Toyota Celica [Tidl. bil] 1991
1.589 visninger
|
Oprettet:
Toyota Celica
Årgang:
1991
Motor:
Cylindre 4
Volume 1586
Brændstof Benzin
Gear Man
0-100 11 sek.
Top hastighed 195 km/t
den har køret 313250
skal har en ny køler ( har en ny kun 1600 kr )
og rust skal lavers nu er igen nu :)
så nu kommer den snart ud og kører
Volume 1586
Brændstof Benzin
Gear Man
0-100 11 sek.
Top hastighed 195 km/t
den har køret 313250
skal har en ny køler ( har en ny kun 1600 kr )
og rust skal lavers nu er igen nu :)
så nu kommer den snart ud og kører
Hestekræfter
HK 105
NM 142
KM/L 14,2
NM 142
KM/L 14,2
Fælge
16" og det er til sommer såå
Dæk
195/55
Undervogn
Længde 442 cm
Bredde 171 cm
Højde 130 cm
Bagagerum (nedfældet)
Påhængsvægt 600 kg
Påhængsvægt med bremse 1200 kg
Vægt 1075 kg
og soltra
Bredde 171 cm
Højde 130 cm
Bagagerum (nedfældet)
Påhængsvægt 600 kg
Påhængsvægt med bremse 1200 kg
Vægt 1075 kg
og soltra
Bilstereo
dar er ikke nore i den lige nu men dar kommer et
Styling
Interiør
Ekstra tilbehør
ikke nogen inu
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
lidt rost her og der men det kan i jo se hvor det er
den er vek nu :)
Den femte generation Celica blev indført i september 1989 for 1990 model år. De Celica fået nye økologiske styling, opgraderede hjul og dæk, og en mere kraftfuld GT-Four (USA: All-Trac). Toyota ingeniører hævdede, at den runde styling og mangel på
lige kanter øget styrke uden at tilføje vægt. Styling blev senere kopieret af andre producenter. Japanske hjemmemarked (JDM) modeller var nu SR, ZR, GT-R, Aktiv Sport (med aktiv affjedring), og GT-Four. SR og ZR blev drevet af en 3S-FE motor, mens GT-R og Active Sports kom med en 3S-GE. 3S-GTE i GT-Four har en luft-til-luft intercooler og CT26 tvilling adgang turbo på at fjerne udstødningsgas indblanding. Den JDM GT-Four har 165 kW (221 hk) og 304 Nm (224 £ · ft) af drejningsmoment, en følge af en mere aggressiv tænding forhånd og keramik turbine. Full-time 4WD system i GT-Four har tyktflydende koblingen begrænset slip center differentiale og Torsen bageste differentiale.
De nordamerikanske Celica havde fastsat sidespejle og rav forreste hjørne lyser. Alle andre modeller havde folde spejle og klar hjørne lyser. Førerens side SRS airbag er standard på alle amerikanske modeller. Basismodellen har ST 1,6 L 4A-FE, GT og GT-S blev drevet af den 2,2 L 5S-FE. Den 1.6L lignede den, der anvendes i Corolla. GT-S var vurderet til 5 hk (4 kW) mere end GT på 135 hk (101 kW, 137 PS). Den 2,2 L er designet til mere low-end moment, som tiltrak amerikanske køberes præferencer i modsætning til den høje revving motorer fra fortiden. Denne motor var i lighed med Camry motor med undtagelse af balance aksler. All-Trac var til rådighed med den forbedrede 2,0 L 3S-GTE motor. Det blev bedømt til 200 hk (149 kW; 203 PS) og £ 200 · ft (271 N · m) drejningsmoment, en stigning på 10 fra hver af den tidligere model. GT-S, og alle eksportmarkedet GT-Four er bredkroppede Liftbacks med tragtformet fendere. Den JDM GT-Four blev også tilbudt som kroppens normale.
Trim niveauer for Europa er 1,6 ST-i, 2,0 GT-i 16, og GT-Four. Den 2,0 GT-I 16 Cabriolet blev kun tilbydes i visse europæiske lande. For 1992 blev den brede krop 2,0 GT-I 16 tilbydes i Holland og Belgien. Dette er
dybest set en GT-S med 3S-GE-motor.
