BMW 320i Turbo "Solgt" 1985
2.908 visninger
|
Oprettet:
BMW 320i Turbo "Solgt"
Årgang:
1985
Motor:
320i M20 med lidt ændringer.
12 ventilet.
Stor progressiv benzintryks regulator.
325i topstykke.
Ståltoppakningen.
Stempler fra IX, for at sænke kompression 8.8:1 mod standard 9.8:1
Front monteret intercooler.
Front monteret oliekøler.
Ekstra stor vandkøler.
T3 Garrett turbo.
Støbt turbo manifold.
2½" udstødning som munder ud i 325 bagpotte.
Kraftigere kobling.
12 ventilet.
Stor progressiv benzintryks regulator.
325i topstykke.
Ståltoppakningen.
Stempler fra IX, for at sænke kompression 8.8:1 mod standard 9.8:1
Front monteret intercooler.
Front monteret oliekøler.
Ekstra stor vandkøler.
T3 Garrett turbo.
Støbt turbo manifold.
2½" udstødning som munder ud i 325 bagpotte.
Kraftigere kobling.
Hestekræfter
Standard :
129hk @ 174nm
Nu :
0.4bars ladetryk.
Mon ikke der er lidt mere ;-)
129hk @ 174nm
Nu :
0.4bars ladetryk.
Mon ikke der er lidt mere ;-)
Fælge
Azev 17" X 7½
I rigtig god stand.
I rigtig god stand.
Dæk
215 x 40 - 17"
Mærke ukendt.
Mærke ukendt.
Undervogn
Standard fjedre.
Sachs støddæmpere.
Bagtøj med 60% spær.
325 bagbro, med skivebremser.
Sachs støddæmpere.
Bagtøj med 60% spær.
325 bagbro, med skivebremser.
Bilstereo
Sony headunit med 6stk cd charger.
Sony 4" fronthøjtalere.
Sony 6x9 baghøjtalere.
Men ryger sku nok ud, det er jo dødvægt.
Sony 4" fronthøjtalere.
Sony 6x9 baghøjtalere.
Men ryger sku nok ud, det er jo dødvægt.
Styling
Frontskørt, M-tech.
Bagskørt også M-tech (er ikke monteret endnu, da det lige skal reppes lidt)
Bagskørt også M-tech (er ikke monteret endnu, da det lige skal reppes lidt)
Interiør
Standard beige kabine, kedelig ja men fungere fint.
Boost ur.
Olie temperatur ur.
Voltmeter.
Lidt M-power geil har der dog sneget sig ind :
Gearknop.
Rat.
Et par logo's.
Boost ur.
Olie temperatur ur.
Voltmeter.
Lidt M-power geil har der dog sneget sig ind :
Gearknop.
Rat.
Et par logo's.
Ekstra tilbehør
Turbo og blowoff ventil :-D
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er synet og godkendt med turbo, altså helt lovlig med den lille "pustefætter" monteret.
Ovenstående er ligledes skrevet i registrerings attest, som konstruktive ændringer.
24/09-2009
Så skal der skrues lidt bmw :
Ny tank blev pludseligt en nødvendighed.
Bøsning til at stabilisere bagtøj, ligledes død.
Et nyt strømfordelerdæksel + rotor.
Alt sammen vel okay, hvis man antager skidtet har siddet der siden 1985.
Der er samtidigt indkøbt stumper til projekt "flere HK" :
MiniSquirt model turbomotor.
6 stk. større dyser.
Ekstern wastegate med screamerpipe og 1bars fjeder.
50mm blowoff ventil.
Diverse flanger og rørstykker til et nyt 2½" udstødnings system.
01/10-2009
Så blev projekt MegaSquirt på begyndt, første forhindring var så gasspjælds kontakt, som skulle bygges om til gasspjæld potientometer, det blev dog hurtigt løst ved hjælp af lidt sager fra lageret.
Bliver enormt sjovt at mærke forskellen, uden den tåbelig luftmængde måler, samt enorm lange luftvej til turbo.
Ovenstående er ligledes skrevet i registrerings attest, som konstruktive ændringer.
24/09-2009
Så skal der skrues lidt bmw :
Ny tank blev pludseligt en nødvendighed.
Bøsning til at stabilisere bagtøj, ligledes død.
Et nyt strømfordelerdæksel + rotor.
