Nissan 200SX S13 1990
7.641 visninger
|
Oprettet:
Nissan 200SX S13
Årgang:
1990
Motor:
CA18DET ( 1.8 16V Turbo )
Apexi Power FC motorstyring.
Wiseco smedet stempler.
Pauter plejlstænger.
Standard krumtap (Skærpet modvægte, slebet, afbalanceret).
Portet topstykke.
Cometic 1.6mm stål toppakning.
ARP topbolte.
Catcams mekaniske ventilløftere.
Tomei 260´ knastaksler med 10.25mm løft.
Tomei justerbare knasthjul.
Tomei ventilfjedre.
Greddy / Trust timingbelt.
Speciellavet T3/T4 turbo.
Jun letvægts svinghjul.
Exedy paddle clutch.
Ny nissan oliepumpe.
Ny aftermarket vandpumpe.
Hjemmelavet udstødningsmanifold.
Turbonetics evolution wastegate 38mm. stempel.
Spearco Intercooler.
Dumpventil med 51mm stempel.
Stort K&N luftfilter.
Q45 gasspjæld.
300ZX Z32 Air flow meter.
Walbro benzinpumpe.
Sard justerbar benzintryksregulator.
Sard 800cc benzindysser.
3" rustfri udstødning ( hele vejen fra turbo og bagud ).
2.5" poleret rustfri stål trykrør.
Cusco race motorophæng.
Apex short shifter kit.
Ny køler ( dobbelt så tyk som standard ).
2 stk. 12" elektriske blæsere til køler.
Mocal termostastyret oliekøler sanrwich.
19 rækkers oliekøler ( 17x13x5 cm. )
Innovate motorsports wideband sensor.
Datalogit logger ( til Apexi Power FC ).
Apexi Power FC motorstyring.
Wiseco smedet stempler.
Pauter plejlstænger.
Standard krumtap (Skærpet modvægte, slebet, afbalanceret).
Portet topstykke.
Cometic 1.6mm stål toppakning.
ARP topbolte.
Catcams mekaniske ventilløftere.
Tomei 260´ knastaksler med 10.25mm løft.
Tomei justerbare knasthjul.
Tomei ventilfjedre.
Greddy / Trust timingbelt.
Speciellavet T3/T4 turbo.
Jun letvægts svinghjul.
Exedy paddle clutch.
Ny nissan oliepumpe.
Ny aftermarket vandpumpe.
Hjemmelavet udstødningsmanifold.
Turbonetics evolution wastegate 38mm. stempel.
Spearco Intercooler.
Dumpventil med 51mm stempel.
Stort K&N luftfilter.
Q45 gasspjæld.
300ZX Z32 Air flow meter.
Walbro benzinpumpe.
Sard justerbar benzintryksregulator.
Sard 800cc benzindysser.
3" rustfri udstødning ( hele vejen fra turbo og bagud ).
2.5" poleret rustfri stål trykrør.
Cusco race motorophæng.
Apex short shifter kit.
Ny køler ( dobbelt så tyk som standard ).
2 stk. 12" elektriske blæsere til køler.
Mocal termostastyret oliekøler sanrwich.
19 rækkers oliekøler ( 17x13x5 cm. )
Innovate motorsports wideband sensor.
Datalogit logger ( til Apexi Power FC ).
Hestekræfter
169+++
Fælge
Ultralite GT-2 8.5x18 Front. 9.5x18 Bag.
Dæk
Front: Dunlop Runflat 235/35-18
Bag: Dunlop Sportmaxx 255/35-18
Bag: Dunlop Sportmaxx 255/35-18
Undervogn
K-sport fuld justerbar undervogn.
Ultralite 4 - 5 huls conversion nav for og bag + nye lejer.
Bremser front: 300ZX Z32 4 stemplet alukaliber.
350Z track model skiver ( 324x30mm ).
Ultralite 4 - 5 huls conversion nav for og bag + nye lejer.
Bremser front: 300ZX Z32 4 stemplet alukaliber.
350Z track model skiver ( 324x30mm ).
Bilstereo
Headunit. Alpine
Forstærkere: Performance Teknique 4x250 watt.
