Audi A4 3,0 TDI 240 Quattro [Tidl. bil] 2008
7.864 visninger
|
Oprettet:
Audi A4 3,0 TDI 240 Quattro
Årgang:
2008
Motor:
3,0 TDI V6, 24 ventiler og et stk. balanceaksel. Nyeste version Commonrail med DPF (dieselpartikelfilter). Turbo med to ladeluftkølere. Langsliggende. 6 gear.
Super velsmurt, silkeblød og hurtig dieselmaskine, der totalt gør op med myten om at dieselmotorer ikke kan lyde godt!!
Super velsmurt, silkeblød og hurtig dieselmaskine, der totalt gør op med myten om at dieselmotorer ikke kan lyde godt!!
Hestekræfter
Standardtal:
240 hk. v. 4000 omdr. (Kunne være spændende at vide om den yder mere end opgivet, som mange VAG-motorer jo gør).
500 Nm v. 1500 omdr.
Det siger næsten sig selv at dén kombination virker:
0 - 100: 6,1 sek.
Tophastighed: 250 (begrænset) - der er flere videoer på nettet der viser at den kører 270 når begrænseren fjernes.
240 hk. v. 4000 omdr. (Kunne være spændende at vide om den yder mere end opgivet, som mange VAG-motorer jo gør).
500 Nm v. 1500 omdr.
Det siger næsten sig selv at dén kombination virker:
0 - 100: 6,1 sek.
Tophastighed: 250 (begrænset) - der er flere videoer på nettet der viser at den kører 270 når begrænseren fjernes.
Fælge
Sommer: 19¨ originale Audi, model Antracit.
Vinter: 17¨ originale Audi 7-eget struktur design.
Vinter: 17¨ originale Audi 7-eget struktur design.
Dæk
Sommer: Continental Sport Contact, 245/35 ZR 19.
Vinter: Michelin Primacy Alpin PA3, 225/55 VR 17.
Vinter: Michelin Primacy Alpin PA3, 225/55 VR 17.
Undervogn
Originalsænket 40 mm.
I starten overvejede jeg om det var lige i overkanten, men den er jo fræk nok at se på.
I starten overvejede jeg om det var lige i overkanten, men den er jo fræk nok at se på.
Bilstereo
Audi Concert Sound System med CD, MP3 og 10 aktive højttalere. Alt styres naturligvis fra rattet.
Der er, som sædvanligt for Audi, tryk på ;-)
Der er, som sædvanligt for Audi, tryk på ;-)
Styling
Nej da, intet udover aluhjulene.
Interiør
Mørkt med sort himmel.
Sportssæder med elektronisk justering af lændestøtte.
Aludekor, Hologram.
3-eget sportsmultifunktionsrat.
Sportssæder med elektronisk justering af lændestøtte.
Aludekor, Hologram.
3-eget sportsmultifunktionsrat.
Ekstra tilbehør
Nej, ikke udover de 19¨ aluhjul, ellers er alt standard og fabriksmonteret.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Originalt, fabriksmonterede udstyrsliste indeholder bl.a.:
3-zonet klima med særskilte luftkanaler og valg af grader til bagsædepassagererne.
Quattro = firehjulstræk (det virker bare sublimt i sneen).
Servotronic.
Xenon med LED-kørelys.
MMI High.
Telefon/Bluetooth, styres fra bilens MMI samt rattet.
Dæktrykskontrol.
Fartpilot, spiller sammen med display i midten, hvor man kan se alt hvad man laver.
Nedblændelige sidespejle med blink - klapper ind v. parkering (ikke så almindeligt med nedblændelige SIDE-spejle).
Lyspakke (lyssensor) "coming home"-lys. Bakspejl med aut. nedblænding.
Regnsensor.
ESP/ESC.
Elektronisk håndbremse m. "Automatic Hold".
Lys i døre samt ved dørhandtag indvendig, indstigningslys under døre samt under sæder.
