Daihatsu Charade G102 1.3i/1.6i TX [Tidl. bil] 1990
14.537 visninger
|
Oprettet:
Daihatsu Charade G102 1.3i/1.6i TX
Årgang:
1990
Motor:
1.3 EFI 16v SOHC 4 Cyi. Standart, Men er skiftet ud til:
1.6 EFI 16v SOHC 4 Cyi. Fra Applause modelen.
HKS Green Power Luft Filter - Giver mere bundtræk.
så nu sider KN indsats filtret ikke i mere.
HC styrebox - omdrejningsbegrænser ved 7500.
En HD styrbox fra Applausen stoper allerede ved 6500 !
Selvom der absolut intet er at hente ved at tæve den ud over 6500 o/m er det rart man ikke rammer begrænseren lige før gearskiftet.
Tunings ønske:
ROSPEN MOTOR SPORT Rally knast og fjedre
270 degrees duration, 0.360" lift.
Banan manifold i med 2" afgang til enden af en race potte.
MegaSquirt Indsprøjtnings anlæg, til 8500 Omd/min.
Resultat = omkring de 130 HK ca.
1.6 EFI 16v SOHC 4 Cyi. Fra Applause modelen.
HKS Green Power Luft Filter - Giver mere bundtræk.
så nu sider KN indsats filtret ikke i mere.
HC styrebox - omdrejningsbegrænser ved 7500.
En HD styrbox fra Applausen stoper allerede ved 6500 !
Selvom der absolut intet er at hente ved at tæve den ud over 6500 o/m er det rart man ikke rammer begrænseren lige før gearskiftet.
Tunings ønske:
ROSPEN MOTOR SPORT Rally knast og fjedre
270 degrees duration, 0.360" lift.
Banan manifold i med 2" afgang til enden af en race potte.
MegaSquirt Indsprøjtnings anlæg, til 8500 Omd/min.
Resultat = omkring de 130 HK ca.
Hestekræfter
90 Hk ved 6500 Omd. 105 Nm ved 5000 Omd. standart
0-100 = 10.0 sek. topfart = 170
105 Hk ved 6000 Omd. 134 Nm ved 4800 Omd. Nu!
0-100 = 7.0 sek. topfart ca. 200 m.1.3 gearing.
130 Hk ved 7500 Omd. var et mål men den bliver som den er.
0-100 = ca. 6 sek. topfart = 220 m.1.6 gearing.
0-100 = 10.0 sek. topfart = 170
105 Hk ved 6000 Omd. 134 Nm ved 4800 Omd. Nu!
0-100 = 7.0 sek. topfart ca. 200 m.1.3 gearing.
130 Hk ved 7500 Omd. var et mål men den bliver som den er.
0-100 = ca. 6 sek. topfart = 220 m.1.6 gearing.
Fælge
Standart 13" plade følge med hjulkapsler
HerVAR ønsket om 15" ALU, og modificering af bagerste skærmkanter.
HerVAR ønsket om 15" ALU, og modificering af bagerste skærmkanter.
Dæk
Vinter: 155/80 MS - Fire Stone
Sommer: 155/80 - Continental Eco Contakt 3
Og de står bare fast i regnvejr
Sommer: 155/80 - Continental Eco Contakt 3
Og de står bare fast i regnvejr
Undervogn
Standart.
Den harr fået nye bremse kalibre klodser og skiver for, og bagpå har den fået nye bakker.
Planen var en sænkning og nye bøsninger.
Den harr fået nye bremse kalibre klodser og skiver for, og bagpå har den fået nye bakker.
Planen var en sænkning og nye bøsninger.
Bilstereo
JVC kameleonen KD-3LX3R
JVC CH-X1500 MP3, 12 CD Changer
2 x standart højttalere foran
2 x (6x9) Pioneer i hattehylden
Vortex VX2750s "silver" 1500 Watt effektforstærker.
1 Farrad Kondensator.
6 Kvadrat Power kabel.
JVC CH-X1500 MP3, 12 CD Changer
2 x standart højttalere foran
2 x (6x9) Pioneer i hattehylden
Vortex VX2750s "silver" 1500 Watt effektforstærker.
1 Farrad Kondensator.
6 Kvadrat Power kabel.
Styling
Indfarvet kofangere.
Ellers holdte jeg den standart da jeg ikke har brug for:
Her kommer jeg look!
Kun ren og skær overraskelses moment!
Det skal først virke som en milion, derefter se ud som en milion, ikke omvændt.
Ellers holdte jeg den standart da jeg ikke har brug for:
Her kommer jeg look!
Kun ren og skær overraskelses moment!
Det skal først virke som en milion, derefter se ud som en milion, ikke omvændt.
Interiør
Sports betræk på sæderne med rød kant.
Sporty gulv måtter med rød kant.
Hvide Birba Racing "GTti" urskiver med røde tal speedometer til 240 Km/t
sølvmetallik dør greb og luftindtag samt midter konsol.
Sporty gulv måtter med rød kant.
Hvide Birba Racing "GTti" urskiver med røde tal speedometer til 240 Km/t
sølvmetallik dør greb og luftindtag samt midter konsol.
Ekstra tilbehør
HP ipaq PocketPC navigations system med TomTom5.
Viser også korrekt Hastighed da Speedometer ikke stemmer helt.
på skiven 50 = 50 på GPS
på skiven 100 = 90 på GPS
på skiven 150 = 135 på GPS
på skiven 200 = 180 på GPS
på skiven 225 = 200 på GPS og ja den kan lige hehe.
Viser også korrekt Hastighed da Speedometer ikke stemmer helt.
på skiven 50 = 50 på GPS
på skiven 100 = 90 på GPS
på skiven 150 = 135 på GPS
på skiven 200 = 180 på GPS
på skiven 225 = 200 på GPS og ja den kan lige hehe.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Havde købt denne lille oversete sag, som på papirene går for at være en lille økonomisk bil og derfor rimelig billig i forsikring.
Den er virkelig sjov da de fleste bilister ikke kender denne oversete Charade som med 1.3 motor følger med de fleste større familie biler i acceleration helt op til 2.0 motore. og kan følge en Passat 1.8T 150HK til 160 med 1.6 motoren i
Vægt Kraft forholdet er iorden da!
Ny udstødning og manifold stod for tur.
Den er virkelig sjov da de fleste bilister ikke kender denne oversete Charade som med 1.3 motor følger med de fleste større familie biler i acceleration helt op til 2.0 motore. og kan følge en Passat 1.8T 150HK til 160 med 1.6 motoren i
Vægt Kraft forholdet er iorden da!
Ny udstødning og manifold stod for tur.
Daihatsu Charade G102 1.3i/1.6i TX
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
3 sek. Ja det lyder måske af meget, eller gør det?
