{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Golf Mk1 Gti Pirelli 1983

5.720 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

M&M's VW
Mand | 57 år | Oprettet: 2. apr 2007


VW Golf Mk1 Gti Pirelli

Årgang:
1983
Motor:
Motoren er en nyrenoveret næsten original 1800 GTI motor med motorkoden DX.
Den har fået en skarp knast af ukendt mærke og grader+bananmanifold.
Den har for nyligt været monteret med det originale K-Jetronic mekaniske indsprøjtning, men under tilkøring efter samling og de mindre modifikationer viste det sig at mængdefordeleren og injectorerne begge dele stod til henholdsvis renovering og udskiftning.

Så derfor er der nu monteret dobbelt 40mm webere, som snarest skal justeres ind på felt.
Hestekræfter
Originalt står sådan en laban til at have 112 hk ved 5800 omdr og 153nm ved 3500 omdr.

Hvad den så laver efter modificering ved jeg ikke før den er blevet kørt ind.
Fælge
Står lige pt på nogle retro-style Ronal fælge som egentlig klæder bilen fint, men nogle fee'e rims i ond dubstyle er på 'to do'-listen.
Dæk
175/70R13 Conti Eco Contact.
Undervogn
Undervognen er en Mac Johns G-Maxx gevindundervogn, lige nu justeret i højden til syn, men bliver skruet godt ned når den er synet, nok noget der ligner 60/50 udover det den er sænket nu, for den er bestemt kun lige hævet til grænsen på 50cm til undersiden af forlygten.

Bremserne foran er standart bortset fra at der er monteret nogle sportskiver med huller og riller i, frække nok at se på.
Bagunder er der så monteret bremseskiver fra en golf mk2 16v gti med originale skriver og klodser.
Bilstereo
Ikke noget, hvis det skal være så bliver det noget i original stil.
Styling
Clean bagklap, som skal laves om. Jeg vil have en original bagklap med lås i på.
Interiør
Fuldstændig original indtil videre uden bagsæde. Og så er der monteret et VW Bobble ekstraudstyrs-rat i den.
Fremtididige planer må være noget ny betræk (:
Ekstra tilbehør
En ordentlig kasse gamle reservedele ;)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er nylakeret med massere af appelsinhud, jeg har købt den sådan da der næsten ingen rust er at komme efter noget sted i karossen.
Planen er at den løbende skal sættes bedre og bedre i stand og holdes flot.
Det skal pointeres at dette ikke er en showbil, den er bygget til at bliver brugt, og det bliver den også. Brugt, ikke misbrugt (:

Tak til:
Henrik - for hjælp med afhentning af bilen og montering af motor.

Tenna og Thomas - for at have den stående hele vinteren og have mig løbende dernede og skrue i deres lade.

Michael - for hjælp med montering af næsten alt i motorrummet og massere af moralsk opbakning når det så sortest ud.

Kasper - for utallige gange at hjælpe med at flytte bilen rundt fra sted til sted, vi har efterhånden haft et par sjove timer i den gule transit-ladvogn.

Benjamin - for at redde mit delviste nedbrændte(!!??) ledningsnet og få liv i motoren.

Martin - for hjælp til at justere motoren og derefter fortælle mig at hele mit indsprøjtningssystem var det rene snot.

Jimmi - for altid er være med på at bygge noget lækkert i rustfri.

Den gamle - for at tage sig sammen og ringe til de rigtige efter hjælp når lortet stod i flammer. I overført betydning..... for det meste.

Min kære mor - for bare altid at være der med opbakning og optimisme. Ingen har troet så meget på det her projekt som dig!

Tusind tak til jer alle. Uden jer var det aldrig lykkes at nå hertil.

Tag godt imod bilen! Undskyld de dårligere billeder i første omgang, der KOMMER BEDRE BILLEDER :)

Cheers mates!

Vil du se flere VW Golf Mk1 Gti Pirelli til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Golf Mk1 Gti Pirelli
Annonce