Triumph Spitfire Mk3 1968
14.577 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Kommentarer
Triumph Spitfire Mk3
Årgang:
1968
Motor:
1300 ccm, tunet til historisk ræs. Se www.hoenholt.com under "The Car" for specs.
Hestekræfter
Er nede på en 90 stykker da jeg smadrede min knast og har skiftet til en standard knast. Skifter knast når jeg får tid og ryger forhåbentlig op på en 120 hk.
Fælge
Minilite 5.5" compomotive
Dæk
Dunlop Racing eller Yokohama semi slicks
Undervogn
Fuld justerbar med "noget" hårdere fjedre. Sænket
Bilstereo
Den liflige lyd af en veltrimmet 1300-motor
Styling
Kofangere fjernet. Blå striber. Ellers intet.
Interiør
Alt unødvendigt (tæpper, paneler, radio osv.) er pillet ud for at spare vægt. Sparco sæde og seler monteret.
Ekstra tilbehør
Styrtbøjle, alternativ vand-køler (fra Peugeot 205), oliekøler mm., skumslukker.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er til salg ! Se venligst www.hoenholt.com for flere detaljer.
Triumph Spitfire Mk3
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 43
Den er cool. Kan godt lide billedet med paraply
Høj herfra. Kig forbi og smid en stemme og kommentar på min A5'er
jul 2004
Følger: 1 Biler: 2
Spitfiren er nu solgt. Jeg håber den nye ejer får fornøjelse af bilen og at jeg nu får mere tid til mit andet projekt:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69278
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3373 Biler: 57 Annoncer: 23 Emner: 232 Svar: 1.028
Flot Spitfire, høj herfra, jeg har selv det seneste års tid gået og drømt om, at købe en Spitfire bare en fra midt 70'erne... kig forbi mine BMW'ere og smid da gerne nogle stemmer på dem
aug 2005
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 3 Svar: 73
Hej.
Virkelig flot klassisk Triumph - bilens linieføring er elegant både med og uden hardtop, flot vogn.
Stemmen - HØJ - er afgivet.
Mvh. H.G.P.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 20
wee - der er raceren fra hms jo
rigtig fed bil, flot at du kører i triumph
maj 2005
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 149 Svar: 627
jeg ville lige spørge om du ikke havde en tråd-fælg til en spitfire til at ligge
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 17 Svar: 31
Hejsa, jeg har spekuleret over, hvad er std. specs på sådan en dyt?
ccm?
hk?
Osv.
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
Sød vogntøj du har dig der, Men de blå striber klær ikke den nok så lækre form den har..
jul 2004
Følger: 1 Biler: 2
Jeg er 99% sikker på at de fælge er 13" x 5.5", men jeg har ikke selv købt dem - de sad på. De hedder noget i retning af Minilite Compomotive - den dyre/lette udgave af Minilite. Dem kan jeg sq ikke klage over !
Ligeledes flot bil Jacob A !
jan 2004
Følger: 1 Biler: 3
De fælge du har monteret, er de 14". De ser større ud end normalt. Men billeder snyder jo lidt en gang imellem.
Ellers flot bil!
dec 2003
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 164
Tak for de hurtige svar.... Det bliver min næste sommerbill...
God Påske...
jul 2004
Følger: 1 Biler: 2
Hvor meget du vil tune den afhænger jo af hvor mange penge du vil bruge. Det kræver ikke de store investeringer at hente omkring 100hk ud af en 1300 spitfire motor, hvis man har en solid motor som udgangspunkt. Alternativt kan man jo lægge en helt anden motor i - der er i hvert fald masser af plads i motorrummet.
En standard, lyddæmpet Spitfire, lyder ret hyggelig. Men der kan gøres meget med f.eks. en 2" udstødning osv. kommer den til at lyde ret fedt. Lidt i retning af en halvstor motorcykel.
dec 2003
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 164
Er der mulighed for tuning på sådan en spitfire... Vil rigtig gerne have sådan en... Hvordan er lyden på sådan en std?
Hilsen Kenneth
jul 2004
Følger: 1 Biler: 2
Nu er slidstærk jo et ret relativt begreb. Men eftersom jeg jo kører ræs i bilen, og det ikke har medført nogen skader pga. slitage må den vel siges at være slidstærk. Og at så relativt mange Triumph'er der har overlevet tyder vel også på at de er ret slidstærke.
Reservedele er lidt dyre. Men hvis man slår sig sammen nogle stykker og bestiller i England bliver priserne ret fornuftige. Men til gengæld er mekanikken meget simpel og derfor utroligt let at gå til.
Rigtig meget held og lykke med at finde en Spitfire eller en anden Triumph !
dec 2003
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 164
Hejsa..
Lækker øse...
Er selv ved at blive meget interesseret i sådan en slæde... Hvad kan du fortælle om modellen? Er den slidstærk, reservdele osv???
HIlsenKenneth
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 301
ingen tvivl om at jeg gerne ville igang med noget banekørsel, jeg har kørt meget cross som knægt, og har det i blodet, men jeg har ingen erfaring med banekørsel med bil. Jeg er sgu lidt øm over den gamle Porsche må jeg indrømme. Der er jo en risiko for buler mm. når man køre på bane sammen med andre, derfor havde jeg drømt om at skulle prøve et bakkeløb. Jeg ved godt, at der også kan ende med et besøg i grøften til et bakkeløb, men det er jo op til en selv. Jeg vil ihvertfald ud og se nogle bakkeløb, om det er noget for mig. Jeg hverken kan eller vil gøre mig nogen forhåbninger om nogen podieplads, så bare oplevelsen drømmer jeg om. Derfor tager jeg til Ring Djursland og snakker med folk der kender det.
