{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mercedes Benz W116 - 280SE [Tidl. bil] 1978

10.575 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

BRABUS
Mand | 46 år | Oprettet: 2. jun 2004


Mercedes Benz W116 - 280SE

Årgang:
1978
Motor:
Række 6 Cylindre 12 Ventiler. 2 overliggende knastaxler
2.8 liters Benzin motor med Direkte Indsprøjtning.
4 trins automatgaer
Benzintank kapacitet på 96L.
Egenvægt på 1610 Kg.
Hestekræfter
185 HK ved 5800 o./min.
240 Nm ved 4500 o./min.
Fælge
Mercedes Org. fælge 6,5 J x 15" H 2-B
Dæk
GoodYear 205/65-15
Undervogn
Mercedes org.
Bilstereo
Alm. radio og standart højttalere
100mm foran.
Styling
Den har fået Crom nummerplade holdere som machter resten af bilens Crom look samt crom skærm kanter.
Rustfri indstignings lister med Mercedes-Benz Logo
Interiør
Velour sæder og dørsider med ekstra polstring og dørkarme med høje vinger.
Ægte træpaneler og gearvælger med indstøbt Mercedes logo.
Ekstra tilbehør
Alarm med chip.
Velour sæder Org. og ikke betræk.
4 Vinter fælge m. dæk.
El Soltag.
Rustfri indstignings lister med Mercedes-Benz Logo
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen står som ny og alt på bilen spiller 100% der er ingen mangler eller andet der ikke virker både mekanisk, elektrisk og kosmetisk virker den 100% = som ny bil.
Bilen er synes uden anmærkning d. 9/7-2009 med 145.000 ægte Km.

Vil du se andre Mercedes Benz eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Mercedes Benz W116 - 280SE
  •   9. maj 2014 Den er solgt til en i jylland

  •   6. aug 2011 Udstyr
    Jeg kan da informere om at den også har Originalt Centrallås "vakum" styret så der ikek er nogen mekaniske låse slitagedele og el motore som larmer når man låser bilen op og i :o)
    Og så har den jo standart servostyring, tågelygter både for og bag, samt visker system hvor det kun er den ene af viskerne som kommer over i førens synsfelt, modsat de fleste andre biler hvor begge kommer ind i synsfeltet.
    og selvf. har den også kold luft dyser uafhængigt af varme dyserne, så man både kan få varme til føderne, mens man får en kold brise til hoved regionen.


  •   6. aug 2011 Højde justering
    Ja selvfølgelig, det er jo en Mercedes, her havde man de ting 10 år før alle andre.

    Som en klog mand en gang sagde, hvis man vil se ind i fremtiden biler for hvad de har af ekstra udstyr, så skal man bare tage ud til de nlokale Mercedes Forhandler og og tage et kik på en MErcedes S klasse og det udstyr den har.
    Så ved man hvad udstyr der vil komme i alle andre biler om 10 År. :o)


  •   5. aug 2011 Førersædet
    Kan det virkelig passe at jeg kan se et håndtag til højdejustering af sædet i den gamle bil ?


  •   14. maj 2011 Røde svin
    Ja det skulle ikke gøre noget ät få fingre i sådan en fin basse.
    Den gjorde det jo meget godt i Spa i 71 smiley


  •   14. maj 2011 SPeedo/Omdrejnings tææler
    Du mener omdrejnings tælleren smiley men ja det ligner meget det samme.

    Men speedo er jo i miles kan jeg se, og når du ser den accerlerre, så kan du høre den har 4 gear og et langt lavere 1 gear end 6.9eren som bare gør så meget forskæl.
    DEn når jo 60 Miles/Hour / 100 Km/t. på 6.3 hvor 6.9eren gør det på over 7, men det har udelukkende noget med gearingen at gøre vil jeg tro når nu den har 4 gear og et langt lavere 1 gear end 6.9eren.

    Ud fra speedo så har 6.3eren 1 gear til ca 25/30 Miles/H som er ca. 45/50 Km/t. og så 2 gear til ca. 100Km/t. og 3 til 140 Km/t.

