{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mitsubishi Evo VIII 2,4 racer SOLGT!

32.476 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kim Stenbæk N
Mand | 37 år | Oprettet: 20. jan 2009


Mitsubishi Evo VIII 2,4 racer SOLGT!

Årgang:
Motor:
En 2,0l evo motor der er udboret til 2,4l med en Brian Crower stroker kit, med PC stempler, derudover er der monteret:
Apex motorstyring

GTC Intercooler

1000 ccm dyser

4G63 benzinpumpe kit

4G63 oliepumpe kit

Carbonetic dobbelt carbon kobling

Forstærket orginal gearkasse

Hjemmelavet bananmanifold

Amuse R1 titanium udstødning

Turbo (2,0 bar)

Boost control

Racing blow off valve

+ Meget meget mere.

Kort og godt er ALT skiftet ud.
Hestekræfter
265+ hk. ;) (ca. 500 hk ved 0,9 bar, ca. 650+ hk ved 1,8 bar)

Skal køres ind med den samme vi får en dag med mere end 15 grader varmt og tør. Målet ved et par justeringer og små opdateringer er 700 hk på hjulene.
Fælge
18x10".
Dæk
Cooper gadedæk 265/35 helt nye.

Har bestilt slickdæk samt 18" fælge til bane, når jeg rigtig skal ud og se hvad den kan.
Undervogn
Sænkede bærerarme, samt gevind undervogn. Specielt 4-hjulstræk, hvor kraften flytter sig til det hjul der har mest vejgreb, og differentiale der har op til 70% spærring.

Bremser for: 370mm 6 stemplede sportsbremser

Bremser bag: 340mm 4 stemplede sportsbremser

Igen er ALT skiftet ud. Bremser fra 110 km/t - 0 km/t på ca. 30 meter.
Bilstereo
Intet. Lyden fra benzinpumper, motor, udstødning og dumpventil er rigeligt.
Styling
Carbon motorhjelm med scoop

Carbon bagklap

Carbon bagspoiler

Carbon sidespejle

Cyber evo wide bodykit komplet.

Diverse reklamer osv.


Men det er total ligegyldigt.
Interiør
Standard kabine medfølger.

Der er ikke meget i kabinen lige p.t. Der er to voldsom fede carbon sportssæder fra cobra der vejer 9 kg, diverse trykmålere og instrumentbord med speedomter til 260 mph, men ikke meget andet.

Alt overflødigt fjernet. Bilen vejer ca. 1000 kg til ca. 650+ hk. Du kan selv regne ud om den er hurtig.
Ekstra tilbehør
En del af alle de standard dele, gider ikke remse dem op. Men kan lave en standard bil igen på nær motor naturligvis.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Så kan projektet begynde. Bilen er venligst blevet afleveret af Lasse Sell ham selv i Skjern d. 15/2.

Har været ude og køre på prøveplader d. 20-21 feb., og den kører helt fantastisk. Kører med 0,9 bar, hvilket ca. er 500 hk. Den kører helt fantastisk, og har voldsomt meget power og kan sætte det HELE til jorden. Derudover er vejgrebet ubeskriveligt. Bedste køb jeg nogensinde har gjort.
Bilen har forresten gået 25.000 km, og motoren har kun gået 1200 km, hvor den aldrig har kørt over 0,9 bar.

Tak til Lasse Sell fra japanerimport.dk, der har fundet bilen og hjulpet med at importere den.

Skal have kørt motoren ind med V-power oktan 99 i løbet af uge 15 eller 16. Gerne hæve bartrykket en smule og lave lidt flere hk ;)

F&F carshow i fredericia bliver bilen udstillet. 1. til 3. maj.

Så har jeg fundet ud af hva bilen skal bruges til. Der skal til at køres racerløb. Specialsalooncar fra d. 4 maj år 2010. Der skal køres race mod Porsche 997 GT3, audi S2, corvette, nissan skyline Gtr 33 osv. Ingen af dem standard.
Bilen bliver total splittet ad, og så skal der laves nogle opdateringer ved bremser, gearkasse, rullebur og udvendigt for at få lavet noget downforce.
Det vil sige at denne her evo kan nydes på div. racerbaner rundt i Danmark næste år 6 gange, og en gang i udlandet. Gå ind på Specialsalooncar.dk hvor i kan læse mere. Glæder mig til at se jer der ude.

Bilen er blevet skilt ad, reklamer er pillet af om nye skal på af nye sponsorer. Sæderne er FIA godkendt indtil 2012, og det samme med selerne. Rullebur er ved at blive lavet helt færdigt, og forkofanger, motorhjelm, bagklap og tag skal males. Kommer til at koste ca. 150-200.000 kr for uden indkøb af bil at kører et år, men bliver sjovt :)

De første to sponsorer er funde til at køre race. En mindre pengesponsor i Vagn Henriksen A/S (http://www.vagn-henriksen.dk/).

Derudover er der en stor sponsor fundet i form af tuningsdele, indkørsel og overal rep af bilen. Dette er Stage3, som er et tuningsfirma fra Ringkøbing omegn. (www.Stage3.dk).

Der mangler stadig sponsorpenge, men det går fremad :)

Pga. mangler på sponsorer og tid er jeg blevet nødsaget til at sælge vognen. Håber den nye ejer får langt mere glæde af den end jeg fik :)

Vil du se flere Mitsubishi Evo VIII 2,4 racer SOLGT! til salg? Andre Mitsubishi eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mitsubishi Evo VIII 2,4 racer SOLGT!
Annonce