{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Nissan 200SX RS13 1990

17.218 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Nissan 200SX RS13

Årgang:
1990
Motor:
CA18DET. 1.8L turbomotor der pt. har gået ca. 120.000km. (bilen har kørt 195.000km)
Udover det er den ifølge tidligere ejer chippet. (er blevet fjernet igen)
Kører med ca. 0.65 bar (standard da jeg ikke bruger bilen til ræs)
En Japspeed Version 2 Udstødning.
Denzo tændrør
Blå Apexi Aluminiums pulleys
Blitz justerbar Blowoff
Ukendt luftfilter.
JPerformance Front monteret intercooler.
Hestekræfter
omkring 170 heste. Men det er egentlig ikke noget jeg er interesseret i.
Fælge
Akuma Firefox-lignende fælge 17".
Dæk
Pas. Kan jeg ikke huske.
Undervogn
HR fjedre som skulle sænke bilen 40/40
Og selvfølgelig også sachs super touring dæmpere som gør undervognen lidt hårdere. Og det kan vi jo godt lide :D
Bilstereo
Igen CA18DET...
Men der er også monteret en Denver CAU-420 som både har kortlæser, USB og AUX.

Samt 2 stk Kicker KS-460
Styling
En gul sugekop-hånd på venstre bagrude.
Og lidt klistermærker. Man er ikke professionel brian hvis man ikke har klistermærker på sin bil!!!

Sleepy-eyes
Og selvfølgelig har jeg et komplet bodykit liggende som jeg en gang i mellem går og tilpasser lidt.
Samt en Kouki spoiler som er hentet hjem fra Japan.
Interiør
1 boostur fra Dragon gauge. Har også olietemp, olietryk og vandtemp til at ligge.
samt 2 knapper monteret i ur-holderen i A-stolpen der styrer mit sleepyeyes. Har planer om at montere en ur-holder i carbon look til 3 ure midt på instrumentbordet når jeg har fået monteret følerne i motoren.


Ellers er det bare morfar i bedste stil. Og for at gøre det perfekt så har jeg også en Sixpence (morfar-hat til dem der ikke kender den) og en pibe liggende i bilen.
Ekstra tilbehør
En masse ekstra.

Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen bliver brugt til hverdag og bliver mit hyggeprojekt til når det bliver varmere.

Planer:
Har noget rust der skal laves på den. (lidt i vangerne samt noget overfladerust hist og her)
nogle buler der skal rettes.
skal have skørter på. (købt)
bagklappen skal monteres og males. (Done)
Olietryk-uret skal laves. (Købt nyt)
Vil have olietemperatur også. samt finde et smart sted at sætte den. (købt)
Momo Drift-rat med ratnav (købt)
Speedometeret går nogle gange amok og dør. (Nyt er købt) (og nu også monteret)
skal have fjernet antennen og måske også vinduesviskeren bag. Og behandle bagruden med Nanocover. (done)
Skal have købt en original udstødning så jeg kan få bilen synet. (mangler fra kat og bagud) (Fandt en ny Japspeed Version 2 Er monteret)
skal have andre baglygter på den. Enten standard eller kouki-lygter. (done)
Vil meget gerne have en 180SX kouki hækspoiler monteret hvis jeg kan finde en til en rigtig pris (FUNDET).
Front monteret intercooler. (Fundet og monteret)
Forreste bremseskriver skal skiftes da den ene er lidt skæv. Og tror jeg skal tage bremseklodserne med når jeg er i gang.
Og selvfølgelig en håndfuld driftstickers :D

Og ellers så skal der vist ikke gøres mere ved den.

Og ja, det er min 3. 200SX :P

24. Januar.
Købte bilen

23. Februar 2010
Skiftet olie samt oliefilter ved 195000km. (AGIP 5W40)

25. februar: købt 5 stk. ure til bilen så jeg kan få de Thansen-ure smidt ud.

2. april: Bilens ene remhjul valgte at gå på motorblokken efter jeg havde sat den originale viskoseblæser på. Dette blev løst ved at smide en spændeskive ind bag remhjulet. Desværre kunne jeg så ikke montere den originale viskoseblæser, så jeg bestilte 2 stk. 12" el blæsere.

3. April:
Bestilt Frontmonteret intercooler til hele 1800kr samt sleepyeyes-kit.

4. April:
Købt ny Japspeed V2 udstødning.

8. April:
Købte 2 stk. 12" elblæsere samt en blæserstyring fra apexperformance.co.uk.

30. April:
Fik monteret udstødning, elblæsere samt intercooleren. Stor tak til 80er og DINMOR

13. Maj:
Blitz Blow off modtaget med posten og monteret.

19. Maj:
Har haft bilen til en gang sporing. Men på trods af det trækker bilen stadig til højre.

13. Juni:
Bilen er begyndt at bruge en del olie, og har meget turbotøven. Så turboen er nok færdig. Er på udkig efter en ny. skaffede 2 brugte standard turboer, men begge havde revner i udstødningshuset.

