Lancia Dedra HF Integrale 1992
8.208 visninger
|
Oprettet:
Lancia Dedra HF Integrale
Årgang:
1992
Motor:
2.0 8v Turbo pumpet til ca 20% ;)
Motor renoveret ved 149.500km..
Ny gearkasse og drivlinje også købt.
Motor renoveret ved 149.500km..
Ny gearkasse og drivlinje også købt.
Hestekræfter
170 HK og 265Nm fra fabrikken af.
Støre Turbo med et lav ud.trim (48/62), starter ved 2500rpm og har fuldt tryk ved 2800rpm, Støre intercooler,
Bananmanifol, racer knaster, benzintryksregulator, Dysser 560Ml, Benzinpumpe fra M5, Benotryk 4til 5,5 bar, Sintermetals kobling med 6 plader, AEM lamda ur og boostcontroler, pro A 1,55 bar pro B 1.00bar.
Motor er nu renoveret, med lejer, pakninger, pakdåser.
og Topstykket fik en tur!
Støre Turbo med et lav ud.trim (48/62), starter ved 2500rpm og har fuldt tryk ved 2800rpm, Støre intercooler,
Bananmanifol, racer knaster, benzintryksregulator, Dysser 560Ml, Benzinpumpe fra M5, Benotryk 4til 5,5 bar, Sintermetals kobling med 6 plader, AEM lamda ur og boostcontroler, pro A 1,55 bar pro B 1.00bar.
Motor er nu renoveret, med lejer, pakninger, pakdåser.
og Topstykket fik en tur!
Fælge
16" MOMO GTR og 16" originale Alu
Dæk
205/40 16" Falken sport
Undervogn
60mm sænket med fjedre,
Nu men nybygget udstødning, 2x2,5" HELE VEJEN FRA 3" forrør
og 110% NUL rust!!
Nu men nybygget udstødning, 2x2,5" HELE VEJEN FRA 3" forrør
og 110% NUL rust!!
Bilstereo
Næsten ingen...
4stk JBL GTO højtalere, en lille 100w Sony forstærker.
Motorlyd er NOK til mig..
4stk JBL GTO højtalere, en lille 100w Sony forstærker.
Motorlyd er NOK til mig..
Styling
Blå dioder i kabinen og Co2 dysse i venstre forskærm til køling af de korte skørter, der går tæt forbi..
og alt i rustfri rør og blå siliconeslange. 2 afgange i ræven.
alle mærker er fjernet på numsen, så du rigtig kan klø dig i håret over hvad fuck det var for en bil det der var kom uden om.. ;)
Og 4 sotre streger i lyskrydset efter start!
Jeg vil holde bilene som den er udvendig, det styling der er, er gemt væk!
og alt i rustfri rør og blå siliconeslange. 2 afgange i ræven.
alle mærker er fjernet på numsen, så du rigtig kan klø dig i håret over hvad fuck det var for en bil det der var kom uden om.. ;)
Og 4 sotre streger i lyskrydset efter start!
Jeg vil holde bilene som den er udvendig, det styling der er, er gemt væk!
Interiør
Læder kabine og Momo læder rat med snap off.
Momo pedaler i alu
3 ure i stolpen, (Boostkontrol, Lamdaur og ladetryksur.)
Fra AEM
Momo pedaler i alu
3 ure i stolpen, (Boostkontrol, Lamdaur og ladetryksur.)
Fra AEM
Ekstra tilbehør
Elektronisk 100% spær!
VINTERPROJEKT: Udstødning med spjæld.
(med Afgift på)
BILEN KAN KØBES:
VINTERPROJEKT: Udstødning med spjæld.
(med Afgift på)
BILEN KAN KØBES:
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Denne Bil ER den sidste der lovligt køre rundt i DK
Og under tvivl den Flotteste Dedra I landet også!
Bilen står mig i en del over en kvart million danske kroner.. :D
Lancia har siden den legendariske Fulvia i 60'erne, været helt i top i rallysporten. Da FIA i 1985 forkastede planerne om et gruppe S reglement og tilmed nedlagde den voldsomme gruppe B klasse med den begrundelse, at bilerne med deres 5-600 hk turbomotorer, simpelthen var blevet for hurtige og dermed for farlige, var det et alvorligt tilbageslag for rallysporten. Her var Lancia igen blandt de fremsynede bilproducenter, for de havde allerede deres Delta HF 4x4 på tegnebrættet, udviklet med erfaringerne fra den voldsomme S4 rallyvogn.
Med Delta HF 4x4 stillede Lancia sig ikke tilfreds med et simpelt firehjulstræk. Trækket på forhjulene går gennem et friløbs-differentiale, mens et Ferguson viskose central-differentiale, fordeler kræfterne mellem for- og bagaksel i forholdet 56/44. Den mest avancerede komponent sidder dog mellem baghjulene: Et Torsen (Torque Sensing) differentiale, som man også finder på McLarens Formel 1 biler. Resultatet af disse hele 3 differentialer i denne sammensætning, er et ’intelligent’ 4x4 transmissionssystem, der intet input kræver af chaufføren, mens det sikrer maksimalt træk i enhver situation.
