{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW Alpina B3 Switch-Tronic. 1995

8.926 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Team Carstyling
Mand | 20 år | Oprettet: 23. jan 2009


BMW Alpina B3 Switch-Tronic.

Årgang:
1995
Motor:
3.0 liter 24 ventiler. Alpina motor. Basis motor er en 325i motor. Som Alpina har videre udviklet på. Med original Alpina topstykke og banan manifold. Hele herligheden er original med matching numbers.
Hestekræfter
254.3 Hk. Med NM på 350. Bilen er sat til at yde 250 hk fra fabrikken, men der er lige et par heste mere i denne. Den trækker 0-100 på 6.1 sekunder, hvis man kører ordentlig med Switch-Tronic. Som er en manuel funktion i automatgearkassen, der gør det muligt, at vælge gear fra rattet. I samme princip som Fomel 1gear. Og ellers fungere gearkassen som almindelig automatgear. Det virker super. Alpina kører også med det system endnu.
Fælge
Foran 8x17 tommer Alpina original serie 93. med 235/40-17
Bagpå 9x17 tommer Alpina orignal serie 93 med 265/40-17.
Bridgestone dæk. Og ingen hjulspin med Alpina pga deres olietryks bagtøj.
Dæk
Ja, det er så 235/40-17 og 265/40-17 fra Bridgestone.
Undervogn
Orignal Alpina undervogn, som gør bilen har en mellemting af komfort og sportskørsel. Bilen er hård at køre i, men ikke værre end den sagtens være behagelig at køre langt i. Den er sænket fra Alpina, så det laveste punkt er 6 cm over jorden.
Bilstereo
Hmmm.... Når man kører Alpina... Så skal man også høre Alpina... Deres komplette udstødningssystem har verdens fedeste lyd i en 6 cylindret. Det kan man ikke kopier... Den lyder meget dybt og har en lyd, der afslører at denne bil ikke er en almindelig bil. Men der er monteret original BMW CD buisness.
Styling
Absolut ingen uoriginal styling. Der er nogle småting der er skiftet, men bilen kører helt som Alpina har lavet den. Udover det har vi sat franske Alpina lygter i bilen, Og skiftet baglygter og blink til de mere moderne glas. Udover det er bilen som da den kørte fra Alpina i 1995.
Interiør
To kabiner... Original Alpina stof sports kabine, som er ligesom ny, og for ikke at gøre den i dårligere stand har vi monteret en sort sports læderkabinen. (Alpina har også leveret B3´ere med denne kabine, så det kunne godt være originalt) Den originale kabine er gemt af vejen, for at passe på den.
Ekstra tilbehør
Alpina... Alle instrumenter er Alpina. De skfiter Speedometer ud med deres eget. Og eftermonterer en ekstra board computer, som viser olie-tryk i motor, varme på motorolie. varme på bagtøj olie. Og hvilket gear man kører i.
Udover det er der klima, soltag, elruder, sædevarme, fartpilot, alarm, og den store boardcomputer. og det er original BMW atageligt træk.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Absolut en speciel og sjælden bil. Der er kun denne sedan B3 i Danmark og ellers en enkelt B3 Coupé. En bil man skal gå op i og vide hvad det er. Alt er meget dyrt til den. Olieskift koster 2000 kr på til motoren, hvis man gør det selv. Men det er det hele værd... Bilen kører super fedt... Man kan intet sammenligne Alpina fordi de laver den om den gammeldags tyske måde, de gør.

Vil du se flere BMW Alpina B3 Switch-Tronic. til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW Alpina B3 Switch-Tronic.
Annonce