Performance Teknique 2x500 watt.
Højtalere: Earthquake.
Forstærkere: Performance Teknique 4x250 watt.
Performance Teknique 2x500 watt.
Højtalere: Earthquake.
Styling
Bomex bodykit.
Interiør
Momo Millenium rat.
NRG aftagelig ratnav.
NRG aftagelig ratnav.
Ekstra tilbehør
Ure: Boost, Olietryk, Olietemperatur, Benzintryk, vandtemperatur, AFR og udstødningstemperatur.
Greddy style tårnstivere. For og Bag
Tonet ruder.
Greddy style tårnstivere. For og Bag
Tonet ruder.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Nissan 200SX S13
sep 2016
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1
aug 2017
Følger: 1
Er du intra i at sælge din bil?
mvh. Christian
sep 2016
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 5 Emner: 16 Svar: 46
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1
apr 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 24
apr 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 24
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
En af de flotteste S13'ere herinde efter min mening
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1
Må indrømme at jeg også har meget svært ved at se hvorfor store dysser skulle betyde spildt benzin, hvis det bliver justeret ind. Benzin / luftforholdet skal da være det samme uanset om man kører med 370cc, 800cc eller 1000cc dysser, som Norris Designs i England kører med på deres 600 HK CA18DET. Selvfølgelig rækker de små dysser ikke til så mange HK
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1
Halløjsa gamle Ja, jeg skal nok få lavet den wastegate, så vi kan få gryden justeret ordentlig ind
Jeg har lige fundet et klip fra ham Mobnes, til jer som tvivler på at man kan køre med 2 bars tryk og 500HK på en CA18DET.
Ham gutten her, laver altså 705HK ved 2.7 bars ladetryk på en CA18DET.
http://videos.streetfire.net/video/Mobnes-200sx-s13-DYNO_640028.htm
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
apr 2004
Følger: 46 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 108
Selvfølgelig kan blokken da også det! Prøv evt tjek mobnes 700hk CA monster ud.
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
apr 2004
Følger: 46 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 108
Den er bygget til det! Men kan dog ikke gøres på alm blyfri 95. hehe
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
apr 2004
Følger: 46 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 108
Så kom du endelig herind hva. hehe.
Hvis det bliver justeret ind er der ikke noget spild af benzin med lidt større dysser end det der er nødvendigt!
dysser nu til dags, er så gode at de fint forstøver benzinen. selv i tomgang er der ingen problemer med de store dysser.
Den er nem at justere ind, og det ved jeg da det er mig der justere den. Den er helt gennemført den motor der og bilen.
Venter bare på at Jesper, får taget sig sammen og laver det med den wastegate!! hehe. Hint med en vognstang. så vi kan komme ud og ligge 2 bars tryk på den turbo.
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
okt 2005
Følger: 123 Følgere: 118 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 616
dælme en lækker vogn og masser af lækkert grej, sku godt lavet.
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 220
theres no harm in having bigger injectors, they just won't have to work as hard and should be more reliable..
that said.. 800 is quite big and fuel economy might be a bit bad...
superb car !!
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1
Mange tak for den fine velkomst
Grunden til de store dysser er fordi motoren i sidste ende skal op at yde 500hk. Det hele er ligesom lavet derefter. Det er work in progress
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
ser snedigt ud.. men mindre dyser og så styring med MAP sensor istedet for MAF´en.... SÅ rykker det....
feb 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 61 Svar: 110
den er ihvertfald meget velkommen ind,,
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
fedt motorprojekt, tror dog 800cc dyserne er lidt optimistisk, men FEDT at se alle de dele stillet op ved siden af hinanden...:)
jun 2005
Følger: 49 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 236
velkommen til mester. fed vogn.
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
samme her velkommen her fra
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
aner det ikk du
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 178
hvorfor er det folk afviser.. der mangler godt nok et billede af kabinen men ellers er det da helt godkendt..
men velkommen fra mig af... rigtigt fin 200sx
dec 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 7 Svar: 2
Det projekt ser rimeligt sygt ud .
held og lykke