes polo. Alt indmad er std. stumper som bare er optimeret. Lettet, afvejet, afbalanceret, bearbejdet top, osv. En mindre garett turbo og wolf3d motorstyring. Den endte med og yde 215hk@6800omdr /240nm 4500omdr. 1,45bar. Først var projektet og se hvor meget den kune holde inden det sagde BANG, men nu har den holdt til og blive tævet af hende i 4 år og den lever endnu! Skal dog siges at den kører kun med ca 0,9 bar til daglig. ca 170hk. Men det er også rigeligt til en 4. trins gearkasse. (max165km/t 7300omdr) Bilen er dog pt adskildt for at blive renoveret. Og få en 5 trins G40 gearkasse!
Mvh Henrik D.S.
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 298
Hej.
Hvad er det du køre af banerace med den?
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.064
Damn.. det lyder til at være nogle seriøse kræfter i den lille vogn.. Jeg kan godt forstå du vil have den tilbage til Std. næsten.. Der er få ting der er federe end Vold tunede std. udseende ældre biler..
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 2
Det er sku en pæn g40 du har dig der ! du får lige høj med på vejen .. !
okt 2004
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 12
ok
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Svar: 8
det lyder jo ikk tosset... må man spørge hva sårn et sæt plejlstænger koster...?
hmm må jeg spørge hvorfor det skulle være nødvendigt at kører med mellemlægs plade på en g40 motor...? den kører jo 8:1 std.
Mvh Jesper
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Svar: 8
nej da... hmm så må der jo bare en frisk til jo..
kommer der så andre plejlstænger og stempler i den nye motor..?
det med toppakningen kan godt være, men lige nu ska den bare ud og trille først... så må jeg lege med den bagefter..
Mvh Jesper
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Svar: 8
Tak for info...
Ville jeg tage til mig i mit lille projekt,
Har lavet manifold ala fullrace og så kommer der en GT2554 på.. så nu må vi se hvordan det kommer til at se ud..
Mvh Jesper
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Svar: 8
Hmm. hvor stort har du så lavet studsen...`?
Mvh Jesper
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Svar: 8
Hej.
nu har jeg siddet og kigge lidt på dine billeder.
men er lidt nysgerrig ang. olie retur fra turboen.
har du brugt den den org retur fra g-laderen, bare med ny slange. eller lavet en ny studs i bundkaret??
Mvh Jesper
sep 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 309
Alt for syg Polo også lyder den jo mega nice
feb 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2
Hey..
Nogen siger mig du måske kunne ligge inde med et topstykke til en G40
Er det noget du kan hjælpe med ??
Kryhlmann
martin.k.larsen@gmail.com
60666565
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Den må du gerne lige forklare
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Ok.. hvordan har du lavet det? Bare med et t-studs på begge kølerslanger? og så til og fra turbo?
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
har du lavet vandkøling til din turbo?
sep 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 12
du skulle da vel ikke være intra i at bytte den til en fin 106 rally ?
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 55
Læste i dit videoklip at du også havde undersøgt det med turbo og standart heste, er det noget du har fået svar på?
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 55
Fint projekt =) Ved du om man kan få godkendt en G40 med turbo?
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Svar: 8
Hvad er grunden til at du har lavet tryk rørene den vej som du har?
Der er vel en forklaring..
Mvh Jesper
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1
smed lige en høj ser sku godt ud i motoren..!
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 5 Emner: 64 Svar: 138
hva skal du have for styrebox og chip til polo og passer den i min polo
jun 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 123
Hold da kæft man
Den kan sku da ikk stå fast den bil ka den?
Den er da ellers gennemført ( Altså motoren ) det er ikke bare den billige vej
Keep up ;D
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Kan jeg godt følge dig i
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Emner: 37 Svar: 590
Tak for svaret.
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Klart nok at jeg laver hurtigere tryk end dig.
Hvad lader har du så tænkt dig?
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Emner: 37 Svar: 590
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Lavede selv 1-1.1 bar ved 4000
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Hvornår laver du fuld tryk?
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Har jeg sku ik set. Bar det der forvirrede mig
Hvordan kører den ellers?
