BMW 530i [Tidl. bil] 1988
3.648 visninger
|
Oprettet:
BMW 530i
Årgang:
1988
Motor:
Række 6.
Motortype: M30B30.
2986 ccm.
Motortype: M30B30.
2986 ccm.
Hestekræfter
188Hk. 138KW - 5800 rpm
Moment: 260 - 4000 rpm.
Moment: 260 - 4000 rpm.
Fælge
18" AC Schnitzer.
8.5 x 18 Foran
9.5 x 18 Bag
8.5 x 18 Foran
9.5 x 18 Bag
Dæk
235/40 ZR18, Pilot SPORT PS2 (Foran)
265/35 ZR18, Pilot SPORT PS2 (Bag)
265/35 ZR18, Pilot SPORT PS2 (Bag)
Undervogn
Bilstein gas dæmpere.
60 / 60 mm bilstein fjedre
60 / 60 mm bilstein fjedre
Bilstereo
Blaupunkt Sevilla
Der kommer komplet DVD anlæg,
4 nakkestøtter med 9" skærme.
Forstærkere, subwoofere og højtajere fra Pioneer.
Der kommer komplet DVD anlæg,
4 nakkestøtter med 9" skærme.
Forstærkere, subwoofere og højtajere fra Pioneer.
Styling
Ingen. Kommer dog et orginalt M5 kit på den.
Interiør
* Komplet Executive velour kabine.
* Mørkt Zebrano træindlæg i kabinen.
* Sæder med el varme, el lændestøtte.
* M Tech 2 læderrat.
* Orginalt El soltag.
* Loftlys med 2 læselamper.
* Læselamper med spot i bag.
* El ruder foran.
* Lille boardcomputer
* 2 delt varmeapparat.
* Mørkt Zebrano træindlæg i kabinen.
* Sæder med el varme, el lændestøtte.
* M Tech 2 læderrat.
* Orginalt El soltag.
* Loftlys med 2 læselamper.
* Læselamper med spot i bag.
* El ruder foran.
* Lille boardcomputer
* 2 delt varmeapparat.
Ekstra tilbehør
* Orginal centrallås.
* Nøgle med indbygget lys.
* Magicar M110AS alarm.
* 100Amp Varta batteri.
* Nøgle med indbygget lys.
* Magicar M110AS alarm.
* 100Amp Varta batteri.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Dejligt at tanke 80 liter på og blive en lille tusse fattigere..Men skidt..
Bilen skal bygges helt op igen.
Rust bliver lavet.
M5 el læderkabine monteres.
Komplet M5 kofangere og skørtesæt monteres
Bilen bliver malet Brillianzschwartz.
Fælge skal males dark chrome.
Lidt info om modellen:
Engine : I 6
Engine Code : M30B30
Fuel : Petrol
Fuel System : Bosch Motronic DME
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 2986 cm3
Bore x Stroke : 89 x 80 mm
Type : 12 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9
Output : 188 cv (138 kW) @ 5800 rpm
Torque : 260 Nm (191 lb.ft) @ 4000 rpm
Gearbox : 5 speed Manual
Wheelbase : 276.1 cm
Length : 472 cm
Width : 175.1 cm
Height : 141.2 cm
Cx : 0.31
Front Brakes : Vented Discs (302 mm)
Rear Brakes : Discs (300 mm)
Front Tyres : 205/65 R15
Rear Tyres : 205/65 R15
Kerb Weight : 1510 kg
Weight/Output Ratio : 8.03 kg/cv
Front Suspension : Double Pivot McPherson strut suspension
Rear Suspension : Track link semi trailing arm suspension
Top Speed : 227 km/h (141 Mph)
0 to 100 km/h : 8.6 s
0 to 400m (1/4 mile) : - s
0 to 1000m : 29.4 s
Fuel Consumption* : 7.4L / 9.1L / 15.4L / 10.6L (22 mpg)
Range : 754 km
Fuel Tank : 80 L
Trunk : 460 L
CO2 emissions : 247 g/Km
530i
Den seks cylinder E34 530i var tilgængelige i Europa, der begynder i 1988, men aldrig kom i Nordamerika. Det havde en M30B30 3,0 liter inline-6 motor som producerer 185 hk (138 kW). Denne europæiske version af 530i blev indstillet i 1990. Den otte cylinder 530i model blev introduceret til Nordamerika i 1992. Udskiftning af 535i, den havde den nye M60, 32 ventil DOHC 3,0 liters V8 motor producerer 218 hk (163 kW). Det blev også tilbudt i en touring version ..
About the E in E34
BMW uses an E code to designate each particular body style/platform. E stands for Entwicklung which is German for development.
