{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW 735i E23 Limousine 1986

23.393 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

BMW 735i E23 Limousine

Årgang:
1986
Motor:
M30b35
3,5i (3430ccm)
6 cylindres Række motor
Enkelt overliggende knastaksel. 12 ventils.

Har kørt 196.000km.

Brændstofsystem:
Bosch L-Jetronic brændstofindsprøjtning
Gearkasse:
5 trins Getrag manual gear
Enkelt tørpladekopling

Brændstofsforbrug liter per 100km:
Ved 90km/t: 8,1
Ved 120km/t: 10,0
Bykørsel: 15,8
Hestekræfter
218hk.
310Nm ved 4000 omdr.

Fabriksoplysninger:
0-120km/t 11,1sek.
80-120km/t 10,2
0-100km/t 7,9sek.
0-80km/t 5,4sek.
0-50km/t 2,5sek
Maksimal effekt: 160kW (218hk) ved 5200omdr.
Kompressionsforhold: 10,0
Slaglægde: 84mm.
Boring: 93,4mm.

topfart: Fabriksoplysninger: 217km/t
Kan måske godt runde de 250km/t
Fælge
BMW BBS 16"
BMW E36 15"
Original BMW Stålfælge x 2. 15"
Dæk
BMW BBS: 225/55 R 16" EXTREMO.

BMW E36: 205/60 ZP 15" MICHELIN.

BMW stålfælge: 205/65 R 15" SAVA.

BMW org. stålfælge: 195/65 R 15" MARANGONI.
Undervogn
Enheds stålchassis/karroseri
For: MacPherson fjederben
Bag: Semi-hængende svingarme og skruefjedre
Bremser: Hydraulisk styrede Skivebremser hele vejen rundt
Bilstereo
Pioneer. Sidder ikk i endnu. har den originale radio/kassette. som sad i bilen.
4 originale højtalere med 20 Watt. Mærke: Ukendt.
Styling
Som fra frabrikken: Standard
Indstigningslister
Men har i tanker om:
Sideskørter, for og bag skørte og en hæk spoile, hvis det kan fås
Interiør
Org. bøffel læder. Manual indstilling af sæder: Ryglænindstilling og højdejustering. Indstillende nakkestøtter. Armlæn i føre og passager side + armlæn på bagsædet i midten, som også indeholder førstehjælpskasse. Lys ved spejl i solskærm.
Har tænkt mig at alt vinyl skal være hvidt og have beige læderstue.
Formstiv sikkerhedskabine med indbygget styrtbøjle. Stødzoner for og bag.
Ekstra tilbehør
Varme i sæder, aircondition, klima anlæg, elruder, el spejle, el soltag, stor onboardcomputer med følgende funktioner: Digitalur, dato, visning af hvor mange km man har tilbage alt efter hvor mange liter der er i tanken, km pr liter, udevendig temperaturmåler, km/t, måling af fx. 0-100 osv. centrallås, abs, servostyring, træk, donkraft, værktøj i bagagerum, fartpilot. advarsels trekant, førstehjælpskasse.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
735i forlod fabrikken d. 15-12-85. Pris på gaden i 1986. Kr. ca. 670.000,- Rust = 0

Bagagerumsbelysning: Tændes når bagklappen åbnes.
Motorrumsbelysning: Tændes når motorhjelmen åbnes og forlygterne er tændt.

Længde: 4860mm
Bredde: 1800mm
Højde: 1430mm

Tilladt akseltryk foran: 940kg
Tilladt akseltryk bagtil: 1120kg
Tilladt anhængerlast:
Uden bremse: 650kg
Med bremse: 1600kg

Bagagerum: 480 L ifølge VDA (640 L absolut)

Tank: 100 L

Lidt historie om E23'eren: (Skal nok blive oversat tilordentligt dansk, på et tidspunkt.) Google tranlate:

Design og funktioner:

Alle E23 7-serie modeller (med undtagelse af 745I) blev bygget med 12-ventil type M30 seks-cylindrede motor, som anvendes i de ældre E3 og E9 biler. Selv om de fleste E23 motorer var brændstof-indsprøjtning, to modeller (728 og 730) var til rådighed med en Solex fire tønde karburatoren indtil 1979, da de blev erstattet af det brændstof-indsprøjtning 728i. Tidlig brændstof-indsprøjtede modeller brugte Bosch L-Jetronic systemet, mens senere modeller brugte mere avancerede digitale Bosch Motronic system.