Modeller for Australien er SX Coupe, SX Liftback, GT-Four, og også 150 enheder limited edition GT-Four Gruppe A Rallye. Den australske biler er mindre luksuriøse end JDM og nordamerikanske modeller. Soltag var kun tilgængelig som en mulighed for SX. I første omgang havde GT-Four ikke komme med ABS, som blev standard par måneder efter indførelsen. I 1993 blev den Limited Edition WRC Trophy model tilbydes i Australien. Dette er dybest set den SX med sporten forsæder fra GT-Four, fartpilot, og specielle decals.
I august 1990 blev den brede krop GT-Four A og Convertible tilføjet i den japanske lineup. Super Live Sound System med 10 højttalere blev standard på GT-Four A og valgfri i andre modeller undtagen SR. 20-årsdagen GT-R kom i december 1990 for at fejre 20 års Celica produktion. Den Celica Cabriolet blev bygget af den amerikanske Soltag Corporation (ASC) i Californien. Det blev tilbudt som GT i USA med 5S-FE motor, eller som Type G i Japan, og 2,0 GT-I 16 Cabriolet i Europa med 3S-GE-motor. Den JDM Cabriolet har også 4WS. Den Europæiske Celica Cabriolet bibeholdt den gamle stil forkofangeren for 1992, og modtog ansigtsløftning i 1993.
LytLæs fonetisk
Ordbog - Vis detaljeret ordbog
Oversæt alle webstederKomika Magasin-SvenskFocus Online-TysklandBBC News-StorbritannienPhiladelphia Inquirer-USAG1 Globo-BrasilienOnet.pl-PolskTelegraph.co.uk-StorbritannienBild.de-TysklandVenezuela Tuya-SpanskVogue-FrankrigTom.com-KinaNouvelObs-Frankrig
Der er tre forskellige gearkasser til ST185 GT-Four. Den E150F gearkasse med 4,285 endelige udvekslingsforhold blev installeret i JDM og All-trac. Europæiske og australske modeller, samt RC / Carlos Sainz / Group A-modeller, kommer med E151F gearkassen med 3,933 ratio. Den JDM kun GT-Four Rally, en limited edition letvægts rally version kun solgt i Japan (ikke at forveksle med den australske GT-Four Grp A Rallye-modellen), har E152F gearkassen med tæt forhold til 1.-4. gear og 4,285 Den endelig procentsats. Det leveres også med stålfælge og uden aircondition, elruder, eller en effekt antenne. Den tidlige model er baseret på den normale krop, og den ansigtsløftning modellen er bred krop med runde tågelygter. Også solgt i Japan kun var GT-Four V. Dette er en økonomi udgave af kroppens normale uden alufælge, læder, eller System 10, men stadig kommer med tågelygter, elruder, og valgfri soltag. Dette blev ikke solgt i Australien.
ABS-bremser (ABS) var tilgængelige på GT-S alle fire år og var til rådighed på GT fra 1992 til 1993. ABS, Læder interiør, soltag, og System 10 Premium Sound System er ekstraudstyr på GT-S og '90-'92 All-trac, og standard på '93 All-trac. Med sin sport-stil interiør,-power
LytLæs fonetisk
Ordbog - Vis detaljeret ordbog
Oversæt alle webstederKomika Magasin-SvenskFocus Online-TysklandBBC News-StorbritannienPhiladelphia Inquirer-USAG1 Globo-BrasilienOnet.pl-PolskTelegraph.co.uk-StorbritannienBild.de-TysklandVenezuela Tuya-SpanskVogue-FrankrigTom.com-KinaNouvelObs-Frankrig
betjenes førersæde, automatisk tilt-væk rat, og fartpilot som standardudstyr, var All-Trac (kendt som GT-Four uden for USA) de dyreste Celica endnu. Med en 2,0 L turboladet 3S-GTE producerer 149 kW (200 hk), var det også en af de mest magtfulde Celicas gjort indtil nu.
Den særlige rally udgave af 5000 enheder blev kendt som GT-Four RC i Japan, Carlos Sainz (CS) i Europa (til ære for deres berømte WRC føreren) eller gruppe A Rallye i Australien. Særlige funktioner inkluderer:
en anden intercooler (WTA i modsætning til ATA), som Toyota Team Europe ønskede, så de lettere kunne tune deres WRC bil;
forskellige hætte, den vægt, der er at slippe af med varmen så hurtigt som muligt (i stedet for at øse i luft, som det er tilfældet med standard ST185 hætte);
mere aggressivt indstillet ECU;
forskellige kofanger, der er meget lettere end standard en.
