{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lancia delta HF integrale 1988

11.071 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

ladathomas
Mand | 44 år | Oprettet: 16. nov 2003


Lancia delta HF integrale

Årgang:
1988
Motor:
den gamle motor var en 2,0 8V turbo 185 hk

den nye motor jeg er ved og lave 2,0 16V
med smedet stempler stanger
opgraderet oliepumpe
portet top
justerbare knasthjul
t34 turbo
baglanceaksler fjernet
12mm toppolde
stål toppakning
afbalangseret krumtap
racer lejer
2 pladet kopling
lettet svinghjul

og meget mere
Hestekræfter
forventet effekt pt 350-400 hk
da jeg skal køre med reskraktor på 44,99 mm
men nu må vi se har ikke prøvet at lave en motor med restaktor før
Fælge
lige pt omvente lada hjul foran mens den bliver bygget
men den skal køre på 15" 7 brede
Dæk
grussdæk
Undervogn
har bestilt komplet rally undervogn fra den ægte Lancia delta Martini
Bilstereo
motor og gearkasse
Styling
hmmm
Interiør
der kommer sparco evo 3 sæde i med 6 pungs h sele
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Lancia har siden den legendariske Fulvia i 60'erne, været helt i top i rallysporten. Da FIA i 1985 forkastede planerne om et gruppe S reglement og tilmed nedlagde den voldsomme gruppe B klasse med den begrundelse, at bilerne med deres 5-600 hk turbomotorer, simpelthen var blevet for hurtige og dermed for farlige, var det et alvorligt tilbageslag for rallysporten. Her var Lancia igen blandt de fremsynede bilproducenter, for de havde allerede deres Delta HF 4x4 på tegnebrættet, udviklet med erfaringerne fra den voldsomme S4 rallyvogn.

Med Delta HF 4x4 stillede Lancia sig ikke tilfreds med et simpelt firehjulstræk. Trækket på forhjulene går gennem et friløbs-differentiale, mens et Ferguson viskose central-differentiale, fordeler kræfterne mellem for- og bagaksel i forholdet 56/44. Den mest avancerede komponent sidder dog mellem baghjulene: Et Torsen (Torque Sensing) differentiale, som man også finder på McLarens Formel 1 biler. Resultatet af disse hele 3 differentialer i denne sammensætning, er et ’intelligent’ 4x4 transmissionssystem, der intet input kræver af chaufføren, mens det sikrer maksimalt træk i enhver situation.

Resultatet af dette avancerede system i en meget kompakt og relativt let bil med turbomotor, var knusende for konkurrenterne og dermed var en ny Lancia legende født. Den kompakte familiesedan, med det relativt tilforladelige udseende, var i realiteten en superbil.
Listen over de tekniske raffinementer, lige fra den lækre, 16-ventilede turbomotor på 2 liter og 196 HK, til Et træk på 56-44 for og undgå understyring, på deres delta Integrale 16V
Med en 0-100 km/t acceleration på 5,7 sekunder (gadevision)og nogle formidable køreegenskaber, skal der selv her 20 år efter, investeres i en seriøs superbil, hvis man skal gøre sig blot det mindste håb om, at kunne følge denne lille bombe på snoede veje.

De hellige Delta integraler er i dag eftertragtede samlerobjekter og i Italien har de en helt særlig status, som ellers kun tilkommer Ferrari. De vandt Wold Rally Champion hele 6 gange 1987-1988-1989-1990-1991-1992
Lancia er stadig i dag det mest vindende rally mærke med 10 gange verdensmester.
nr. 2 er Citroen med kun 6

Cossen, Celicaen, Subaruen og Audien var store, men intet kunne måle sig med en DELTA INTEGRALE..!!!

Lånt tekst

Vil du se flere Lancia delta HF integrale til salg? Andre Lancia eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Lancia delta HF integrale
Annonce