Når man snakker effekt forøgelse og acceleration, så hænger det jo unægtelig sammen med vægt kraft forhold og selvom 15HK ikke er meget, så vejer bilen jo ikke meget i forvejen og derfor er det en procent messig ret stor forøgelse af vægt kræft forholdet.
Men det er korrekt nok at det ikke alene er i de 15HK ekstra du skal finde de ekstra kræfter.
Det er sådan at Daihatsu gjorde det med deres HE motorer at forskællen på 1.3eren og 1.eren udelukkende er en forøgelse af slaglængden på motoren og når man snakker forøgelse af kubik på en motor, så vil længere slaglængde give dig mere moment og en større diameter vil give dig flere Hk. sådan i grove træk.
Derfor ser du også at momentet har en forøgelse fra 105 Nm ved 5000 Omd til hele 134 Nm ved 4800 Omd altså en forøgelse på hele 29Nm. plus at hvis du kikker på effekt kurven så 1.3eren ret død hele vejen op til ca. 4500 omdrejninger hvor der først rigtig sker noget.
Men med 1.6eren har du et enormt stort moment helt nede fra 2000 Omdrejninger af.
Så det er ikke "bare" en forøgelse af maks drejningsmoment på 29Nm ved spids effekten, det er også en langt større forøgelse nede ved de lave omdrejninger hvor 1.3eren ikke rigtig har noget at byde på.
Så ja det ser ikke ud af meget på papiret, men jeg kan love dig for at det i praksis har en kæmpe forskæl.
Den største forskæl er nok også mest i afsættet hvor 1.3eren ikke rigtig har "grunt" nok til at komme ud af hullet hvor 1.6eren faktisk kan rive begge ruller rundt blot ved at koble ud ved ca. 1500 omdrejinger og så bare give den fuld gas :o)
Der er faktisk ikke mange biler der hænger på 1.6eren i afsættet og dem som bruger 1.6er gearingen sammen med 1.6eren, de blvier direkte sat helt af allerede ved slutningen af første gear hvor man er mindst 1 bil længde foran. :o)
Ang omdrejnings tælleren er det en sorte intergreret kreds du kan se på et af billederne som består af en epoxy masse der omslutter alle komponenterne.
Problemmet med den løsning er at Epoxy det udvider sig og trækker sig sammen ved kulde og varme, men problemmet er mest det at der både er en effekt modstand bygget ind i denne sorte kreds samt 2 transistore.
Så i sig selv er det ikke noget problem, men da Yazaki som er producenten af denne har valgt i et kort øjeblik af idioti at placere en stor effekt modstand lige klods op og ned af denne kreds (se billeder) og som faktisk bliver utrolig varm, så går der ikke mange år før at transitorene i instrumentet giver op på denne bekostning.
Derfor kan man rede dem ved at flytte denne effekt modstand væk fra denne kreds så dette ikke sker.
Jeg har lodet modstanden af og monteret 2 ledninger i stedet for hvor modstanden så er monteret for enden af de 2 ledninger, det gør at jeg kan fæytte den helt væk fra instrumentet og ud bag på bagsiden og det har givet bonus, eftersom mine stadig virker og det skal lige siges mine er de org. omdrejnings tællere og ikke nye instrumenter jeg har købt.
Så det viser bare at "re ingineering" oftest ikke altid kræver det helt store for at gøre en forskæl på liv eller død :o)
Jeg havde faktisk sammen med Sajmon lavet et forsøg på at reppe dem er var gået i stykker.
Som du kan se fik vi adskildt komponenten med gas og ilt som fik den sorte masse til at blive skør, det gjorde jeg kunne kortlægge printets udlæg og komponent typer.
Den består hoved sagligt af ca. 7-8 modstande og 2 transistore.
Jeg kunne måle og aflæse på samtlige modstande deres værdier osv og tilbage stod jeg med de 2 transistore jeg ikke kunne finde typen på som det eneste der gjorde at det endte ud i flere forsøg med forskællige transistore til forsøget.
Men vi fik ikke rigtig held med forsøgene andet end sort røg fra de transistore vi monterede, hvilket ligeså meget bevidner om at de er under hårdt press og derfor bliver godt varme som jo er hele denne kreds hoved problem.
Men kunne man bare finde ud af hvilken type de 2 var, så kunne man faktisk genskabe komponenten, men her endte min løst da flere forsøg ikke gav pote...
Sajmon prøvede selv at fortsætte med forsøget tror jeg, men endte selv med at bruge et helt andet instrument fra en toyota sammen med Toni.
Men jeg erfaktisk stadig frisk på at finde ud af typerne og med lidt held kan man adskilde den og finde typen på 2 to skiderrikker :o) men det kræver man har nogle brugte/døde instrumenter at forsøge sig på og det har jeg jo ikke :o)
Jeg modtager dog gerne nogle til at forsøge mig på
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 142 Svar: 511
Hvad er det som gør at omdrejnings tælleren går i stykker? :b
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 142 Svar: 511
Ryger der virkelig 3 sek forskel fra 0-100 på grund af 15 hk mere? Lyder måske lidt vildt
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Nej, den er forprogrameret :o)
Den er vist også ret optimeret i forvejen :o)
90 HK. på 1,3 litters motor, det må siges at være ret flot af en motor lavet i 1988 :o)
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 40
kan sårn en 1,6 chippes??
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Den er fra Japan :o)
Men du kan købe dem hos KN auto. han sælger dem.
jul 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 52
hvor havde du fået den manifold henne?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Kan ikke finde tid eller løst :-s
Men skal nok snart kikke på det igen.
sidst drillede det mig da forskællige forsøg gik intet bar af sig desværre.
Men jeg fik heller ikke prøvet det rigtig an så nu må vi se.
Kikker snart på den.
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 198
Er der stadig gang i projektet?
Ikke sådan fordi jeg savner min omdr.. Den har aldrig været der Men bare lige for at høre hvordan det stod til?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja den pris du har der er vel uden moms.
Det var den pris jeg fik opgivet 1800 pluds moms for en hel ny med samme problem.
Dengang man solgte charaderen blev der skifet 30% af dem på bilens garanti. det siger lidt om hvor dårlige de er hehe.
Nogle har givet op efter bare 20-30.000 Km.
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 198
Håber da du får den til at virke optimalt til den lille sum du vil sælge for..
En ny original koster 1800kr
Håber på forbedring.. Glæder mig dag op dag
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Tja er ikke helt tilfreds med resultatet skal afprøve nogle teorier her i morgen.
Nærmere herom i morgen.
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 198
Weeee - Glæder mig allerede
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja omdrejnigstælleren for jeg nok tid til i morgen aften.
jeg skal nemlig på arbejdee i jylland hele næste uge og ugen efter skal jeg til tyskland. så der bliver der helt sikkert ikke rodet med den.