Ud af 5.000 enheder, 1.800 var for det japanske marked, var 3.000 afsat til Europa, 150 i Australien, 25 i Singapore, og et par blev eksporteret til New Zealand og generelle markeder.
LytLæs fonetisk
Ordbog - Vis detaljeret ordbog
Oversæt alle webstederKomika Magasin-SvenskFocus Online-TysklandBBC News-StorbritannienPhiladelphia Inquirer-USAG1 Globo-BrasilienOnet.pl-PolskTelegraph.co.uk-StorbritannienBild.de-TysklandVenezuela Tuya-SpanskVogue-FrankrigTom.com-KinaNouvelObs-Frankrig
I august 1991 for 1992-modellen år Toyota facelifted til Celica. Ændringer omfattede:
Stivere anti roll bar er tilføjet, og ophængningsfjeder satser blev forhøjet;
Nye tre-vejs katalysator;
Forbedret gear frontlift og en kortere gearskifte;
Ny 5S-FE, der producerer 100 kW (134 hk) og 196 Nm (145 £ · ft) af drejningsmoment;
Forskiver var nu 277 mm (10,9 ") og ventileret;
Det forreste drev modeller (undtagen den nordamerikanske GT-S, som brugte de samme forreste kofanger som 4WD modeller) modtog en ny stil kofanger;
North American GT-modeller fik standard tågelygter;
15 i hjulene på ZR, GT, og SX modeller er udstyret med Dunlop 205/55VR dæk;
Toyota (T) emblemer på hætten og stammen;
Baglygter redesign (med røg rød ramme);
Ny runde tåge lys til JDM GT-Four A;
Udgåede modeller: 4WS SR, Aktiv Sport, og normal krop GT-Four.
»A« er blevet droppet fra 'GT-Four A' og den brede krop turbo model var simpelthen kendt som GT-Four.
Den JDM kun GT-Four Rally bruger wide body shell.
Cruise Control Package, SD Package og Luksus pakke blev
ekstraudstyr på JDM modeller.
Eddie Murphy gjorde tv-reklamer i Japan for 5. generation Celica, fremme styling og Super Live Sound System. http://www.youtube.com/watch?v=VWBponY_GyM
LytLæs fonetisk
Ordbog - Vis detaljeret ordbog
Oversæt alle webstederKomika Magasin-SvenskFocus Online-TysklandBBC News-StorbritannienPhiladelphia Inquirer-USAG1 Globo-BrasilienOnet.pl-PolskTelegraph.co.uk-StorbritannienBild.de-TysklandVenezuela Tuya-SpanskVogue-FrankrigTom.com-KinaNouvelObs-Frankrig
den er vek nu :)
Den femte generation Celica blev indført i september 1989 for 1990 model år. De Celica fået nye økologiske styling, opgraderede hjul og dæk, og en mere kraftfuld GT-Four (USA: All-Trac). Toyota ingeniører hævdede, at den runde styling og mangel på
lige kanter øget styrke uden at tilføje vægt. Styling blev senere kopieret af andre producenter. Japanske hjemmemarked (JDM) modeller var nu SR, ZR, GT-R, Aktiv Sport (med aktiv affjedring), og GT-Four. SR og ZR blev drevet af en 3S-FE motor, mens GT-R og Active Sports kom med en 3S-GE. 3S-GTE i GT-Four har en luft-til-luft intercooler og CT26 tvilling adgang turbo på at fjerne udstødningsgas indblanding. Den JDM GT-Four har 165 kW (221 hk) og 304 Nm (224 £ · ft) af drejningsmoment, en følge af en mere aggressiv tænding forhånd og keramik turbine. Full-time 4WD system i GT-Four har tyktflydende koblingen begrænset slip center differentiale og Torsen bageste differentiale.
