{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Audi Coupe GT 1987

33.193 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Niels J
Mand | 47 år | Oprettet: 2. feb 2003


Audi Coupe GT

Årgang:
1987
Motor:
2.2 (2226ccm) 5 cyl. række, 10v, indsprøjtning
Hestekræfter
136 og et KN filter. Det har dog ikke givet så meget hverken på lyd eller hk.

0-100 på 8.6 (fabriksoplysninger) Temmelig kvik og overrasker en del der ikke tror en gammel Audi kan flytte sig.

Topfart 202 km/t (fabriksoplysninger) på rullefelt gik den i begrænseren ved 6500 RPM med 242 km/t, lød lidt vildt.

2.5" komplet udstødning efter forrør monteret, det lyder rigtigt godt, når 5'ern strækker ud. Føles også som om, bilen er en smule kvikkere, men det er muligt, at det bare er indbildning
Fælge
16" AEZ ICON 5 om sommeren, højglanspoleringsprojekt igang.

14" Originale Audi om vinteren

Går og tænker lidt på noget 9x16, nu må vi jo se
Dæk
205/45-16 Goodear F1 Eagle GS-D3 om sommeren

185/65-14 Toyo Snow Prox om vinteren
Undervogn
Komplet Weitic, fjedere og dæmpere, sænker 40mm for/bag.

Kunne måske godt have tålt en 60mm sænkning foran.

Skivebremser hele vejen rundt, de forreste ventilerede.
Bilstereo
5 kanal Audioson forstærker, Pioneer headunit, 12" sub, DLS komponent sæt og et sæt middelmådige Pioneer baghøjtalere.
Styling
Hvide/mørke lygter hele vejen rundt, SGI front spoiler, original hækspoiler, SGI lygteskygge, indfarvede sidespejle.

Bilen er født med sorte baglygter ab fabrik. Tænk sig, i 1987, det var der vist ikke andre der tænkte på dengang.

Rustfri stållister på kofangere er højglanspoleret.
Interiør
Grå/sort læderkabine m. varme i forsæder. Stor tak til min dejlige kæreste for det kæmpe arbejde.

Ure til olietryk, olietemperatur og voltmeter ORIGINALT.
Ekstra tilbehør
Elruder, sædevarme, centrallås, servostyring, starspærre/alarm. Tågelygter for/bag
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Kabinen er "hjemmelavet" og er et projekt der har stået på over perioden fra oktober 2002 til marts 2003, og har taget et sted mellem 200 og 400 timer ialt, men hvem tæller :-) Iøvrigt polstret om med nye skumpuder, da Audi's sportssæder i den årgang har en kedelig tendens til at falde sammen.

2 plads i Audi-club.dk pæneste bil konkurrence 04

Vil du se flere Audi Coupe GT til salg? Andre Audi eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Audi Coupe GT
  •   4. nov 2013 Fed bil

  •   2. aug 2013 Lækker Audi GT, kig forbi min Audi 80 smiley

  •   27. sep 2010 slap dog af
    et motorrum !! ha ha jeg har lang igen... hvad har du gjort ved alt støb for at få det til at spille ? nu overvejer jeg også at male div. i sølv i stedet for mat sort... smiley


  •   15. aug 2010 att. simon
    bilen er til salg, men standen lever desværre ikke op til billederne længere.

    Der skal bla. skiftes forrude, bagbremser og udstødning før syn, og den har været opmagasineret i opvarmet hal siden sommer 07, så det er mere end 3 år siden den sidst har kørt.

    kontakt mig evt. på havberg@gmail.com
    hvis du vil vide mere.


  •   14. aug 2010 smiley
    Sælger du den for en ordentlig pris? Og hvor meget lyder prisen cirka på hvis du skulle få lyst til at sælge?


  •   15. maj 2010 Hej Stig
    Kabinen har jeg selv lavet sammen med min X.

    Så det var ikke så dyrt i kr (omkring 4000 så vidt jeg husker) men tog en maaaaase timer smiley


  • Stig D
    Stig D Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
      14. maj 2010 kabine
    hey hvor meget guld har du givet for at få sådan en fin kabine fremstillet?


  •   16. apr 2010 Super
    Bil du har der smiley


  •   15. apr 2010 ..
    den sgi lygteskygge du har på.. da du monterede den: fjernede du da den originale liste? eller lagde du den bare uden på den originale..?


  •   7. aug 2009 ..
    andre steder man kan købe styling til den?


  •   6. aug 2009 ..
    hvor har du købt dine dele til din vogn? har selv fået fingrene i en coupe gt.. og mangler et sted og købe dele til den.. hilsen michael


  •   9. dec 2008 super ,,,,,,,,
    jaaaa har været lang tid om at få sendt en stemme afsted,,, men her er en x høj


  •   28. apr 2008 ..
    Blev nødt til at smide en høj til din alt for fede GT!


  •   23. dec 2007 Wow!
    Hvor er den dog bare flot, den ser helt fabriksny ud, jeg er meget imponeret! Godt arbejde, det har du bare klaret godt, det er dejligt at se den perle i så god stand. Sådan smiley


  •   24. okt 2007 gt
    har du forblink og tågelygter til sådan en..


  •   13. jul 2007 den er sku flot
    det en rigtig pæn audi du har dig....


  •   17. apr 2007 Øjenskygge
    kommer fra SGI-online.de

    Mht reservedel kommer det lidt an på hvad du lige mangler, har lidt, men det er ret begrænset.

    Den har sjældent været i stykker smiley


  •   17. apr 2007 Hey
    Du skulle vel ikke ligge inde med nogle reservedele til en audi gt coupe? og din øjenskygge hvor kan jeg købe sådan en? Mvh Kasper

    Rigtig flot eksemplar du har der.


  •   17. apr 2007 Hey
    Du skulle vel ikke ligge inde med nogle reservedele til en audi gt coupe? Mvh Kasper


  •   13. mar 2007 hej
    jo tak og i lige måde... din er nu også meget pæn... jamen jeg spurgte syns manden om hvad han synes.. -fordi min er ældre end årg´ 84 skal der ikke laves miljø test. andgående hk kan de ikke bevise noget hvis motor koden ikke er der - de ville i hvert fald ikke undersøge det. I teorien skal det jo registrers og laves større bremser...


