{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Corolla 1.3 GLS (Glanza) [Tidl. bil] 1997

14.939 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mr. Avensis!
Mand | 35 år | Oprettet: 21. apr 2003


Toyota Corolla 1.3 GLS (Glanza)

Årgang:
1997
Motor:
¤¤Standard: 1.3 4EFE

¤¤NU: 1.3 4EFTE motor (Original Starlet Glanza motor)

¤¤Bil rundet 189.000 Km d. 24-10-2009
¤¤Gamle motor rundet 189.000 Km d. 24-10-2009
¤¤ Ny motor rundet 139.000 Km d. 24-10-2009
¤¤ Ny 4EFE Gearkasse monteret d. 20-12-2009 ved 195.000 km. Gearkassen har gået mellem 50-90.000 km.

Ekstra:

¤¤Skum Filter - fra Turbmomotor

¤¤Intercooler 45 X 18 X 5,2 cm - fra Turbomotor

¤¤ 2" rustfri rørføring fra - Turbomotor

¤¤ Blå silicone slanger - Fra Turbomotor

¤¤ 2" udstødning fra manifold til bagpotten - Uden Kat :)

¤¤ Original CT9 Turbo

¤¤ HKS Style sekventiel blow off ventil - Fra Turbomotor

¤¤ Forstærket 4AFE Kobling og trygfod

¤¤NGK IRIDUM TÆNDRØR (BKR6EIX-11) skiftet ved 206.xxx (April 2010)

¤¤MAGNECOR 8mm Tændkabler skiftet ved 206.xxx (April 2010)

¤¤Flow Optimeret Turbomanifold - skiftet ved 220.xxx (December 2010) - Fra Turbomotor

Motor får skiftet olie + filter HVER 5-7.000 km!!!!
Hestekræfter
## Standard: 75 HK

## Standard 115 NM

## NU: 0.7 - 0.8 Bar

## NU: 148,9 HK -- Målt d. 09-01-2010

## NU: 196,8 NM -- Målt d. 09-01-2010
Fælge
Sommer:

¤¤ETA BETA ALNAIR

¤¤17" ALU

Vinter:

¤¤Ukendt 15" fælge
Dæk
Sommer:

##Falken ZIEX ZE-912

##205/40-17

Vinter:

## Goodyear Ultra Grip 7

##185/65-15
Undervogn
¤¤Sænket 40/40

¤¤Undervognsbehandlet :)
Bilstereo
##Pioneer Headunit

##Boxter Front Højtalere med Tweeter i døren (Hvor Spejljustering plejer at sidde)

##ALPINE SPG-69C3 6"x9" baghøjtalere

##ALPINE V12 Forstærker

##ALPINE 12" Subwoofer
Styling
¤¤STAR Bodykit

¤¤Emblemfri Grill

¤¤OneTwoPipe Udstødning, med Twin afgang

¤¤M3 Spejle

¤¤GP-Thunder Blue - Kort, og Lang Lys...

¤¤lysblå Positionslys

¤¤Diode nummerpladelys
Interiør
##Std. GLS Kabine

##Blå instrument belysning

##Plasma skiver

##Blå loftlys

##Indspartlet Urholder i A-Stolpen

##3 stk. Auto Gauge ure monteret (Olie temperatur, Blandingsmåler og tryk ur)
Ekstra tilbehør
¤¤Fjernstyret Centrallås

¤¤ALARM INTECH 2-VEJS M. FJERNSTART & LCD FJERNBETJENINGER

¤¤ABS

¤¤Servo

¤¤2 Airbags
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ting jeg vil have lavet:

GSI Kabine
Omlakering i samme farve, dog med lidt mere metal i
Nye fælge
nye spejle med blinklys i
badboy
semiclean bagklap

opdateringer kommer løbende :)

Ting jeg har fået lavet:

Venstre Trækaksel (pga. flækket manchet) - Efterår 2009
Nyt gearkasse olie (Castrol TAF-X) - Efterår 2019
Ny brugt gearkasse (pga. slidt leje) - 195.000 / 20-12-2009
Nye støddæmpere i bag - forår 2010
Nye Tændrør NGK Iridum-IX - 206.xxx Forår 2010
Nye Tændkabler Magnecor - 206.xxx Forår 2010
Nye Fjedre hele vejen rundt 40/40 - Efterår 2010
Ny Flow optimeret manifold - 220.xxx Januar 2011
Nye Bremseskiver - 224.xxx km / 05/03-2011
Nye Bremseklodser - 224.xxx km / 05/03-2011
Nyt monterings sæt til bremser i for - 224.xxx km / 05/03-2011
Nye Bremsetromler - 224.xxx km / 05/03-2011
Nye Bremsebakker - 224.xxx km / 05/03-2011
Nyt monterings sæt til bremser i bag - 224.xxx km / 05/03-2011
Nye Bremsekabler i bag - 224.xxx km / 05/03-2011
Højre Trækaksel (pga. flækket manchet) - 225.xxx / 12/03-2011

¤¤HISTORIEN¤¤

Corolla E100 var den syvende generation af biler, der sælges af Toyota under Corolla navnet.
Denne generation af Corolla blev større, tungere og visuelt mere aerodynamisk end den model den erstattes af. udviklings chef Dr. Akihiko Saito ønskede at udvikle en 'mini-Lexus', efter succes med en lang række flagskibe. Med sine 2465 mm (97 in) akselafstand, var Corollaen flyttet ind i en kompakt størrelseskategori nuværende besat af Corona og Camry. Corolla´en Blev lavet til stor set alle markeder i hele verden, fra Asien Til Amerika, modellen blev produceret fra 1992-1997.

