Ford Puma (Solgt) 1997
1.176 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Kommentarer
Ford Puma (Solgt)
Årgang:
1997
Motor:
1.7 VCT
Hestekræfter
-125Hk
-157Nm
Bekræftet af Karsten Kjeldsens rullefelt
-157Nm
Bekræftet af Karsten Kjeldsens rullefelt
Fælge
15" Ford Fælge. Ved ikke hvad de hedder.
Dæk
Dunlop SP Sport fast response
195/50R15 82V
195/50R15 82V
Undervogn
Eibach fjedre som sænker 30/30
Bilstereo
Org.
Styling
Org.
Interiør
Org.
Ekstra tilbehør
Intet
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
- Aircon
- El Spejle
- El for og bagrude
Puma'en var den første lille coupe Ford nogensinde havde produceret, og man må sige at de gjorde det rimelig godt. Bilen er baseret på Fiesta Mk4 platformen, men har til forskel fået en close ratio gearkasse og en 1.7l motor med variabel knastaksel teknologi.
Med en vægt på omkring 1000kg er den, delvist Yamaha designede motor, angiveligt i stand til at slynge bilen op i en hastighed på 100kmt på kun 8,7 sek. (dette gælder for 1997 og 98. I 1999 blev effekt begrænseren flyttet længere ned i omdr. feltet således at bilen nu tog 9.2 sek om 0-100kmt.)
Puma'en blev konstrueret som en del af Fords New Edge design strategi sammen med andre modeller som fx. Ka, Cougar og Focus'en. Den tog 135 dage at designe og var den første Ford som blev designet på computer. Den første prototype af Puma'en som blev produceret endte også med at være den endelige. Normalt bliver mange biler skildt delvist ad og ændret pga. senere aerodynamiske tests i udviklingsforløbet, men i Puma'ens tilfælde var der kun et eksemplar, nemlig nummer "0000 000". Fra start havde man ved hjælp af computeren lavet en bil hvis design holdt ved gennem hele udviklingsforløbet og med glamour bestod aerodynamiske tests.
Af priser kan bla. nævnes at den i 1997 blev kåret som Top Gear's car of the year - Bedømt af både Tiff Nedell, Jeremy Clarkson og så en gut jeg ikke kender :-D
- http://www.youtube.com/watch?v=R3QuH7z1Z1o
- El Spejle
- El for og bagrude
Puma'en var den første lille coupe Ford nogensinde havde produceret, og man må sige at de gjorde det rimelig godt. Bilen er baseret på Fiesta Mk4 platformen, men har til forskel fået en close ratio gearkasse og en 1.7l motor med variabel knastaksel teknologi.
Med en vægt på omkring 1000kg er den, delvist Yamaha designede motor, angiveligt i stand til at slynge bilen op i en hastighed på 100kmt på kun 8,7 sek. (dette gælder for 1997 og 98. I 1999 blev effekt begrænseren flyttet længere ned i omdr. feltet således at bilen nu tog 9.2 sek om 0-100kmt.)
Puma'en blev konstrueret som en del af Fords New Edge design strategi sammen med andre modeller som fx. Ka, Cougar og Focus'en. Den tog 135 dage at designe og var den første Ford som blev designet på computer. Den første prototype af Puma'en som blev produceret endte også med at være den endelige. Normalt bliver mange biler skildt delvist ad og ændret pga. senere aerodynamiske tests i udviklingsforløbet, men i Puma'ens tilfælde var der kun et eksemplar, nemlig nummer "0000 000". Fra start havde man ved hjælp af computeren lavet en bil hvis design holdt ved gennem hele udviklingsforløbet og med glamour bestod aerodynamiske tests.
Af priser kan bla. nævnes at den i 1997 blev kåret som Top Gear's car of the year - Bedømt af både Tiff Nedell, Jeremy Clarkson og så en gut jeg ikke kender :-D
- http://www.youtube.com/watch?v=R3QuH7z1Z1o
Ford Puma (Solgt)
jun 2008
Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 2
Fin og meget speciel lille bil. Baseret på fiesta mk.4, kan den ikke undgå at have forrygende køreegenskaber. Høj stemme til den...
apr 2003
Følger: 22 Følgere: 43 Biler: 10 Emner: 9 Svar: 131
jun 2009
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 22
Nice puma, høj her fra (:
jan 2010
Følger: 105 Følgere: 98 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 394
fin puma du har der den får lige en høj kig forbi min focus mvh jim
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 15
Lækker vogn med den rigtige motor
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
takker