  •   27. dec 2006 WooooW hvor er den Flot!
    Hej!

    Det var helt vildt så flot din coupe er! smiley

    Rigtig godt arbejde!, jeg håber min egen kan blive ligeså flot...

    Har du evt. nogle dele ligende? eller ved du hvor man kan få ting til vores dejlige øse..? Tågelygter og lign...

    Mvh Christoffer


  •   29. jan 2006 fuck den er fin
    det er nogle fine audier du har smider sku en ekstra høj... vil også op i den stand... det ser godt. COUPE 4 life hehe


  •   22. jan 2006 Hej
    Tak for de pæne ord, den er billig i forsikring fordi den er forsikret som klassisk bil, så kan man forsikre den for ca 1400kr om året med fuld kasko mm. så må den ikke køre fra november til april, men det vil jo også være synd, det kræver den holder i garage, max 6000km om året, og man skal være ellite billist, og ha mindst en bil mere, den skal være fra før 81 og være speciel (klassisk) overholder man den de krav er den billig. Når din fine Audi blir gammel nok blir den helt sikkert også en klassikker. men det kræver lidt flere år på bagen
    Mvh.


  •   9. jan 2006 pris
    hei vile bare vide hvad sådan en audi gt coupé står til i pris det er en 2,2 5 cylinderet hvis det kan hjælpe 100% original svar i min profil


  •   29. dec 2005 Respekt
    for din old-school racer. Iøvrigt skal jeg hilse og sige at de 5 cyl maskiner er særdeles velegnede til turboladning da de er vildt overkonstruerede fra fabrikkens side. Man siger at 300hk på mere eller mindre standard motor ikke er det store problem for dem at holde til... Men respekt!


  • kim h
    kim h Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1
      1. okt 2005 Motorrum polering vask ?
    Hej Niels.

    Hvorledes har du vasket og poleret dit motorrum ?

    Topdæksel og tandremsafdækninger hvorledes er de behandlet - det ser bare super ud.

    Har du i øvrigt selv lavet kalibere eller er de købt sådan ?

    Audihilsener fra Kim.


  •   26. sep 2005 Ved ikke hvem der ellers skulle vide det...
    Hey igen...

    Har overvejet audi klub, og her til aften ville jeg have spurgt i forumet, men siden er nede lige pt... nå, det jeg søger er svar på et lille spørgsmål!

    På ebay fandet jeg et billede som jeg ikke helt selv kan forklare...

    Hvad er den knap på billedet til??? er det en "kører computer"???

    Ligger biledet ind på min profil!!!! håber du vil hjælpe, indtil videre har du været en utømmelig kilde af viden om denne bil...

    På forhånd tak...

    Ps. kan virkelig godt lide dit motorrum.. RESPEKT!!!


  •   22. sep 2005 hey
    Rettede lige min stemmer til ekstra høj, ikk kun fordi den er flotte og velholdte biler du har. men de er af det rigtig mærke os =) jeg elsker din 100 den er virkelig flot, samt din 80 coupe de er virkelig flotte og velholdte. og det bedste standarde smiley og ja din fine s2 er jo fed std =)


  •   19. sep 2005 Så mange planer..
    og så lidt penge. smiley

    Ja, det er jo det evindelige problem. Kan godt forstå du prioriterer som du gør. Jeg har også en masse tanker omkring at bygge en VW, men med en lærlingeløn er der ikke mange penge tilovers, når alt er betalt. Havde jeg ikke så langt på job, så havde jeg ingen bil.

    Om 2 år er jeg udlært, og så skal der købes en VAG igen. Måske får jeg penge til at købe en G2 til sjov inden da, men regner ikke med det.

    Nå, det kan jo blive en længere smøre det her. Du må hygge du! smiley

    /Møller


  •   19. sep 2005 hey
    Ja der var en 17 årig sprit billst der kørte direkt ind i mig.. så den lev totalskadet. hmm kontakter kan du desværre ikk få da venstre side dør blev flået af... Men alt andet kan vi godt finde ud af her inden taksatoren kommer og døddømmer den..
    Den kommer aldrig ud og køre igen, men jeg regner med at købe den tilbage af forsikringen og evt hugge den op og bruge delene på den anden audi, jeg har.
    Men nu skal jeg så ha en anden, en a3 eller a4 eller måske s2 smiley

    Jeg sys nu oså at dine biler er fede vildt endda respekt til dig!


  •   19. sep 2005 Fine Audier du har.. smiley
    Dog synes jeg fælgene til GT'en er lidt for kedelige til den. Den skal have noget mere tysker-agtigt. Har vidst sagt det før.

    /MøLLeR fra VAG.


  •   1. sep 2005 for h......
    den er for fed, meget flot arbejde.
    Har selv en 5'er i en gammel Passat, og jo den har sin egen lyd, kører pragtfuldt, lidt dyr i drift, men hva, man er jo en mand.


  •   29. aug 2005 Hey
    Tak for din kommentar, jeg har nu smidt en 7'er smiley


  •   28. aug 2005 Rust??
    Er det motoren der ruster eller er det selve bilen?? jeg går da ikke ud fra at den ruster når der stadig er lak på osv..


  •   28. aug 2005 Kabine,,.
    Hvad koster sådan en lækker kabine som den der??


  •   12. aug 2005 Et muligt samarbejde
    Hej Niels
    Du er vist lige manden jeg skal have fat i. Jeg har før haft en Audi 100 2,2 CC fra 1985 med en 5'er i, og den var jeg bare så glad for. 1,8'eren kører og lyder faktisk fint, men der mangler lidt 'punch'.
    Jeg er meget interesseret i at komme i kontakt med én som dig som måske har svarene på alle de spørgsmål som jeg går rundt med. Jeg er ABSOLUT ikke fremmed for at lave bil, men der er en masser ting mht. kompatibilitet etc. som jeg meget godt kunne bruge hjælp til. Plus at det jo aldrig har skadet nogen med lidt 'dæksparkeri'.
    Jeg vil meget gerne skrive mail med dig, men måske endnu bedre mødes en dag eller få en snak over telefonen hvis du vil afse tid til det?
    Du kan jo sende mig en mail hvis du vil øse ud af dine guldkorn, krfogh@hotmail.com
    Håber på at høre fra dig
    Kristoffer
    Nå ja, og en top-point til din vogn herfra!


