Honda Civic 1,8 Sport [Tidl. bil] 2006
2.235 visninger
|
Oprettet:
Honda Civic 1,8 Sport
Årgang:
2006
Motor:
1799ccm 4cyl.16V SOHC i-VTEC
Kompression : 10,5:1
6 trins gearkasse
Forhjulstræk.
15,2km/l iflg. Fabrikken
Kompression : 10,5:1
6 trins gearkasse
Forhjulstræk.
15,2km/l iflg. Fabrikken
Hestekræfter
Iflg. Fabrik:
140hk ved 6300o/min. Målt til 124hk på hjulene.
174nm ved 4300o/min
Auto Bild i Tyskland målte deres civic efter 100.000km og den havde 138hk.
Topfart: 205km/t har nået 213km/t i tyskland på speedoet i 5.gear indtil videre.
Update 14/12-09: Nåede 221km/t på A1 i Tyskland nord for Lübeck.
Update 07/11-10: Nåede 227km/t på A19 Nord for Berlin.
0-100km/t: 8,9sek iflg. fabrikken. Bilmagasinet har målt modellen til 9,5sek.
140hk ved 6300o/min. Målt til 124hk på hjulene.
174nm ved 4300o/min
Auto Bild i Tyskland målte deres civic efter 100.000km og den havde 138hk.
Topfart: 205km/t har nået 213km/t i tyskland på speedoet i 5.gear indtil videre.
Update 14/12-09: Nåede 221km/t på A1 i Tyskland nord for Lübeck.
Update 07/11-10: Nåede 227km/t på A19 Nord for Berlin.
0-100km/t: 8,9sek iflg. fabrikken. Bilmagasinet har målt modellen til 9,5sek.
Fælge
Sommer:
17”x7J ET55 Standard Honda alufælge.
Vinter:
Ingen endnu, men regner med at de originale 17” skal bruges til vinter fælge, og så køber jeg nogle federe sommer fælge til næste sæson.
17”x7J ET55 Standard Honda alufælge.
Vinter:
Ingen endnu, men regner med at de originale 17” skal bruges til vinter fælge, og så køber jeg nogle federe sommer fælge til næste sæson.
Dæk
Sommer:
225/45R17 Michelin Pilot Sport
Vinter:
Michelin Alpin 225/45R17 på de originale fælge
225/45R17 Michelin Pilot Sport
Vinter:
Michelin Alpin 225/45R17 på de originale fælge
Undervogn
Foran: MacPherson-fjederben
Bag: Torsionsbagaksel
Bremser foran: Ventilerede Skivebremser med ABS, EBD og brake Assist
Bremser bag: Skivebremser ikke ventilerede.
Standard Sport undervogn. Her ikke nogen tanker om at ændre på den da den har et godt miks mellem komfort og sport.
Bag: Torsionsbagaksel
Bremser foran: Ventilerede Skivebremser med ABS, EBD og brake Assist
Bremser bag: Skivebremser ikke ventilerede.
Standard Sport undervogn. Her ikke nogen tanker om at ændre på den da den har et godt miks mellem komfort og sport.
Bilstereo
Standard integreret HU, med CD/MP3/WMA afspiller og radio. Kan styres fra rattet.
Standard højtalere, 6 stk. (2 tweetere i A-stolpen, 4 mellemtone/bas i dørene). Jeg ved ikke hvilken størrelse de er endnu, men vil skyde på 6,5” eller 8” ud fra dørens udformning.
Det spiller godt af et standard anlæg, folk spørger som regel om der er lagt noget mere anlæg i når de hører det. Jeg kunne godt finde på at opgradere højtalerne, men nu må vi se hvad der sker.
Standard højtalere, 6 stk. (2 tweetere i A-stolpen, 4 mellemtone/bas i dørene). Jeg ved ikke hvilken størrelse de er endnu, men vil skyde på 6,5” eller 8” ud fra dørens udformning.
Det spiller godt af et standard anlæg, folk spørger som regel om der er lagt noget mere anlæg i når de hører det. Jeg kunne godt finde på at opgradere højtalerne, men nu må vi se hvad der sker.
Styling
Ingen endnu.
Kunne godt tænke mig forgrillen og de bagerste lygter fra Type-R modellen.
Kunne godt tænke mig forgrillen og de bagerste lygter fra Type-R modellen.
Interiør
Standard Sort/gråt ,med sædevarme i forsæderne, og ”magiske” sæder bag i som Honda Kalder dem. Siddehynden kan klappes op som en biografstol, så man kan have høje ting stående på gulvet i hele bilens brede, og ryglænet kan klappes ned så man får en helt plan lasteflade.
