{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Astra G Coupé Turbo "OPC" [Tidl. bil] 2001

16.480 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

* Allan N *
Mand | 47 år | Oprettet: 27. maj 2006


Opel Astra G Coupé Turbo "OPC"

Årgang:
2001
Motor:
2,0i 16V Turbo, motorkode Z20LET til kenderne
EDS Phase 3
Stempler fra C20LET (EDS)
Turbolader fra Z20LEH Astra H GTC OPC (EDS) med udvendigt optik fra Z20LET
60x30x10 Front Intercooler (Custom lavet til bilen)
NGK BKR6EIX Iridium tændrør banket fra 0,8 til 0,67mm i elektrode afstand (Courtenay Sports UK)
Vacuumboks omgået med blå silicone slange til gasspjæld, benzintrykregulator og til begge DV´er
Hærdede tandhjul i gearkassen (F23)
Bailey Dump Ventil (EDS)
Forchromet trykrør i motorrum (EDS)
Blå Samco slanger i motorrum
Milltek 2,5"udstødning komplet fra turbo med high-flow kat. og "Pulse"afgang (BigWheels.dk)
Helix opgraderet kobling holder til 400hk/600Nm (Courtenay Sports UK)
Bastuck stål svinghjul lettet 30%~vægt derefter 5,6kg (Courtenay Sports UK)
Ventil dæksel malet blanksort.
OPC Tændrørsskjuler
Tophastighed 245km/t (fabriksopgivelser)
0-100 km/t : 7,5sek. (fabriksopgivelser)
Hestekræfter
Standard opgivelser:
190hk ved 5400 omdrejn
250Nm ved 1950-5300 omdrejn.
8,8:1 kompression

Efter opgraderinger:
280hk
445Nm
omdrejningsbegrænser flyttet til 7500 omdrejn.
Tophastighed 275km/t
Fælge
Sommer:
RH ZW3 8,5x17 ET48 med 5mm spacer foran og
9,5x17 ET56 bagpå
Vinter:
Originale Porsche 993 7x17ET55 foran og 9x17ET55 bagpå 5x130 med adaptere til 5x110 20mm foran og 15mm bagpå
Dæk
Sommer:
Dunlop SP SPORT MAXX 215-40/17 foran
Continental Sport Contact 2 245-35/17 bagpå
Vinter:
Bridgestone LM-22 Blizzak 215-40/17 83V
Undervogn
KW Variant 2 Gevindundervogn Inox line
Højde- og hårdhedsjustérbar.
Orig. 308*25 bremser for
Brembo i OE str. skiver bag med Mintex klodser
Den er født med ESP og Traction Control
Bilstereo
CDR 500 cd-afspiller med 6 højtalere
Ratbetjening
Styling
OPC forkofanger med OPC gitter
OPC Grill med indfarvet liste
Irmscher hjelmforlænger over viskerbladene
Irmscher hjørner på bagkofangeren
Irmscher Chrome spejlkapper
Rieger bagrudespoiler
Skærmkanter rullet for og bag
Interiør
Sportskabine i sort læder
Benlængde justéring
Lænde rygjustéring
Sædevarme med 5 trin justéring
Speedometer til 300 km/t (+én streg ved 310 km/t) (HEIZ)
Omdrejningstæller til 9500 omd. (HEIZ)
2-farvet OPC rat
Alugearknop (Coupé)
Bord Computer
Dørruderne ruller selv ca. 1 cm ned når der åbnes og kører selv op på plads når døren lukkes for maksimal tæthed ved vindueslisterne
Ekstra tilbehør
Aircondition
Elruder
Fartpilot
Original Xenon lygter med sort baggrund
Originale sideskørter (Coupé / OPC)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Én af de få DK solgte Coupé Turbo´er i DK. ALTID dansk.
Designet og bygget af Bertone i Italien. Den har seperat Bertone stelnr.
Derefter yderligere forfinet af Sebastian Jakobsen som nok er mest kendt for at rode med Omega B til DFB. Stilen holder stadig 100% selvom det er ca. 4-5 år siden han lavede den.
Jeg har fuld historie og ved hvem der ejede bilen før mig.

Jeg synes det er en af de flotteste Opel´er som er bygget. Jeg har altid gerne ville eje én.

Så vandt jeg lige en pokal på MOT Opel Træf for træffets flotteste årg.2000-2008 model... SEJT:!!! :-)

Mange mener at netop denne Coupé er Danmarks flotteste. Bedøm selv.
Jeg har købt den som den er, så kan ikke tage æren for det.
Der skal dog ikke laves noget vildt om på den. Den er som en Coupé skal være efter min mening.
23/5-09 Lettet svinghjul, opgraderet kobling + komplet 2,5" Milltek med High-Flow kat. monteret. Hvilken lyd..!!!
27/7-09 ESP/TC knap monteret så den kan lave hjulspin uden at sætte ned for turbo trykket..!!

OBS!! 07/08-2009 SOLGT!!! Til André O

Vil du se flere Opel Astra G Coupé Turbo "OPC" til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Astra G Coupé Turbo "OPC"
Annonce