The E34
In North America the E34 was introduced for 1989 to replace its predecessor, the E28. Only two models were available, the 525i and the 535i. Both equipped with inline 6 cylinder engines. A new M50 engine quipped 525i was introduced for 1991 to replace the current 525i that was powered by the M20 engine.
The legendary 535i, by many considered one of the greatest 5ers ever, was discontinued in 1993. Planet earth slipped into a depression from which it recovered a few months later when the M60 V8 engine equipped 530i and 540i were introduced. The 94-95 E34 lineup consisted of the 525i, 530i and 540i. A touring version of the 525i was introduced in 1992, a touring version was also available for the 530i, quite rare though. 1995 would be the last model year for the E34 even though E34s were still produced well into 1995. The E34 needed few styling updates since it was such a good looking car to start with. Updated mirrors were introduced in 1993, the 94 530i and 540i received a wide grill, the 525i received the wider grill as well in 1995 and also for 95 the lower bumper trim was painted in body color. A total of roughly 1,200,000 E34s were produced, this includes Euro spec and North American spec models.
Google Translate:
Om E i E34
BMW bruger en E-kode til at udpege hver især karosseri / platform. E står for Entwicklung der er tysk for udviklingen.
Den E34
I Nordamerika E34 blev indført for 1989 at erstatte sin forgænger, E28. Kun to modeller blev tilgængelige, 525i og 535i. Begge er udstyret med inline 6-cylindrede motorer. En ny M50 motor quipped 525i blev indført for 1991 skal erstatte de nuværende 525i, der blev drevet af den M20 motor.
Den legendariske 535i, som mange betragtet som en af de største 5ers nogensinde, blev afbrudt i 1993. Planet Jorden gled ind i en depression, hvorfra det igen et par måneder senere, når M60 V8 motor udstyret 530i og 540i blev indført. De 94-95 E34 lineup bestod af 525i, 530i og 540i. En tur version af 525i blev indført i 1992, en touring version blev også til rådighed for 530i, ganske sjælden selv. 1995 ville være det sidste modelår for E34, selv om E34s stadig var produceret langt ind 1995. Den E34 kræver mange styling opdateringer, da det var sådan en flot bil at starte med. Opdateret spejle blev indført i 1993, de 94 530i og 540i modtaget en lang grill, den 525i modtog bredere grill samt i 1995 og også for 95 de lavere kofanger trim var malet i bilens farve. I alt ca 1.200.000 E34s blev produceret, omfatter dette Euro spec og nordamerikanske spec modeller.
Bilen skal bygges helt op igen.
Rust bliver lavet.
M5 el læderkabine monteres.
Komplet M5 kofangere og skørtesæt monteres
Bilen bliver malet Brillianzschwartz.
Fælge skal males dark chrome.
Lidt info om modellen:
Engine : I 6
Engine Code : M30B30
Fuel : Petrol
Fuel System : Bosch Motronic DME
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 2986 cm3
Bore x Stroke : 89 x 80 mm
Type : 12 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9
Output : 188 cv (138 kW) @ 5800 rpm
Torque : 260 Nm (191 lb.ft) @ 4000 rpm
Gearbox : 5 speed Manual
Wheelbase : 276.1 cm
Length : 472 cm
Width : 175.1 cm
Height : 141.2 cm
Cx : 0.31
Front Brakes : Vented Discs (302 mm)
Rear Brakes : Discs (300 mm)
Front Tyres : 205/65 R15
Rear Tyres : 205/65 R15
Kerb Weight : 1510 kg
Weight/Output Ratio : 8.03 kg/cv
Front Suspension : Double Pivot McPherson strut suspension
Rear Suspension : Track link semi trailing arm suspension
Top Speed : 227 km/h (141 Mph)
0 to 100 km/h : 8.6 s
0 to 400m (1/4 mile) : - s
0 to 1000m : 29.4 s
Fuel Consumption* : 7.4L / 9.1L / 15.4L / 10.6L (22 mpg)
Range : 754 km
Fuel Tank : 80 L
Trunk : 460 L
CO2 emissions : 247 g/Km
530i
Den seks cylinder E34 530i var tilgængelige i Europa, der begynder i 1988, men aldrig kom i Nordamerika. Det havde en M30B30 3,0 liter inline-6 motor som producerer 185 hk (138 kW). Denne europæiske version af 530i blev indstillet i 1990. Den otte cylinder 530i model blev introduceret til Nordamerika i 1992. Udskiftning af 535i, den havde den nye M60, 32 ventil DOHC 3,0 liters V8 motor producerer 218 hk (163 kW). Det blev også tilbudt i en touring version ..
