{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Audi A4 3,0 TDI 240 Quattro [Tidl. bil] 2008

7.864 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

*L-F* *
Mand | 51 år | Oprettet: 4. sep 2003


Audi A4 3,0 TDI 240 Quattro

Årgang:
2008
Motor:
3,0 TDI V6, 24 ventiler og et stk. balanceaksel. Nyeste version Commonrail med DPF (dieselpartikelfilter). Turbo med to ladeluftkølere. Langsliggende. 6 gear.

Super velsmurt, silkeblød og hurtig dieselmaskine, der totalt gør op med myten om at dieselmotorer ikke kan lyde godt!!
Hestekræfter
Standardtal:

240 hk. v. 4000 omdr. (Kunne være spændende at vide om den yder mere end opgivet, som mange VAG-motorer jo gør).

500 Nm v. 1500 omdr.

Det siger næsten sig selv at dén kombination virker:

0 - 100: 6,1 sek.

Tophastighed: 250 (begrænset) - der er flere videoer på nettet der viser at den kører 270 når begrænseren fjernes.
Fælge
Sommer: 19¨ originale Audi, model Antracit.

Vinter: 17¨ originale Audi 7-eget struktur design.
Dæk
Sommer: Continental Sport Contact, 245/35 ZR 19.

Vinter: Michelin Primacy Alpin PA3, 225/55 VR 17.
Undervogn
Originalsænket 40 mm.

I starten overvejede jeg om det var lige i overkanten, men den er jo fræk nok at se på.
Bilstereo
Audi Concert Sound System med CD, MP3 og 10 aktive højttalere. Alt styres naturligvis fra rattet.

Der er, som sædvanligt for Audi, tryk på ;-)
Styling
Nej da, intet udover aluhjulene.
Interiør
Mørkt med sort himmel.

Sportssæder med elektronisk justering af lændestøtte.

Aludekor, Hologram.

3-eget sportsmultifunktionsrat.
Ekstra tilbehør
Nej, ikke udover de 19¨ aluhjul, ellers er alt standard og fabriksmonteret.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Originalt, fabriksmonterede udstyrsliste indeholder bl.a.:


3-zonet klima med særskilte luftkanaler og valg af grader til bagsædepassagererne.

Quattro = firehjulstræk (det virker bare sublimt i sneen).

Servotronic.

Xenon med LED-kørelys.

MMI High.

Telefon/Bluetooth, styres fra bilens MMI samt rattet.

Dæktrykskontrol.

Fartpilot, spiller sammen med display i midten, hvor man kan se alt hvad man laver.

Nedblændelige sidespejle med blink - klapper ind v. parkering (ikke så almindeligt med nedblændelige SIDE-spejle).

Lyspakke (lyssensor) "coming home"-lys. Bakspejl med aut. nedblænding.

Regnsensor.

ESP/ESC.

Elektronisk håndbremse m. "Automatic Hold".

Lys i døre samt ved dørhandtag indvendig, indstigningslys under døre samt under sæder.

Varme i sæder (styres som alt andet i de nye Audi´er via MMI´en).

Multifunktions læderrat.

Tågelygter.

Audi Concert (Bose) m. 10 aktive højttalere.

Og sikkert meget mere jeg desværre ikke lige formår at huske her.



Efter min mening én af de flotteste sedan´er der bliver lavet i disse år.


Uddrag fra en test jeg har læst om bilen:

"- og så denne perle af en motor, nemlig den 3,0 liters TDI-motor, som vi bl.a. kender fra Q7. I denne bil er motoren dog modificeret og ydelsen er nu 240 hk og drejningsmomentet hele 500 Nm ved blot 1.500 o/min.

Det er med denne TDI-motor lykkedes Audi at skabe en dieselmotor, der skal køres som en benzinmotor - og jeg lyver ikke. Selvom de maksimale omdrejningspunkter ligger lavere end i en tilsvarende benzinmotor, så er vejen dertil meget længere end normalt og accelerationen indenfor dette område så kraftig, at gearskifte og derved kørselsmønster er helt ligesom i en benzinbil. Samtidig er lydniveauet stort set ikke eksisterende, så du har i 95 % af tiden intet der indikerer at du sidder bag rattet i en dieselbil. Suverænt godt konstrueret!

Af Kristian Klarskov"

Uddrag af en anden test fra Bilmagasinet, hvor motoren sidder i en Q5:

"Har man lyst, kan man vælge den udmærkede 2-liters TDI med 170 hk og spare 45.000 kr. samt nogle dråber brændstof. Så skal man blot undlade at prøve en tur i 3,0 TDI. Ikke at kræfterne kommer væltende i en regulær syndflod, eller at f.eks. GLK´en føles direkte lam i sammenligningen. Faktisk har jeg tendens til at undervurdere, hvor hurtigt den store Audi accelererer, indtil vores GPS-målinger sætter tal på virkeligheden. Nej, grunden til at man bør investere i den store motor er lyden, og den måde det "dovne" kraftoverskud spiller sammen med den perfekt afstemte gearkasse på."


De mest vigtige tekniske data:

Hk: 240
Nm: 500
0 - 100: 6,1 sek.
Tophastighed: 250 (elektronisk begrænset).
Vægt: 1655 kg.
Mål: L x B x H > 4703 x 1826 x 1427, akselafstand: 2808.

For sjov sammenligner vi lige størrelsen med konkurrenten, BMW E90 3-serie:

Mål: L x B x H > 4531 x 1817 x 1421, akselafstand: 2760.

http://www.youtube.com/watch?v=Gl2fIt8v_9s
http://www.youtube.com/watch?v=5hGzzPoRuVA

Ingen af videoerne er mine, men de illustrerer meget godt hvordan bilen lyder og kører.

Vil du se flere Audi A4 3,0 TDI 240 Quattro til salg? Andre Audi eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Audi A4 3,0 TDI 240 Quattro
Annonce