Lancia delta HF integrale 1988
10.963 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Kommentarer
Lancia delta HF integrale
Årgang:
1988
Motor:
den gamle motor var en 2,0 8V turbo 185 hk
den nye motor jeg er ved og lave 2,0 16V
med smedet stempler stanger
opgraderet oliepumpe
portet top
justerbare knasthjul
t34 turbo
baglanceaksler fjernet
12mm toppolde
stål toppakning
afbalangseret krumtap
racer lejer
2 pladet kopling
lettet svinghjul
og meget mere
den nye motor jeg er ved og lave 2,0 16V
med smedet stempler stanger
opgraderet oliepumpe
portet top
justerbare knasthjul
t34 turbo
baglanceaksler fjernet
12mm toppolde
stål toppakning
afbalangseret krumtap
racer lejer
2 pladet kopling
lettet svinghjul
og meget mere
Hestekræfter
forventet effekt pt 350-400 hk
da jeg skal køre med reskraktor på 44,99 mm
men nu må vi se har ikke prøvet at lave en motor med restaktor før
da jeg skal køre med reskraktor på 44,99 mm
men nu må vi se har ikke prøvet at lave en motor med restaktor før
Fælge
lige pt omvente lada hjul foran mens den bliver bygget
men den skal køre på 15" 7 brede
men den skal køre på 15" 7 brede
Dæk
grussdæk
Undervogn
har bestilt komplet rally undervogn fra den ægte Lancia delta Martini
Bilstereo
motor og gearkasse
Styling
hmmm
Interiør
der kommer sparco evo 3 sæde i med 6 pungs h sele
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Lancia har siden den legendariske Fulvia i 60'erne, været helt i top i rallysporten. Da FIA i 1985 forkastede planerne om et gruppe S reglement og tilmed nedlagde den voldsomme gruppe B klasse med den begrundelse, at bilerne med deres 5-600 hk turbomotorer, simpelthen var blevet for hurtige og dermed for farlige, var det et alvorligt tilbageslag for rallysporten. Her var Lancia igen blandt de fremsynede bilproducenter, for de havde allerede deres Delta HF 4x4 på tegnebrættet, udviklet med erfaringerne fra den voldsomme S4 rallyvogn.
Med Delta HF 4x4 stillede Lancia sig ikke tilfreds med et simpelt firehjulstræk. Trækket på forhjulene går gennem et friløbs-differentiale, mens et Ferguson viskose central-differentiale, fordeler kræfterne mellem for- og bagaksel i forholdet 56/44. Den mest avancerede komponent sidder dog mellem baghjulene: Et Torsen (Torque Sensing) differentiale, som man også finder på McLarens Formel 1 biler. Resultatet af disse hele 3 differentialer i denne sammensætning, er et ’intelligent’ 4x4 transmissionssystem, der intet input kræver af chaufføren, mens det sikrer maksimalt træk i enhver situation.
Resultatet af dette avancerede system i en meget kompakt og relativt let bil med turbomotor, var knusende for konkurrenterne og dermed var en ny Lancia legende født. Den kompakte familiesedan, med det relativt tilforladelige udseende, var i realiteten en superbil.
Listen over de tekniske raffinementer, lige fra den lækre, 16-ventilede turbomotor på 2 liter og 196 HK, til Et træk på 56-44 for og undgå understyring, på deres delta Integrale 16V
Med en 0-100 km/t acceleration på 5,7 sekunder (gadevision)og nogle formidable køreegenskaber, skal der selv her 20 år efter, investeres i en seriøs superbil, hvis man skal gøre sig blot det mindste håb om, at kunne følge denne lille bombe på snoede veje.
De hellige Delta integraler er i dag eftertragtede samlerobjekter og i Italien har de en helt særlig status, som ellers kun tilkommer Ferrari. De vandt Wold Rally Champion hele 6 gange 1987-1988-1989-1990-1991-1992
Lancia er stadig i dag det mest vindende rally mærke med 10 gange verdensmester.
nr. 2 er Citroen med kun 6
Cossen, Celicaen, Subaruen og Audien var store, men intet kunne måle sig med en DELTA INTEGRALE..!!!