Ekstra:
Elegance måtter i kabinen, og Bagagerumsmåtte.
Kunne godt tænke mig den gearknop man kan få som ekstraudstyr.
Bortset fra det er der ikke den store idé i at ændre på noget der inde da det er super lækkert i forvejen.
Ekstra:
Elegance måtter i kabinen, og Bagagerumsmåtte.
Kunne godt tænke mig den gearknop man kan få som ekstraudstyr.
Bortset fra det er der ikke den store idé i at ændre på noget der inde da det er super lækkert i forvejen.
Ekstra tilbehør
Min GPS og min ipod touch til præstationsmålinger.
Den har hvad jeg vil have af udstyr, det eneste der kunne være dejligt at have er parkeringssensor, da udsynet bagud ikke er så godt.
Den har hvad jeg vil have af udstyr, det eneste der kunne være dejligt at have er parkeringssensor, da udsynet bagud ikke er så godt.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Kørt 50500km ved køb. 1 ejer før mig.
Har kun haft den i et par uger og er super glad for den. Der er jo voldsom forskel på min tidligere corolla og denne.
Mellem accelerationer målt af Bilmagasinet:
60-100kmt 3.gear: 7,0sek
60-100kmt 4.gear: 8,5sek
80-120kmt 4.gear: 10,2 sek
80-120kmt 5.gear: 15,9 sek
Egne målinger:
0-10 km/t: 0,72sek
0-20 km/t: 1,47sek
0-30 km/t: 2,22sek
0-40 km/t: 2,91sek
0-50 km/t: 3,64sek
0-60 km/t: 4,43sek
0-70 km/t: 5,77sek
0-80 km/t: 6,82sek
0-90 km/t: 7,89sek
0-100 km/t: 9,12sek
0-110 km/t: 11,03sek
0-120 km/t: 12,62sek
0-130 km/t: 14,33sek
0-140 km/t: 16,17sek
201m: 10,699sek Udg. hast: 103,3kmt.
Maks G-kræfter i sving: 0,97g (8 grader,sommerdæk).
Maks G-kræfter under acceleration: 0,45g (8 grader, sommerdæk).
Maks G-kræfter under bremsning: 1,05g
Jeg er slet ikke færdig med at tage billeder af bilen, så der skal nok komme flere og forhåbentligt flottere billeder hen af vejen.
http://www.youtube.com/user/pelsification
BILEN ER BYTTET VÆK IDAG D. 16-06-2011 TIL EN NY FORD FOCUS 1,6 SCTi 150 TITANIUM.
Har kun haft den i et par uger og er super glad for den. Der er jo voldsom forskel på min tidligere corolla og denne.
Mellem accelerationer målt af Bilmagasinet:
60-100kmt 3.gear: 7,0sek
60-100kmt 4.gear: 8,5sek
80-120kmt 4.gear: 10,2 sek
80-120kmt 5.gear: 15,9 sek
Egne målinger:
0-10 km/t: 0,72sek
0-20 km/t: 1,47sek
0-30 km/t: 2,22sek
0-40 km/t: 2,91sek
0-50 km/t: 3,64sek
0-60 km/t: 4,43sek
0-70 km/t: 5,77sek
0-80 km/t: 6,82sek
0-90 km/t: 7,89sek
0-100 km/t: 9,12sek
0-110 km/t: 11,03sek
0-120 km/t: 12,62sek
0-130 km/t: 14,33sek
0-140 km/t: 16,17sek
201m: 10,699sek Udg. hast: 103,3kmt.
Maks G-kræfter i sving: 0,97g (8 grader,sommerdæk).
Maks G-kræfter under acceleration: 0,45g (8 grader, sommerdæk).
Maks G-kræfter under bremsning: 1,05g
Jeg er slet ikke færdig med at tage billeder af bilen, så der skal nok komme flere og forhåbentligt flottere billeder hen af vejen.
http://www.youtube.com/user/pelsification
BILEN ER BYTTET VÆK IDAG D. 16-06-2011 TIL EN NY FORD FOCUS 1,6 SCTi 150 TITANIUM.

Honda Civic 1,8 Sport
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 69 Biler: 19 Emner: 34 Svar: 513
Lækker Honda du har, høj herfra, kig forbi.
jul 2003
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 138
Tak. Jeg finder hele tiden ting jeg også kunne ha skrevet, men man må jo stoppe et sted
maj 2009
Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 756
Endelig en profil med informationer.
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 506
Fandme en fed bil, og super nice profil
jul 2003
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 138
Mange Tak.