¤¤MODELLERNE¤¤

Europa
De fem-dørs Sprinter blev solgt som Corolla Sprinter på nogle markeder i Europa, og blot Corolla liftback i andre. De tre og fem dørs Corolla hatchback blev også solgt i Europa, og var til rådighed det meste i normal (ikke-sport) specs i modsætning til de tre-dørs. Hatchback solgte bedre end sedan og fast. Selv om stort set de trim niveauer Base, xli og Gli, også var der GS. GS præsenteret et fuldt farvekodede eksteriør og med fuld Electrics og en vippe / dias stål soltag. Det havde også en opgraderet interiør med hvide ringe og en rev counter. I UK blev Corollaen markedsført som S, CD, og CDX. Et par, sjældne modeller præsenterede den 1.8L 7A-FE motor, herunder 1,8 GXi 3-dør hatchback i UK, og de 1,8 xli 4WD Stationcar. Den sedan har sit bageste nummerplade monteret på stammen i modsætning til kofangeren på anden region modeller.

Europæiske marked motorer:

¤2E - 1,3 L (1296 cc) I4, 12-ventil SOHC, karburatoren 72 PS (71 hp/53 kW)

¤4E-FE - 1,3 L (1331 cc) I4, 16-ventil DOHC, FI, 89 PS (88 hp/65 kW) (1992-1995)

¤4E-FE - 1,4 L (1331 cc) I4, 16-ventil DOHC, FI, "Ecotronic", 75 PS (74 hp/55 kW) (1996-1997)

¤4A-FE - 1,6 L (1587 cc) I4, 16-ventil DOHC, FI, 115 PS (113 hp/85 kW)

¤7A-FE - 1,8 L (1762 cc) I4, 16-ventil DOHC, FI, 120 PS (118 hp/88 kW)

¤2C-III - 2,0 L (1975 cc) diesel 72 PS (71 hp/53 kW)

Europæiske marked chassis:

¤EE100 - 1.3L 2E
¤EE101 - 1.3L 4E-FE
¤AE101 - 1.6L 4A-FE
¤AE102 - 1.8L 7A-FE
¤AE103 - 1.8L 7A-FE 4WD
¤CE100 - 2.0L 2C diesel.

¤¤ E MOTOREN ¤¤

Toyota E motorfamilie er en straight-4 stempelmotor serie, bruger en timing bælte i stedet for en kæde. Ligesom mange af Toyotas anden motor mønstre, E motorens række af funktioner: en støbejern blok sammen med en aluminium topstykke. De medlemmer af E motorfamilies spænder fra 1,0 L til 1,5 L. E familie fortrænges K-motorer i de fleste applikationer. Et stort antal dele i E motor-serien er indbyrdes mellem hinanden især alle 4E og 5E motorer, som alle deler den samme blok.

4E er en 1,3 L (1331 cc) DOHC version. Boring 74 mm og slaglængde på 77,4 mm. udgangseffekt varierede fra 81 hk (60 kW) ved 6400 omdr. / min til 99 hk (74 kW) ved 6600 omdr/min med 81 ft lbf (110 Nm), i drejningsmoment ved 3600 omdr/min til 6 ft lbf (8,1 N m) drejningsmoment ved 5200 omdr. / min. Den viste sig i 1989, og blev stoppet efter 1998. 4E motorerern var en brændstof-insprøjnings motor.

Modeller

Toyota Starlet EP81, EP82, EP85, EP91, EP95
Toyota Tercel
Toyota Corolla

1. Gen 4E-FE
Den første generation af 4E motorer findes i Starlet GI og Soleil modeller blev produceret fra 1989 indtil 1996 motoren findes i disse to modeller som er fremstillet med 99 hk (74 kW) @ 6600 rpm og 86 ft lbf (117 N m ) @ 5200 rpm. denne motor havde mere til fælles med 4efte motoren de deler den samme gasspjæld, og lidt større Insprøjtningsdyser

