VW Golf Mk III 2.8 VR6 [Tidl. bil] 1995
3.232 visninger
|
Oprettet:
VW Golf Mk III 2.8 VR6
Årgang:
1995
Motor:
Standart
2.8 VR6 DOHC 12V
Sepring udstødning.
2.8 VR6 DOHC 12V
Sepring udstødning.
Hestekræfter
Standart 174 Hk
Standart 240 Nm
Standart 240 Nm
Fælge
15'' AEZ fælge
Dæk
Pirelli 205/50-15
Undervogn
KW gevindundervogn :)
Bilstereo
Ikke noget videre.
Cd afspiller og højtalere i alle 4 døre.
Cd afspiller og højtalere i alle 4 døre.
Styling
Emblem fri front
Angel Eyes. (De store ringe) Tager nye billeder når vejret bliver ordentligt.
Krystalclear baglygter.
Har monteret større Underlæbe foran.
Angel Eyes. (De store ringe) Tager nye billeder når vejret bliver ordentligt.
Krystalclear baglygter.
Har monteret større Underlæbe foran.
Interiør
Standart VR6 Kabine. Med højdejusterbare forsæder
Ekstra tilbehør
Elruder
Elspejle
Elsoltag
Startspærre, Alarm med comfortluk af vinduer og soltag.
Servo
Elspejle
Elsoltag
Startspærre, Alarm med comfortluk af vinduer og soltag.
Servo
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Kører super og lyder perfekt. :)
Historien bag GTI:
I 1974 blev den første Golf model, præsenteret i München. I 1976 blev produktionen, af den første Golf GTI sat i gang, i Wolfsburg. Det var nogle geniale gutter på Volkswagen der havde en vision om en lille bil med en stor motor. Idéen var i første omgang ikke en der vakte stor opbakning på Volkswagen, men der blev dog startet en produktion på 5.000 stk., for at den derved kunne anvendes i motorsport. Salget gik over al forventning og der blev solgt 5.000 stk. om måneden. Motoren der lå i bilen var en 1.6 liters motor med 110 hk, og for en lille bil, der vejede 800 hk, var det mange heste.
I august 1983, blev den nye generation af Golf (Golf 2) introduceret, denne version blev lavet i to forskellige GTI-udgaver, både med en 1.8 motor med 112 hk. I 1986 lancerede Volkswagen den store GTI-motor med en 1.8 motor og 16ventilet så denne udgave nu ydet 139 hk.
Selve salget af Volkswagen Golf-konceptet blev en succes og i maj 1986 havde salget af Golfér nået 8 millioner. Golf 2 GTI var dog kommet i skarp konkurrence fra de andre bilproducenter og Peugeot lavede en 205 GTI-version og andre bilproducenter fulgte med for, at kunne komme med på markedet. I 1990 lancerede Volkswagen en Golf 2 GTI version med G60-lader med 160 hk. og samme år nåede salget af Golf GTIér 1 mio., senere lavede VW en Syncro-version af GTI. Da produktionen af Golf 2 stoppede, havde Volkswagen formået at få solgt over 12 millioner Golfér og salget var stadig voksende.
I august 1991 blev den 3. generation af Golf introduceret i München. Denne generation af Golf GTI blev lavet med to forskellige GTi-motorer, en 2.0 8V med 115 hk. også en 2.0 motor med 16V som havde 134 hk, som senere blev modificeret til en 150 hk. version. I november 1991 lancerede Volkswagen Golf 3 VR6, som skulle være topmodellen indenfor Golf med en 2.8 liters motor med 174hk. og med en topfart på 225 km/t., denne store motor fik igen sat Volkswagen i spidsen i GTI-konkurrencen, hvor ingen af de andre bilfabrikanter kunne være med på denne heftige motor.
I 1997 lancerede Vokswagen 4. generation af Golf, denne generation af Golf blev ligeledes lavet i en GTI-version, med turbomotor og 150 hk. Der blev ligeledes lavet en V6 udgave med 4motion og en med en 2.8 liters motor med 204 hk. og en R32 udgave, som blev topmodellen.
Senere fulgte den 5. generation af Golf, som er blevet lavet med en 2.0FSI GTI motor med 200 hk. Ifølge eksperter er situationen stadig den samme idag som, da Volkswagen startede produktion af den første Golf GTI og det er, at Volkswagen besidder pladsen som nummer 1 indenfor GTI-markedet.