  •   3. aug 2005 Nå okay... alligevel en del... nu er jeg kun 20 og har ingen ansinitet eller hvad det hedder...

  •   15. jun 2005 Tja...
    Nej der går nok noget tid endnu før i ser min i audi-club..
    Fant lige det her billede på nettet.. det sidder i en amerikansk 85 GT... Cool ik??? http://igdc.com/ejfluhr/audi/Pics/Digdashs.jpg

    Men jeg tænkte om du vidste om man kan få et 20 ventileret topstykke der passer på 2226 ccm modellen??? jeg vil gerne have lidt flere kræfter at gøre godt med, og da jeg har hørt at quattro maskinerne skulle have 20 ventiler ville jeg høre om man bare kan skifte.... (spørgsmålet kommer også i forumet!!!)

    Eller må jeg jo igen rose dig for dit front skørte, dit indtræk og dine fælge...

    ekstra lækker maskine...


  •   11. jun 2005 Hej igen
    Det er bare iorden, jeg prøver lige og se om jer ikke kan låne en af mine venners digitalkamera, hvis jeg ikke kan giver jeg lige besked... Vi snakkes ved...


  •   10. jun 2005 Hej Niels
    Ang. den lygte. Jeg har en, men der er slået en lille flig af der hvor den flugter med bagklappene, men du må gerne få den hvis du ikke kan finde andre...


  •   31. maj 2005 Hej Niels
    Jeg kommer på arbejde på torsdag, så kigger jeg lige, og giver dig en meldning... Vi skrives ved....


  •   21. maj 2005 Hej Niels
    Hva' måtte du gi' før at få dine fælge poleret....? Det ser sku' godt ud... smiley


  •   15. feb 2005 HJÆLP...
    Du skrev en kommentar til mig, tak for den....

    Jeg søger faktisk hjælp til bilen.. den skal syn'es men jeg har ingen orginale fjedre, hvilket er nødvendigt for at den kan blive synet....

    Jeg vil meget gerne høre om du har nogen, eller har en lys ide, til hvor jeg kan finde sådanne... problemet er nemlig at de er udgået af fabrikkens produktion....

    Og den forkofanger/spøjle, hvor, hvordan, og hvad,,, altså, har du selv lavet den eller kan den købes et sted... VIRKELIG FED... (er den måske fra 87 modellen???)

    Der er self en 7'er på vej til dig...

    Ps. virkeligt lækkert læder...



  •   3. jan 2005 nu findes der jo flere forskellige Audi
    200 turbo motorer, 10v, 20v osv, men fælles er, at de alle er 5 cyl. og skulle passe lige i bilen. Der kan jo nok blive lidt sjov med ledningsnet osv bagefter. Men den går ikke hos SBI smiley

    Den er iøvrigt også lavet som turbo model, nemlig som Audi Quattro (Urquattro) med enten en 10v eller i de senere årgange 20v turbomotor med hhv 200 eller 220hk.

    Den er desværre svær at få fat i, da det efterhånden er blevet en klassiker og priserne stiger, og den derfor mange gange er dobbelt så dyr som en tilsvarende S2(afløseren) der både er nyere og med færre km.

    Pris for en Audi CoupeGt. Svært at sige, afhænger jo meget af standen, og den svinger helt fra hysterisk velholdte biler, der næsten er som nye til de rene lig, men prisen ligger vel mellem 10000 og 60000 alt efter hvad man går efter.

    I den forbindelse ville jeg ikke være bange for mange km hvis bilen ellers er passet. Det er en dyr fornøjelse at skulle skifte undervogn/bøsninger mm på en med 200K på tælleren fremfor at købe en med 250K på tælleren som har fået det gjort.

    Motorene kører for evigt, hvis de bare bliver passet med ordenligt olie og skifteinterval.


  •   21. dec 2004 forrør
    sådan et fra en ur quattro har jeg har haft på mim gt er + skarpere knast og det rykker helt godt.


  •   20. dec 2004 nå, har siddet og spekuleret lidt mere, og
    det er vist også forrøret fra en quattro jeg skulle have fat i da, det så ville gå fra 5 rør i manifolden til 3 i forrørret og så 1 resten af vejen igennem udstødningen.

    Istedet for som nu hvor den går 5-2-1.

    Prøvede faktisk en coupe med det forrør og så en skarpere knast inden jeg købte min, og manden der havde bilen, havde også en rullefeltstest på 147 hk så vidt jeg husker, så lidt giver det da.

    Men tror også den chip må være til 2.3(2306) motor der kom med typ 89, og ikke 2.2 (2226) som min.


  •   19. dec 2004 Ja det er rigtig...
    ...jeg hæftede mig bare ved at det var 100kw, så er den chip nok til 10v'eren i typ89'eren så, og det der med den manifold, det har jeg ikke hørt før, men det var da et forsøg værd, der kan nok findes en på eBay...


  •   19. dec 2004 Hej Jesper, og tak for linket
    havde ikke selv set det før, men man kan da ikke chippe min gamel 2.2 10v så vidt jeg ved. Hvor ville du sætte chippen i henne. Det er jo nærmest rent mekanisk sådan en motor.

    Mht. bananmanifol virker de godt nok halvpeprede, men sådan er det vel. Hvor meget kunne det give monstro?

    Har ellers hørt man kan tage en udstødsmanifold fra en Quattro (ikke helt sikker på om en Coupe Quattro er nok, eller om det skal være URquattro) og det skulle give noget.

    Noget med, at den originale manifold er 5-2-1 og quattro manifolden er 5-3-1.

    Ses, mvh Niels


  •   18. dec 2004 Hey Niels...
    ...Tjek lige den adresse her www.v2a-auspuff.de Der har de chip og bananmanifolde til en 10v'er...men det kan jo være du har set den...


