Fiat Cinquecento 1.1 Turbo 1997
29.606 visninger
|
Oprettet:
Fiat Cinquecento 1.1 Turbo
Årgang:
1997
Motor:
1,1 8V F.I.R.E. motor. SPI (1108 ccm. Fully. Integrated. Robotised. Engine) Single Point Injection.
Med NOVITEC Turbo Kit.
Ladeluft køler/intercoler
Chrom trykrør
Blå silicone trykslanger
Macnecor KV 85 tændkabler
NGK-R tændrør
Blow off ventil, no name
GREEN Luftfilter
2,5" Rustfri udstødning før KAT og flexrør.
Uden mellem potte, og med dobbelt gennemstrømnings afgangspotte, placeret i midten bag.
Poleret ventildæksel.
Med NOVITEC Turbo Kit.
Ladeluft køler/intercoler
Chrom trykrør
Blå silicone trykslanger
Macnecor KV 85 tændkabler
NGK-R tændrør
Blow off ventil, no name
GREEN Luftfilter
2,5" Rustfri udstødning før KAT og flexrør.
Uden mellem potte, og med dobbelt gennemstrømnings afgangspotte, placeret i midten bag.
Poleret ventildæksel.
Hestekræfter
Standart:
54 HK.
Drejnings moment. 85 Nm.
0-100 Km/t 13,8 Sek.
Topfart. 150 Km/t
NOVITEC's oplysninger:
HK. 101. ( De er hjemme alle sammen, målt 12-11-2014 )
Ladetryk 0.5 Bar.( målt til 0.6 den 12-11-2014) ?
Drejningsmoment. 172 NM. V.4000 Omdr.(målt til 143NM ved 4186 Omdr) ?
0-100 Km/t. 8,4 Sek.
Topfart 189 Km/t med standart 5 trins gearkasse
og 195-45-15 dæk, på 7X15 fælge
Dvs. En rullediameter på 1748,1 mm.
Hvilket er 9,218 % mere end min montering som har
en rullediameter på 1587,1 mm.
Det burde betyde kvikkere optræk og lavere topfart i teorien, men spørgsmålet er om ikke de ekstra korte gearsrskift ødelægger optrækket..
Egenvægt i køreklar stand, med alle væsker påfyldt 735 Kg. Fabriks oplysning. dvs. HK-vægt forhold= 7,27 (1HK skal slæbe 7,27 Kg)
54 HK.
Drejnings moment. 85 Nm.
0-100 Km/t 13,8 Sek.
Topfart. 150 Km/t
NOVITEC's oplysninger:
HK. 101. ( De er hjemme alle sammen, målt 12-11-2014 )
Ladetryk 0.5 Bar.( målt til 0.6 den 12-11-2014) ?
Drejningsmoment. 172 NM. V.4000 Omdr.(målt til 143NM ved 4186 Omdr) ?
0-100 Km/t. 8,4 Sek.
Topfart 189 Km/t med standart 5 trins gearkasse
og 195-45-15 dæk, på 7X15 fælge
Dvs. En rullediameter på 1748,1 mm.
Hvilket er 9,218 % mere end min montering som har
en rullediameter på 1587,1 mm.
Det burde betyde kvikkere optræk og lavere topfart i teorien, men spørgsmålet er om ikke de ekstra korte gearsrskift ødelægger optrækket..
Egenvægt i køreklar stand, med alle væsker påfyldt 735 Kg. Fabriks oplysning. dvs. HK-vægt forhold= 7,27 (1HK skal slæbe 7,27 Kg)
Fælge
For: 7x13 Smoor Roadster
Bag: 8x13 Smoor Roadster
4 Stk. 20mm spacere/sporvidde forøgere
Bag: 8x13 Smoor Roadster
4 Stk. 20mm spacere/sporvidde forøgere
Dæk
Dunlop SP - Sport 2000
175-50- 13
175-50- 13
Undervogn
Terra 60 mm. Sænknings fjedre foran.
Apex 55mm. Sænknings fjedre i bag. (40mm på billeder)
Monroe Gas-Dæmpere både for og bag
Fjedre stop/vandrings begrænser i bunden af de bageste
svingarme.
Apex 55mm. Sænknings fjedre i bag. (40mm på billeder)
Monroe Gas-Dæmpere både for og bag
Fjedre stop/vandrings begrænser i bunden af de bageste
svingarme.
