Peugeot 405 2,0 T16 4X4 [Tidl. bil] 1993
10.475 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Kommentarer
Peugeot 405 2,0 T16 4X4
Årgang:
1993
Motor:
2.0 16V 4x4 XU10J4T/L/Z (RGZ)
2½" Special lavet rustfri udstødning.
GARRETT VAT 25 Turbokompressor med variabel geometri
Kører med 6,5bar´s Olie Tryk.
2½" Special lavet rustfri udstødning.
GARRETT VAT 25 Turbokompressor med variabel geometri
Kører med 6,5bar´s Olie Tryk.
Hestekræfter
Standart 1,1 bar
196 HK
288 NM
Overboost 1,4 bar
220 HK
318 NM
Over BOOST fra 1,1 bar til 1,4bar i 45 sek overboost
5,79 KG pr. HK
196 HK
288 NM
Overboost 1,4 bar
220 HK
318 NM
Over BOOST fra 1,1 bar til 1,4bar i 45 sek overboost
5,79 KG pr. HK
Fælge
Sommer: Org. T16 Alu fælge.
Vinter: Org. Stålfælge.
Vinter: Org. Stålfælge.
Dæk
Sommerdæk: 205/50/16"
Vinterdæk 195/55/15"
Vinterdæk 195/55/15"
Undervogn
Sænke 40 mm i for.
Standard T16 undervogn
Permanent 4-hjulsstræk med spærre-differentiale og Torsen-differentiale til baghjulene.
53% via forhjulene og 47% via baghjulene
Elektrohydraulisk kontrol af bagerste støddæmpere med automatisk niveauregulering
4-sensors ABS bremser
Ventilerede skiver foran på 283 mm
Skiver bagpå på 250 mm
Akselafstand 267 cm
Standard T16 undervogn
Permanent 4-hjulsstræk med spærre-differentiale og Torsen-differentiale til baghjulene.
53% via forhjulene og 47% via baghjulene
Elektrohydraulisk kontrol af bagerste støddæmpere med automatisk niveauregulering
4-sensors ABS bremser
Ventilerede skiver foran på 283 mm
Skiver bagpå på 250 mm
Akselafstand 267 cm
Bilstereo
Pioneer Radio
Pioneer Højttaler
Pioneer Højttaler
Styling
T16 skørter / kofanger
T16 vinge
Crome lister rund om vinduerne
Emblemer er fjærnet på bagklappen (clean)
Tonet ruder kommer
T16 vinge
Crome lister rund om vinduerne
Emblemer er fjærnet på bagklappen (clean)
Tonet ruder kommer
Interiør
Læder og Alcantara
Startspærre
Sædevarme
Elruder hele vejen rundt
Tågelygter forand/bagved
El - indstillelige-opvarmede spejle
El - bagrude
Klimaanlæg/Aircondition.
Højde justerbart læderrat.
Servostyring.
ABS.
Fjb. Centrallås.
Alpha Air/ Fuel.
Ladetryk Ur.
Startspærre
Sædevarme
Elruder hele vejen rundt
Tågelygter forand/bagved
El - indstillelige-opvarmede spejle
El - bagrude
Klimaanlæg/Aircondition.
Højde justerbart læderrat.
Servostyring.
ABS.
Fjb. Centrallås.
Alpha Air/ Fuel.
Ladetryk Ur.
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
405 Turbo 16 er den hidtil hurtigste gadebil fra Peugeot. Et teknologisk vidunder med enestående præstationer og kørekomfort. Her er alt, hvad man kan forvente af en sportslig personbil i den absolutte topklasse - og mere til. Peugeot har med 405 Turbo 16 bygget en bil uden kompromiser. Motor, transmission, undervogn og kabinekomfort bygger på den ypperste teknologi. Den 2 liters motor i 405 Turbo 16 har suveræn motorkraft takket være en avanceret turbolader og 16 ventilet topstykke. Turboladeren er med overboost, der i 45 sekunder ad gangen kan bringe ydelsen op på 220 HK (DIN) til brug for en hurtig og sikker overhaling. Uden overboost er ydelsen 200 HK (DIN). Overboost aktiveres, når speederen trykkes i bund. Turboen er den nye Garrett VAT 25, der sikrer jævnt træk helt nedefra de laveste omdrejninger uden turbotøven. Det maksimale drejningsmoment med overboost er så flot som 33 kgm i hele området fra 2400 omdr./min. til 4500 omdr./min. Præstationerne taler for sig selv: 0-100 km/t på 6,5 sek. og en topfart på 235 km/t. 0-1000 meter klares på kun 27,1 sek. De mange kræfter tæmmes af en undervogn med ekstra kraftig kræningsstabilisator for og bag og elektrohydraulisk kontrol af de bageste støddæmpere med automatisk niveauregulering. Dette system styres af en computer, der optimerer køreegenskaberne under skiftende forhold.
405 Turbo 16 har permanent 4-hjulstræk med spærrecenterdifferentiale og TORSEN differentiale til baghjulene. 53 pct. af kræfterne overføres til vejen fra forhjulene og 47 pct. fra baghjulene. Transmissionen er udviklet fra Peugeots omfattende rallyerfaringer med 4-hjulstræk i vinderbilen fra Paris-Dakar rally. 405 Turbo 16 har ventilerede skivebremser foran med en diameter på 283 mm og skiver bagpå (diameter: 250 mm). 4-sensors ABS bremser er standard. Ifølge et fransk T16-forum er der produceret 1046 eksemplarer i alt, der fordeler sig således:
Læs: Peugeot 405 er en af de mest vilde.
http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/1993/8/2007/2/peugeot-405-er-en-af-de-mest-vilde?zipcode=
<<<<<<<< OPDATE >>>>>>>>>
Forstærkningen: af mellemkassen 2010
Motor: er hovede renoveret i 2009 (Alle dele)
Gearkassen: er hovede renoveret i 2009 (Alle dele)
2½" Special lavet rustfri udstødning. 24/1 2009
Tak til..