  •   15. dec 2004 17"
    Jamen.. Det piner mig lidt at svarer på det.. da ikke det står på gælgen... Men jeg havde et sæt 16"... de kom til at sidde på en audi 80.. og de passede perfekt... hmmm altså i ET... Det skal selvfølge være den rigtige... Men ja...


  •   29. nov 2004 Guffer
    Det er ynglings og se sådan en vogn 7 fra mig


  • kim h
    kim h Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1
      23. nov 2004 En 7`er herfra til superbil
    Det er for "kejser" at se billederne af din bil. 7 herfra og tak for din stemme.

    Hvilken bil kunne dog vinde over din til klubtræf ????

    Fembenet firbenshilsen fra Kim.


  •   12. sep 2004 Fuldt fortjænt....
    Tillykke med din anden plads, den ser dejlig ud i motorummet, der er intet som et flot motorrum, har selv lige fået polleret manifold og ventildæksel på 20v'eren, men det fik jeg jo ikke vist frem til træffet.... DESVÆRRE...


  •   6. sep 2004 Hehe, alt for meget...
    har ikke lige haft lyst til at regne det ud endnu, men jeg har jo lavet det meste selv, og over lang tid, så det føles ikke så slemt, men jeg sætter jo nok penge til hvis den skal sælges.

    Vil tro handelsværdien er 35-45000 alt efter om man kan finde den rigtige køber, men sådan er det jo.

    Den kører som en langt nyere bil, og har jo overhovedet ingen problemer med at følge med trafikken, og så længe man ikke går alt for meget op i ABS og airbag så ser jeg ingen grund til at skifte den ud.

    Har faktisk overvejet at beholde den, selvom jeg evt. køber noget andet, men tak for kommentaren...

    Vil da iøvrigt gerne se billeder af din Coupe smiley


  •   1. sep 2004 ..!
    Ser fin ud .. lækkert med lidt nye pics - GT'eren kom jo ikke rigtig til sin ret, da jeg så den oppe ved centeret i Kolding - en regnvejrdag i august !

    .. Og godt man har en dame der kan sy no'et ko på sæderne! Godt arbejde! smiley

    Mvh
    Peter P


  •   1. sep 2004 Hej!
    Tak for kommentaren på min Golf. Din Audi er også virklig flot, den holder stilen....


  •   31. aug 2004 lidt hjælp
    så er jeg i en udfordring igen. tillykke med 2 pladsen.


  •   29. aug 2004 Så er der lidt nye billeder
    og lidt af motoren efter den er begyndt at ligne en smule af det jeg vil have den til.


  •   12. aug 2004 Hey Niels
    Fed bil......... ja der er kun en ting at sige det er en 4 RINGS
    En 7 er herfra, Takker for din kommentar!!
    hilsen
    William K


  •   4. aug 2004 hejsa...
    Meget fin den er.. Hmm.. undskyld jeg ikke lige har fået svaret endnu?.. men bruger ikke profilen så meget.
    Ja det ser fint ud med 17"... Men ja den skraber på foran ved skærmkanterne når man drejer.
    ET ??.. hvaa? det? .. øh


  •   27. jul 2004 Hvide blinklys til kofanger
    Hejsa kunne godt tænke mig at vide hvor du har købt dine Hvide blinklys til front kofangeren, send mig en mail på camex@1-class.org smiley


  •   18. jul 2004 Ja...
    ...den var godt nok lidt beskidt, men hva'. Ja jeg kender det godt, det der med de parkeringspladser, jeg kigger også altid efter om der er barnesæder i, og hvis der er finder man en anden plads, også selvom det måske er i udkanten af p-pladsen man kommer til at holde. Hvis det er sommertræffet i Audi cluben du snakker om, vil vi nok mødes, da jeg helt klart kommer, men nok kun lørdag.

    Ja min lille skat står også stille lige nu, fordi jeg skal have indsugningsmanifolden og ventildækslet poleret, og samtidigt er jeg ved at montere anlæg. Men så bruger man da ikke penge på de dyre dråber(benzin)


  •   15. jul 2004 Hey Jesper,
    sjovt du lige "faldt" over min bil. Den stod jo parkeret længst væk fra alting så den ikke får ridser smiley

    Er næsten lidt ked af at du så den, da hun var meget meget beskidt, og sådan plejer hun altså ikke at se ud, men jeg har netop afsluttet en lille uge med en tandbørste i motorrummet, så den næsten ligner en ny bil i motorrummet, så det udvendige har fået lov til at sjuske lidt.

    Pt. er skidtet dog på værksted, dårligt forhjulsleje og nogle bærearmsbøsninger der skal skiftes, men så er den også tip-top til sommerenstræf, og der bliver nogle stykker for mit vedkommende.

    Håber da at rende på dig "live" engang.

    Mvh Niels


  •   15. jul 2004 Så den i...
    ...Kolding igår, holde på P-pladsen ved koldingstorcenter, var lige henne forbi og kigge. Det var lige før jeg kneb en lille tåre, det var jo tider da man kørte GT'er...Det vil altid være en FED vogn....


  •   30. jun 2004 Flottere og flottere...
    ...for hver gang man ser den. Og du er blevet færdig med kabinen, hvor fandt du elruderne henne...? Og en anden ting hvor har du købt de SGI-ting...? Skal nemlig have købt en RS2-cupspoiler til min forkofanger. 7'er, helt klart en 7'er....men efter min mening måtte der gerne ha' været 17" på, men smag og behag er jo heldigvis forskellig.


  •   27. jun 2004 sej vogn
    Et 7 tal er på vej


  •   25. mar 2004 flot dyt
    Har selv tit overvjet om jeg skulle have sådan en dyt.... du får lige et 7 tal for din dejlige dyt !



  •   24. mar 2004 coupe gt
    stem på min bil i udfordrening hilsen brian s


  •   24. mar 2004 Hej!
    Du får en 7èr for særdeles velholdt øse samt en FED kabine!


  •   7. mar 2004 Den er jo lækker....
    Hej Niels lige en 7'er tilbage... Så jo din Coupe GT til træffet og den er faenme flot og din kabine er også cool....

