Triumph Spitfire Mk3 1968

14.577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

Triumph Spitfire Mk3

Årgang:
1968
Motor:
1300 ccm, tunet til historisk ræs. Se www.hoenholt.com under "The Car" for specs.
Hestekræfter
Er nede på en 90 stykker da jeg smadrede min knast og har skiftet til en standard knast. Skifter knast når jeg får tid og ryger forhåbentlig op på en 120 hk.
Fælge
Minilite 5.5" compomotive
Dæk
Dunlop Racing eller Yokohama semi slicks
Undervogn
Fuld justerbar med "noget" hårdere fjedre. Sænket
Bilstereo
Den liflige lyd af en veltrimmet 1300-motor
Styling
Kofangere fjernet. Blå striber. Ellers intet.
Interiør
Alt unødvendigt (tæpper, paneler, radio osv.) er pillet ud for at spare vægt. Sparco sæde og seler monteret.
Ekstra tilbehør
Styrtbøjle, alternativ vand-køler (fra Peugeot 205), oliekøler mm., skumslukker.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er til salg ! Se venligst www.hoenholt.com for flere detaljer.

Vil du se flere Triumph Spitfire Mk3 til salg? Andre Triumph eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Triumph Spitfire Mk3
  •   24. jan 2009 Flot
    Den er cool. Kan godt lide billedet med paraply smiley

    Høj herfra. Kig forbi og smid en stemme og kommentar på min A5'er smiley


  •   3. jan 2007 SOLGT !
    Spitfiren er nu solgt. Jeg håber den nye ejer får fornøjelse af bilen og at jeg nu får mere tid til mit andet projekt:
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69278


  •   3. jan 2007 +
    Flot Spitfire, høj herfra, jeg har selv det seneste års tid gået og drømt om, at købe en Spitfire bare en fra midt 70'erne... kig forbi mine BMW'ere og smid da gerne nogle stemmer på dem smiley


  •   28. okt 2006 ....
    Hej.

    Virkelig flot klassisk Triumph - bilens linieføring er elegant både med og uden hardtop, flot vogn.

    Stemmen - HØJ - er afgivet.

    Mvh. H.G.P.


  •   3. feb 2006 weee
    wee - der er raceren fra hms jo smiley
    rigtig fed bil, flot at du kører i triumph smiley


  •   15. okt 2005 hej
    jeg ville lige spørge om du ikke havde en tråd-fælg til en spitfire til at ligge


  •   27. aug 2005 Specs?
    Hejsa, jeg har spekuleret over, hvad er std. specs på sådan en dyt?

    ccm?
    hk?
    Osv.


  •   22. maj 2005 Hey
    Sød vogntøj du har dig der, Men de blå striber klær ikke den nok så lækre form den har..


  •   19. maj 2005 Fælge
    Jeg er 99% sikker på at de fælge er 13" x 5.5", men jeg har ikke selv købt dem - de sad på. De hedder noget i retning af Minilite Compomotive - den dyre/lette udgave af Minilite. Dem kan jeg sq ikke klage over !

    Ligeledes flot bil Jacob A !


  •   18. maj 2005 Fælge?
    De fælge du har monteret, er de 14". De ser større ud end normalt. Men billeder snyder jo lidt en gang imellem.

    Ellers flot bil!



  •   20. mar 2005 Jamen jeg bliver da nød til at have sådan en!!
    Tak for de hurtige svar.... Det bliver min næste sommerbill...

    God Påske...


  •   20. mar 2005 Tuning og lyd
    Hvor meget du vil tune den afhænger jo af hvor mange penge du vil bruge. Det kræver ikke de store investeringer at hente omkring 100hk ud af en 1300 spitfire motor, hvis man har en solid motor som udgangspunkt. Alternativt kan man jo lægge en helt anden motor i - der er i hvert fald masser af plads i motorrummet.

    En standard, lyddæmpet Spitfire, lyder ret hyggelig. Men der kan gøres meget med f.eks. en 2" udstødning osv. kommer den til at lyde ret fedt. Lidt i retning af en halvstor motorcykel.


  •   19. mar 2005 Hej igen olav...
    Er der mulighed for tuning på sådan en spitfire... Vil rigtig gerne have sådan en... Hvordan er lyden på sådan en std?

    Hilsen Kenneth


  •   19. mar 2005 Hej Kenneth
    Nu er slidstærk jo et ret relativt begreb. Men eftersom jeg jo kører ræs i bilen, og det ikke har medført nogen skader pga. slitage må den vel siges at være slidstærk. Og at så relativt mange Triumph'er der har overlevet tyder vel også på at de er ret slidstærke.

    Reservedele er lidt dyre. Men hvis man slår sig sammen nogle stykker og bestiller i England bliver priserne ret fornuftige. Men til gengæld er mekanikken meget simpel og derfor utroligt let at gå til.

    Rigtig meget held og lykke med at finde en Spitfire eller en anden Triumph !



  •   19. mar 2005 ANg: Din bil
    Hejsa..
    Lækker øse...

    Er selv ved at blive meget interesseret i sådan en slæde... Hvad kan du fortælle om modellen? Er den slidstærk, reservdele osv???

    HIlsenKenneth


  •   14. jan 2005 Njaaaa joooo naaaa
    ingen tvivl om at jeg gerne ville igang med noget banekørsel, jeg har kørt meget cross som knægt, og har det i blodet, men jeg har ingen erfaring med banekørsel med bil. Jeg er sgu lidt øm over den gamle Porsche må jeg indrømme. Der er jo en risiko for buler mm. når man køre på bane sammen med andre, derfor havde jeg drømt om at skulle prøve et bakkeløb. Jeg ved godt, at der også kan ende med et besøg i grøften til et bakkeløb, men det er jo op til en selv. Jeg vil ihvertfald ud og se nogle bakkeløb, om det er noget for mig. Jeg hverken kan eller vil gøre mig nogen forhåbninger om nogen podieplads, så bare oplevelsen drømmer jeg om. Derfor tager jeg til Ring Djursland og snakker med folk der kender det.