De nordamerikanske Celica havde fastsat sidespejle og rav forreste hjørne lyser. Alle andre modeller havde folde spejle og klar hjørne lyser. Førerens side SRS airbag er standard på alle amerikanske modeller. Basismodellen har ST 1,6 L 4A-FE, GT og GT-S blev drevet af den 2,2 L 5S-FE. Den 1.6L lignede den, der anvendes i Corolla. GT-S var vurderet til 5 hk (4 kW) mere end GT på 135 hk (101 kW, 137 PS). Den 2,2 L er designet til mere low-end moment, som tiltrak amerikanske køberes præferencer i modsætning til den høje revving motorer fra fortiden. Denne motor var i lighed med Camry motor med undtagelse af balance aksler. All-Trac var til rådighed med den forbedrede 2,0 L 3S-GTE motor. Det blev bedømt til 200 hk (149 kW; 203 PS) og £ 200 · ft (271 N · m) drejningsmoment, en stigning på 10 fra hver af den tidligere model. GT-S, og alle eksportmarkedet GT-Four er bredkroppede Liftbacks med tragtformet fendere. Den JDM GT-Four blev også tilbudt som kroppens normale.
Trim niveauer for Europa er 1,6 ST-i, 2,0 GT-i 16, og GT-Four. Den 2,0 GT-I 16 Cabriolet blev kun tilbydes i visse europæiske lande. For 1992 blev den brede krop 2,0 GT-I 16 tilbydes i Holland og Belgien. Dette er
dybest set en GT-S med 3S-GE-motor.
Modeller for Australien er SX Coupe, SX Liftback, GT-Four, og også 150 enheder limited edition GT-Four Gruppe A Rallye. Den australske biler er mindre luksuriøse end JDM og nordamerikanske modeller. Soltag var kun tilgængelig som en mulighed for SX. I første omgang havde GT-Four ikke komme med ABS, som blev standard par måneder efter indførelsen. I 1993 blev den Limited Edition WRC Trophy model tilbydes i Australien. Dette er dybest set den SX med sporten forsæder fra GT-Four, fartpilot, og specielle decals.
I august 1990 blev den brede krop GT-Four A og Convertible tilføjet i den japanske lineup. Super Live Sound System med 10 højttalere blev standard på GT-Four A og valgfri i andre modeller undtagen SR. 20-årsdagen GT-R kom i december 1990 for at fejre 20 års Celica produktion. Den Celica Cabriolet blev bygget af den amerikanske Soltag Corporation (ASC) i Californien. Det blev tilbudt som GT i USA med 5S-FE motor, eller som Type G i Japan, og 2,0 GT-I 16 Cabriolet i Europa med 3S-GE-motor. Den JDM Cabriolet har også 4WS. Den Europæiske Celica Cabriolet bibeholdt den gamle stil forkofangeren for 1992, og modtog ansigtsløftning i 1993.
LytLæs fonetisk
Ordbog - Vis detaljeret ordbog
Oversæt alle webstederKomika Magasin-SvenskFocus Online-TysklandBBC News-StorbritannienPhiladelphia Inquirer-USAG1 Globo-BrasilienOnet.pl-PolskTelegraph.co.uk-StorbritannienBild.de-TysklandVenezuela Tuya-SpanskVogue-FrankrigTom.com-KinaNouvelObs-Frankrig
Der er tre forskellige gearkasser til ST185 GT-Four. Den E150F gearkasse med 4,285 endelige udvekslingsforhold blev installeret i JDM og All-trac. Europæiske og australske modeller, samt RC / Carlos Sainz / Group A-modeller, kommer med E151F gearkassen med 3,933 ratio. Den JDM kun GT-Four Rally, en limited edition letvægts rally version kun solgt i Japan (ikke at forveksle med den australske GT-Four Grp A Rallye-modellen), har E152F gearkassen med tæt forhold til 1.-4. gear og 4,285 Den endelig procentsats. Det leveres også med stålfælge og uden aircondition, elruder, eller en effekt antenne. Den tidlige model er baseret på den normale krop, og den ansigtsløftning modellen er bred krop med runde tågelygter. Også solgt i Japan kun var GT-Four V. Dette er en økonomi udgave af kroppens normale uden alufælge, læder, eller System 10, men stadig kommer med tågelygter, elruder, og valgfri soltag. Dette blev ikke solgt i Australien.