    Og den gør det da også ganske godt smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=H2XsGIrwJsg


    Men den her er meget mere sukkertøj nam nam :o)
    http://www.youtube.com/watch?v=MaSpW2NiRHE


  •   14. maj 2011 6.3
    ja der jo ikke så langt til toppen, men alligevel smiley

    6.3'eren tar vist de samme. Men det er svært at se på youtube videoer. Speedometeret på en w109 er jo ikke særlig stort smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=cburmCf5Nb0&feature=related


  •   14. maj 2011 Hele vejen op
    Men nu er hele vejen op også ret kort kan jeg huske smiley
    Den tager aldrig over 5250 så procent messigt af hele omdrejnings området er det jo ikke meget.

    Men jeg husker ikke hvad 6.3eren går til, bare at den er lavere gearet som også gør den noget hurtigere.
    6.9eren tager jo 102 Km/t i 1 gear og 170 i 2 gear og resten i 3.


  •   13. maj 2011 ^^
    ja det er rigtigt.
    Bilrevyen skriver at 6.9'eren yder de 286 heste allerede ved 4250 omdr og de 550Nm ved 3000.

    Så den har jo masser ar lege med hele vejen op smiley


  •   13. maj 2011 Omdrejnings område
    Ja HK og Nm. er langt fra alt.
    Det nytter ikke noget at have eks. en 500 HK. V8er som kun har de 500 HK. som en spids effekt ved 6000 Omdrejninger når der kun er 200HK. til rådighed hele vejen op til 5000 Omdrejninger.

    Så kan en V8 motor på kun 450HK. ved 6000 Omdrejninger være langt hurtigere hvis den har eks. 200 HK. op til 2000 Omdrejninger og herefter 350Hk. op til 4000 Omdrejninger og så 450 HK herfra og op til de 6000. og så fremdeles med momentet ligeså.


  •   13. maj 2011 6.9
    6.3'eren yder jo "kun" 250 heste og 500Nm, hvor 6.9'eren har 286 heste og 550Nm.

    Så 36 heste ekstra på knap 0.6 liter er jo sådan set pænt nok i forhold til hvad man på den tid ellers fik for 0.6 liter.
    En 1.2 liters opel rev vel omkring 55 af sig ?

    Men ja, det med at 6.3 skulle være hurtigere, syntes jeg også at se flere steder, men da er da eller ikke utænkeligt at den er har hurtigere motorgang
    http://www.youtube.com/watch?v=EsTKinZ7s7U


  •   7. mar 2011 6.9er
    Ja taget i betragtning hvor gammel den er og hvor tung den er, så klare den det meget godt.
    Men ja det er jo klart at med en 3 trins gearkasse og en omdrejnigns scala som kun går til lige knap 5000 omdrejninger, så skal der også flyttes nogle Km/t. over et relativt kort omdrejnings område og så kan man sige, den har jo i den grad momentet til at gøre det med pga. den store motor volumen.

    Men 6.3eren er stadig hurtigere siger de fleste.
    Men vilel også et elelr andet sted forvente langt flere hypper end 286 af en nsæten 7 litter stor motor, men nu er den jo ikke af nyere dato samt at den var designet neto ptil at yde moment i stedet for hypper.


  •   5. mar 2011 6.9
    Ja det er jo en opboret M100 fra den gamle store drenge 300 og 600 Grosser.

    Men prøv at se i klippet her hvor mange km/t den stiger i forhold til omdrejningerne. Jeg syntes at det er helt vildt

    http://www.youtube.com/watch?v=JPOVmvR4Vw8


  •   5. mar 2011 ..
    rigtig god stand, fed merler..


  •   5. mar 2011 Christian S
    Ja det er korrekt, det jeg huskede var en M100 eller lille frede som gør det på 6.3 sek. men det er en endu ældre bil hvor den så er på 6.3 litter og ikke 6.9

    6.9eren går i øvrigt ikke ret højt i omdrejnignerne som de andre gør, det skyldes nok den er langt mere underkvadratisk end de andre pga. en højere grad af forøgelse af slaglængde frem for boring, trods de begge er øget.