    JD


  •   14. jan 2005 Jo da
    Helt sikkert. Jeg regner bestemt med at køre alle 5 løb i historisk DM herhjemme og ser hvad der ellers bliver tid til. Måske et enkelt bakkeløb eller to. Kommer du til bakkeløb JD, eller har du ligefrem tænkt dig at tage licens og komme i gang med banekørsel ? smiley

    Mvh Olav


  •   13. jan 2005 Jo tak
    men mon ikke vi ses på racerbanerne i 2005?

    JD


  •   13. jan 2005 Desværre
    Det lyder som et spændende arrangement:
    http://www.dmka.dk/motorsportsdag
    - specielt hvis man skal starte op i motorsport eller skifte klasse. Jeg skal, indtil videre, ikke skifte til noget andet end historisk ( www.hms.dk), og Ring Djursland ligger jo ikke lige om hjørnet når man bor i KBH. Desuden er min kære Triumph efterhånden splittet ad i atomer for at klargøre den til næste sæson, så jeg kan ikke engang tage derup for at vise flaget. Men god fornøjelse da !


  •   12. jan 2005 Kommer
    du på ringen d. 29'ende?

    JD


  •   14. nov 2004 Hej Olav
    Intet skulle laves, jeg justerede ikke engang bremser. Jeg fremstillede to stk. forblink, til montering på skærmkanten. Disse blink lusede jeg på ledningsnettet, så de blinkede sammen med de eksisterende. Synsmanden var evig glad og kommenterede kun, at jeg skulle få den justeret i de foreste torrisionsophæng.
    Jeg har lige fra barns ben være fasineret af Porsche 911 og jeg syntes at historien bag 911'eren og de racerløb 911'eren har vundet, så jeg aldrig har været i tvivl om at sådan skulle jeg eje en dag. Da jeg er en simpel tømrer uden en guldske i røven, måtte jeg jo spare op, jeg har en klar holdning om at al hobby skal betales kontant, så jeg har brugt et par år på opsparingen før jeg kunne få den bil. For ca to år siden begyndte jeg, at søge på feks. mobile.de, og fik et godt indtryk af hvad jeg skulle have og hvad prisen lå på. Jeg meldte mig også ind i porsche-klub 356, hvor en af medlemmerne havde fundet min Porsche i Milano Italien. Ham købte jeg så bilen af, og har siden været yderst tilfreds med handlen.

    JD


  •   14. nov 2004 Striber
    Hejsa

    Forkærligheden for engelske biler med striber ligger vist til navnet... smiley

    Fin vogn du har!


  •   12. nov 2004 Hej JD
    Det er jo smukt når importeringen af en bil bare fungere. Jeg synes ellers man hører om mange der har en masse besvær eller som får opkrævet en hel urimelig afgift.

    Var der slet ikke noget på bilen der skulle laves ? Hvordan fandt du den i Italien ?

    Jeg bor i Vanløse.


  •   11. nov 2004 Hej Olav
    Superflot bil der !

    Hej JD
    Tak for din kommentar til min bil. Og skide godt at høre at du er official ! Det havde jeg bestemt også selv været hvis jeg ikke havde taget chancen og købt min ræser Spitfire. Du må jo komme forbi i pitten når jeg skal op og køre på Ringen - som i øvrigt er en rigtig fed bane som jeg glæder mig meget til at køre et rigtigt ræs på i næste sæson. Hvor har du forresten Porschen fra ?

    Jeg vil gerne hilse på dig næste gang der er ræs på ringen. Jeg købte bilen gennem en fra Porsche klub 356, den er fra Milano i Italien. Da den kom hjem til Danmark, fik jeg den vejet i Galten, kørte til syn, betalte afgift, hentede plader, og ud at køre. Lige så nemt som det lyder, var det, ingen problemer, og da bilen var fyldt 35 år var afgiften faldet fra 77000 til 27000. Jeg glæder mig til at vise dig den, nu er den sat i hi, men hvor er du fra ?

    JD


  •   27. okt 2004 Hej Olav
    Tak for din bedømmelse af min gamle 911'er. Jeg kan se du benytter Ringen flittigt, det er specielt et godt billede nr. 8, hvor du giver Porschen baghjul. Gem endelig dette billede, ellers er der ingen der tror på det he he. Jeg arbejder selv som frivillig official på ringen. Jeg har tit tænkt på at skulle have Porschen på banen, men er jo også noget øm over den. Ikke at motoren ikke kan holde, eller bremser bliver slidte, men ridser og buler. Jeg vil prøve at hill climbe i 2005, hvis jeg kan finde ud af det. Jeg smider en syver tilbage til dig for den dejlige Mk3'er, og håber at snakke med dig til næste ræs.

    JD


  •   13. sep 2004 Hardtop
    Nej, jeg kender faktisk ikke lige nogen (personligt) der har en TR6'er. Men sæt da hardtoppen i på www.dba.dk..... Held og lykke


  •   9. sep 2004 Hej.
    Du kender vel ikk nogen som lige står og mangler en hardtop til en TR6'er?


  •   10. aug 2004 Velkommen
    Den er fed også de blå striber


  •   10. aug 2004 Hej
    Rigtig lækker bil! Jeg synes de blå striber ser pæne ud til den.


  •   10. aug 2004 Fin gammel klassiker
    Fed lille bil. Har aldrig set sådan en med hardtop før!? Men det findes altså smiley Ser bare ikke så pænt ud. Bilen er pænest åben.


Annonce