Bilstereo
Styling
Skærmforøgere
Sideskørter
Hæk/Tag spoiler Abarth
Hækskørt/Stødfanger Abarth. Modificeret så afgangsrørene passer til placeringen i midten.
Kofanger
Böse blick/Bad-Boy svejset i fronthjelm
Masker på baglygter
PUNTO II sideblink i sort
Indfarvede dørhåndtag
Emblemer fjernet
Sorte B-stolper
Svagt tonede ruder i bag
Fronthjelms dæmpere
UNO 1 arms forrude visker. (ikke på billeder)
Sideskørter
Hæk/Tag spoiler Abarth
Hækskørt/Stødfanger Abarth. Modificeret så afgangsrørene passer til placeringen i midten.
Kofanger
Böse blick/Bad-Boy svejset i fronthjelm
Masker på baglygter
PUNTO II sideblink i sort
Indfarvede dørhåndtag
Emblemer fjernet
Sorte B-stolper
Svagt tonede ruder i bag
Fronthjelms dæmpere
UNO 1 arms forrude visker. (ikke på billeder)
Interiør
FK skål-sæder , sorte m/sort betræk.
Røde H-seler.
"sænket" Momo rat med "Snapp-Off".
Rattet er sænket Pga. Lavere sæde højde, og "Snapp-Off"
er der primært,for at få en mere optimal afstand mellem rat og pedaler.
Dvs. at rattet er kommet ca. 5 cm. Tættere på, hvilket gør at benene kan strækkes en smule længere.
EQUUS Turbomanometer/Trykur.
Momo gearknop.
Abarth Alu pedaler.
Custom hvileplade i børstet Alu.
Bundmåtter fra Hörmann-Motorsport, rødt logo på sort bund
Alu doorpins
El-Ruder ( standart )
Tonede ruder ( standart )
Røde H-seler.
"sænket" Momo rat med "Snapp-Off".
Rattet er sænket Pga. Lavere sæde højde, og "Snapp-Off"
er der primært,for at få en mere optimal afstand mellem rat og pedaler.
Dvs. at rattet er kommet ca. 5 cm. Tættere på, hvilket gør at benene kan strækkes en smule længere.
EQUUS Turbomanometer/Trykur.
Momo gearknop.
Abarth Alu pedaler.
Custom hvileplade i børstet Alu.
Bundmåtter fra Hörmann-Motorsport, rødt logo på sort bund
Alu doorpins
El-Ruder ( standart )
Tonede ruder ( standart )
Ekstra tilbehør
Tårnstiver i Front. Poleret Alu fra Wiechers-Motorsport.
Halv-Bur/Überroll-Bügell/Roll-Barr, i poleret Alu fra Wiechers-Motorsport.
Custom tårnstiver i bag. Poleret Alu.
TAROX G88 skiver.
TAROX Fast-Road klodser.
C-Lås, Tilvalg fra ny.
Smoor 7x13, Reservehjul m/gummi .
Halv-Bur/Überroll-Bügell/Roll-Barr, i poleret Alu fra Wiechers-Motorsport.
Custom tårnstiver i bag. Poleret Alu.
TAROX G88 skiver.
TAROX Fast-Road klodser.
C-Lås, Tilvalg fra ny.
Smoor 7x13, Reservehjul m/gummi .
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Motoren/effekten står på registrerings attesten som "godkendt med konstruktive ændringer".
High-Performance bremsevæske.
Castrol Sport-Edge 10-60 motorolie.
Philips X-treme Power forlygtepærer.
2 tonet dyt båt horn.
Der er foretaget en del ændringer siden opslaget... Opgraderet med alt hvad der hører til for at opnå 130 HK. Så den HOLDER til effekt forøgelsen. Der er IKKE sparet på noget. Low boost og high. styres ved "radiohullet" .... Low 101 HK Godkendt..... High 130 Hk til trackday .
High-Performance bremsevæske.
Castrol Sport-Edge 10-60 motorolie.
Philips X-treme Power forlygtepærer.
2 tonet dyt båt horn.
Der er foretaget en del ændringer siden opslaget... Opgraderet med alt hvad der hører til for at opnå 130 HK. Så den HOLDER til effekt forøgelsen. Der er IKKE sparet på noget. Low boost og high. styres ved "radiohullet" .... Low 101 HK Godkendt..... High 130 Hk til trackday .