  •   4. mar 2011 450SEL 6.9
    7.6 sek skriver bilrevyen


  •   16. feb 2011 450SEL
    Ja, det er bedre med en V8er :o) men faktisk så er de ikke så hurtige, fordi 350 og 450 har begge kun 3 trins automatgear hvor 1 gear skal op til 90 Km/t. hvor 280SE har hele 4 trin i kassen og 1 gear går til 52 Km/t. så fra 0-100 så er der ikke ret meget forskæl.
    Men ja efter de første 100, så blvier snakken en anden :o)
    Men den ultimative må være en 450SEL 6.9 den har det sygeste moment men vejer også over 2Tons :o) men den klare vist stadig 0-100 på 6. et eller andet.

    Men nu er det jo også mest af alt en fed cuiser :o)


  •   15. feb 2011 høj herfra
    den er sku for fed.. min far havde en i sølv bare i 450SEL og den var ret hurtig :o) hehe.. kig forbi min bmw de er nogenlunde de samme


  •   6. sep 2010 W116
    Tak, det er også top moffe cruiser køretøj, dejligt og roligt :o)


  •   4. sep 2010 lækker
    dyt du har der


  •   3. jul 2010 ..........T
    Tak for kommentaren.

    ja det har du da ret i :o) det er rettet nu :o)
    Men ja efter 4 måned 1978 der fik de 185 HK grunden ændring af knasten og udstødnings systemmet og før den tid havde de kun 177 HK. da man i 2 måned 1976 sænkede kompresionen fra 9 til 8,7 før da, havde de også 185 HK.

    Men ja det er den mest solgte W116er 280SEeren
    Men ønske W116eren det er absolut en 450SEL 6.9 :o)
    Det er bare en sulten motor, så man tror det er løgn, den går ikke mere end maks 3-4 Km/l. så jeg er glad for denne her der går op til 9 Km./l. men ikke på motorvej hvor omdrejningerne ligger lidt højt, er går den kun ca. 6 Km/l. ved 130 Km/t. :o)
    Men det er også en tung vogn :o)


  •   3. jul 2010 Den mangler da lige 5 hk
    I hvert fald i følge data smiley

    ser flot ud selv om det er den mest solgte W116 model


  •   27. jun 2010 Christina P
    Mange tak.


  •   27. jun 2010 Fin Mercer
    Høj er smidt til den smiley


  •   15. maj 2010 Tak.
    Ja den har stået sådan de sidste 5 år og har faktisk ikke kørt så mange Km. og den står i en opvarmet garage, og så kan man nemlig have sådan en bil i 20 år uden at skulle gøre noget ved den.
    Men så skal man heller ikke køre om vinteren eler i regnvejr, så holder en bil næsten så lang tid gummiet er blødt i slanger og pakninger :o)


  •   22. nov 2009 :o)
    Jeg køber noget der er gennemprøvet at andre og har fungeret hos dem.
    Jeg skal ikke op og lave 700-800hk det kan blokken heller ikke helt håndtere uden der kommer stålforringer i.
    Jeg kender en der har fået lavet custom stempler hos Ross Pistons. Så der er mange om budt og mange af dem er sikkert rigtig gode :o)!
    Lyder spændende med TT projekt.... hvor stor motor? Fordi 400 lyder ikke af meget med mindre vi snakker en 2,0L ;o)


  •   22. nov 2009 :o)
    Jeg skal køre med CP stemper i 9,0:1 i kompression (std = 8,5:1) og så nogle Manley H profil stænger. Det skulle være mere end rigeligt til mit mål smiley
    Hvad skal du med det setup? Skal der tryk på?


  •   22. nov 2009 ....
    Det går lidt sløjt, jeg mangler en motor med nogle smedet stepler og stål plejstænger osv osv osv smiley
    Bil er ved at være så langt at den kan komme på jorden og stå. Jeg skal bare lige tage mig samme til at komme på værkstedet :o)


  •   10. nov 2009 540i
    Den fåes også med 6-trins manuel kasse. Men den er kun o,5s hurtigere fra 0-100. Mon ikke køreren har glemt at skifte til sport-mode? Det må han næsten have, for den er opgivet til 6,8s med aut. og 6,3s med man. Kun o.4s langsommere end E34 M5 3,6L 315HK.