Lånt tekst
Med Delta HF 4x4 stillede Lancia sig ikke tilfreds med et simpelt firehjulstræk. Trækket på forhjulene går gennem et friløbs-differentiale, mens et Ferguson viskose central-differentiale, fordeler kræfterne mellem for- og bagaksel i forholdet 56/44. Den mest avancerede komponent sidder dog mellem baghjulene: Et Torsen (Torque Sensing) differentiale, som man også finder på McLarens Formel 1 biler. Resultatet af disse hele 3 differentialer i denne sammensætning, er et ’intelligent’ 4x4 transmissionssystem, der intet input kræver af chaufføren, mens det sikrer maksimalt træk i enhver situation.
Resultatet af dette avancerede system i en meget kompakt og relativt let bil med turbomotor, var knusende for konkurrenterne og dermed var en ny Lancia legende født. Den kompakte familiesedan, med det relativt tilforladelige udseende, var i realiteten en superbil.
Listen over de tekniske raffinementer, lige fra den lækre, 16-ventilede turbomotor på 2 liter og 196 HK, til Et træk på 56-44 for og undgå understyring, på deres delta Integrale 16V
Med en 0-100 km/t acceleration på 5,7 sekunder (gadevision)og nogle formidable køreegenskaber, skal der selv her 20 år efter, investeres i en seriøs superbil, hvis man skal gøre sig blot det mindste håb om, at kunne følge denne lille bombe på snoede veje.
De hellige Delta integraler er i dag eftertragtede samlerobjekter og i Italien har de en helt særlig status, som ellers kun tilkommer Ferrari. De vandt Wold Rally Champion hele 6 gange 1987-1988-1989-1990-1991-1992
Lancia er stadig i dag det mest vindende rally mærke med 10 gange verdensmester.
nr. 2 er Citroen med kun 6
Cossen, Celicaen, Subaruen og Audien var store, men intet kunne måle sig med en DELTA INTEGRALE..!!!
Lånt tekst
Lancia delta HF integrale
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.511
den er bare så fed den bil der.
dec 2004
Følger: 78 Følgere: 75 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 12
Stor respekt for at du bygger en Delta til rallycross og så især med det Look. Glæder mig til at se den live.
okt 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 195
er der andet at sige
nov 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
x-høj til den fedeste rally bil nogensinde, nu skal jeg helt sikkert ud og se rallycross når den er med
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 79 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 543
2011under dm
apr 2007
Følger: 47 Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 17
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Flot resultat, tillykke med raketten
HØJ herfra
mvh
stigan
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1
Flot projekt :), kig forbi og stem
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 79 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 543
det ikke tilsalg
okt 2002
Følger: 117 Følgere: 111 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 3.747
fedt projekt
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.530
åhhh, så forstår jeg... tænkte nok at det var det det betød... men ville lige være sikker ;o)
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.561
alt for fed bil, glæder mig til at se den færdig, det er jo ikke ligefrem biler som hænger på træerne mere, så pas godt på den når du engang får den færdig.
kig forbi min e28 525i
nov 2005
Følger: 70 Følgere: 68 Biler: 8 Emner: 69 Svar: 239
Velkommen til. Meget kan man sige om en delta HF integrale men køn er den ikke men men men det er en rigtig fed racer!!!!
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
Meget dårlig ide' at fjerne dine balance aksler, de sidder der jo for en årsag, motoren kommer til at gå ufattelig ujævnt.. Mvh. Torini
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
ristrictor, aner ikke om det er stavet rigtigt men det er en slags ring/bøs der begrænser luft tilførslen til motoren..
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.530
du skriver to gange at du skal bygge motoren med en "restaktor/reskraktor" hva faen er det? kan du lige oversætte for mig?
okt 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 717
se det der, det er mandevogn =)
aug 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17
Forstår virkelig ikke hvorfor folk afviser sån en bil! Gode billeder, god tekst osv.. Tsk tsk håber den kommer ind..
jun 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 56 Svar: 200
den skal sq nok blive fin.. rigtig lækkert projekt.. men lyder dyrt
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 79 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 543
bilen er jo ikke færtig i nu
dæk størelse co3 200/580-15