U anset hvad så har jeg intet klar før derefter. jeg vil godt lave et ordenltlig produkt så i alle ikke skal køre rundt med noget jeg ikke selv ville garantere virkede for langtid. hehe.
Jeg ved godt det snart lyder som den ene udskydelse efter den anden hvilket det egentlig også er, men det er sku hårdt at være en travl mand hehe. jeg kan med garanti sige at efter min tur i tyskland for jeg sat gang i projektet for alvor.
med rigtig print osv.
Men jeg kan teste den i morgen aften for om den virker med forskællige komponenter og give et svar på dette inden jeg tager på udflugt til det jyske og det tyske.
nov 2003
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 4 Svar: 408
nu har jeg skaffet mig en 1,6. du er stadig klar på at hjælpe mig ikke sandt ? money money fanger dig på msn in time
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 464 Svar: 3.033
wuhu ?
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 464 Svar: 3.033
Ja tak.. Det SKAL du :)Martin Nutnik har os lovet mig at du/i ville fikse den..
Er den da helt færdig udviklet? og fungere som den skal?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Jeg kom aldrig i gang med mit tunings projekt og har derfor heller ingen bananer til salg.
Men jeg kan se du har en charade med deffekt omdrejningstæller og den kan jeg fikse i en nær fremtid hvis du ønsker det. meneskepenge.
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 464 Svar: 3.033
Hejsa...
Jeg kan se at du havde et projekt igang med manifold, men din bil er jo solgt...
Tænkte på om du stadig havde den til at ligge? hvis ja er den tilsalg?
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 198
Det lyder fandme godt... Så kan det være jeg kan få fjernstarten til at virke
Mange tak for hjælpen..
Jeg har added dig som ven
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
jeg går ud fra du mener hvor på stikket ledningen sidder.
Det ved jeg godt det er den helt ude i siden.
Den er ret nem at følge da du bare skal følge print banen der går til skruen hvorpå den er fast spændt som hedder IGN.
Jeg skriver helst ikke sms kl. 01:31 om natten
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 198
Du ved vel tilfældigvis ikke hvilken ledning der er til omdr. tælleren oppe ved urerne? Hvilken ingang den har?
sms gerne på 28996606 når du ser det
nov 2005
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 24
kan du ikke kontakte mig eller skrive dit nr. så vi kan finde ud af en handel.
mvh.
jacob- tlf. 24 44 96 08
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 198
Fuuuck maander... Nu har jeg læst alle dine kommentarer, tog sin tid, men har forstået på det hele at du er igang med at lave omdr.tæller kopier - Som jeg tror maaange har brug for...
Hvordan ser det ud nu til dags? Har du fået lavet en prøve til det?
Jeg vil også gerne skrives op til en, da min også er død, eller, den virker peodisk??!? Så dør den, også kan den liige pludselig imens man kører finde på at vise noget igen
Mvh. Kenn
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Den sorte intergreret kreds kan du se på et af mine billeder hvor den er skilt lidt ad.
Den indeholder sådan set bare et alm single sided print med komponenter på.
Det sværre er at identificere de transistore som der sider på printet da der findes et utal af forskællige typer og det kan man ikke sådan bare lige måle sig frem til.
Den sorte ting kaldes for en intergreret kreds vil jeg tro er det udtryk der kommer nærmest.
Men et egentlig navn tror jeg ikke sådan en har.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
lyder sgu lækkert nok..
nåmen cool nok.. jeg troede nemlig det var IC'en den var gal med.
hvad kalder man den sorte flade dimmernot egentligt? hvad er det for en dims?
og ja. jeg har skruet og leget med det potentiometer
så må jeg bare justere ind en dag jeg får min rpm tæller til at virke, ved at jokke pedalen i bund og så ramme 7500rpm
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Hehe ja jeg har lige lavet en tro kopi at den sorte lange klods i dag og da jeg ikke har tid fik jeg den ikke testet.
Men mon ikke den virker
Og ja du har ret den er HELT umilig at skaffe den lange lakrids da den er udgået men der findes en erstatning som har et andet nummer.
Potmeteret er kun til gain justeringen og flytter ikke dit nul pungt men styre hvor meget udslag din nål skal give, men det skal jo passe til omdrejningerne så hvis du har pillet for meget ved den får du nok svært ved at "fange" dens rigtige position igen uden at bruge en anden omdrejningstæller til at justere den ind efter.
Jeg har sammen med Matin skildt den sorte klods ad med meget besværd da det netop ligepresis er dens formål. netop ikke at kunne rekonstrueres.
Men det er altså lykkedes mig. og jeg har et færdig print klar til test men da jeg har solgt min egen charade til fordel for noget voldsommere så kan jeg ikke bare lige afprøve den før martin kommer hjem igen efter Nyttår.
Og når jeg så er sikker på den virker så sætter jeg gang i bestillingerne og får lavet 100 stk. til lager.
Mere om det når jeg er færdig med afprøvningen
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
dav.
nu ved jeg du har undersøgt godt og grundigt på de rpm tællere.. ( kender Martin Nielsen / Sajmon ).
Hvad gør det lille potmeter man ka justere? Har selv prøvet at rode med det, men har ikke meget ide om det.
Har forsøgt at flytte nulpunktet på tælleren, når motoren er slukket ( når magneten går i nul-position i forhold til spolerne ), men det er den ligeglad med.
Martin har nævnt at det er dimmernoten der sidder klods op af effektmodstanden. Den store tynde sorte fætter? Jeg troede det var IC'en den var gal med? ( Ba6730b, som bare er KODYL umulig at finde datasheet over ).
Noget info du gider dele ud af til en nysgerrig charademand?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja, tiden nærmer sig til en komponent montage.^
Heredfter skal den bare afprøves
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
Sker der fremskridt i fremstillingen af udødelige omdrejningstællere?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
ja de bedste og helt klart billigste er yokohama modellerne som også fåes som R dæk
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Både Toyo R888 og en del af Yokohama's f.eks. A048 kan godt gå gennem syn de er E mærket og godkendt, så det har man kunne længe :o)!
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 63
Hey.
Det manifold, hvor har du det fra? Kunne godt bruge et nyt mit er revnet mellem cyl 3-4, skod
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja det er rigtig, jeg har dog alt for lidt tid lige pt. til projektet selvom det faktisk er lige ved at være i mål.
Jeg går ud fra det er til en charade du skal bruge det?
Jeg håber du ser denne tråd da jeg ikke normalt kan kontaktes via email og msn.
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 464 Svar: 3.033
Hejsa
Jeg skriver ang. jeg kan se du er ved at lave et nyt print til omdr tælleren
Tænkte på om du havdeå sådan et liggende? eller er det noget du kan lave for mig?
Kontakt mig på:
Patrickr87@hotmail.com
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Har du set du kan få godkendte gadesliks nu
Jeg kan ikke huske hvem der forhandler dem men de kan fåes.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Hehe..... ja hvis ikke du har nogle solide kg bagi så kan røven godt skøjte lidt :)!