  •   4. nov 2009 ja
    selvfölgelig må den lille få 3 eren, men ville gerne give ham en anden bil sådan en lidt speciel en når han bliver 15, hvis han har interesse for det, så han selv kan renovere den og bygge den klar til han bliver 18...


  •   4. nov 2009 Krybe på maven
    Ja sådan en Golf må gerne komme ned på navlen og kravle.
    Den eneste golf der ikke skal ned på maven er en Golf Country 4X4 :o)


  •   4. nov 2009 hej
    tusind tak for de fine ord, ja jeg syntes også sådan en skal holdes stil ren med diskret styling og ikke for meget lir, smiler, men den må ger krype på maven..


  •   15. aug 2009 Convoy
    Hehe ja det kunne være grinneren nok, men både 560SECeren og 280SEeren holder jeg ikke i RIngsted, de står i en opvarmet og affugtet garage med gulvtæppe og fri for solens UV stråler. og bliver kun kørt når jeg sådan har løst til træf osv.
    Den lange står hos en forhandler til salg og mine charader køre jeg i om vinteren og min brabus om sommeren :o)


  •   15. aug 2009 Torsdag
    Ja indrømmet så var vi nok lidt sent afsted smiley

    Men så vil jeg også prøve at komme i god tid.

    Så kan vi køre stjerne convoy fra ringsted smiley


  •   15. aug 2009 Christian
    Ja vi kom jo ellerede kl. 18 ellers er det ikke til at få en ordentlig plads :o) så derfor blev det for koldt og for blæsende til os efter 2 timer og så valgte vi at køre.

    Men næste Torsdag kommer jeg i både 280SE og 560SEC :o)


  •   15. aug 2009 Torsdag
    Jo det passer meget vel.. Men nu nåede man jo slet ikke at se den nærmere an smiley

    Men så må jeg jo komme der op med min på næste torsdag


  •   14. aug 2009 280er
    Jammen det var det da, vi sad 3 mand høj i bilen :o)

    Den var pæn ik :o)


  •   14. aug 2009 Torsdag
    Brabus det var vel ikke dig og din 280'er der forlod havnen lige omkring kl 20.30 ???


  •   12. aug 2009 Torsdag
    Ja hvis jeg kan lokke nogen til at befordre mig smiley Er pt stjerneløs indtil på fredag.

    Men jeg plejer da gerne at komme forbi havnen alle de andre torsdage alligevel


  •   12. aug 2009 Christian S
    Ja jeg truede jo med det hehe :o)

    Ja jeg tænkte faktisk lidt på at jeg skulle tage den op på hanven her på Torsdag, det er jo så i morgen :o)
    Det må jeg lige have ordnet smiley
    Kommer du selv derop så ?


  •   11. aug 2009 Ekstra Høj!
    Det var sgu på tide at du fik den herind!! Tar du den nogensinde med på roskilde havn om torsdagen ??


  •   11. aug 2009 Billeder
    Jeg ved at billederne er lidt ringe, så jeg skal have taget nogle langt bedre her i løbet af ugen hvor jeg også opdatere min profil billder af 560SECeren :o)

    Den vækker også barndoms minder her da det var min fars første stjerne bil mens jeg stadig ikke var ret gammel :o)
    Det er fra de gode glade 70ere :o) hvor crom og overflod og svulstige former var ind :o)


  •   11. aug 2009 virkelig flot mercer
    ååhh ha minder mig om min barndom... smiley

    mine forældre havde os sådan en, bare en 2.5 diesel.. lidt meget død.. smiley men kkkææææfffffttt den vare flot...

    var stort set helt magen til, den havde dog ikke alu smiley

    men tillykke med den sku,



  •   11. aug 2009 Endnu 1
    Ja den har faktisk altid stået der, men jeg har bare aldrig fået oprettet den, jeg havde også en 500SE men den blev for nylig solgt :o)
    Men den her lyder bare så fedt :o) og så er det bare flyder der vil noget i forhold til den nyere model.
    Den her er der rigtig moffe gynge over med store havemøbler og døre så tykke som den man går ignennem ind til bank boksene :o) det er lækkert kram :o)


  •   11. aug 2009 .
    endnu er mercer i stalden. velkommen da


Annonce