Varme i sæder (styres som alt andet i de nye Audi´er via MMI´en).
Multifunktions læderrat.
Tågelygter.
Audi Concert (Bose) m. 10 aktive højttalere.
Og sikkert meget mere jeg desværre ikke lige formår at huske her.
Efter min mening én af de flotteste sedan´er der bliver lavet i disse år.
Uddrag fra en test jeg har læst om bilen:
"- og så denne perle af en motor, nemlig den 3,0 liters TDI-motor, som vi bl.a. kender fra Q7. I denne bil er motoren dog modificeret og ydelsen er nu 240 hk og drejningsmomentet hele 500 Nm ved blot 1.500 o/min.
Det er med denne TDI-motor lykkedes Audi at skabe en dieselmotor, der skal køres som en benzinmotor - og jeg lyver ikke. Selvom de maksimale omdrejningspunkter ligger lavere end i en tilsvarende benzinmotor, så er vejen dertil meget længere end normalt og accelerationen indenfor dette område så kraftig, at gearskifte og derved kørselsmønster er helt ligesom i en benzinbil. Samtidig er lydniveauet stort set ikke eksisterende, så du har i 95 % af tiden intet der indikerer at du sidder bag rattet i en dieselbil. Suverænt godt konstrueret!
Af Kristian Klarskov"
Uddrag af en anden test fra Bilmagasinet, hvor motoren sidder i en Q5:
"Har man lyst, kan man vælge den udmærkede 2-liters TDI med 170 hk og spare 45.000 kr. samt nogle dråber brændstof. Så skal man blot undlade at prøve en tur i 3,0 TDI. Ikke at kræfterne kommer væltende i en regulær syndflod, eller at f.eks. GLK´en føles direkte lam i sammenligningen. Faktisk har jeg tendens til at undervurdere, hvor hurtigt den store Audi accelererer, indtil vores GPS-målinger sætter tal på virkeligheden. Nej, grunden til at man bør investere i den store motor er lyden, og den måde det "dovne" kraftoverskud spiller sammen med den perfekt afstemte gearkasse på."
De mest vigtige tekniske data:
Hk: 240
Nm: 500
0 - 100: 6,1 sek.
Tophastighed: 250 (elektronisk begrænset).
Vægt: 1655 kg.
Mål: L x B x H > 4703 x 1826 x 1427, akselafstand: 2808.
For sjov sammenligner vi lige størrelsen med konkurrenten, BMW E90 3-serie:
Mål: L x B x H > 4531 x 1817 x 1421, akselafstand: 2760.
http://www.youtube.com/watch?v=Gl2fIt8v_9s
http://www.youtube.com/watch?v=5hGzzPoRuVA
Ingen af videoerne er mine, men de illustrerer meget godt hvordan bilen lyder og kører.
3-zonet klima med særskilte luftkanaler og valg af grader til bagsædepassagererne.
Quattro = firehjulstræk (det virker bare sublimt i sneen).
Servotronic.
Xenon med LED-kørelys.
MMI High.
Telefon/Bluetooth, styres fra bilens MMI samt rattet.
Dæktrykskontrol.
Fartpilot, spiller sammen med display i midten, hvor man kan se alt hvad man laver.
Nedblændelige sidespejle med blink - klapper ind v. parkering (ikke så almindeligt med nedblændelige SIDE-spejle).
Lyspakke (lyssensor) "coming home"-lys. Bakspejl med aut. nedblænding.
Regnsensor.
ESP/ESC.
Elektronisk håndbremse m. "Automatic Hold".
Lys i døre samt ved dørhandtag indvendig, indstigningslys under døre samt under sæder.
Varme i sæder (styres som alt andet i de nye Audi´er via MMI´en).
Multifunktions læderrat.
Tågelygter.
Audi Concert (Bose) m. 10 aktive højttalere.