Jeg skal have nye vinterdæk på foran.... dem jeg har har holdt næsten en vinter sammenlagt og er næsten slidt ned... hehe!
Fuck det 2x nye vinterdæk = 440kr billigt :D!!!!
Jeg er i gang med at find nogle gode priser på gade slics..... :)! Så ITR'en kan komme ud af hullet uden for meget spind :)!
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Skiferie i østrig.
Det er også en af de bedste biler i snevejr, der er intet som en cahrade med forhjulstræk og husk nu at have RIGTIG gode nye vinterdæk på, jeg har en indkørsel som går rimelig stejlt nedad og selv i sidste vinter med 50cm fastkørt is og sne så flåede den bare underlaget væk og drønede ud som var det på tør asfalt
Men min BRABUS det er nok en anden sag, de er helt vildt dårlige i snevejr med beghjulstræk osv.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Det var godt, der bare sker lidt......
/Lars som nu har ventet i 9-10 måneder på en omdrejningstæller....... Godt du ikke arbejder på accord :D!!!
/hehe
- Har lige bestilt skiferie til Østrig og Charaden skal være transportmiddel :D!!!!
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det går da
Jeg mangler kun at få lodet komponenterne på det første prøve print.
Men jeg venter på at få tilpasset en komponent som ikke kan fåes mere, så jeg skal lige have undersøgt hvad der ellers findes, som kan erstatte den.
Skidtet er jo opfundet af Yasaki i Japan og de er ikke alt for hjælpsomme.
Men jeg regner med at få undersøgt det her i løbet af næste uge.
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
Hvordan går det med omdr. tællerne?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja hvis det kun er selve speedometer skiven til en 1.3'er der går til 180 Km/t du skal bruge kan jeg godt skaffe dig et.
jeg kan også skaffe dig et magen til mit eget som går til 220 Km/t med røde oplyste tal. men så kommer det ikke til at passe helt til hastighedden.
sep 2006
Følger: 56 Følgere: 56 Biler: 14 Emner: 287 Svar: 208
speedometer skiver til sårn en er det nået du kan skaffe
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
For 20.000 KR så kan du bande på jeg kan undvære den og det er hermed en realitet da jeg solgte den d. 5/10-06
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Lækkert så er der måske ved at være nogle fremtidsudsigter i det :)???
Dejlig at "få" nyt vogntøj... jeg er også igang med at få mig noget nyt og lidt hurtigere :o)! Forhåbentlig går det som det skal..... hehe!
Ps. du kan jo ikke undvære din charade
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Nu er printet tegnet på PC og det hele skal i morgen sendes til producenten af det.
Jeg har i øvrigt nu fået min nye Bil og damn den er nice.
den vejer det dobbelte af Charaden og kan alt dobbelt så godt som charaden og mere til.
Charaden er i øvrigt under salg til en kunde der giver mig 19500.- når jeg har synet den.
Kom ikke og sig Charaderne ikke er penge værd når der er kælet for dem og de er fodret med en 1.6er
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Mick:
Lyder godt..... håber snart på noget resultat så
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
jeg tager det med på enginør gangen i morgen.
Jeg har gang i projektet men pga. mit nye bilkøb ikke er helt på plads, hænger al min tid på den knage for tiden.
Jeg lægger nok et print ud tirsdag og så må vi se hvor når producenten for tid til at sette det i gang.
Jeg opdatere løbende når der sker noget.
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Så har jeg købt en Mercedes.
Men jeg har beholdt min Charade
Den kommer nok herind i næste uge damn! den køre godt ja den gør
Charaden får i øvrigt en ny gearkasse på som stadig er med 1.3 gearingen for ellers ryger alt det sjove af den når man holder for rødt i lyskrydsene hehe
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Har lige kørt 14.35km/l
Kunne lige så godt gå under navnet Øko-Inte :D:D:D!!!!!
Kan du hygge dig smutte 14dage til Cypern om ca. 4 timer :)!!!
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Jeg synes normalt jeg ligger mellem 380 og 420 Km, på en tankfuld.
Men mest 420 Km.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
God damn - 20på en liter
Ja det er et svært valg.... kommer an på hvem der køber den vel? Om der skal være lidt morfar eller race over det. Hvis jeg nogensinde når dertil tror jeg jeg vælger 1,6gearkassen pga den er mere afslappet :o).
8km/liter - hehe, fedt at køre 240km på en tank fuld :D...
Har du noget tidsperspektiv på de omdrejningstællere? Snakked vi en måned eller 3?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Hehe.
Ja jeg har faktisk flere der gerne vil købe den.
Og forhandleren vil også gerne tage den i bytte, men kun til 10K
Nu jeg jo lige midt i en gear kasse udskiftning.
Jeg har desværre alt for lidt tid, så pt, kørre jeg rundt i prammen den lange skude, nogle gange glæmmer jeg sku at den er lidt speciel og fatter ikke at folk glor helt vildt på mig, indtil det lige går op for mig at,,,, nå ja det jo prammen jeg køre i hehe...
Du kan sikkert få en tur i charaden når den er færdig, jeg ved stadig ikke helt om jeg skal sætte 1.3 eller 1.6 gearingen i den :-S den er altså meget vildere i 1. gear med 1.3eren.
Til din store overaskelse kan jeg fortælle dig jeg har haft min til at gå, hold nu fast...... 20.12 Km på 1 liter benzin.
Det foregik med 80 på motorvejen fra Ringsted til Hørsholm og hjem igen. DET ER VILDT. jeg skulle regne det ud 3 gange før jeg troet på det.
1.6eren går længere på litteren da den ikke skal arbejde så hårdt som 1.3eren og fordi den har momentet ved lave omdrejninger i modsætning til 1.3eren.
Tilgengæld er den meget mere tørstig når den bliver bedt om at flytte sig, jeg køre i gennemsnit 10-11 på litteren ved blandede kørsel med lidt gas hist og her
Men jeg har aldig været under 8 som er det vildeste jeg har prøvet.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Håber da du når at få skudt den af så du kan få den mercedes der :). Nu hvor vi snakker økonomi så var min op og gå hele 13.51km/l... det er rekorden indtil videre :o)!
Selv da jeg var til RaceX - kørte i okay tempo derover, kørte ca. 20 omgange på deres manøvreprøve bane, kørte ca. 10 402meter havde jeg stadig en benz-økonomi på over 10km/l.... jeg fatter det ikke helt, men det er sgu i orden :o)!
Jeg vil hellere med en tur i din charade.... har aldrig prøvet den med en 1,6L i :o)! Kunne være det fik mig overbevist om at jeg skal tage mig sammen og købe sådan en :o)!