    Selv tak for snakken, håber du finder dig en s2'er hvis det stadigvæk er aktuelt...


  •   25. feb 2004 Sjælden.
    Sådan en Audi er sgu en sjældenhed, men bort set fra det ER det stadig en af de fedeste vogne Audi har lavet. Plus den motor, den har altså bare en super fed lyd.
    mvh


  •   24. feb 2004 Det må jeg sig..
    Rigtig flot Coupé. De er efter hånden ved at være et sjældent syn. Så er en flot og velholdt som din jo herlig.. 7'er.


  •   23. jan 2004 Fee maskine
    Det er sgu en fin maskine du har fået dig der. og så er det jo tysk mekanik.... Det er kraftedeme en lækker kabine. ja vi ser til VAG- træf.


  •   23. jan 2004 Hvide blinkere
    Jeg har fandeme ledt lang tid efter sådan nogle, men jeg kan fandeme ik finde nogl steder de har dem. Ved du hvor man kan få dem... smider lige en kommmentar senere, har ik for godt tid lige nu..


  •   18. jan 2004 Hey Jacob
    Tak for kommentaren, håber at se din vogn på et tidspunkt.

    Elruderne har jeg (heldigvis) skaffet, og kabinen er "hjemmelavet" så udover undertegnede har jeg ingen forbindelser til den slags.

    Mvh, Niels


  • Jacob  S
    Jacob S Tilmeldt:
    nov 2003

    Følger: 1
      18. nov 2003 hej NIels
    Fed bil, total gennemført. Har selv en GT knap så pæn men den er da på vej.
    Har du forbindelse til en læder kabine???
    mangler du stadig elruder?


  • Jimmi B
    Jimmi B Tilmeldt:
    okt 2003

    Følger: 1
      9. okt 2003 Ja fra Audi club Danmark
    UPS der var jeg vist for hurtig, sådan kan det gå, når musikken spiller. Er den kommet i stald ?.
    Freddi


  •   9. okt 2003 Hej Jimmi B
    Fra Audi klubben måske???

    Tak for din kommentar. Er også selv meget glad for kabinen, burde egentligt få uploadet nogle nye billeder, da det ikke er helt færdigt som det ser ud her på siden.

    At du ikke kan finde min 100 må da vist være mangel på research fra din side smiley for den er da lige her

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776

    Husk at stemme smiley Den har nemlig ikke fået så mange endnu


  • Jimmi B
    Jimmi B Tilmeldt:
    okt 2003

    Følger: 1
      8. okt 2003 Hey Niels
    Det er bare en total iorden kabine smag, din kone og dig har.
    Men hvor er din Audi 100, skal den ikke have en plads her ?

    FREDDI


  •   10. aug 2003 Yes
    Lækker spand lyder for fed i motoren et rent TITAL herfra...


  •   14. jul 2003 Ang. El-ruder og res.dele
    Jeg har desvære ikke nogle til at ligge og ved heller ikke lige hvor der ligger nogle. De dele jeg har til at ligge er mest til Typ81 men ruder, tank, bagklap, døre, forbro, bagbro, fjederben og servo passer jo på en Typ85 også.

    I år kommer jeg helt sikker til træf i Audi cluben men om det bliver i Coupen er ikke sikker da jeg har set på en Typ89 20V i Silkeborg. Enten køber jeg den Typ89 eller så skal GT'eren have den helt store tur med rust arbejde og maling.

    Jeg vil gerne beholde GT'eren da den går rigtig godt men savner noget da rykker lidt mere. Det ville jo være rat at kunne ta' alle Saxo'ere og 106'ere. Men lade os nu se hvad banken siger.

    Hilsen Jesper


  •   10. jul 2003 Att jesper G
    Hvilke dele er det lige det drejer sig om

    Jeg mangler elrudehejs for vildt, saa hvis du har saadan to stks liggende eller ved hvor de kan skaffes saa ville jeg blive glad.

    Tak for de paene ord ioevrigt.

    Kunne godt teanke mig at se din coupe, enten her paa siden, eller bedst "live" saa du maa jo dukke op til nogle traef.

    Jeg kommer stensikkert til Audi club traeffet til August, og huserer ogsaa lidt til Odense VAG traeffet, selvom der er aaaaaalt for mange golf-er til det, saa nogle flere "ordenlige" tyske biler ville vaere rart smiley

    Kunne maaske ogsaa vaere meget sjovt at moedes og udveksle erfaringer, da det jo er noget sjaeldent man moeder den type bil mere.


  •   22. apr 2003 ny 10'er
    Hey dér.. du får lige en ny 10'er efter der er kommet nyt pointsystem!


  •   20. apr 2003 Lækker vogn
    Lækker vogn du har der det er noget der kan få Golfdrengene til at kigge ved jeg selv. Køre selv GT coupe typ 81 fra 82. Kør godt men bøvler lidt med strøm i øjeblikket muligvis sikringsboks. Har også læderkabine men en rød fra en typ 85 quattro. Henter snart en typ 85 i hamborg så jeg også kan få de store kofanger og sort instrumentbord. Har mange dele liggende hvis du har intresse.


  •   15. apr 2003 Det pyntede...
    Daws dér.

    Kan kun sige at det pyntede på Coupéen med den sænkning smiley

    Har lige fået min bror´s Polo 6N lagt til jorden idag. No more Polo Country hi hi.

    Har du forresten set den nye V-max?????? Der er en artikel om en Ur-quattro på DK plader!!! Den er bare perfekt og mega lækker......


  •   9. apr 2003 Træf
    Tja, Audi klubben holder jo noget den sidste weekend i August, jeg var med sidste år og det var sjovt, så med mindre alt vælter for mig så kommer jeg også i år.

    Tror ikke jeg kommer til DHB, da jeg har noget andet på programmet.


  •   9. apr 2003 Yeps
    Hey Niels

    Selvfølgelig ses vi! - og til den tid, er den i topform igen, med hensyn til udseende. Den skulle gerne stå nypoleret og med et par lækre fælge på!
    Kender du nogen datoer for træf? Jeg kommer i hvert fald til DHB... men der skal den jo bare stå på en P-plads og blomstre!