Og sikkert meget mere jeg desværre ikke lige formår at huske her.
Efter min mening én af de flotteste sedan´er der bliver lavet i disse år.
Uddrag fra en test jeg har læst om bilen:
"- og så denne perle af en motor, nemlig den 3,0 liters TDI-motor, som vi bl.a. kender fra Q7. I denne bil er motoren dog modificeret og ydelsen er nu 240 hk og drejningsmomentet hele 500 Nm ved blot 1.500 o/min.
Det er med denne TDI-motor lykkedes Audi at skabe en dieselmotor, der skal køres som en benzinmotor - og jeg lyver ikke. Selvom de maksimale omdrejningspunkter ligger lavere end i en tilsvarende benzinmotor, så er vejen dertil meget længere end normalt og accelerationen indenfor dette område så kraftig, at gearskifte og derved kørselsmønster er helt ligesom i en benzinbil. Samtidig er lydniveauet stort set ikke eksisterende, så du har i 95 % af tiden intet der indikerer at du sidder bag rattet i en dieselbil. Suverænt godt konstrueret!
Af Kristian Klarskov"
Uddrag af en anden test fra Bilmagasinet, hvor motoren sidder i en Q5:
"Har man lyst, kan man vælge den udmærkede 2-liters TDI med 170 hk og spare 45.000 kr. samt nogle dråber brændstof. Så skal man blot undlade at prøve en tur i 3,0 TDI. Ikke at kræfterne kommer væltende i en regulær syndflod, eller at f.eks. GLK´en føles direkte lam i sammenligningen. Faktisk har jeg tendens til at undervurdere, hvor hurtigt den store Audi accelererer, indtil vores GPS-målinger sætter tal på virkeligheden. Nej, grunden til at man bør investere i den store motor er lyden, og den måde det "dovne" kraftoverskud spiller sammen med den perfekt afstemte gearkasse på."
De mest vigtige tekniske data:
Hk: 240
Nm: 500
0 - 100: 6,1 sek.
Tophastighed: 250 (elektronisk begrænset).
Vægt: 1655 kg.
Mål: L x B x H > 4703 x 1826 x 1427, akselafstand: 2808.
For sjov sammenligner vi lige størrelsen med konkurrenten, BMW E90 3-serie:
Mål: L x B x H > 4531 x 1817 x 1421, akselafstand: 2760.
http://www.youtube.com/watch?v=Gl2fIt8v_9s
http://www.youtube.com/watch?v=5hGzzPoRuVA
Ingen af videoerne er mine, men de illustrerer meget godt hvordan bilen lyder og kører.
Audi A4 3,0 TDI 240 Quattro
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 16
Synes lige jeg vil dele en fed side med lidt go audi lir.
www.mtm-online.de
mvh Thomas
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Det er nemlig fedt om vinteren - både til at lege med, men også når alle de baghjulstrukne BMW´er og Mercedes´er vil lege, så smutter vi med firehjulstræk - flere billængder frem
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 16
Det må siges at være en motor af fin kaliber. Har en B7 model med en 3 liters diesel og quattro. Det blir sjovt til vinter.
Mvh Thomas.
nov 2009
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 226 Svar: 455
med den helt rigtige motor har en magen til med 2,0 motoren
Xhøj til dig!
kig forbi min gamle bmw
jul 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 86
Høj til dig habibi:) lækker vogn
nov 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 624
Lækker Audi.
Havde man bare pengene. Så var jeg ikke i tvivl. Nå det kan nåes endnu en dag.
Bemærkede lige displayet i bilen, bruges den som firma bil eller?
Synes det så ud til at den havde gået "forholdsvis mange" km, taget alderen i betragtning, eller var det mig som så forkert?
mar 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 6
Du får en høj smidt i hatten! har desværre ingen x-tra høj, og hvis jeg havde skulle du have den for den flotte profil beskrivelse!! SMUKT
Enig i alt!
hvis du skulle prøve et godt forum (hvis du ikke allerede kender det) vagcars.dk, her slipper du for alle de små latterlige og barnlige jantelovs bemærkninger. God tone og ekstremt hjælpsomme profiler derinde.
