Amerikaner Ford LTD 1972
5.507 visninger
|
Oprettet:
Amerikaner Ford LTD
Årgang:
1972
Motor:
400 M fra Fords Full-size linie
400 Cui V8 = 6.6l
Bor/slag 4" X 4"
Comp. 8.4:1
2 portet carb. Fuldstændig original og uforskruet.
C6 3 trins Aut.
400 Cui V8 = 6.6l
Bor/slag 4" X 4"
Comp. 8.4:1
2 portet carb. Fuldstændig original og uforskruet.
C6 3 trins Aut.
Hestekræfter
172 hp. @ 4000 rpm
298 ft.lbs @ 2200 rpm = 405 NM
De HAR altså ikke mere. Det er momentet de lever højt på :-)
298 ft.lbs @ 2200 rpm = 405 NM
De HAR altså ikke mere. Det er momentet de lever højt på :-)
Fælge
Std. stålfælge 15"
Dæk
235/75 R 15 med hvide striber.
Undervogn
Spiralfjedre for og bag.
Fuldstændig std. hvilket der ikke skal laves om på..
Født med 2-kreds bremser og med skiver foran.
Fuldstændig std. hvilket der ikke skal laves om på..
Født med 2-kreds bremser og med skiver foran.
Bilstereo
Stadig den originale radio. Hvis den virker, hvilket jeg tror den gør, skal der heller ikke laves om på det.
Styling
Ikke andet end det Fords designafdeling monterede ab fabrik.
Interiør
Brun stofkabine som står som den dag den rullede af fabrikken. Ikke noget med el-sæder eller den slags som kan give grå hår...
Ekstra tilbehør
Familien og mig selv.
Kan man kalde air-con for ekstraudstyr, nej vel....?
Kan man kalde air-con for ekstraudstyr, nej vel....?
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er købt 31. april og er derfor først undervejs hjemad nu.
Opdatering kommer naturligvis når den er hjemme på matriklen.
Teoretisk er jeg 2. ejer, men praktisk er jeg 3. ejer af bilen.
Den er solgt ny til en dame i Montana, som ejede bilen til sin død i 2007. Derefter arvede hendes nevø den og har blot haft den stående til jeg købte den.
Det er en uskruet og original bil med 55.000 miles på tælleren.
Planen er at jeg skal holde fingrene i lommen, så den forbliver original.
Grunden til at det blev en 4 dørs original bil, er at vi med en lille ny ( jan. 08 ) skulle have noget der ikke var pumpet og hvor der var plads nok.
OBS. Billederne er fra USA da bilen først er på vej hjem.
Nye kommer selvfølgelig nå bilen lander hos mig. Forventet hjemkomst sidst i maj 09
Update 25/4 09
Desværre er der gået lidt ged i transporten, så der går et par måneder før den forlader USA.
Ventetiden må så gå med at lave min anden Amerikaner, som egentligt skulle have været solgt.
Update:
d. 9/12 2009 kunne bilen afhentes på havnen i Århus.
Da bilen kun har gået 55.320 miles fra ny, er det som at sætte sig ind og køre i en "ny" bil. Alt virker og der er INGEN rust at spore.
En sand fornøjelse.
Nu skal der så skrabes de ca. 25.000,- sammen til afgiften, så vi er klar til sæsonstarten 2010
26/8 2012:
Efter mange og lange overvejelser har jeg besluttet at LTD´en skal videre. Den er simpelt hen for original til mig.
Synet og toldsynet i maj 2012
Afgiften er søgt, og er landet på 28715,-
Opdatering kommer naturligvis når den er hjemme på matriklen.
Teoretisk er jeg 2. ejer, men praktisk er jeg 3. ejer af bilen.
Den er solgt ny til en dame i Montana, som ejede bilen til sin død i 2007. Derefter arvede hendes nevø den og har blot haft den stående til jeg købte den.
Det er en uskruet og original bil med 55.000 miles på tælleren.
Planen er at jeg skal holde fingrene i lommen, så den forbliver original.
Grunden til at det blev en 4 dørs original bil, er at vi med en lille ny ( jan. 08 ) skulle have noget der ikke var pumpet og hvor der var plads nok.
OBS. Billederne er fra USA da bilen først er på vej hjem.
Nye kommer selvfølgelig nå bilen lander hos mig. Forventet hjemkomst sidst i maj 09
Update 25/4 09
Desværre er der gået lidt ged i transporten, så der går et par måneder før den forlader USA.
Ventetiden må så gå med at lave min anden Amerikaner, som egentligt skulle have været solgt.
Update:
d. 9/12 2009 kunne bilen afhentes på havnen i Århus.
Da bilen kun har gået 55.320 miles fra ny, er det som at sætte sig ind og køre i en "ny" bil. Alt virker og der er INGEN rust at spore.
En sand fornøjelse.
Nu skal der så skrabes de ca. 25.000,- sammen til afgiften, så vi er klar til sæsonstarten 2010
26/8 2012:
Efter mange og lange overvejelser har jeg besluttet at LTD´en skal videre. Den er simpelt hen for original til mig.
Synet og toldsynet i maj 2012
Afgiften er søgt, og er landet på 28715,-

Amerikaner Ford LTD
mar 2015
Følger: 1
du kan bar ringe 21491653 eller maile id19@live.dk.
mvh Flemming
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 2.223
mvh hc
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
HØJ....
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 16
tillykke med din "lille nye"
klar HØJ
vi er faktisk MCDèr begge to
og min tideligere Mustang var fra 69 (var til salg samme tid som din og solgt sidste sommer)
mvh Steen mcd #1196
jul 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 2
Det er nok fordi folk har været så glade for dem, at de har slidt dem op som daily drivers.
Et check på www.autotraderclassics.com giver altid et godt fingerpeg.
Du må hen og drømme Dig væk foran TV 3+ indtil den kommer hjem.
Mvh
Mogens
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 84
Egentligt lidt morsomt at den er så "sjælden" da der jo er lavet 104.167 stk. Base LTD 4d. sedan og 36.909 Brougham 4d. sedan.
Har tidligere været den lykkelige ejer af en 74´er 4d. LTD, og har siden da sagt at jeg ville have en LTD igen.
At det så blev en 72´er er et tilfælde, da en kammerat der bor og arbejder i Montana fandt den hos sin genbo.
Mvh. Søren
jul 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 2
Fin bil, og så er den jo faktisk sjælden.
Tillykke med den.
Det er ren "Streets of San Francisco"
Mvh
Mogens
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 127
Fed fed slæde, smider lige et link til Shell, der kan du få fordele når du er storkunde.
www.shell.rigtig.kortpåliteren.dk