-----------------------
Ps. AMS kørte 8.97sek @ 402meter udgangs hastighed 165mph i forgårs :o)!!!
http://videos.streetfire.net/video/2ac64454-0776-431d-ad23-982b002fbea5.htm
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja 300 er da en slags penge.
Det kunne lyde som om den sølvfarvet charade er en 1.0 turbo, eller også en standart Detomaso 1.6 124 Hk
Du skal købe nogle Simens enhedder de skulel kunne fåes i den rigtige størelse. 4" mener jeg.
Savne Charaden det vil jeg helt sikkert, da den har denne Gokart feeling over sig, og intet andet er sjovere end at blive skudt af sted i en meget lille og let bil, da det giver maks oplevelse og fornemmelse af fart og tilstede værelse.
Men det er Økonomien jeg vil savne aller mest i den.
Men... jeg tror nu ikke jeg vil savne den når man tænker på det jeg bytter den til
Mercedesen er godt nok en slæde som er bygget til at skubbe dig fra A til B uden du opdager det, men den jeg har kik på er ikke just sårn
Den har bla. fået en Sports Undervogn udviklet af Mercedes i samarbejde med Porsche, og så har den en motor der er blevet Komplet ombygget hos Brabus med voldsomhed til følge.
Topfarten på mercedesen er lige godt 100 Km/t mere end charaden kan klare standart, så sjov skal der nok blive
Du kan jo få en tur når jeg har købt den.
Hvis jeg når det :-s jeg håber fandme ikke der er en eller anden som snupper den foran snuden på mig.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg var i Jyderup til det træf der.... de snakkede om der var en sølvfarvet charade der lagde 119hk på feltet.... desværre så jeg det ikke.
Jeg gad ikke få målt min da det kostede 300kr, det tog dem max 10min. at få en rullet, så blev sgu lidt nærrig... hehe :o)!!!
Kan ikke helt forstå hvad du vil med de kæmpe æsker ;).... Du kommer til at savne Charaden når du får den solgt..... :o)!
Lyder underligt som du selv siger mht det hvæseri.... for jeg syntes det er lidt irriterende... måske jeg skulle prøve at sætte en stus på i stedet for det lille rør der er på nu.
Ved du hvad størrelse de højtalere der sidder i instrumentbordet har... mine kunne godt trænge til en udskiftning.... spiller ikke så godt efter 15år.... hehe!
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja, jeg var lige forbi derude ved 20 tiden i 560 SECéren
men det begyndte at regne og så var den fest slut hehe.
Jeg vil sælge min bil fordi jeg vil købe en Brabus.
Jeg har før haft en Mercedes 230 CE Coupe med 136HK
Det var fede tider, den havde manuelt gear så den var pænt hurtig, specielt fordi det var en 2.3 liters så der var masser af moment at lege med og den kørte lige op 1.6 charaderne men ved 160 satte jeg dem af
Jeg kan i øvrigt godt huske det fenomen med at udstødningen nærmest hvæser når man fyre den af med 1.3 motoren men det er slut når man har lagt en 1.6er i med samme udstødning. Jeg aner ikke hvorfor, fordi man skulle da tro 1.6eren gav endnu mere hvæs.
Jeg håber snart jeg får Bilen så lægger jeg den herind.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Halløjsa
Jeg ved godt hvor den er men kan ikke huske vejnavnet.... Men der er jo "Legal Street Race i Køge" her i aften :o). Jeg overvejer at tage derhen, men ved ikke rigtig endnu, da jeg skal til fødselsdag i Jyderup.....
Mht. cat så fik jeg en tilbudt for en 100mand..... fra en applause så tænkte på det kunne være man skulle slå til for så derefter race i TSvansen og købe en bagpotte kunne være det gav lidt, syntes den væser sådan når man hører den bliver skudt af udefra... men det var bare en tanke
Hvorfor vil du egentlig sælge den?
Nu hvor jeg snakker fødselsdag i Jyderup, så er der jo det Træf deroppe, kunne være sjovt at smide den på det mobile rullefelt og få den målt.... Just for the fun of it
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja de er fuldstendig ens.
Men på 1.3eren giver det absolut intet at pille den ud, men hvis det er kan du bare skrue låget af katen og pille indmaden ud. det er næsten nemmere end at montere end ny, og så sætter du bare indsatsen i igen når du skal til syn.
hvis du vil have HK ud af den så er en banan eneste vej, samt noget 2" hele vejen.
Men det giver stadig ikke lige så meget som når man gør det på 1.6eren.
Jeg er i øvrigt lige ved at skifte gearkasse på min til 1.6 gearingen.
Jeg vil nemlig sælge bilen og den er meget nemmere at komme af med, med den rigtige gearing.
Jeg regner fortsat med at få lagt det print ud selvom jeg sælger den så bare rolig det skal nok blive til noget.
Det er bare lige det med tiden.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Ved du om catalysatoren fra en applause er den samme som sidder på en Charade, jeg tænker på størrelsen ???
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
ting tager tid og tid er der alt for lidt af i min hverdag hehe...
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
14 Dage siger du, måske det skulle være til Streetrace i Køge d. 26/8 ???
Mads P:
Den forventede og formodelige sidste test tager ca et ½år og så skal skal det i produktion.... så et lille år eller to måske :p.... hehe!
/Inte som har ventet siden starten af året på at Mick fik fingeren ud af ..... ;o).
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 156 Svar: 687
Det lyder fandeme godt med det rep kit. Hvornår forventer du at have det klart?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Tja, jeg glemmer aldrig at hælde olie på, men når man køre med 1.3 gearkasse og giver den spade fra nordsjælland hele vejen til ringsted hvor jeg bor, så er det ikke unaturligt den bruger af olien, det villle din også gøre.
Nu er det ikke sådan at den brugte det på den ene tur, men jeg køre generalt rigtig mange kilometer på motorvej om aftenen hvor der er plads hvis du forstår sådan en lille en
Hvis jeg bare ligger og køre normalt, så bruger den ikke den mindste dråbe.
Selv Mercedeser fra 1990 er kendt for næsten at "spise" en liter olie på 500Km hvis du har ligget og fyret til den på autobahn,
Jeg glæmmer aldrig en gang jeg var med de gamle på ferie i deres 300E 6 cyl 3.0 liters 188 HK
Da vi holder ind på en tankstation ved motorvejen så sprang der automatisk en tankpasser gut ud foran bilen med en dunk olie og spurgte om den skulle have en liter
De ved godt dernede at de bruger af olien når de får lov at stække sig ud.
Kn-Auto, jeg har også hørt rigtig meget om ham, men jeg synes mange af historierne bygger på misforståelser dog ikke alle.
Jeg ved bla. er der så megen snak om de 130HK motore han sælger.
The truth is.
De blev KUN lavet til det japanske hjemme markedet af G200 modellen og derfor er de opgivet efter Japansk standart Jin måling som er målt på krumtappen uden vand pumpe i en test bænk osv.