About the E in E34
BMW uses an E code to designate each particular body style/platform. E stands for Entwicklung which is German for development.
The E34
In North America the E34 was introduced for 1989 to replace its predecessor, the E28. Only two models were available, the 525i and the 535i. Both equipped with inline 6 cylinder engines. A new M50 engine quipped 525i was introduced for 1991 to replace the current 525i that was powered by the M20 engine.
The legendary 535i, by many considered one of the greatest 5ers ever, was discontinued in 1993. Planet earth slipped into a depression from which it recovered a few months later when the M60 V8 engine equipped 530i and 540i were introduced. The 94-95 E34 lineup consisted of the 525i, 530i and 540i. A touring version of the 525i was introduced in 1992, a touring version was also available for the 530i, quite rare though. 1995 would be the last model year for the E34 even though E34s were still produced well into 1995. The E34 needed few styling updates since it was such a good looking car to start with. Updated mirrors were introduced in 1993, the 94 530i and 540i received a wide grill, the 525i received the wider grill as well in 1995 and also for 95 the lower bumper trim was painted in body color. A total of roughly 1,200,000 E34s were produced, this includes Euro spec and North American spec models.
Google Translate:
Om E i E34
BMW bruger en E-kode til at udpege hver især karosseri / platform. E står for Entwicklung der er tysk for udviklingen.
Den E34
I Nordamerika E34 blev indført for 1989 at erstatte sin forgænger, E28. Kun to modeller blev tilgængelige, 525i og 535i. Begge er udstyret med inline 6-cylindrede motorer. En ny M50 motor quipped 525i blev indført for 1991 skal erstatte de nuværende 525i, der blev drevet af den M20 motor.
Den legendariske 535i, som mange betragtet som en af de største 5ers nogensinde, blev afbrudt i 1993. Planet Jorden gled ind i en depression, hvorfra det igen et par måneder senere, når M60 V8 motor udstyret 530i og 540i blev indført. De 94-95 E34 lineup bestod af 525i, 530i og 540i. En tur version af 525i blev indført i 1992, en touring version blev også til rådighed for 530i, ganske sjælden selv. 1995 ville være det sidste modelår for E34, selv om E34s stadig var produceret langt ind 1995. Den E34 kræver mange styling opdateringer, da det var sådan en flot bil at starte med. Opdateret spejle blev indført i 1993, de 94 530i og 540i modtaget en lang grill, den 525i modtog bredere grill samt i 1995 og også for 95 de lavere kofanger trim var malet i bilens farve. I alt ca 1.200.000 E34s blev produceret, omfatter dette Euro spec og nordamerikanske spec modeller.
BMW 530i
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.671
Jamen, jeg siger da mange tak for roserne..Der er sgu ikke noget bling-bling her...Og det kommer der heller ikke..
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 336
Den skal da bare bevares, som den er. Jeg smiler altid bredt når jeg ser en original E28/E34 og tænker: "Hvor er det smukt, at BMW-menigheden ikke KUN består af Bling-bling-mennesker"
Og de gamle Stenalder-E34'ere med den legendariske M30 (der muligvis er den bedste rækkesekser, der nogensinde var og er og vil være) fortjener at blive behandlet pænt, pylret om og holdt i 200% original stand - de var de sidste i en af de fineste æraer i BMWs historie.
jan 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 16
ja det kan godt være , men er den skruet i ladetrykker og i pumpen for det er min
jun 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 875
Det var lige det den undervogn hed.
Ja de bremboskiver har sgu gjort det godt. Det er jo stadig dem der sidder bag på den dog med nye standard klodser istedet. Men de holder sgu godt.
Du kan tro jeg nyder den til dags dato stadig. Den skal nok holde mange år endnu da.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 7
de billeder kommmer lidt sener er lige ved og så om jeg skal have bananmifol og 2,5 tommer udstøning på
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
Der er alt hva der ska være.
Dog må jeg sige.....Den info på engelsk, syntes jeg ikke er ok. Fint du gør det, men det er jo ikke alle, der er lige gode til engelsk. Så en dag du har tid......skriv det på dansk.
/K
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.671
Jeg takker for kommentarerne..
Det kræver kun ca 15 min på Google af finde det samme som jeg gjorde..
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.033
hvorfor nogle kunne finde på at afvise din perfekte oprettelse, men nu er du heldigvis kommet ind, og du får lige en høj med herfra, fin bil.
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 69 Biler: 19 Emner: 34 Svar: 517
Flot BMW du har og en rigtig fin oprettelse, høj afgivet.