{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW E30 318i - 322i Turbo "Solgt" 1984

15.063 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Henrik Rs
Mand | 91 år | Oprettet: 23. aug 2005


BMW E30 318i - 322i Turbo "Solgt"

Årgang:
1984
Motor:
Født:
M10 1800ccm 8ventilet.
borring 86mm
4 cylinderet.
8 ventilet.
Motronic indsprøjtning.

Nu:
T3T4 top Turbo.
90mm coated og smedet stempler.
M3 Krumtap med 87mm slaglængde.
M3 Plejlejer.
Special toppakning med indbygget skæreringe.
Arp støttebolte, med løse møtrikker.
Standard knast med justerbart knasthjul.
MegaSquit Extra Standalone motorstyring, fra Loddekolben.dk.
Digital Hallsensor monteret med 60-2 triggerhjul på krumtappen.
4 x 570ml siemens deka dyser.
Intercooler 300mm x 600mm.
3" custom bygget udstødning, med en gennemstrømnings potte.
2½" rustfrie trykrør.
Gearkasse fra en e34 535.
M5 forstærket kobling.
M5 svinghjul.
M3 sportsbagtøj med 75% Spær.
Hestekræfter
Er målt foråret 2012.
315hk.
550nm.
Fælge
16 x 7 T-hansen Blade alufælge.
Dæk
215/40-16 i bag.
195/45-16 i for.
Begge af mærket Toyo T1R.
Undervogn
Komplet undervogn og bremser fra 325i af samme årgang.

Sænket 40mm hele vejen rundt, med Koni dæmpere.
Bilstereo
Bahhhhh hvad skal det dog bruges til.
Turbo flutter er meget bedre.
Styling
Komplet M-tec fra hartge.
Speedometer med skala til 280kmth.
PLX Wideband lambda ur indbygget i speedomteret.
4stk ekstra ure til at holde øje med :
Vand og olie temperatur.
Olietryk.
Ladetryk.
Alle bygget ind hvor der normalt er askebære.
Sorte DE linser.
Originale tonede baglygter.
Lille bagspoiler.
Interiør
M-tec 1 Kabine.
Ekstra tilbehør
El ruder.
Varme i sæderne.
Alarm og startspærre.
Central lås.
Olietryks ur, Olietemp ur, Vand temp ur og Boost ur.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er synet og godkendt med turbo, undervogn, bremser og det hele.

Samt det er tilføjet registrerings attest som konstruktive ændringer.

I reg. attest under konstruktive ændringer står der følgende:

"Bilen er monteret m/turbolader, bremsesystem og øvrige under komponenter fra tilsvarende årg. 325i. Se Type godkendelses nr. XXXX og XXXX, XXXX "


01/12-2010
Så blev der skiftet følgende reservedele:

Køler komplet med nyt låg.
Samtlige kølerslanger.
Termostat.
Blæservinge og viskosekobling.
Toppakning med indbygget skæreringe og lavet til 90mm boring, mod 86mm standard.

Alt sammen for at afhjælpe fejlen, med at koge vandet af motoren, under længere varende belastning.

Der blev udelukkende brugt originale stumper, samt sager fra koed.dk

22/01-2010
Da der åbentbart ikke var nogle i dk, som ville købe en pisse sjov og lovlig TURBO bmw.
Så gik jeg i gang med at lave den smule rust, der var nødvendig for at få synet vognen.

31/01-2011
Så blev bilen synet og godkendt uden anmærkninger.
Total omkostninger i forbindelse med syn og nummerplader:
Karosseriplade = 25kr
2stk. Repkit for bagfjeder vanger a. 579 = 1158kr
1stk. Syns gebyr = 450kr
1sæt. Nummerplader = 1180
Ialt 2813kr.
Ikke mindst en rigtig god tjeneste af min karosseri smed.

Så alt i alt en god inverstering, i forhold til at have en lovlig
nysynet pisse sjov turbo E30.

06/02-2011
Så blev profilen frisket op med lidt nye billeder.

21/07-2011
Sommer sol og mere ladetryk :-D

10/10.2011
Ny turbo monteret ( t3t4Top, rated til 250@430 hk )
Og det blev den så ikke sløvere af :-D

Vil du se flere BMW E30 318i - 322i Turbo "Solgt" til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW E30 318i - 322i Turbo "Solgt"
Annonce