    Watson


  •   8. apr 2003 Så røg der en undervogn på
    40/40 Weitec med tilhørende/afstemte støddæmpere.

    Det er sq bare lækkert.

    Den blev godt nok RIMELIGT hård i affjedringen, men nu har jeg seføli' også haft standard undervogn i 3 år så man skal nok lige vænne sig til det. (syntes GT'eren blev så lille)

    På en snoet landevej er det virkeligt lykken, FÅÅÅRK hvor den holder fast når man ryger igennem svingene, men sådan en gang bygader der er i røvelendig stand med masser af huller er ikke lige lykken :-(, men man kan jo ikke få det hele.

    Alt i alt er jeg rigtig tilfreds og glad med mit køb.

    ATT: Watson, ses vi til Audi træf til sommer, jeg må bare se din dyt "live"


  •   3. apr 2003 YEEEEPEEEEE
    Skal have ny bi, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil, skal have ny bil... hehe

    I morgen eftermiddag (fredag d. 4. april) kører jeg igen med 4 ringe på fronten!!!

    tænkte bare jeg ville dele min glædes rus med jer andre!!!

    C ya
    Watson (jubel-idiot)


  •   3. apr 2003 Forhjulstrukket
    Tak for de pæne ord

    Ja bilen er forhjulstrukket selvom motoren ligger på langs. Ellers er det jo ikke nemt og få sådan en 5 cyl skohornet ned i motorrummet.

    Man kunne også få en Coupe quattro (4wd) og den helt vilde (drømmebilen) var en UR quattro, 4wd og turbo med 200 hk, og endda 220 hk med den sidste 20v motor der kom.

    Men den jeg har, altså Coupe GT er forhjulstrukket, og langt den alminligste i forhold til de to andre.

    Almindelig er et stort ord i sammenhæng med denne bil. I de 3 år jeg har haft min, har jeg set mindre end 15 magen til, og kun en i samme farve.


  •   3. apr 2003 Forhjulstruken???
    Hejsa.
    Jeg hører måske egentlig ikke til her, men jeg kan nu ikke lade være med at syntes godt om sådan en GT'er. Jeg kiggede lidt rundt inde på bilbasen, og fandt et bilede af motorummet på sådan en 5 cylinderet GTér. Det første jeg lagde mærke til var at motoren lå på langs... Kan det passe at de er baghjulstrukne? Der står nemlig ikke noget om at den er firehjulstruken den jeg har set. Jeg troede ellers de var forhjulstrukne. Jeg er bare nysgerrig

    10 herfra.
    -William


  •   1. apr 2003 5000 i USA og 200 i DK
    Den er importeret fra USA for ikke så længe siden.

    Mht. skærmene så er det egentlig helt rigtig det du fortæller! Ser sådan ud på de sidste......


  •   31. mar 2003 Den røde 5000
    Den røde 5000 er den der i Danmark hedder 200! De sidste modeller af 200'eren (lige før V8'eren) havde de skærme!

    C ya


  •   30. mar 2003 Audi 5000
    Det er lige nøjagtig den Audi 5000 jeg mener... Enormt velholdt.

    Der hvor det er nemmest at se forskel på den og en 100, er skærmkanterne i bag. Meget pænere på 5000.

    Kig ind på www.audi-club.dk og kig under medkemsbiler. Der er den og min forhenværende Audi 80 quattro smiley


  •   29. mar 2003 Audi 5000
    Sjovt med de yanke'er. Det er ikke nok med 80 eller 100 derovre, så skal det hedde 4000 eller 5000 før det er smart.

    Jeg så en 5000 sidste år til Audi træf, den var rød og meget flot, vist nok en 86'er. Men hvis man ikke er kender elller ved det i forvejen syntes jeg det er svært og se forskel på 100/5000


  •   29. mar 2003 Okay.
    .... så blev jeg jo også dét klogere smiley

    Kender faktist én der har en Audi 5000 her i DK.



  •   29. mar 2003 Der er vi vist ikke ueninge, men
    en type 81 kan også være en 80'er eller 4000 som de hed i staterne


  •   28. mar 2003 Typer:
    Type 81 er den gamle udgave af Coupéen.
    Type 85 er din model.
    Type 89 er en 80ér fra 1989 til 1992
    Type B4 er en 80ér fra 1992 til 1995

    Det kan være lidt tricky at læse sådanne koder ud fra stelnummer.

    Ret mig endelig hvis det er helt galt smiley


  •   28. mar 2003 Så er der undervogn på vej
    Har lige bestilt en komplet 40mm Weitec undervogn som skulle komme sidst i næste uge, glæder mig. Desværre ikke noget justerbart, men mon ikke det går alligevel.

    Att quattropower.

    Den flinke mand jeg snakkede undeervogn med siger, at bilen uden tvivl er en type 85, og det skulle komme direkte fra tyskland, så er den vist ude.

    Som du også mente så hænger det sammen med "85" i stelnummeret. Ville da også være mærkeligt andet.


  •   27. mar 2003 Har arbejdet hos OH Biler
    Var klargøringsmand dér for et par år siden.

    Jeg køber så vidt muligt alt originalt til min G40 fra Tyskland igennem dem. Formidable priser.


  •   27. mar 2003 Træf ved Bildillen Århus 5 apr.
    Er der nogen af jer gutter der kommer til det?

    Se evt. mere her http://asp.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11236


  •   27. mar 2003 I kender jo prisen drenge smiley
    Lasse K. Arbejder du ved OH biler?

    Jeg har snakket med OH et par gange, og endda købt et sæt elruder hos dem, til en meget rimelig pris som desværre IKKE passede. Fik dog mine penge igen, ingen problemer der, men jeg VIL have elruder, og jeg kan ikke finde det nogen steder uden at det koster spidsen af en jetjager (over 5000 kr)

    Er ved og rode lidt med en udstyrsbutik pt, hvor den flinke mand mener at han kan skafe noget, men jeg mangler de rudehejs hårdt, så jeg kan få lavet mine dørsider færdige, ikke meget ide i at skrue læder på for så at prikke hul i det til det manuelle hejs.