ABS-bremser (ABS) var tilgængelige på GT-S alle fire år og var til rådighed på GT fra 1992 til 1993. ABS, Læder interiør, soltag, og System 10 Premium Sound System er ekstraudstyr på GT-S og '90-'92 All-trac, og standard på '93 All-trac. Med sin sport-stil interiør,-power
LytLæs fonetisk
Ordbog - Vis detaljeret ordbog
Oversæt alle webstederKomika Magasin-SvenskFocus Online-TysklandBBC News-StorbritannienPhiladelphia Inquirer-USAG1 Globo-BrasilienOnet.pl-PolskTelegraph.co.uk-StorbritannienBild.de-TysklandVenezuela Tuya-SpanskVogue-FrankrigTom.com-KinaNouvelObs-Frankrig
betjenes førersæde, automatisk tilt-væk rat, og fartpilot som standardudstyr, var All-Trac (kendt som GT-Four uden for USA) de dyreste Celica endnu. Med en 2,0 L turboladet 3S-GTE producerer 149 kW (200 hk), var det også en af de mest magtfulde Celicas gjort indtil nu.
Den særlige rally udgave af 5000 enheder blev kendt som GT-Four RC i Japan, Carlos Sainz (CS) i Europa (til ære for deres berømte WRC føreren) eller gruppe A Rallye i Australien. Særlige funktioner inkluderer:
en anden intercooler (WTA i modsætning til ATA), som Toyota Team Europe ønskede, så de lettere kunne tune deres WRC bil;
forskellige hætte, den vægt, der er at slippe af med varmen så hurtigt som muligt (i stedet for at øse i luft, som det er tilfældet med standard ST185 hætte);
mere aggressivt indstillet ECU;
forskellige kofanger, der er meget lettere end standard en.
Ud af 5.000 enheder, 1.800 var for det japanske marked, var 3.000 afsat til Europa, 150 i Australien, 25 i Singapore, og et par blev eksporteret til New Zealand og generelle markeder.
LytLæs fonetisk
Ordbog - Vis detaljeret ordbog
Oversæt alle webstederKomika Magasin-SvenskFocus Online-TysklandBBC News-StorbritannienPhiladelphia Inquirer-USAG1 Globo-BrasilienOnet.pl-PolskTelegraph.co.uk-StorbritannienBild.de-TysklandVenezuela Tuya-SpanskVogue-FrankrigTom.com-KinaNouvelObs-Frankrig
I august 1991 for 1992-modellen år Toyota facelifted til Celica. Ændringer omfattede:
Stivere anti roll bar er tilføjet, og ophængningsfjeder satser blev forhøjet;
Nye tre-vejs katalysator;
Forbedret gear frontlift og en kortere gearskifte;
Ny 5S-FE, der producerer 100 kW (134 hk) og 196 Nm (145 £ · ft) af drejningsmoment;
Forskiver var nu 277 mm (10,9 ") og ventileret;
Det forreste drev modeller (undtagen den nordamerikanske GT-S, som brugte de samme forreste kofanger som 4WD modeller) modtog en ny stil kofanger;
North American GT-modeller fik standard tågelygter;
15 i hjulene på ZR, GT, og SX modeller er udstyret med Dunlop 205/55VR dæk;
Toyota (T) emblemer på hætten og stammen;
Baglygter redesign (med røg rød ramme);
Ny runde tåge lys til JDM GT-Four A;
Udgåede modeller: 4WS SR, Aktiv Sport, og normal krop GT-Four.
»A« er blevet droppet fra 'GT-Four A' og den brede krop turbo model var simpelthen kendt som GT-Four.
Den JDM kun GT-Four Rally bruger wide body shell.
Cruise Control Package, SD Package og Luksus pakke blev
ekstraudstyr på JDM modeller.
Eddie Murphy gjorde tv-reklamer i Japan for 5. generation Celica, fremme styling og Super Live Sound System. http://www.youtube.com/watch?v=VWBponY_GyM
LytLæs fonetisk
Ordbog - Vis detaljeret ordbog
Oversæt alle webstederKomika Magasin-SvenskFocus Online-TysklandBBC News-StorbritannienPhiladelphia Inquirer-USAG1 Globo-BrasilienOnet.pl-PolskTelegraph.co.uk-StorbritannienBild.de-TysklandVenezuela Tuya-SpanskVogue-FrankrigTom.com-KinaNouvelObs-Frankrig

Toyota Celica
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.329
er den nogen speciel model du søger ellre specielle krav eller hvordan?