Den selv samme måling giver 124HK efter DIN normen som alle de andre Daihatsuer er opgivet efter i europa er målt under strengere krav.
Men det eneste der gør den har 124 HK er at den har en anden knast og standart født med banan manifold.
men når man så sætter et alm EFI anlæg på fra G102 som gør det hele passer bedre sammen så midster man pludselig noget i effekt pga. den lange indsugnings manifold osv.
Jeg har aldrig selv kørt en 124HK version, men jeg ved den bygger på Applause motoren bare med en anden indspræjtning/indsugning og så en andnen knast.
Denne knast kan købes hos Rospen motor sport og er næsten magen til men giver lidt ekstra HK.
Han har faktisk også ret med henhold til han siger at applause motorene har 110 HK og 150 Nm
De er opgivet til 105 HK og 135 Nm i danmark men en af vennerne fik målt sin og den havde 105 HK og 150 Nm
efter at havde gået godt 300.000 mener jeg.
Og det er helt normalt den har mistet 5 HK.
Men igen jeg har også mine anelser om der er lidt lusk.
Jeg synes bare jeg vil lade tvivlen komme ham til gode og selv gøre mig den erfarring frem for at dømme ham ud fra folks historier som man jo kun har fra deres syns punkt.
men faktisk har en Gti motor reælt "kun" 14 HK mere en Applausen hvilket også lyder mere sandsyneligt når det kun drejer sig om en knast + manifold, i stedet for de 25 HK som folk ellers tror er forskællen.
Ja vi må helt sikkert prøve igen hvor vi har en starter.
Det ville jo næsten være snyd hvis du tager din passager ud min vægt taget i betragtning hehe...
Det så ud til i til sammen havde min størelse
Men du skal jo også have en chance
Nu skal jeg til jylland i næste weekend så måske om 14 dages tid
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg ved ikke hvor langt foran jeg var... syntes jeg havde øjnene på hvor folk stod, gik og var. Skulle nødig rende nogle over vejen....
Damn den bruger olie så :)... du minder ikke lige om en der glemmer at fylde på :). Min bruge ikke så meget. Jeg skiftede ved 120000km og der fyldte jeg den op til max nu har jeg trillet 1245000km og den er gået lige ned til omkring halv på pinden :).
Jeg har også overvejet det med at købe en gammel kat og så bare banke indholdet ud af den for så at montere den igen og igen en freeflow potte med dtm afgang fra T-Svansen
KN-Auto.... Jeg tror sgu de er nogle fuskere, syntes jeg hører mere og mere skidt altså at de lige gør deres ting en tand eller to bedre end de i virkeligheden er :).
Men damn, jeg så en Charade omdrejningstæller der virkede i lørdags - må sgu indrømme jeg blev lidt misundelig :)..... Overvejede at hive dig ud af din bil og nakke den ;).... hehe!
Jeg er fresh på et race en anden gang, hvor jeg ikke har en passager med og der er en starter
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Selv tak.
Det var lidt skod, at der ikke var en starter.
Men det gik da ok, jeg nået dig da til sidst hehe...
trods min elendige start med hjulspin og så kom det også lidt bag på mig du startede så hurtigt hehe.
Jeg ved ikke om du lagde mærke til det, men du var faktisk en hel bil længde foran mig til at starte med
indtil mit første gear var kørt ud så kom jeg halt op på dig igen.
Men jeg var godt nok lidt bange for min motor, da den var 1mm under min. på olie pinden.
Jeg fik dog hældt den op til Max. igen på tanken.
Jeg tror snart jeg skal have en anden manifold uden kat. og med 2" rør hele vejen til en FreeFlow potte.
Manifolden man kan købe hos KN-Auto er ikke en rigtig banan da alle rør skal være lige lange før det er en banan, hvilket den hos KN-Auto ikke er, men den er helt sikkert bedre end den standart manifold.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Race X - 402meter
Det er min hurtigste tid for min 1,3Liters Racer:
0,118sek reaktionstid -------- 16,982sek
Flere tider på min profil
/Tak for racet igår :)!
/Charade Power!!!
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ok, så bliver din motor slet ikke for varm jo.
Selvom du har en Olietemp føler vil du stadig aldrig nå at opdage det på olie temp. før en evt. for varm motor pga. manglende vand etc. ville gøre toppen skæv osv.
Man kan installere en føler som tænder en lampe med evt. en buzz lyd magen til den når du åbner døren med lys på bilen. så skal du nok opdage det i tide.
Knast... Tja, hvor der er råd er spas.
Lige nu har jeg kik på en anden bil, så måske sælger jeg min Charade og lader en af de bedste biler jeg har haft gå videre til bytte for en Bus... en BRABUS.
Men der skal lige noget med økonomien på plads først.
Men jeg ligger helt sikkert BRABUSEN her ind hvis jeg når at købe den før den bliver solgt!
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Hehe.... det kan man da kalde et svar :)....
Hmmm... det kan være der er noget i det du siger, har lige fået skiftet kølervæske/vand... men ellers får den ikke meget mere en halv til 2mm over halv og så starter blæseren.... og det er max. temp. Har overvejet at købe en billig olietemperaturmåler.... bare for at være sikker på den ikke blier for lun.
Mht vinterkørsel så var det også et af mine bagsider ved at montere en større køler, altså at den aldrig blev driftvarm også omkring problematikken ang. placering af cat.
Hvordan går det med dit knast eventur?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Hmm lad os se
Umidelbart ville jeg slet ikke overveje at montere den fra Applausen det er faktisk ikke engang overkill.
Det er nærmere beværd med foringelse at kølesystemmet til følge efter min mening.
1. den kan ikke være der med mindre du "laver" plads og nye beslag osv. og så vil den også som du er inde på være alt for tæt på katalysatoren som bliver uhyggelig varm. og så tilføjer du ekstra vægt i form af mere vand og dobbelt så stor køler.
2. Din motor bliver ikke for varm pga. for lille køler i varmen.
Jeg har 1.6 motor med 1.3 køleren og den kommer næsten aldrig over den midterste streg på varme scalaen! heller ikke på noget tidspungt i denne varme sommer, jeg har holdt 2 timer i kø i 26 grader med tændt motor uden problemer.
3.Du kan i værste fald resikere motoren aldrig bliver drifts varm nok om vinteren med køleren fra Applausen.
Hvis du synes din motor alligevel bliver for varm
kan du tjække følgende ting på din motor:
A: med kold motor tjækker du lige at vandstanden i selve køleren er helt fuld. og at der stadig er vand i ekspansions beholderen, den du fylder vand på. Du skal også sikre dig at slangen som forbinder køleren og ekspansions beholderen ikke er tilstoppet. Det er nok det hyppigste problem man løber ind i om sommeren at der mangler vand i køleren.