Alt sammen vel okay, hvis man antager skidtet har siddet der siden 1985.
Der er samtidigt indkøbt stumper til projekt "flere HK" :
MiniSquirt model turbomotor.
6 stk. større dyser.
Ekstern wastegate med screamerpipe og 1bars fjeder.
50mm blowoff ventil.
Diverse flanger og rørstykker til et nyt 2½" udstødnings system.
01/10-2009
Så blev projekt MegaSquirt på begyndt, første forhindring var så gasspjælds kontakt, som skulle bygges om til gasspjæld potientometer, det blev dog hurtigt løst ved hjælp af lidt sager fra lageret.
Bliver enormt sjovt at mærke forskellen, uden den tåbelig luftmængde måler, samt enorm lange luftvej til turbo.

BMW 320i Turbo "Solgt"
nov 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 18
er der merafgift på bilen pga motorændringer
mvh niels
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2
hvor meget skal der som minimum ændres for at køre med tryk på sådan en motor hilsen philip
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Ja styrringen var ikke helt optimal, slet ikke hvis man ville have mere ladetryk.
Fik i den rullet, inden den gik i smadder ? og hvilken turbo smed i på ??
sep 2005
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 5 Emner: 253 Svar: 1.141
Men fik da bygge en anden turbo på og anden styring så gik den nu noget beder
sep 2005
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 5 Emner: 253 Svar: 1.141
Jo var jeg men bliv vild sur på ham efter jeg fandt ud at den ikk var omreg og at han ikk hade køre kort fuck en spasser men godt det bliv dyret for ham
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Havde ikke hørt den var smadret ?
Du var med oppe sammen med din makker, dengang jeg solgte den ikke ??
sep 2005
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 5 Emner: 253 Svar: 1.141
en skam den bmw er smader nu gik eller meget godt af en 2,0
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 48 Svar: 243
Det sæt du har på. Hvad hedder det ?
Det er vel købt sådan ?
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Annoncer: 2 Emner: 116 Svar: 915
Hej er den overhoved synet og godkendt med det turbo værk der?
har et mobil nr her, 40339045
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Den er såmænd super sund i maskinen og i det hele taget mekanisk.
Lidt rust hist og her er vel nærmest standard på 25år gammel slæde
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 84 Svar: 451
Den var jeg da ovre at se på ved Næstved, der lød den super sund i maskinen. Men jeg faldt dog ikke helt for den på det tidspunkt.. Ellers en fin vogn.
jul 2007
Følger: 162 Følgere: 142 Biler: 29 Emner: 5 Svar: 319
din kofanger er mtech 1
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 233
heh vippearm?
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Lad os bare sige det er min lille hemlighed.
feb 2008
Følger: 43 Følgere: 39 Biler: 4 Emner: 260 Svar: 1.049
Hva fejlede den så? Plejleje?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 155
Velkommen til,
dig og din fine Bimmer.
Du har fået en høj med på vejen (-:
Tjek min bil og giv en stemme og kommentar med...
mar 2004
Følger: 61 Følgere: 52 Biler: 7 Emner: 39 Svar: 114
med turbo og hvilken regler spillede der ind ang dette?
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
alle for velkomsten.
apr 2009
Følger: 143 Følgere: 136 Biler: 6 Emner: 66 Svar: 802
Fino bimmer IGEN! Hehe
Kig forbi.
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Jo det var det, det var dog laaaaaaangt fra så slemt som tidligere ejer troede.
Nu er den kørende igen, endda rigtigt godt
feb 2008
Følger: 43 Følgere: 39 Biler: 4 Emner: 260 Svar: 1.049
Det var den der havde brækket sig var det ikke?
apr 2009
Følger: 143 Følgere: 136 Biler: 6 Emner: 66 Svar: 802
Det ville nok hjælpe ja!
Ellers en meget fin bimmer!
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Har ikke tænkt på de ligefrem er for store, men en sænkning ville klart hjælpe
apr 2009
Følger: 143 Følgere: 136 Biler: 6 Emner: 66 Svar: 802
aug 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 766
fin bimmer
apr 2009
Følger: 143 Følgere: 136 Biler: 6 Emner: 66 Svar: 802
Flot profil!
Og fine billeder.
Meen er de fælge ikke lidt for store? Jeg ville hvert fald vælge nogle mindre!