Historien bag GTI:
I 1974 blev den første Golf model, præsenteret i München. I 1976 blev produktionen, af den første Golf GTI sat i gang, i Wolfsburg. Det var nogle geniale gutter på Volkswagen der havde en vision om en lille bil med en stor motor. Idéen var i første omgang ikke en der vakte stor opbakning på Volkswagen, men der blev dog startet en produktion på 5.000 stk., for at den derved kunne anvendes i motorsport. Salget gik over al forventning og der blev solgt 5.000 stk. om måneden. Motoren der lå i bilen var en 1.6 liters motor med 110 hk, og for en lille bil, der vejede 800 hk, var det mange heste.
I august 1983, blev den nye generation af Golf (Golf 2) introduceret, denne version blev lavet i to forskellige GTI-udgaver, både med en 1.8 motor med 112 hk. I 1986 lancerede Volkswagen den store GTI-motor med en 1.8 motor og 16ventilet så denne udgave nu ydet 139 hk.
Selve salget af Volkswagen Golf-konceptet blev en succes og i maj 1986 havde salget af Golfér nået 8 millioner. Golf 2 GTI var dog kommet i skarp konkurrence fra de andre bilproducenter og Peugeot lavede en 205 GTI-version og andre bilproducenter fulgte med for, at kunne komme med på markedet. I 1990 lancerede Volkswagen en Golf 2 GTI version med G60-lader med 160 hk. og samme år nåede salget af Golf GTIér 1 mio., senere lavede VW en Syncro-version af GTI. Da produktionen af Golf 2 stoppede, havde Volkswagen formået at få solgt over 12 millioner Golfér og salget var stadig voksende.
I august 1991 blev den 3. generation af Golf introduceret i München. Denne generation af Golf GTI blev lavet med to forskellige GTi-motorer, en 2.0 8V med 115 hk. også en 2.0 motor med 16V som havde 134 hk, som senere blev modificeret til en 150 hk. version. I november 1991 lancerede Volkswagen Golf 3 VR6, som skulle være topmodellen indenfor Golf med en 2.8 liters motor med 174hk. og med en topfart på 225 km/t., denne store motor fik igen sat Volkswagen i spidsen i GTI-konkurrencen, hvor ingen af de andre bilfabrikanter kunne være med på denne heftige motor.
I 1997 lancerede Vokswagen 4. generation af Golf, denne generation af Golf blev ligeledes lavet i en GTI-version, med turbomotor og 150 hk. Der blev ligeledes lavet en V6 udgave med 4motion og en med en 2.8 liters motor med 204 hk. og en R32 udgave, som blev topmodellen.
Senere fulgte den 5. generation af Golf, som er blevet lavet med en 2.0FSI GTI motor med 200 hk. Ifølge eksperter er situationen stadig den samme idag som, da Volkswagen startede produktion af den første Golf GTI og det er, at Volkswagen besidder pladsen som nummer 1 indenfor GTI-markedet.

VW Golf Mk III 2.8 VR6
sep 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 1
Har selv haft en , der bare var blevet bygget om til 1.9 TDI med 170 hk .. Golf 4 motor ..
Savner godt nok min 3'er nu .. For den var total identisk med din der ...
jun 2008
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 23
hmm okaii men det er kun kørelygter.
og jeg tror jeg henter dem på mandag hvis det er okaii
aug 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 32
også en fine 2,8 du har
jun 2008
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 23
heey nej ikke endnu så ved det ikk :9
men det har sq intet med tågelygter at gøre det er kørelys? :S
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 3
fin golf:) høj her fra
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1
Hey tommy hvad har den kørt?
jan 2003
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 19 Emner: 324 Svar: 974
hvad koster den?
mvh Peter
feb 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 263
okay bare iorden
feb 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 263
jep hehe. men vil nu gerne have en VR6 men tror sku jeg venter til jeg har fået lavet min helt iorden
Fik du egentlig skiftet motor i den dengang du havde den?
feb 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 263
lækker golf. høj herfra
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
feb 2004
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 41 Svar: 2.619
Rigtigt fin vogn. Gevind og andre fælge, så er den da i skabet.!
Kan dog ikke se at du har monteret en større underlæbe end normalt, det ligner en normal VR6-læbe.
Keep it clean
Mvh Kasper S