B: start bilen og tjæk at blæseren tænder som den skal når bilen bliver varm, den skal selvfølgelig tænde før den når det røde område på temp scalaen, gør den ikke det så bliver din motor varm hver gang du holder stille eller køre på motorvej med høje omdrejinger. det kan være din temperatur føler har "sat sig" det havde min på et tidspungt så blæseren kun startede nogle gange.
C: med kold motor skruer du låget af på selve køleren.
start motoren. ude fra motor rummet hiver du i gassen så du samtidig kan se vand standen i køleren, der skal når du begynder at give den lidt omdrejninger 3-4K komme flow "bevægelse" i vandet, det kan være du skal lade motoren køre lidt for at den bliver varm så termostaten "åbner" for vand flowet, pas på den ikke kommer op over den sidste streg på temperatur scalaen og slet ikke i det røde område, da dit system ikke er under tryk med låget skruet af og på den måde ikke kan tåle samme varme.
På denne måde vil du kunne se om din vand pumpe virker korekt og der er flow i systemmet som indikere at termostaten virker.
D: ved samme lejlighed skal du tjække at der ikke kommer mange luft bobler op af vandet i det øjeblik du hiver i gassen. stik også gerne snuden tæt på vandet og lugt om der er udstødnings lugte.
Det kan betyde din toppakning er ved at gå eller er gået.
Det er ikke helt unormalt de smider top pakningen ved frisk kørsel.
E: Skift evt. din termostat uanset om du ved den er ok eller ej, den koster under to hundrede og så er den fejl kilde udelukkede det kan jo være den åbner og lukker for sent.
Held og lykke til.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Ved du om en køler fra en applause kan være i motorrummet på charaden? Syntes min har været temmelig lun.. her på det sidste.... dog ikke noget faretruende :o)!
Hvis den kan være der for uds. mani, vil den så efter din vurdering være under for meget varmepåvirkning fra uds. mani eller hvordan med det?
Eller vil det efter din mening være overkill at montere sådan en?
Må hellere komme i seng nu... RaceX i morgen :o)....
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Hehe, alle kan komme først.
Jeg vil få alle komponenter samtidigt så det skulle ikke være det store prob.
Det tager desværre bare tid at få lagt et print ud. men jeg er igang.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Lyder lækkert!!!!
Bare så længe du husker at jeg har ventet i ca. 6 måneder dvs. jeg skal købe først :D!!!!
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det vare ikke længe før jeg har et helt nyt rep sæt klar til charaderne.
Jeg vil i den kommene tid få lagt et print ud og få sat en lille produktion i gang på ca. 100 stk. her efter vil jeg oprette en salgs annonce her på bilgalleri,
hvor alle charade ejere kan få glæde af dette kit til ca. 500 Kr.
Jeg vil højst sandsyneligt regne med der går omkring en måned til 2 før dette kit er færdig og klar.
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
Kan du friske en Charade omdrejningstæller op?
Mvh Thor W.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Halløjsa :o)
Der var kun denne Charade ud over min
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58780
Jeg kørte 10.7xx sek med omkring 107,xx Km/t over stregen... Syntes det er udemærket når bilen er opgivet: 0-100 på 10sek i følge BilRevuen (nok ikke rigtigt stavet)....
Jeg håber at mine nye dæk og fælge kommer inden RaceX i Gylland d. 5-6. august :o)!
Hvordan går det med din leverance af reservedele til min omdr. tæller......
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Jeg har fået stor indsigt i bilen og dens teknik, motor osv. efter også selv at have hivet motoren ud og lagt en anden i osv.
Men jeg låner pt. en pc for at gå på nettet da jeg selv ligger uden internet lige for tiden indtil den 13 i denne måned, men det er jo også lige om et par dage.
Jeg skriver lige i din profil når jeg har fået net
nov 2003
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 4 Svar: 408
hey
kunne godt tænke mig at snakke lige Charade snak med dig over evt MSN hvis det er muligt ? lyder til du har stor viden omkring disse biler... ejer nemlig selv 3 stks
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=117362
Kom så :o)!
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja den er vild nok, jeg har set den før, men der er delte meninger om hvilken motor der ligger, nogle siger det er en 1.3 med påmonteret turbo andre siger en 1.6 GTI med turbo, men på lyden af udstødningen synes jeg nu den lyder rigtig meget af 3 Cyl. så mon ikke bare det er en tunet 1.0 GTtiér
Man kan jo med de rigtige stumper hente næsten 200 HK ud af dem.
Næ jeg tror at en 1.6er med turbo kunne ende på godt 250 HK, men om den så kunne holde til det er så spørgsmålet!
Kender en som har fået 360 HK ud af en Toyota corolla 1.6 GSI selvom den ikke holdt længe af gangen, så er det jo vildt nok. hehe
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
4G63 Evo motor i en Charade :)...
http://video.google.com/videoplay?docid=-5884515539822557088&q=evo
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Yes det mig.
Min far hedder jo i øvrigt også Svend,
jeg har ikke fået lavet mine urskiver, de er købt sådan hos Birba Racing over internettet, men de er desværre til en 1.0 litters GTti model med turbo og 101 HK og den har en lidt større scala så speedometeret passer ikke helt!
Har du lavet noget tuning ved motoren på den
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 7 Svar: 3
Jo det er mig. Sven er min onkel og du må så være reviserens søn Fin lille vogn, hvor har du fået lavet hvide ur-skiver...
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja jeg har pt. ventet på at en ven som var i AU kunne tage det med hjem så jeg undgik afgifter told osv. men det ser ud til, at det ikke kan lade sig gøre så jeg regner med hvis jeg får råd til bare at bestille det direkte.
Men prisen bliver så lige omkring 6000 i stedet for 3500
Jeg vil meget gerne lave din omdrejningstæller men mangler stadig den skide komponent der.
Jeg regner med at lægge et print ud i stedet som er næsten magen til det som sider i den sorte kreds.
Det er voldsomt så godt 1.6eren den går fra land med 1.3 gearingen, ikke engang en charade med 1.6er og 1.6 gearingen kan hænge på den, så derfor havde du nok ikke hængt i som du selv siger hehe,
men selvom du skulle hive din 1.3er ud så synes jeg da ikke det ville være syndt da du jo stadig har den liggende hvis du en dag brækker nakken på en evt. 1.6er du kunne ligge i
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Hehe, jeg har stadig min 1,3'er :o).... Fik sgu en skod start, men alligevel, kunne man godt se at selvom jeg havde fået en god en, havde jeg ikke kunne hænge på. Kan stadig ikke finde ud af om det er synd at rive min 1,3'er ud og lægge en 1,6'er i, fordi den har jo "kun" gået 110000km.
Hvornår laver du min omdr. tæller :o) ?????
