{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Supra MKIII N/A *SOLGT* [Tidl. bil] 1986

5.002 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Casper M
Mand | 38 år | Oprettet: 3. sep 2008


Toyota Supra MKIII N/A *SOLGT*

Årgang:
1986
Motor:
7M-GE
3.0i DOHC uden turbo
6 cylindret række motor med baghjulstræk.
Åbent HKS luftfilter med delvist rustfrit rør.
Autopwr aluminiums køler.
OBX Racing rustfri bananmanifold.
Bil født uden kat.
HKS style bagpotte.
Kører på Castrol Edge Sport 0w/40, Borpower nano olieadditiv og Shell V-Power.
Hestekræfter
204 HK standard
254 NM standard
Topfart: 240 km/t
0-100: 8.2 sek
Km/l: Ca. 10 ved meget stille kørsel.
Fælge
18" Dezent på de nye billeder. 18" TSW på de gamle
Dæk
Goodyear Eagle F1 225/40 på baghjulene. Billige 225/40 på forhjulene.
Undervogn
MK III TT-R undervogn med Bilstein dæmpere og Tein fjedre. Sænker en smule og er meget hård.
Mintex sports skiver og klodser med huller og riller.
Bilstereo
LG LAC3900RN headunit der levere 4*53 watt RMS.
MDS GP3 2 kanals forstærker
Rainbow Hammer 10" sub i kasse med reflex rør.
Ukendte MDS højtalere foran.
Rainbow KX120 4,7" højtalere bagi.
Styling
Bilen bliver holdt nogenlunde original. Den ser jo godt ud som den er skabt.
Interiør
Standard grå velour, de er lidt kedelige at se på, vil gerne have noget læder i istedet. Ellers er den i okay stand bortset fra en revne i førersædet plus der er nogle huller i instrumentbordet i passagersiden som man dog ikke lige ser ved første øjekast.
Ekstra tilbehør
Bilen er godt udstyret i forhold til alderen.
El-Ruder
El-Spejle
El justering af førersæde
Servostyring
ABS
AC-Klima
Fartpilot
Bagrude visker
Og så har jeg min GPS i bilen.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen fik ny motor sidste sommer hvor der også blev skiftet plejllejer til nogle der er forstærket og sat ståltoppakning i. Derudover blev der skiftet kobling, koblingsleje, batteri, tændrør, tandrem + andre remme, væsker, pakninger og olie og oliefilter. Desuden blev topstykket planslebet. Motoren blev skiftet da den gamle smed et plejlleje og jeg vurderede at det ville være en bedre investering at skifte motoren. Idag er jeg lidt i tvivl om det var smart da det blev noget dyrere end jeg havde regnet med, men nu ved jeg i det mindste at motoren er tip top, desuden har den nye motor kun gået 125xxx km så den skulle gerne holde mange år endnu :)

25/03-10: Så kom der sku plader på igen. Super lækkert :)

17/04-10: Mig og Dann V fik skiftet undervognen helt uden hjælp :) vi har absolut ingen erfaring så vi er stolte, hehe.

18/04-10: Den monterede alarm begynder at drille selvom den er deaktiveret og vi bruger det meste af søndagen, tre mand på at pille alarmen ud af bilen så den kan starte igen.

05/05-10: Så kom der nye billeder. Synes lige der skulle nogle ordentlige billeder ind, inden bilen bliver malet.

29/05-10: HKS luftfilter monteret. Lyder lækkert og ser lækkert ud.

31/05-10: Ny Bosch lampda sonde og motorhjælms gas holdere bestilt hjem fra USA og monteret. Nu går motoren mere jævnt og lækkert, tror den fik for meget benzin før.

11/07-10: Skiftet køleren til en større og bedre alu køler fra Autopwr. Skulle køle op til 40% bedre end originalen. Men har egentligt kun skiftet fordi den gamle var ved at være færdig.

12/07-10: Skiftet bremseskiver og klodser hele vejen rundt. De nye er med huller og riller.

01/08-10: Skiftet manifolden til en OBX Racing rustfri banan manifold. Det lyder satme bare godt og bilen virker også en smule mere kvik.

10/08-10: Har skiftet tændtør, tændkabler, rotor og rotordæksel da jeg troede at det kunne være defekt pga ujævn motorgang. Det har dog ikke hjulpet, men så er det da i orden :) Fik også arrangeret min indsugning så den sidder mere stabilt.

18/08-10: Skiftet bilens originale baghøjtalere til et sæt Rainbow der normalt er lavet til Mercedes. Højtalerne er 4,7" som er en lidt speciel størrelse. Spiller super godt.

18/09-10: Skiftet bagtøj til et fra en turbo model, det gamle bagtøj "klonkede" når man skiftede gear og satte i gang. Skiftet tandstang da den gamle var blevet utæt. Skiftet Servorem da den var blevet slidt. Tændingen indstillet så den går lidt mere behageligt i motoren. Samling mellem manifold og udstødning samlet ordentligt så den ikke er utæt længere. Manglende plastik dele på bilen monteret.

Bilen har i vinters fået nyt stort Varta batteri, castrol olie, olie filter, nye tågelygter, ny headunit og Borpower olieadditiv, der ved hjælp af små nano crystaller skulle nedsætte friktionen i motoren og give op til 10% flere heste og 10-15% mindre benzinforbrug plus nogle andre positive bivirkninger.


Planer:

Bilen får snarest den helt store omgang med hel lakering hvor forruden bl.a. skal skiftes, skal nok blive rigtig fedt :P
Derefter bliver det kabinens tur når pengene rækker. Vil have en brugt læder kabine i, plus jeg vil have lavet flocking på instrument bordet, tror jeg bliver fedt :)

Dette er min anden bil og er meget glad for den.
Skriv en kommentar og giv en stemme.

Vil du se flere Toyota Supra MKIII N/A *SOLGT* til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Supra MKIII N/A *SOLGT*
Annonce