Den E23 7-serien biler var meget fornemme og sofistikeret for deres tid. De var de første BMW udstyret med service interval indikatorer, en 'check kontrol «, at advaret føreren til forskellige systemfejl, og komplekse klimastyring. On-board computere og blokeringsfri bremsesystem (ABS) blev ekstraudstyr på tidlige modeller, men senere blev standard funktioner. En række optioner indeholdt læderindtræk, flere typer af træ trim, magt sæder, sæde varmeapparater, og elruder og spejle. Senere modeller var udstyret med en førers airbag. Fire-trins og fem-trins manuel gearkasse var tilgængelige (afhængig af år) og en automatisk gearkasse var også tilgængelig.

En mindre styling opdatering i 1983 påvirkede den »næse« af bilen (den forreste "nyre 'gitre, Valance / spoiler, kofangere osv.) samt instrumentbrættet og instrument paneler, der har modtaget opdateringer plus (i UK) 735I modtaget Motronic 3430 cc motor (erstatter 3453 cc) og baghjulsophæng ændringer samt mange andre mindre ændringer. I USA oplevede 1984 ankomsten af den valgfrie 4 trins automatgear (erstatter de 3 hastighed enhed har udbudt), opgraderede træsorter over handskerummet og askebægeret (tidligere plast i alle amerikanske modeller), elektrisk indstillelige magt sæder og større Michelin TRX radialer med særlige TRX hjul (senere standard på alle 1985-1987 735i/L7 modeller) på de 5 trins manuel modeller.

Specielle modeller:

Den 745I var en speciel high-performance model tilbydes i venstre side-drive europæiske markeder mellem 1979 og 1986. Det var oprindeligt udstyret med en specielt forberedt 3,2 L type M30 sekscylindret motor og en turbolader producere 10 psi af boost, BMW motor kode M102. I 1984 motoren steg til 3,4 L, BMW motor kode M106, som er fremstillet 6 psi indsugningstryk, og produceret de samme effekt som M102. Disse biler blev alle bygget med automatgear (selv om der er dokumentation for, hvordan ECU blev ændret på fabrikken for at arbejde med Getrag 5 hastigheder), og kunne bestilles med eksotiske muligheder, såsom opvarmet og bag magt flystole, auto-on aux interiør benzin fyrede varmeanlæg, læder, der er omfattet mobiltelefoner, og bagsædet varmeapparater, bag-armlæn radiostyring, vandbøfler skjule møbelpolstring, og Burl træ trim. Den vandbøfler interiør model var den administrerende trim mulighed, mens High Line trim pakke tilbydes elfenben Læder herunder en læder instrumentbræt, solskærme, himmel og andet læder bits ikke udbydes på den udøvende magt.

En anden 745I blev bygget for det sydlige Afrika markedet, fordi turbolader på europæisk marked 745I ikke kunne installeres i højre hånd-drev versioner af bilen på grund af begrænset plads i motorrummet (i hoejrestyrede konfiguration, ratakslen besat den plads, hvor turboladeren / udstødning blev placeret på venstrestyrede versioner). Denne bil var udstyret med 286 hk (213 kW) med dobbelt knastaksel 24-ventil type M88 / 3 Motorsport motor (med en Bosch ML-Jetronic indsprøjtningssystem), som anvendes i M635i, og M5. 209 af disse biler blev bygget mellem 1984 og 1986, forsynet med enten en automatisk transmission eller en 5-trins 'sport' gearkasse. Af de 209 biler bygget 192 var automatik og 17 var udstyret med manuelle gearkasser.

BMW Sydafrika kørte en af disse 745I modeller i klasse A i sydafrikanske Modified Saloon Car Championship, den eneste BMW-sanktionerede motorsport anvendelse i historien om BMW 7-serie biler.

Amerikansk-marked modeller:

Kun 733i, 735I, og L7 blev tilbudt i Amerika. Som sædvanlig, sælges BMW kun kræsne versioner på det amerikanske marked, med læderindtræk, fartpilot, træ trim, el-ruder, el-soltag, og andre muligheder som standard. Disse biler var udstyret med større kofangere (for at overholde føderale standarder), mindre sealed beam forlygter, og forskellige former for emissioner udstyr, der ikke var fundet på europæisk marked biler. Amerikansk-marked motorer, der anvendes lavere kompression stempler og dermed var mindre magtfulde end europæisk marked versioner. Nogle funktioner såsom ABS var tilgængelige på europæiske modeller, før de blev monteret på amerikanske modeller. Mange turboladede 745I modeller gjort deres vej ind i Amerika i højden af det grå marked i midten af 1980'erne.

Den L7 var en mere luksuriøs udgave af 735I til det amerikanske marked alene. Det fremhævede særlige læderindtræk med læder instrumentbræt og døre polstring (i stedet for træ trim), en magt glas Moonroof. og en række valgfrie funktioner som standard. Alle L7 modeller blev bygget med automatgear. Den L7 var også den første BMW sælges i Nordamerika med en førersiden airbag.

Vil du se flere BMW 735i E23 Limousine til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW 735i E23 Limousine
Annonce