Resultatet af dette avancerede system i en meget kompakt og relativt let bil med turbomotor, var knusende for konkurrenterne og dermed var en ny Lancia legende født. Den kompakte familiesedan, med det relativt tilforladelige udseende, var i realiteten en superbil. Listen over de tekniske raffinementer, lige fra den lækre, 16-ventilede turbomotor på 2 liter og 210 HK, til de meget effektive Brembo bremser, er lang på Evo 1 udgaven.
Med en 0-100 km/t acceleration på 5,7 sekunder og nogle formidable køreegenskaber, skal der selv her 20 år efter, investeres i en seriøs superbil, hvis man skal gøre sig blot det mindste håb om, at kunne følge denne lille bombe på snoede veje.
De hellige 'Graler' er i dag eftertragtede samlerobjekter og i Italien har de en helt særlig status, som ellers kun tilkommer Ferrari.
Cossen og Audien var store, men indet kunne måle sig med en INTEGRALE..!!!
TAK TIL Per fra turbodk fordi han bare skaffer mig alt det man ellers ikke kan få....
slutningen for Lancia i rallysportens grubbe B:
https://www.youtube.com/watch?v=ckCv7t0rNOA
>Fear The Italien Power<
Original tekst forfatter.!
Og under tvivl den Flotteste Dedra I landet også!
Bilen står mig i en del over en kvart million danske kroner.. :D
Lancia har siden den legendariske Fulvia i 60'erne, været helt i top i rallysporten. Da FIA i 1985 forkastede planerne om et gruppe S reglement og tilmed nedlagde den voldsomme gruppe B klasse med den begrundelse, at bilerne med deres 5-600 hk turbomotorer, simpelthen var blevet for hurtige og dermed for farlige, var det et alvorligt tilbageslag for rallysporten. Her var Lancia igen blandt de fremsynede bilproducenter, for de havde allerede deres Delta HF 4x4 på tegnebrættet, udviklet med erfaringerne fra den voldsomme S4 rallyvogn.
Med Delta HF 4x4 stillede Lancia sig ikke tilfreds med et simpelt firehjulstræk. Trækket på forhjulene går gennem et friløbs-differentiale, mens et Ferguson viskose central-differentiale, fordeler kræfterne mellem for- og bagaksel i forholdet 56/44. Den mest avancerede komponent sidder dog mellem baghjulene: Et Torsen (Torque Sensing) differentiale, som man også finder på McLarens Formel 1 biler. Resultatet af disse hele 3 differentialer i denne sammensætning, er et ’intelligent’ 4x4 transmissionssystem, der intet input kræver af chaufføren, mens det sikrer maksimalt træk i enhver situation.
Resultatet af dette avancerede system i en meget kompakt og relativt let bil med turbomotor, var knusende for konkurrenterne og dermed var en ny Lancia legende født. Den kompakte familiesedan, med det relativt tilforladelige udseende, var i realiteten en superbil. Listen over de tekniske raffinementer, lige fra den lækre, 16-ventilede turbomotor på 2 liter og 210 HK, til de meget effektive Brembo bremser, er lang på Evo 1 udgaven.
Med en 0-100 km/t acceleration på 5,7 sekunder og nogle formidable køreegenskaber, skal der selv her 20 år efter, investeres i en seriøs superbil, hvis man skal gøre sig blot det mindste håb om, at kunne følge denne lille bombe på snoede veje.
De hellige 'Graler' er i dag eftertragtede samlerobjekter og i Italien har de en helt særlig status, som ellers kun tilkommer Ferrari.
Cossen og Audien var store, men indet kunne måle sig med en INTEGRALE..!!!
TAK TIL Per fra turbodk fordi han bare skaffer mig alt det man ellers ikke kan få....
slutningen for Lancia i rallysportens grubbe B:
https://www.youtube.com/watch?v=ckCv7t0rNOA
>Fear The Italien Power<
Original tekst forfatter.!
Lancia Dedra HF Integrale
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
Tjek evt. Tysk pris på www.mobile.de
Afgiften er 60k i dag ca.
Du skal søge efter delta priser, da Dedra nærmest er umulig at finde i den rigtige 4x4 Hf integrale model.
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 104 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 13
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
når folk giver den rigtige pris, kan alt jo købes..
aug 2010
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 1 Svar: 14
du har lige solgt den ene til mig min ven
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 3 Svar: 33
Hey champ!
Skal i til DHB i år ?.. i så fald er jeres gamle naboer klar på en genforening!
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
Bestemt, kørte mod en i en ægte e36 M3, han kan stadig ik forstå hvor jeg blev af.. haha
Jeg ELSKER simpelthed den bil..!!
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
Fed vogn. Der er helt sikkert mange der bliver overrasket i lyskrydset!