Fiat Cinquecento 1.1 Turbo
jun 2015
Følger: 1
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 52
feb 2011
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 8
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Har su den stadig..? kan se den er oprettet i 2008..
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Den må rykke godt fra land trods de ellers beskedne 101hk..
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
Jeg kigger i øvrigt også på sådan en gul til afløsning af vores 0.9 Seicento.
maj 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 23
Flot fiat.
Så den inde i F&F i weekenden.
Hvor har du skaffet turbo kit og motor henne af ?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 136
hvad har det kostet at få den godkendt?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 136
er den lovlig med turbo?
mar 2008
Følger: 130 Følgere: 117 Biler: 22 Emner: 97 Svar: 258
tak for din komentar hé hé den er noget lækker din Fiat jo
maj 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 39
Fed høj.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 10 Emner: 13 Svar: 8
Høj herfra
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 87 Svar: 437
Hva så Søren. Skal jeg snart forbi og ta nogle nye billeder af fiat'en, de andre er jo efterhånden et par år:)
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 87 Svar: 437
Tak. Ja jeg føler mig rigtig som en der køre taxa med armlæn og hele molovitten. Hehe
aug 2006
Følger: 147 Følgere: 142 Biler: 5 Emner: 101 Svar: 726
godt ikke at en Fiat Cinquecento kunne blive FED, men det har du lige lavet om.....fuck den er blevet RÅ
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 106 Svar: 423
rigtig flot Cinquecento godt lavet
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 87 Svar: 437
Her er fars nye vogn http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Polo-1,4-3d.-75-Trendline_ID566350.htm
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 87 Svar: 437
Fiat'en ser glad ud, i tør vejr på "gården"
jan 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 14
Alt for fed cinq, har du selv skaffet dine fælge?
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 36
for velkomst Total nice cinquecento smed da lige en extra høj til den, det fortjener den.
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1
tak for linket søren, og fordi du ville hjælpe mig:)
har bestilt nogle på.
http://www.carlab.dk/shop/fiat-seicento-99--106935p.html
og lidt andre ting også, he
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1
hej igen søren, tænkte ved du hvor jeg kan få mørke sideblink..?
eller om der er andre der passer..?
Mvh Jesper
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1
ekstra høj herfra:)
og tak for oplysningerne
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.342
http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=689729
så er der et par billeder
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 699
fat i hos en hugger???
jan 2006
Følger: 190 Følgere: 176 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 60
for de fine ord -det luner -men det ser også godt ud -det du har kørene -smil
okt 2002
Følger: 118 Følgere: 112 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 3.749
Hey Søren , det er sgu en lækker lille sag du har fået dig !!!
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 13
Davs du.
Jeg kan se du har lagt energi i din 500, så du fik en ekstra høj fra mig.
jan 2007
Følger: 45 Følgere: 100 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 289
En frækt bette en... høj herfra
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 986
Hej!
Jeg skrev til dig inde på Fiatklubben.dk ang en ny Bravo og 19". Ved du hvad ET og krydsmål er?
Jeppe
nov 2008
Følger: 1 Biler: 3
Lige en X-høj fra mig. Det er sq gennemført Søren
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 91 Svar: 482
hvor har du købt din forkofanger?
mvh bundgas
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1
Fin vogn!!!
jul 2002
Følger: 7 Følgere: 71 Biler: 10 Emner: 5 Svar: 124
så den godt på bella......
Den er feeeed
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.342
lækker lækker
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Svar: 28
Deeeen er go'kendt, som vi jo si'er heeer på Fyyyyn, lol.
/Jesper
sep 2004
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 7 Emner: 135 Svar: 1.716
Den er godt nok sød Total sød lille racer
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 70 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 2.090
alt for grineren bil og så med turbo... for nice... synes den ser fed ud men fårk jeg gad ikke skulle kæmpe mig ind og ud af den hver dag...
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 63
fed vogn, tjek min. har du nogle gode sider med styling og fælge til de små fiat maskiner?:P
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 87 Svar: 437
x-høj
jun 2006
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 434
Nice vogn! Kan godt lide dine fælge!
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 29
nice æske :o) ser rigtig lækker ud
Kig forbi appelsinen *S*
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 135 Svar: 525
har sgu aldrig set en stylet tvingo tvingo....
faktisk blevet rigtig fin
feb 2007
Følger: 84 Følgere: 80 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 6
fed nok vogn=)
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 1.031
For lidt tekst
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 1.770
meget gerne flere billeder...