Uffe: For en stor hjælp med det hele.
Nawros: For hjælpen med og tage motoren ud og i igen.
Stefan: For hjælpen med dele og det tekniske
Ole Peugeot Bejstrup: For hjælpen med nye dele.
Claus HighGear Hørring: For og renoverer gearkassen.
Thomas Aars Reservedelslager: For hjælpen med nye dele.
Agnete (Kæresten): For den store pålmodighed.
405 Turbo 16 har permanent 4-hjulstræk med spærrecenterdifferentiale og TORSEN differentiale til baghjulene. 53 pct. af kræfterne overføres til vejen fra forhjulene og 47 pct. fra baghjulene. Transmissionen er udviklet fra Peugeots omfattende rallyerfaringer med 4-hjulstræk i vinderbilen fra Paris-Dakar rally. 405 Turbo 16 har ventilerede skivebremser foran med en diameter på 283 mm og skiver bagpå (diameter: 250 mm). 4-sensors ABS bremser er standard. Ifølge et fransk T16-forum er der produceret 1046 eksemplarer i alt, der fordeler sig således:
Læs: Peugeot 405 er en af de mest vilde.
http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/1993/8/2007/2/peugeot-405-er-en-af-de-mest-vilde?zipcode=
<<<<<<<< OPDATE >>>>>>>>>
Forstærkningen: af mellemkassen 2010
Motor: er hovede renoveret i 2009 (Alle dele)
Gearkassen: er hovede renoveret i 2009 (Alle dele)
2½" Special lavet rustfri udstødning. 24/1 2009
Tak til..
Uffe: For en stor hjælp med det hele.
Nawros: For hjælpen med og tage motoren ud og i igen.
Stefan: For hjælpen med dele og det tekniske
Ole Peugeot Bejstrup: For hjælpen med nye dele.
Claus HighGear Hørring: For og renoverer gearkassen.
Thomas Aars Reservedelslager: For hjælpen med nye dele.
Agnete (Kæresten): For den store pålmodighed.
Peugeot 405 2,0 T16 4X4
jul 2015
Følger: 1
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 85 Emner: 1
ekstra høj givet
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 218
Hvad har du forstærket mellemdiff. med?
apr 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 73 Svar: 443
Møg fed bil du har der. Jeg har selv en T16 der har stået stille i over 4 år. Det sjove er at jeg har samme Khan fælge til den som din har på billederne.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 7
ja det er så.
feb 2005
Følger: 167 Følgere: 161 Biler: 21 Emner: 223 Svar: 2.102
hva jesper har du selv lavet det uds??
jul 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3
det er ikke til mig det er til en ven.
så ville bare gerne vide sådan ca hvad du ville ha så jeg kunne fortælle ham det ?
jul 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3
hvor meget er det ?
jul 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3
er den tilsalg ?
jan 2006
Følger: 79 Følgere: 64 Biler: 10 Emner: 64 Svar: 182
kanon lækker 405!!
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 218
Har fundet en på en fransk bil, men hun vil ikke svare på hvor den er fra, men svarede på alt andet. Ellers må man jo bare tilpadse en selv fra en Vento, eller bimmer.
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 218
Går selv og leder efter en bagrude spoile til min T16.
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 218
Okay, tillykke med det nye legetøj!!! *s*
Noget du skal pille lidt ved, for så har jeg en T16 side til det.?
Kan se du skriver at den er sænket 40mm foran, er dette eftermonteret? eller standard undervogn. Min har samme højde, men er ikke sænket endnu.
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 218
Dig der har købt af Martin J?
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Du fik lige en igen for en rigtig lækker retro racer
apr 2005
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 322
Jo det kan du tro
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.590
Du får en høj herfra...
apr 2005
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 322
lyder godt, så må du da lig skriv
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 9
NØØJ mand den er satnme sjælden x høj
apr 2005
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 322
Er det rigtigt
apr 2005
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 322
har du fået den til at køre igen ?
aug 2003
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 8 Emner: 64 Svar: 183
Nå det er sådan vilddyret ser ud
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 7 Emner: 74 Svar: 1.573
Ligeover
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 222
Tak.
apr 2005
Følger: 110 Følgere: 105 Biler: 10 Emner: 101 Svar: 244
Med din nye vogn
apr 2005
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 322
Det ved jeg ærlig talt ikk, for har aldrig skruet i sådan en.. det er meget nemmer og bedøm når den er ude og vi lig kan tjekke den igennem
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 222
Så må vi håbe vi kan få den ud. De ville også godt have gearkassen den 22 så skulle de have den i ca 2 dag alt efter havd der er galt med den.. Tandram og vandpumpe skulle været skiftet på den. Tror du der er andet når den nu er ude?
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 222
Ja det skal nok blive sjovt. hehe
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 222
Tak alle sammen..
apr 2005
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 322
Bliver spændende og ryk kværnen ud af den
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 7
fed bil!!! fed beskrivelse! har desværre kun høj stemme at give, da alle ekstra høj er brugt... så høj herfra.