{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Ascona cc 2,0i Exclusive (Solgt) 1988

5.335 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Christina H
Kvinde | 38 år | Oprettet: 5. mar 2009


Opel Ascona cc 2,0i Exclusive (Solgt)

Årgang:
1988
Motor:
- 2,0i 8v C20NE med kat
- 4 cylindret rækkemotor med Bosch Motronic 4,1 indsprøjtning
- 85 kW ved 5400 omdrejninger
- 170 Nm ved 3000 omdrejninger
- 0-100km/t på 11 sek.
- Har max gået 147.000 km
Hestekræfter
- 115 Pferdstärke fra forhjulene og lige ned i jorden!
Fælge
- Sommer: 7 J x 15 tommer alu. af ukendt mærke
- Vinter: 5 J x 13 tommers skidne stålfælge, som jeg insisterer på at sætte hjulkapsler på fordi de er så grimme!
Dæk
- Sommer: Bridgestone Turanza ER 300 Str. 195/50 R15 et super sommerdæk, men skod i regnvejr.
- Vinter: Firestone str. 165/80 R13
Undervogn
- Sækningssæt fra Weitec. 60 mm foran og 40 mm bagi og det er TÜV godkendt Sportfedernsätze jaa!!!!
- Fin undervogn uden rust, da den ikke har kørt så mange vintre i DK med saltede veje. Bilen er importeret fra Schweiz i midt 90´erne og har stået stille gennem en længere periode.
Bilstereo
- Headunit: Pioneer DEH-P6800 MP
- Fronthøjtalere: De originale fra fabrikken
- Hattehyldehøjtalere: Kenwood KFC-6907 200W
- Forstærker: JBL LC-A504
- Sub: MDS 1 x 12 tomme
- Kabler: 16 mm2
Styling
- Oval rørhale.
- Sportsluftfilter
- Hella grill (midlertidigt Mattig sportsgrill)
- Desuden står bilen i sin originale lakering med dekorationsstriber langs siden som GT - og CD’udgaven også har.
Interiør
- Orginal Exclusive-kabine i blå med veloursæder og det er virkelig 80’er retro. Ingen slitage, det er som nyt.
Exclusive-udgaven med dette udstyr var forbeholdt det Schweiziske marked, men er den udgave som i DK kommer nærmest GLS-Premium udgaven.
- Sæder med opbevaringslommer.
- Originale Opel gummimåtter (uoriginale stofmåtter fra Lidl om sommeren)
- 555 liter bagagerum og 1500 liter med bagsæderne lagt ned
- Vægt 1105kg
Ekstra tilbehør
Denne sjældne Ascona cc Exclusive-udstyrs version er født med blandt andet:
- 3-trins automatgear
- Servostyring
- Centrallås
- Elruder i fordørene
- Soltag med vippefunktion og solskærm
- Bagrudevisker
- Indfarvede sidespejle
- Komfortforbedrende lydisolering (Jeg hader unødig støj i kabinen!)
- Lys i både motorrum og bagagerum
- Anhængertræk
- Som noget særligt har den indbygget oliekøler til automatgearet, et absolut must når man planlægger at skulle køre på langtur med campingvogn.

Eftermonteret udstyr:
- Make-up spejl i førersiden;)
- Tågelys med DE-lygter
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ascona’en her er min anden bil og en fin avancering, da jeg nu er kommet op på den gode side af 100 heste og endda med indsprøjtning. Al istandsættelse (som var en hel del) er betalt ud af mine opsparede SU-kroner, så det er rart med en gammel Opel til SU-venlige reservedelspriser:) Takker min flinke storebror for at have ofret hele sin efterårsferie på istandsættelsen, med mig som kommanderende og irriterende assistent;)
Bilen stråler af tysk charme og planen er at holde bilen i så original tysk stil som muligt. Derfor skal vi da lige have udstyrslisten i tysk version, det hele er jo lige en tand bedre på tysk;)
- Automatisches Getriebe
- Zentrale Türverriegelung
- Fensterheber elektrisch Vordertüren
- Heckscheibenwischer-Intervallschalter
- Anhänger-Zugvorrichtung


Renovering før syn - foretaget oktober 2009:
- Udskiftning af fjedre og støddæmpere hele vejen rundt.
- Der er lavet overfladerust i højre side af bilen i bagskærm og bagpanel.
- Venstre forskærm og højre fordør er skiftet pga. hhv. buler og indbrud. De originale dekorationsstriber er rekonstrueret ud fra nogle jeg havde til overs fra en gammel Wartburg.
- Der er lavet gennemgribende rust med nye pladedele i venstre bagskærm, sidepanel og bagpanel.
- Der er skiftet mellemrør, og det skal desværre skiftes igen da udstødningen er fra en 1600 og ikke er tilpasset optimalt og derfor går på karossen.
- Udskiftning af forrude til en 2-farvet rude.
- Nye bremser hele vejen rundt og nye skiver foran.
- Renovering af automatgearkassen med diverse pakningsskift og udskiftning af automatgearsolien.
- Centrallåssystemet er renoveret.
- Diverse styling.

Følgende biler jeg overvejede inden Ascona’en faldt mig for øje:
- Alfa Romeo 75 2,0 TS 1988
- Audi 80 1,8s 1988
- VW Jetta 1,8cl 1990
- BMW E30 320i 2-dørs 1986

20-11-2009:
* Udskiftning af AC Delco skod generator med en Bosch.
* Nye silikonetændkabler
* Nyt Benzinpumperelæ
* Udskiftning af fordelerdæksel

01-04-2010 (har kørt 6000km på 5½ måned)
* Endelig fik jeg fjernet LS-skiltet på den udskiftede venstre forskærm.
* Nyt filttæppe i bagagerum, det andet var blevet træt af dage.

13-04-2010
*Udskiftning af motorhjelm, da den gamle havde nogle kedelige stenslag. Nogle gange er Opel noget værre lego, der skulle bruges minimum 20 splitter til at sætte isolering/beklædning bag på motorhjelmen. Men heldigvis knækkede ingen af splitterne, så det er godt gået af 20 år gammelt mørt plastik.

10-05-2010
* Udskiftning er mellemrør til det rigtige som er tilpasset katalysatoren. Det fjernede klart vibrationerne under kørsel, men under tomgang snurrer den en del.

Vil du se flere Opel Ascona cc 2,0i Exclusive (Solgt) til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Ascona cc 2,0i Exclusive (Solgt)
Annonce