  •   27. mar 2003 Dammit smiley
    Okay jeg beholder min G! maskine istedet for hi hi. Var nu heller ikke meningen at den skulle sælges alligevel...

    Men lad det bare være et udtryk for at jeg syns din Audi er herrefed. Det lyder også til at du går op i det og passer på den. Al respekt for det.

    Nu når du ikke vil sælge, må jeg jo hellere hjælpe dig lidt med at finde passende styling (IKKE GEJL) til den. Hvis du mangler reservedele og andet ORIGINALT udstyr til den skal du bare kontakte OH biler i Viborg. 86611011 eller www.audi-ohbiler.dk Danmarks Audi/VW specialist.


  •   27. mar 2003 Jeg ved det, jeg ved det.
    Jeg er nu godt klar over at jeg ikke får over 50-60000 for bilen, og sikkert endnu mindre hvis jeg sælger den.

    Efterhånden sælges mange af dem jo for mellem 30 og 50000, og som du siger, ekstraudstyr får man ikke noget for.

    De 100000 var nu også kun for sjov, og mere ment som et udtryk for, at den jeg så i weekenden til 80000 var aaaaaaalt for dyr i forhold til den stand den var i.

    Og som sagt så har jeg ikke planer om at sælge, da jeg efterhånden har brugt rimeligt mange timer på den bil, og den kører som en drøm (især når jeg får den undervogn)

    Jeg regner med, at have bil mange år endnu i den.

    Hvis jeg skulle have en ny bil ville det jo heller ikke gå med noget der er langsommere end gt'eren, og så har man jo sat sig selv lidt fast i den dyre ende af spekteret, især når det helst skal være en Audi.

    Såeh, min GT bliver hvor den er, medmindre der er en der byder 100K smiley


  •   27. mar 2003 100kg..
    Hej Niels
    Jeg må nok skuffe dig lidt.

    Min coupe var den 2. sidste der nogen sinde var kommet til landet, altså fra starten af 1988. Den eneste tidligere ejer var en ædre dame fra et af de rige københavnske forstadskvarterer. Den havde aldrig været skadet, ingen små-buler/ridser/rust, flot org. lak overalt, fuld servicebog, ikke ryger, ingen børn eller dyr havde været med i den. Desuden havde den ALDRIG fået andet end org. dele!

    Jeg havde den til salg i 3 måneder, uden særlig mange seriøse henvendelser.

    Den blev solgt for 55.000kr, med 210.000km på bagen, januar 2001... og der var INTET man kunne sætte en finger på... den var som ny!

    Skal man sælge en bil som denne, skal man finde en ægte entusiast, der kan se hvad han køber... Jeg er ked af at slukke dit lys, men du ser aldrig over 60.000 for den bil... selvom du har læderstue!

    Har du råd til at beholde den, så behold den... det er en kørende klassiker!

    Watson :o)


  •   26. mar 2003 Hej Lasse
    Som tidligere sagt har jeg jo ikke lige tænkt på at skulle af med den, så jeg har jo ikke lige gået og tænkt på priser, men jeg prøvede en 88'er her i weekenden der var til salg for lige knap 80000 + levering, og den var, hvis jeg selv skal sige det, ikke halvt så flot som min. (ridser, buler osv overalt, dog flot kabine og med sænket undervogn)

    Forhandleren kunne iøvrigt også oplyse at forrige ejer var en "18 årig mand der ikke havde råd til at beholde den"

    Såeh, med det i baghovedet må min Audi må jo mindst koste 100K... eller hvad smiley


  •   26. mar 2003 KM-tal?
    Hvad har svinet egentlig kørt efterhånden??

    Kan stadigvæk ikke forstå at du ikke skal sælge den til mig *LOL*


  •   26. mar 2003 kom igang!!!
    Hehe... nåh, det var der skoen trykkede... bare kom igang med at ombetrække! :o)


  •   26. mar 2003 Argghhh
    Har lige snakket med SMC i Odense (de burde da vide det) men det eneste han kunne sige med sikkerhed var, at vogntypen var en 855 hvilket også passer med, at alle reservedels stumper begynder med 855. SMC manden mente så også, at det var logisk at det var det man kalder en type 85, men han ville ikke garantere noget, så egentlig er jeg ikke kommet videre.

    Mit stelnr har også den der zzz85z osv så mon ikke det er en type 85, utroligt at det skal være så svært.

    Mht til kabinen så lagde jeg med vilje ikke nogle billeder af forsæderne ind, da det er svært at tage et billede af dem uden, at jeg får mine originale stof dørsider med på billedet og det ville jeg helst undgå indtil jeg får sat læder på dem også. Meen der kommer nok på et tidspunkt.


  •   26. mar 2003 Wow
    Skide lækker stue forresten! Skal vi ikke lige se et par billeder af dine forsæder også! :o)
    Watson


  •   26. mar 2003 Godt spørgsmål
    Stor forvirring
    Jeg troede engang at det var den første model der hed type 81, og den faceliftede model (din/min) der hed type 85. Det ville umidelbart være det mest logiske, idet, den audi 80/90 coupe der kom i cirka 89, hed type 89!
    Jeg fik engang af vide at man kunne se ud fra stelnummeret, at min (fra 88) var en type 81, men ingen steder i mit stelnummer figurerer 81... kun ZZZ85Z*******, hvilket fører mig tilbage til min første teori, som er beskrevet ovenfor!
    Altså ved jeg det ikke med sikkerhed, men jeg tror min teori holder! Lad mig høre hvis du finder ud af andet!

    Watson


  •   26. mar 2003 Att quattropower
    Ved du egentlig om bilen er en type 81 eller en type 85

    Jeg syntes der hersker lidt forvirring rundt omkring på nettet.

    Nogle skriver at en type 85 kun er quattro modeller, andre skriver, at type 85 er med 5 cylindre og type 81 med 4 cylindre.