Hvornår regner du med at få dine nye dele hjem til Charaden? Det lyder i hvertfald spændende og jeg glæder mig til at høre mere om det, og måske en lille film???
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Hehe ja, jeg mødte op, du mødte op og vi fik et kort race
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=106265
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det ændre ikke på det faktum, at i stedet for at tage dig af det jeg skriver til dig omkring misforståelsen,
så skifter du emne og udgiver mig for, at sige der er noget galt med hans bil, hvilket jeg aldrig har sagt.
i stedet for kunne du jo havde spurgt nærmere til hvad det var jeg mente og holde dig til tråden.
jeg må også lige pointere at jeg skrev jo at hans bil havde en "lavere" pris dvs. i ordet "lavere" ligger der uden tvivl en sammenligning i forhold til noget som er dyere, deraf ordet LAVERE!
Og da vi snakker om min kontra hans pris er der ligesom ikke ret meget at være i tvivl om vel!!!
ellers havde jeg jo skrevet at detaljerne gjorde hans pris så lav! og ikke lavere.
Men jeg har snakket med ham og har også erkendt det kunne være formuleret bedre og dermed er den udtalelse renset og emnet er uddebateret nu.
Du kommer stadig ikke uden om, du skrev en negativ ladet kommentar om min pris, uden at læse og have forståelsen af hvorfor jeg har sat min pris som den er!
Jeg erkender gerne og har gjort, at jeg kunne havde formuleret mig bedre.
Jeg synes ligesom bare du rider let uden om dine udtalelser ved at udnøtte situationen til at skifte emne, men da den del er uddebateret, så har du måske endelig en holdning til din egne udtalelser?
14/5-06 Nej det tænkte jeg nok !
1/10-06 Ja jeg fik solgt min for 20.000 Kr Det sætter ligesom tingene lidt i perspektiv vil jeg mene.
Og ja det var nysynet uden anmærkninger og andre defekter.
mar 2005
Følger: 10 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 18 Svar: 355
Jeg bringer ik nogen i fedte fadet,Kenneth har selv læst det du skrev,og har dermed selv konkluderet at han gerne ville ha en forklaring,og ik andet....................
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
har aldrig skrevet der var noget galt med hans bil som du hentyder til.
jeg fik dog formuleret mig ukorrekt og der skal ikke herske tvivl om at hans bil sikkert er et rigitg godt køb.
Han ved meget om charaderne og ville ikke sælge noget der ikke virker.
Jeg synes godt nok du udnøtter situationen til at bringe mig i fedtefadet over dine udtalelser!
Jeg ville ønske du havde læst hvad der ellers stod i indlægende og dermed havde haft forståelsen af hvorfor prisen var som beskrevet.
mar 2005
Følger: 10 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 18 Svar: 355
Sku sige fra Kenneth at han meget gerne vil hører fra dig hva det er for detaljer der er galt med hans bil.......... Ka lige sige at han ik er helt tilfreds med dig lige pt.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
You got mail :o)
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Din mail:
jinglemail@hotmail.com
virker ikke???
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 436
hey.. er du stadig mand for at fixe en omdr tæller til en 1,3er?? smid evt en mail til mig så jeg kan få din add så jeg kan sende den over til dig..
feb 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1
Hej alle sammen hvis i kan hjælpe mig med at finde min bil eller ting fra den eller meget gerne manden med de lange fingre der fredag den 10/3-06 stjal min bil kvittere jeg med en finde løn 500-3500 alt efter oplysningen .
bilen blev stjålet i skt. klemens nær Odense..kig på min profil for flere oplysninger og reg.nr: VX43464 tlf:25388706
på forhånd tak
VH
Peter Uglebjerg...
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg tænker lige over det :o)
- har du et nummer eller en mail ?
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg tænkte på hvad det er for en dims der er gået i stykker... Har skilt det af og siddet og målt på det, og er kommet frem til at det må være spolen der er problemet - eller?
Måske du vil hjælpe?
/På forhånd tak
aug 2003
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 24
Hey læste et sted at du kunne fixe sådan en fætter. Hvor lang tid ville det tage dig?
Mvh Casper
mar 2003
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 54 Svar: 872
Ud fra dot-e's hjemmeside kan jeg se at på listen hedder det RR-3001 - men på Den org. kasse står der RC3250... Det har en flange på 79mm som rc3250, det har inverted cone og rød eloxeret top.
Det er monteret på indsugningsslangen der går op til indsprøjtningen.. jeg har også prøvet at montere et rc2600 direkte på indsprøjtningen men det lød ikke så fedt imo.. den brummede godt ved de lavere omdrejninger men lød kedelig over 4500...
mar 2003
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 54 Svar: 872
Det filter jeg køre med er et k&n RC3250 (Pænt stort) og det er et keglefilter med inverted cone.. dvs. det også trækker luft ind fra toppen af..
Jeg har også kørt med indsatsfilter i den org. filterkasse samt pillet indsugningsstudsen af, og lyden er 100 gange federe med et K&N keglefilter monteret...
jan 2005
Følger: 36 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 12
hvad køre du selv med????????????
jan 2005
Følger: 36 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 12
Hey jeg køre med 1,3 gearkasse havde lidt problemer med at få den til at passe sammen og brugte en del tid på det?? men den sidder der og køre fint
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Så nu har jeg fået en biffalds motor i, den køre sku godt.
Fedt bundtræk, men lidt af racer effekten er strøget af fløjten da den ikke har samme hidsighed som 1.3eren.
Den er dog stadig langt hurtigere nu end før hehe totalt sjovt at ligge der og give alle baghjul i deres V6 familie biler der, og når de så ser 1.3 skiltet tænker de sikkert WHAT !!! hehe
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
din går også 100 hvor vores går 75...!
den kan vel også godt rende en 205-210 stykker??
jul 2003
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 4 Emner: 190 Svar: 1.175
dine urskiver der.. hvor alm speedo står på 140 står din på 180.. er det ikke træls at det ikke passer?
jul 2003
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 99
Ja hvor er de købt?
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
Yes applausen køre med HD begrænser!
Jeg kan bare ikk forstå hvorfor din slår ved 7100 for det har jeg aldrig hørt om en der gør! men okay! en skal jo være den færste
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
Den er født med en HC styrkox som står ved 7500RPM
Man kan også få en HD styrbox som slår ved 6500RPM
hvis den står ved noget andet er ´det fordi en tælder ikk virker optimalt!
PS: der er ikk noget der hedder HB!
Fed betræk!
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 74
jes.. endnu en daihatsu
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
Velkommen i daihatsu klubben
Tænkte lige på! den der HB styrebox, hvilken bil sider den enlig standart i?
Eller fino charade men den trænger til at blive sænket!
5 herfra!
nov 2003
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 4 Svar: 408
fed radiobil du har fået dig dèr!
sikkert 7 tal