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Ja så også at du havde skrevet GT2560R, men så hed den GT28 bagefter, så blev jeg i tvivl
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.955
ved godt det ikke har noget og sige på nogle a g40erne men købte bilen skilt a og der var olie over alt den have skudt en toppakning vil jeg tro og nok også kørt varm
men jeg have et andet topstykke liggende jeg hovederenoverede og smed på så man sikker på det er iorden.
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Men er det så en 190 mm eller 200mm.? Du har ik en forstærket i?
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Ved hvilken størrelse kobling den kører med?
apr 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Svar: 86
Det tror jeg også.
Men nu har jeg besluttet mig for at tage den med ro, da jeg ikke lige altid har tiden til det. Men det burde ikke tage mig 4 måneder at lave den motor færdig, for så meget skal jeg heller ikke lave. Nu har min også været til maler, og så har jeg selv betrukket kabinen om osv, det har også taget tid kan jeg sige dig
apr 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Svar: 86
Okay, det var nemlig også det jeg tænkte på faktisk, at tage det fra en GT'er. Men ellers kan man jo købe det der pulley kit fra tyskland, hvor man får 3 hjul som er lavet af alu. Dog kan man ikke bruge remmen og hjulet til g-laderen så.
Jeg har været lidt for hurtig med min opsætning, men jeg er stadig igang med at svejse manifold - Så den kører slet ikke endnu. Og har ikke rigtigt nogle billeder endnu, udover mit profilbillede
apr 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Svar: 86
Kunne godt tænke mig at vide hvad du har gjort med generatorrem?
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Jo, ku helt sikkert mærke forskel. Før da jeg kom over 5500 omdrejninger, så faldt mit ladetryk fra 1.1 til o.6-0.7. Med den nye lader her, der holder den bar tryk helt op til de 7500 omdrejniger. Kanon lader som kan erstatte en stock T25'er.
Ang spændebånd. Jo, men da jeg lavede det sku den bar ud og kører. Og så ved du det sikkert selv, så kører det jo fint nok, og så udskyder man det bare.
Men vi har fået lov og låne tig svejser af en smed herfra beyn hvor jeg bor, så låner vi den en weekend af gangen. Ska jeg ha gjort også, når jeg får lagt motoren i igen.
2 af mine kammerater brugte den sidste week da de lavede FMIC på en GTI-R. Noget pænere med svejst rør, men gir også mere plads. Mine buk var IC og ind til motorrum var ret svære, da spændebånd og sillikone tog meget af pladsen dernede.
Mvh Morten
apr 2004
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 389
ok... Har du lavet komplet motorswap eller? For den anden er da også boret op til 1,4...
Du skylder stadig en tur:-)
mar 2007
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 8 Emner: 4 Svar: 22
smed lige en høj retur:)
mar 2008
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 6
hvor koøber man racing kobling mvh martin
jan 2008
Følger: 191 Følgere: 176 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 31
Jeg takker mange gange
sep 2004
Følger: 82 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 157
Fik 197 Hk på hjulene.
Smedet stempler fik jeg fra Mahle. Tyskland.
jan 2008
Følger: 48 Følgere: 50 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 1
fed vogn..! smid lige en retur..!
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 892
jo tak. din er heller ikke værst da..
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.063
Bare i det videoklip du har lavet, kan man da tydeligt se hvordan momentet begynder at dø så snart du runder 110-20 stykker
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.063
Kan høre du ikke ved noget om moment og HK kurver. Topfarten er 185 km/t, så ja den dør nok ud omkring 180. Den bil har 101 HK, og 111 NM. Hvis du mener den trækker rent op til 180 km/t med 111 newton der ligger næsten helt oppe i området af hvor HK kurven begynder at knække i en 1,3 motor, så er det vist dig der ikke har forstand på Swifter.. ALT kan følge med en std. GTI'er så snart den er oppe over 100 km/t.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
Og mange tak for de fine ord..
mar 2007
Følger: 42 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 4 Svar: 36
karosseri plade og rund jern
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
Også den stil du køre med fælgen den er helt iorden..
Høj herfra smide evt, en kommentar og stemme forbi min ?
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Fin G40, det er efterhånden sjældent man ser biler med den lak der
Det er noget af en lang olieslange til turboen i har lavet, den kunne da godt have været 10 cm kortere uden det gjorde noget
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 6
Høj, - check også mine biler!
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1
fin bil
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 5
velkommen.