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
det ser da også bare for lækkert ud med dem på.. hehe
nov 2002
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 247
hvis jeg bruger den hårdt køre jeg på 15 " stål med 205/50-15 det med de 18" er mest for sjov og show men er da ved at få plads til dem
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
ja den er tilbage, gearkassen har været af, kobling er lavet og nyt, hemmeligt våben til motorvejen er monteret..
Den bliver samme rød igen, bare ny og lækker.. hehe
smider nye bilieder op senere
nov 2002
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 247
er den tilbage fra maler ? og hvad farve bliver den ?
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
nææ..
okt 2003
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 18 Svar: 35
har du set min nye spand
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
mere end standart... ;D
okt 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 171
Det har været en fejl med lav så. Den er blevet rettet.
Men vi lader bare udfordringen køre
okt 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 171
Hvorfor har du givet mig en lav og så udfordret mig bagefter?
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 3
ekstra høj da jeg ikke har set så mange af den slags biler siden jeg flyttede væk fra italien
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
Nu ruller svinet sgu igen, og man tør godt sige at "Den går godt da!!"
jan 2004
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 100
((NOS)) er for drenge uden nosser til at bygge bilen hurtig nok champ! hahahahaha
så nej der er skal ik NOS på! ! ! !
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
Du kan se hvad afgiften er i dag på SKAT`s hjemmeside.
Min kostede 54.000 i 2004.. Det er nok faldet siden.
Samlet registreringsafgift 48067Kr
Afgiftspligtig værdi 31933Kr
Det er en beregning jeg lige har lavet!
Men det kommer meget an på om bilen koster over eller under 79000
Hvis det er under er afgiften 105% er den over er afgiften 180%
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 15 Biler: 2 Svar: 50
godddag.
jeg går og overvejer at hente mig en dedra i tyskland men er meget i tvivl ang afgiften da der jo ikke er nogle til salg i dk.
håber du kan hjælpe mig med en ca afgift?
MVH Michael B
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 5 Svar: 1
Jeg takker ...
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 135
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.221
sådan en fin italiener.. den skal da lige have en høj med på vejen...
jul 2005
Følger: 126 Følgere: 128 Biler: 4 Emner: 105 Svar: 1.081
heej, joh kan os godt kende stedet på et af dine billeder nu
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
Fedt nok.. det er også et par år siden jeg, og jeg har det også "bare" fra en gammel Lancia kender fra klubben.. men man skal kunne se det et sted på skat`s hjemmeside har jeg fået at vide.. Men TAK!!
apr 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Emner: 18 Svar: 231
er mere en 2stk dedra integrale inregistreret i dk. min morbror har en en gammel bekendt har en. så det alene gir 3 med dig. bare lige lidt bonus info. ellers fed projekt. har selv kørt dedra 2000 turbo før. dejlig vogn.
jul 2003
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
Du får lige en ekstra høj!
Det er måske dig man skal have fat i, hvis man vil have løftet ydelsen i sin Lancia
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
Ja jeg vil sige det er en oplevelse der er svær at beskrive.. gg
Ja jeg kender et par gode steder..! (skriv privat)
Hvem hvade den Dedra?? da der kun skulle være 2 i landet..
køre den ikke over i Jylland??
mar 2003
Følger: 20 Følgere: 31 Biler: 9 Emner: 159 Svar: 2.369
Havde fornøjelsen af, at prøve en Dedra HF'er med 200 hk her forleden dag. Den kørte rimelig godt
Kender du et godt sted, hvor man kan købe tuningsdele til sådan én Lancia turbo-motor?
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
Nemlig.. A/C hugger de glade heste..
Jeg ved Fx at Integrale modelen Aldrig er med ac, fordi det tager heste siger nogen, men det er nu fordi der ikke er plads til a/c pga krydsdif. som jo fylder godt bag motoren..
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 135
Min fejl. Der er ikke klima i, kun deres fancy elektroniske varmeapparat, der kan holde en nogenlunde konstant temperatur... Hvad skal man også med klima? Det er kun til at stjæle heste!
Appropos hk. Hvor/hvordan har du monteret din større intercooler? Lige for at høre om du har en smartere løsning end den jeg har tænkt mig? : )
Og jeg takker for kommentaren, er nu også en lækker dedra du har dig. Mangler godt nok det 4x4 engang imellem!
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 12
Tak tak.. jeg håber på at ligge motor i igen snart, og så må vi se hvad de nye stumper dur til...
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Tillykke med hende.
Nu står sommeren for døren og jeg ønsker dig mange dejlige timer i din lille italiener.
Høj herfra.....
mvh
stigan
nov 2002
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 247
fin dedra du har dig der !
jeg har selv en dedra men dog kun en 2000 turbo jeg er ved at resturere
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Svar: 4
Hmm er der ikke lagt mange timer i den???;-)
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 79 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 543
den er blevet rullet hos vae i slagelse
de har 4*4 fælt
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 18 Biler: 2 Svar: 6
...