18. Juni:
Fik skiftet speedometeret da det ikke virkede. Det andet speedometer kom rent faktisk fra en af mine gamle 200SXere. Det "nye" speedometer har kørt 42500km mindre.

27. Juni:
Fik endelig lavet sleepyeyes på bilen. Se mit fotoalbum for billeder.

3 Juli:
Fandt ud af at flere pærer i speedometeret var sprunget. Så nye er bestilt i en lidt anden farve.
Senere samme dag tog jeg en tur til tyskland med en kammerat. Og på vejen tilbage var der ikke mere strøm på bilen. Det viste sig så at generatoren var død.

07. Juni:
Generator modtaget og skiftet. (kørt 160450km ifølge speedometeret)

17. Juni:
Nyrenoveret turbo monteret
Bremseskiver i fronten og klodser hele vejen rundt monteret. (kørt 160600km ifølge speedometeret)

6. August:
Fået monteret røde dioder i speedometeret da en af de originale pærer var sprunget.

7. August:
Bilen blev gået gennem for rust og alt er lavet.
Dvs. højre forreste støddæmpertårn, venstre vange, begge paneler, overfalderust i venstre bagerste skærmkasse og hullet til antennen og bagrudeviskeren er fjernet. Samt fået lavet holder til batteriet.

9. August:
Fik spartlet og malet bagklappen samt de steder hvor der blev fjernet overfladerust.

5. September:
katalysator blev monteret.

25. Oktober:
Lambdasonde skiftet efter en masse problemer med manglende gevind i forrøret. Bestilte et nyt forrør hjem fra england, men det passede ikke. Så skulle lave et nyt gevind i den originale.

4. November:
Pladerne blev pillet af så bilen kunne komme i vinterhi. Samt få den klargjort til Syn.

1. Januar 2011:
Jeg har så småt brugt tiden mellem jul og nytår med at få monteret en masse småting samt få lavet de småting der skulle laves så den kan synes.
Af ting jeg har fået indkøbt i mellemtiden:
Kopholder.
bremseskiver til bag.
Oliefilter.
Olie sandwich.
pakninger til ventildækslerne.
Pakninger til udstødningsmanifolden
throttle position sensor.
andre dioder til instrumentbrættet da dem jeg har ikke lyser op over det hele.
Ny T25 turbo. samt lidt pakninger dertil.
lidt klistermærker.
Driftworks drift-button.
Driftworks magnetisk oliebundprop.
Blå silikoneslange.
Slangeadaptor til kølevandstermostat (til eksternt ur).
Oliedæksel.
AutoGauge Stepper Boost-ur.
Greddy Turbotimer med ledningsnet til 200SX S13.
Folie til hele bilen.
Pioneer DEH-2300UB.
2 stk. skålsæder. Desværre passer min røv ikke i dem så de er solgt.
HKS Super Mega Flow Reloaded luftfilter.

05. Januar 2011
Turbo, bremseskiver, throttle position sensor, kopholder samt Autogauge Boost-ur er blevet monteret.

06. Januar 2011
Bilen blev kørt til syn ved Synshallen Guderup.
Bestod med en enkelt bemærkning. Og det var fejljusteret forlygter.
De er blevet rettet på plads.

22. Januar 2011:
Momo rat monteret. ombetrukket dørene samt handskerummet.

12. Februar 2011:
Højttalere, forstærker samt radio blev monteret. alle låse samt tændingslåsen blev skiftet ud. Greddy TurboTimer blev monteret. Silikonelanger blev monteret i motorrummet.
Stort tak til Rasmus ( http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=130575 )

5. Marts 2011:
Fik monteret et HKS Luftfilter.

10. Marts 2011:
"kom til" at bestille 4 stk. 4x114.3 Bolt on spacere. 2 stk er 20mm tykke. De andre 2 er 25mm brede.
Samt jeg bestilte en T28 turbo fra en SR20DET.

12. Marts 2011:
Var på Sjælland for at hente en CA18DET motor som jeg kunne gå og skrue på. Den havde efter sigende gået 98000km og havde fået monteret en Cometic 1,6 mm toppakning.
Og så fandt jeg 4 stk. 18" 5 egers fælge med ET38 på gulgratis til 500kr. Så dem tog jeg med hjem. Desværre med rimelige nedslidte dæk og lidt kantstensridser.

15. April 2011
Kom til at bestille nogle bolt on spacere. 2 i 20mm og 2 i 25mm. Samt 4 nye støddæmpere, Apex Performance front monteret intercooler og rørføring samt Energy suspension bæsninger til hele undervognen.

21. April:
Havde -Falk- på besøg og tog nogle billeder af bilen. De kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=78123

3. maj:
Ganador sidespejle samt tårnstiver til for og bag bestilt.

Vil du se andre Nissan eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Nissan 200SX RS13
Annonce