JD
jul 2004
Følger: 1 Biler: 2
Helt sikkert. Jeg regner bestemt med at køre alle 5 løb i historisk DM herhjemme og ser hvad der ellers bliver tid til. Måske et enkelt bakkeløb eller to. Kommer du til bakkeløb JD, eller har du ligefrem tænkt dig at tage licens og komme i gang med banekørsel ?
Mvh Olav
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 301
men mon ikke vi ses på racerbanerne i 2005?
JD
jul 2004
Følger: 1 Biler: 2
Det lyder som et spændende arrangement:
http://www.dmka.dk/motorsportsdag
- specielt hvis man skal starte op i motorsport eller skifte klasse. Jeg skal, indtil videre, ikke skifte til noget andet end historisk ( www.hms.dk), og Ring Djursland ligger jo ikke lige om hjørnet når man bor i KBH. Desuden er min kære Triumph efterhånden splittet ad i atomer for at klargøre den til næste sæson, så jeg kan ikke engang tage derup for at vise flaget. Men god fornøjelse da !
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 301
du på ringen d. 29'ende?
JD
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 301
Intet skulle laves, jeg justerede ikke engang bremser. Jeg fremstillede to stk. forblink, til montering på skærmkanten. Disse blink lusede jeg på ledningsnettet, så de blinkede sammen med de eksisterende. Synsmanden var evig glad og kommenterede kun, at jeg skulle få den justeret i de foreste torrisionsophæng.
Jeg har lige fra barns ben være fasineret af Porsche 911 og jeg syntes at historien bag 911'eren og de racerløb 911'eren har vundet, så jeg aldrig har været i tvivl om at sådan skulle jeg eje en dag. Da jeg er en simpel tømrer uden en guldske i røven, måtte jeg jo spare op, jeg har en klar holdning om at al hobby skal betales kontant, så jeg har brugt et par år på opsparingen før jeg kunne få den bil. For ca to år siden begyndte jeg, at søge på feks. mobile.de, og fik et godt indtryk af hvad jeg skulle have og hvad prisen lå på. Jeg meldte mig også ind i porsche-klub 356, hvor en af medlemmerne havde fundet min Porsche i Milano Italien. Ham købte jeg så bilen af, og har siden været yderst tilfreds med handlen.
JD
mar 2003
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 191
Hejsa
Forkærligheden for engelske biler med striber ligger vist til navnet...
Fin vogn du har!
jul 2004
Følger: 1 Biler: 2
Det er jo smukt når importeringen af en bil bare fungere. Jeg synes ellers man hører om mange der har en masse besvær eller som får opkrævet en hel urimelig afgift.
Var der slet ikke noget på bilen der skulle laves ? Hvordan fandt du den i Italien ?
Jeg bor i Vanløse.
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 301
Superflot bil der !
Hej JD
Tak for din kommentar til min bil. Og skide godt at høre at du er official ! Det havde jeg bestemt også selv været hvis jeg ikke havde taget chancen og købt min ræser Spitfire. Du må jo komme forbi i pitten når jeg skal op og køre på Ringen - som i øvrigt er en rigtig fed bane som jeg glæder mig meget til at køre et rigtigt ræs på i næste sæson. Hvor har du forresten Porschen fra ?
Jeg vil gerne hilse på dig næste gang der er ræs på ringen. Jeg købte bilen gennem en fra Porsche klub 356, den er fra Milano i Italien. Da den kom hjem til Danmark, fik jeg den vejet i Galten, kørte til syn, betalte afgift, hentede plader, og ud at køre. Lige så nemt som det lyder, var det, ingen problemer, og da bilen var fyldt 35 år var afgiften faldet fra 77000 til 27000. Jeg glæder mig til at vise dig den, nu er den sat i hi, men hvor er du fra ?
JD
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 301
Tak for din bedømmelse af min gamle 911'er. Jeg kan se du benytter Ringen flittigt, det er specielt et godt billede nr. 8, hvor du giver Porschen baghjul. Gem endelig dette billede, ellers er der ingen der tror på det he he. Jeg arbejder selv som frivillig official på ringen. Jeg har tit tænkt på at skulle have Porschen på banen, men er jo også noget øm over den. Ikke at motoren ikke kan holde, eller bremser bliver slidte, men ridser og buler. Jeg vil prøve at hill climbe i 2005, hvis jeg kan finde ud af det. Jeg smider en syver tilbage til dig for den dejlige Mk3'er, og håber at snakke med dig til næste ræs.
JD
jul 2004
Følger: 1 Biler: 2
Nej, jeg kender faktisk ikke lige nogen (personligt) der har en TR6'er. Men sæt da hardtoppen i på www.dba.dk..... Held og lykke
nov 2003
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 142
Du kender vel ikk nogen som lige står og mangler en hardtop til en TR6'er?
aug 2004
Følger: 1 Biler: 1
Den er fed også de blå striber
jan 2003
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 408
Rigtig lækker bil! Jeg synes de blå striber ser pæne ud til den.
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Fed lille bil. Har aldrig set sådan en med hardtop før!? Men det findes altså