Honda civic vti eg6 [Tidl. bil] 1992

19.374 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 261 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Honda civic vti eg6

Årgang:
1992
Motor:
B16a2 Dohc Vtec

1,6 VTI
volumen 1595ccm
kw/hk = 118/160 ved 7600 omdrejninger.
150 nm ved 7000 omdrejninger.
(max omdrejninger 8200)
boring/slaglænge 81,00 x 77,40 mm.
kompression: 10,2:1

5Zigen bananmanifold.
Invidia 2,5" mellemrør fra kat´en til bagpotten.
Supersprint Maugnum ø100mm. rustfri bagpotte. (ikke på billederne, den på billederne er den gamle Invidia GT300 brøler potte..)
Carbon intake "hvale penis" med åbent filter.
Rødt Ventildæksel.
Spoon olie dæksel.
Spoon pynte cover.
oem. tårnstiver.

Standart ydelser:
0-100km/t = 7,3sek.
top hastighed = 215 km/t.
km/l = 13km på 1 liter benzin.

ydelser nu:
0-100km/t = ikke målt.
top hastighed = ikke målt. (men går speedometeret ud ihvertfald)
km/l = 12km på 1 liter benzin, ved blandet kørsel.

den har kørt 291.000km.
Hestekræfter
Standart:
160 HK
150 NM

Nu.
174,9 HK
170 NM
målt ved "Årets Honda" træf 2009.

vægt/effekt forhold = 6 kg/hk
Fælge
Sommer: Japan Racing JR1 bronze, letvægts fælge.
7x16", ET 40, 4x100, 7kg stk. uden dæk.
Vinter: MSW 15" alu.
Dæk
Sommer: Falken Ziex ze912 195/40 R16.

Vinter: Kristal Supremo Fulda 195/55 R15.
Undervogn
Sænket 40/40, hård og svingvillig, som en Honda skal være :)
Ligger godt på vejen...

Bremser:
Brembo sport skiver og klodser.
Renoverede kalibre.
Bilstereo
Headunit: Alpine CDE-980R

Højtalere Foran: ukendt komponent sæt.

Højtalere Bagved: Helux komponentsæt.
150w højtalere.

Subwoofer: Pioneer TS-WX301, 12" som yder 800w.

Forstærker: Xsound på 1000w.

Indendørs antenne, er ikke monteret endnu.
Styling
JDM blinklys, orange.
JDM VTi frontlæbe.
JDM style forlygter, klarglas med sort lygtehus.
JDM Spoon style sidespejle.
JDM Tågelygter med gult glas.
Interiør
Standart sort VTI kabine.
kabinen er velholdt og i god stand, man sidder rigtig godt i sæderne, god komfort.
over bakspejlet er der en mini sol-skærm, ret praktisk.

udstyr:
el ruder, el spejle, el soltag.
Skunk2 gearknob.
Ekstra tilbehør
Selca alarm med startspærre.
justerbare forlygter, justeres fra kabinen.
Servostyring.
Central lås.
ABS.

ekstra ting:
standart manifold
standart luftfiler system
en ekstra side rude til foran
org. forlygter
org. sidespejle
pluds nogle flere småting.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ja det er en gammel dame, ja hun er dyr i reservedele, ja hun sviner mere end de nye modeller, ja hun larmer og skriger, ja hun sluger noget benzin...
Men når nøglen drejes og hun vågner, er alt dette bedøvende ligegyldigt, og når omdr. nålen rammer de 5500omdr. kan jeg ikke se hvorfor hun nogensinde skulle skiftes ud ? :)

174,9hk vtec til 1050kg = total køreglæde :D

En civic vti eg6, er en af de mere sjælne Honda´er. de fleste Honda entuisiaster bliver helt bløde i knæerne når man nævner "EG6", det gør jeg da ihvert fald :)
Jeg har været vild med denne model siden jeg fik "rigtig" interesse for biler, og jeg er sgu lidt stolt over den, det må jeg sige...

Bilens historie:
Nypris i 1992: 250.000kr (ifølge bilrevyen)
Kom til DK i 2004 fra Tyskland, 2 danske ejere før mig.
Jeg købte den d.5/4 2009.
Synet d.6/9 2010, her blev skiftet en masse vacum-slanger i motorrum, og en ny katalysator kom på.

Hun vil blive passet på og nusset om, jeg har ingen planer om at skille mig af med hende.
Jeg har tænkt mig at holde mig til JDM stilen, da jeg synes det er langt det fedeste til en japaner.

Video:
- En lille driveby video.. http://www.youtube.com/watch?v=sa9YYtSqG6o

--------------------------------- Fremtids projekter ----------------------------------

- Gevind undervogn.
- Jeg vil gerne have en ny gearkasse og kobling i, men har ikke råd lige pt.
- Ordne bagagerummet,det er jeg ikke tilfreds med endnu.
- tilkoble min antenne, så jeg kan høre radio.
- Skunk2 indsugnings manifold.
- Skunk2 Alu køler.
- nye måtter og andre småting...
- Vinteren 2013 skal rusten i skærmene væk, og omlakeres.


Mange Tak for al hjælpen, til mine kammerater Morten, Daniel, Jelmer, Christian, Steffen og Søren, for al hjælpen og alle de hyggelige værksteds dage :)
og mange tak til min far. bilen havde ikke set sådan ud, uden jeres hjælp :D


Du er meget velkommen til at skrive en kommentar og evt. afgive en stemme. tag et kik forbi mine fotoalbums og video´er også :)

MVH. Anders B.

Vil du se flere Honda civic vti eg6 til salg? Andre Honda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Honda civic vti eg6
Annonce