Og forresten er det en smækker lækker A4'er...
jun 2006
Følger: 39 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 110
der er noget med den jantelov... men går ikke meget op i pointsystemet herinde... giv en negativ melding på deres bil eller i forum, værsgod du får en lav... såeh det gør sgu ikk så meget:)
jun 2006
Følger: 39 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 110
ja du skriver jo du ikke rigtig for nogen nu pga jantelov, så værsgod:)
jun 2006
Følger: 39 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 110
en x høj herfra og en bmw som istedet måtte nøjes med høj:)
jun 2006
Følger: 39 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 110
har ikkflere xhøj... hvad gør jeg??? tænke tænke jo der må være en anden der må undvære en xhøj for det skal din sgu have:)
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 447
Kommer da ikke snart nogle sommerbilleder af den fine audi?
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 22 Svar: 249
Rigtig lækker Audi.. Høj er smidt
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 5 Svar: 5
Har smidt en retur. Den er sku for vild den 3.0TDI motor! Den misunder jeg dig altså lidt
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 2
Virkelig flot Audi!
Der er bare ikke en finder at sætte på den og kanon motor! Sådan en Audi står rigtig højt på ønskeseddlen!
Den fortjener helt klart en høj!!
mar 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 888
hold da op Helt solgt her :D....
sku lækker må man sige.....
smider lige en høj ! skal den da have...
Bageren
p.s hva koster sådan en audi der ?
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 29
Tillykke med den nye vogn
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Takker
jun 2007
Følger: 2 Biler: 5 Svar: 1
og lækker motor - en høj herfra
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Også en dejlig dieselmaskine du selv har der. Ja, det er fedt den holder 10 km/l selv ved 200 - det er jo det der er det geniale ved disse dieselbiler: Man får både hurtige OG økonomiske biler samtidig. Genialt.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 80 Svar: 238
Velkommen til, fin Audi og ja en 3,0 diesel kværn er virkelig noget der dur, har lige været i Holland i min og ved 200 kører den sgu stadig 10 km på literen det kan man ikke sige noget til ved 140 omkring 20 på literen og som du siger så mangler man jo ikke moment eller heste. tjek evt. min profil.
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Tak, jeg/vi er også rigtig glad(e) for den
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.442
Rigtig sprød audi..
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
René
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Jeg er helt enig Du skulle prøve den, man sidder med et smil der når hele vejen op over ørerne *G*.
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 1 Svar: 100
super lækkert køretøj , høj her fra
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1
Super fed vogn! - og motoren.... Dét er guf!
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Ja, motoren bliver også rost til skyerne i div. tests - bomstærk og dog meget civiliceret.
"Samtidig er lydniveauet stort set ikke eksisterende, så du har i 95 % af tiden intet der indikerer at du sidder bag rattet i en dieselbil. Suverænt godt konstrueret!"
Læst i en test af bilen.
Tak for det
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 447
Lækker A4! Genial motor. Høj herfra
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Jeg takker
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 3
Fine billeder god tekst og en super flot audi...sådan der...
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
- edermame stærkt. Jeg siger tak
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Troels
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Tak for kommentarerne Jeg synes, ret beset, ikke denne bil "mangler" noget Fælgene haves jo, hvis du lige tager et kig i teksten - men nu skal vi jo lige have sommer først
Soltag? Det er ikke lige mig.
KM K: Aner jeg en smule ironi?
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 2
og superfed oprettelse! Dejigt at se nogen der gider gøre det ordentligt.. Og total fed bil iøvrigt.. tillykke med den!
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
Den mangler lige en gang læder og soltag og så nogle fælge med ET mål der klæder den
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
fed vag'er..........