Ford Sierra RS Cosworth 1986

22.917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 108 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Ford Sierra RS Cosworth

Årgang:
1986
Motor:
2,0i 16v Turbo (1993 ccm)
Garrett AiResearch T03B Turbolader

K&N indsats filter.
Hjemmelavet udst. med ikke mindre end 5 potter.
Ford Motorsport / Mountune Stage 1 Chip.
Garrett -31 actuator.
Hestekræfter
Standart:
- 204 hk v/ 6000 o/min.
- 276 Nm v/ 4500 o/min

Nu:
- 250 hk v/ 5810 o/min.
- 340 Nm v/ 4642 o/min
Målt d. 16/10-2010 hos KK Autoteknik
Fælge
Std. Rial 7x15"
Dæk
205/50-15
Undervogn
- Gul Koni - Justerbar
- OMP Alu. tårnstiver for.
- Komplet Powerfelx Nylonbøsninger
Bilstereo
Std. dog opgraderet med Blaupunkt HU med Navi.

Har stadig den originale radio.
Styling
Standart, det ville være synd at ændre for meget på det.
- RS500 style nederste hækspoiler
Interiør
Standart med følgende:
- Recaro sportssæder
- Højdejusterbart føresæde
- Integreret ladetryksur i instrumentbord
- Justerbar visker interval
Ekstra tilbehør
Det eneste tilvalg som kunne fås da bilen var ny var med eller uden el-ruder og central-lås. Den er med El-ruder og c-lås.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg har importeret bilen fra Spanien lidt fra Madrid hvor den har kørt fra ny. Bilen er produceret i Nov. 1986 men registret 1. gang d. 19/8-1987.

Bilen kom til Danmark d. 6/6-2010. med ca. 80.000 km på klokken. Som den stadig kan køre i bund...

Sierra RS Cosworth havde præmiere på Geneva Motor Show i Marts 1985. Den kom til ved et, nærmest tilfældigt, samarbejde mellem Cosworth og Ford SVE (Special Vehicle Engineering).

Der blev fra 1985-1987 produceret 5542 3-dørs Cosworth's, hvoraf 500 af dem blev sendt til Tickford og blev ombygget til RS500.

Bilen kunne kun fås i tre farver Moonstone Blue, Black og som min Diamond White.

Da bilen kom frem var det den første serieproduceret bil med en litereffekt over 100 hk/L, nærmere bestemt 102 hk/L.

Bil Revyen - 1987 skrev:
"Så - nu skal vi ud at køre racerløb. Special-Sier-
ra'en her, RS Cosworth, er nemlig bygget til at
vinde det første verdensmesterskab for gruppe
A-tunede standartvogne. (Ligesom BMW M3 i
øvrigt).
Rent teknisk har bilen her alt hvad en gadebil af
denne klasse skal have for at køre ultra-lækkert.
En "omtrent formel-1"-motor med 16 ventiler og
turbo. Samt 204 milde gadehk (til race er effek-
ten op mod det dobbelte). Men dertil en under-
vogn, der får alle de mange hk og alle de mange
kg egenvægt til at bevæge sig rundt om hjørner-
ne præcis på det spor køreren lægger dem."

Bilen kostede i 1987 ca. 500.000 kr!

Se her en lille video om Ford Sierra RS Cosworth:
http://www.youtube.com/watch?v=7ZCllOeMDkc

Vil du se flere Ford Sierra RS Cosworth til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Sierra RS Cosworth
Annonce