Specs:
74 mm Boring
77,4 mm Slaglængde
9.6:1 Kompressionsforhold

4E-FTE
Den 1. generation 4E-FE var grundlag af 4E-årsværk, der er anført i 1989, hvilket var en turboladet motor der producerer 135 hk (101 kW) ved 6400 omdr. / min med 116 ft lbf (157 N m), i drejningsmoment ved 4800 omdr. / min . 4E-FTE var den mest magtfulde af E serie motorer nogensinde produceret. Det blev fremstillet udelukkende for Toyota starlet GT Turbo (Kun i Japan) og dens udskiftning, Toyota Glanza V (Japan kun). Men 4E-FTE var en meget populær konvertering af motoren til entusiaster for mange små Toyota biler såsom Corolla, Tercel og Paseo, hvor det er monteret i med standard Toyota dele. 4E-FTE afveg internt fra 4E-FE kun ved sin stærkere plejlstænger, lavere kompressions stempler og forskellige hoved pakning. Det indeholder også en harmonisk Dæmperens stedet for en normal krumtapakslen trisse. turboladeren til 4E-FTE blev Toyotas egne CT9 der figurerede et internt wastegate og havde 2 modes; lav (0,4 bar/40 kPa) og høj (0,65 bar/65 kPa) løft. Den lave løft tilstand var elektronisk styret af magnetventilen og ecu´en og den overordnede eller høj styrke blev kontrolleret af den aktuator forbundet til turbolader. 4E-FTE har også haft en "Top monteret", luftkølet, intercooler. 4E-FTE blev parret til Toyota C150 transmission eller de fakultative C151 transmission som figurerede en lsd. Selv om efterproduceret dele kan øge effekt på motoren, den største begrænsning er brændstofindsprøjtningssystemet, der har tendens til at køre alt for magert, også når det brændstof cut-off er deaktiveret (som en by-legenden antyder).

Specs:
74 mm Boring
77,4 mm Slaglængde
8.2:1 Kompressionsforhold

2. Gen 4E-FE
2nd Generation af 4E-FE blev indført i 1996 producerer mindre peak-effekt: 85 hk (63 kW) @ 5500 rpm, men med en svag stigning i tophastigheden 87 ft lbf (118 N m) ved 4400 omdr. / min. Den 2. generation af 4E-FE var stort set den samme motor som den 1. men indgangstrykket og udstødningssystem og indsugningsrørsystemer blev ændret sammen med en mindre ændring af ecu med henblik på at forsøge at reducere emissionerne.

Specs:
74,3 mm Boring
77,4 mm Slaglængde
9.6:1 Kompressionsforhold

¤¤ 4E motorene ¤¤

¤4E-F ¤ DOHC ¤ 4/25 89- ¤ 1331 ¤ 81@6400 ¤ 81@3600 ¤ 74 ¤ 77.4 ¤ 9.6:1

¤4E-FE ¤ DOHC ¤ 4/25 89- ¤ 1331 ¤ 99@6600 ¤ 86@5200 ¤ 74 ¤ 77.4 ¤ 9.6:1

¤4E-FE ¤ DOHC ¤ 4/25 97 ¤ 1331 ¤ 88@5600 ¤ 85@4600 ¤ 74 ¤ 77.4 ¤ 9.6:1 ¤ JP Cynos

¤4E-FE ¤ DOHC ¤ 4/25 97-98 ¤ 1331 ¤ 85@5500 ¤ 87@4400 ¤ 74 ¤ 77.4 ¤ 9.6:1 ¤ JP Starlet

¤4E-FE ¤ DOHC ¤ 4/25 97 ¤ 1331 ¤ 82@5500 ¤ 85@4400 ¤ 74 ¤ 77.4 ¤ 9.6:1 ¤ JP Starlet

¤4E-FTE ¤ DOHC ¤ 4/25 89- ¤ 1331 ¤ 133@6400 ¤ 116@4800 ¤ 74 ¤ 77.4 ¤ 8.2:1

¤4E-FTE ¤ DOHC ¤ 4/25 98 ¤ 1331 ¤ 135@6400 ¤ 116@4800 ¤ 74 ¤ 77.4 ¤ 8.2:1

Toyota Motor har udarbejdet en lang række bil-motorer. Selskabet følger en simpel navnesystem for deres moderne motorer:

Den første numeriske tegn angive motorbloken's generation
de næste et eller to bogstaver specificere motorfamilien
Suffikset (adskilt af en bindestreg) angiver de kendetegn ved motoren:

Suffix ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Feature
A ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Valvematic variable lift intake head
B ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Twin SU-style side-draft carburetors
C ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Carburated / California Emissions Controlled
D ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Twin Downdraft carburetors
E ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Electronic Fuel injection
F ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Economy narrow-angle valve DOHC
G ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Performance wide-angle valve DOHC
H ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ High compression like 9.8:1 (example: 5E-FHE)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤High pressure charged (example: 2L-THE)
I ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Single-point fuel injection
J ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Autochoke (Early models) or unknown pollution control
L ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Transverse
M ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Philippines' market (meaning unknown)
N ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ CNG fuel
P ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ LPG fuel
R ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Low Compression (For 87 and below octane fuel)
S ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Swirl intake (1980s)
SE ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Direct injection (1990s)
T ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Turbocharged
U ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ With Catalytic converter Japan-spec emissions
V ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Common Rail Diesel Injection (D-4D)
X ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Atkinson cycle (typically also indicates a Hybrid engine, as Toyota only uses the Atkinson cycle with hybrids)
Z ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Supercharged

Vil du se flere Toyota Corolla 1.3 GLS (Glanza) til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Corolla 1.3 GLS (Glanza)
Annonce