    Ville jo være rart at vide sådan til eftertiden.

    mvh,
    Niels


  •   23. mar 2003 virker ok
    Hey
    Jeg har ikke selv noget kendskab til FK undervogne, men jeg tror det er i orden. Der er mange tyskere der bruger FK's gevind undervogne, og så vidt jeg ved, er det Koni der står for at lave dæmperene til dem!
    Prisen virker også helt i orden... husk bare lige på, at hvis de ikke har special aftale med et Pakke-trans-firma, kan det koste forbandet meget i forsendelse! Send dem en mail, og hør hvad det koster at sende den til Danmark, så er du på den sikre side før du byder!

    Mht. monteringen, så er det sikkert halvdyrt med mindre du kender en der kan gøre det "oraaaange"... Forstøddæmperene kan godt volde lidt problemer på de gamle audier... du får nemlig kun støddæmper indsatsen... og ikke hele tårnet!

    Good luck
    :o)


  •   23. mar 2003 Att quattropower
    Hej igen og tak for hjælpen indtil videre. Håber at du hænger på endnu.

    Tænkte på om du havde tid til at kigge på følgende link. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2407935979&category=14767

    Det drejer sig, så vidt jeg kan se, om et sænkningssæt fra FK Automotive til en meget favorabel pris.

    Kender du noget til dette?

    Er det for billigt, og dermed dårligt.

    Var lige nede og høre min lokale dækpusher den anden dag, og han snakkede om 5200 + moms+ monterering for en undervogn der ikke er justerbar. Og det er nok lige over grænsen for hvad jeg havde tænkt mig.


  •   14. mar 2003 jow jow
    Hehe... godt husket. Det var min side, og den findes endda endnu, for jeg kan ikke få fat i koden til den! Der stod, at den ikke var til salg, men jeg måtte bide i det sure æble, og sælge den. Bilen var desværre i reparationsalderen (og den er DYR i reservedele), og jeg gik i gymnasiet på daværende tidspunkt. Jeg så valgte at flytte hjemmefra, havde jeg meget svært ved at få det hele til at hænge sammen. Det kunne lade sig gøre, men det var hårdt.

    Mht. undervognen. Der har altid været lidt forvirring omkring hvilket årstal den sluttede. Til sidst blev jeg vant til at sige årgang 86, når der skulle bestilles dele, så var jeg sikker på ikke at få noget til en S2, eller en audi 80 fra ´88... det skete et par gange! Undervognen bør derfor passe til din!

    God jagt! - men husk lige at kigge på det tyske marked. Der kan være en del at spare!


  •   14. mar 2003 Att quattropower
    Tak for alle oplysningerne.

    Har rodet lidt rundt med den undervogn de sidste par dage, og har fundet nogle steder på nettet bla scandinivian car styling, som har en undervogn til coupe'en.

    MEN de skriver at den passer til en Coupe til og med 8 måned 86.

    Det store spørgsmål er så, passer de kun til og med 8 måned 86, eller også til årgang 87 og 88.

    Havde du egentlig ikke en side der hed noget i retning af Watsons Audi coupe side?

    Sad og savlede over den på et tidspunkt.

    Mener endda at der stod at den IKKE var til salg.


  •   11. mar 2003 Liiige en ting til
    Pas GODT på dine sidelister! De findes ikke mere, og bliver heller ikke lavet! mærkeligt nok laver man stadig sidelisterne til modellen før 85!...


  •   11. mar 2003 Koni
    Jeg er ikke helt klar over hvad en justerbar koni koster idag, men jeg mener jeg gav cirka 6.000, og så købte jeg et sæt sænkningsfjedre fra tyskland, der sænkede 60/40. Den lå som klistret til vejen, og lå tilpas lavt uden at flå kofangere mm i småstykker!

    Så vidt jeg ved, er der lavet tre forskellige nummerpladehuller. Det, der sad på min som er til almindelige nummerplader. Din, som er til det schweiziske maked, og så én der minder om din, bare smallere, til usa!

    Mht. lygter er der også lidt forskellige... de tonede baglygter blev standard i 85, sammen med de store plaskofangere og de brede glas forlygter med dobbeltparaboler.

    USA, var vist de eneste, hvor man ikke kunne regne med dette... De skal jo have sidemarkeringslygter alle vejne, almindelige audi 80 lygter foran med de orange blinkere som markeringslys, og tonede baglygter havde de vist heller ikke.

    JEG SAAAVNER min perle... Min var for øvrigt en én-ejers. fra marts 1988... den 2. sidste der nogensinde var taget til landet af SMC.

    HJÆLP mig med at sælge min Passat, så jeg kan få en "5-benet" Audi igen!


  •   10. mar 2003 Att quattropower
    Tak for den fine kritik smiley

    Hvad koster sådan en Koni undervogn? Går i seriøse tanker om en anelse hårdere/lavere undervogn.

    Bilen er fra Schweitz oprindeligt hvor den blev købt af en dame som tog den med til England. Her købte en dansker den og tog den med til dk, hvor jeg så købte den.

    Jeg har godt lagt mærke til, at der er forskellig udformning af nummerpladehullet og lygterne på nogle af bilerne, men troede egentligt at det skyldtes et facelift, og ikke hvorfra bilen kom.

    Att Lasse K.

    SÆLGES??? Er du vanvittig. Ej ok, spøg til side. Det var nu ikke lige de tanker jeg gik i, men alt har jo selvfølgelig en pris, men jeg er nu utrolig glad for den. Den 5-benede motor har altså en helt speciel gang/lyd.


  •   10. mar 2003 mig igen
    Nogle flere billeder ville være fedt! Har du selv importeret den? Kan se på nummerpladehullet, at det kunne være en schweitz'er!


  •   10. mar 2003 Den er fame lækkerfed smiley
    SKAL DEN IKKE SÆLGES??????

    Det er min ynglings Audi smiley

    Der røg lige et 10 tal i kassen.


  •   10. mar 2003 YEEES
    MMMH det vækker minder!
    Sådan én var min første bil, og jeg SAVNER den! du får en 10'er her fra!
    Se evt. lige min gode gamle coupe på http://notify.dk/mycars

    Jeg havde justerbar Koni undervogn på min, det kan klart anbefales hvis man kan lide liiidt sporty kørsel ;o)


Annonce