Chevrolet Camaro [Tidl. bil] 1970
10.773 visninger
|
Oprettet:
Chevrolet Camaro
Årgang:
1970
Motor:
Chevrolet BB 632 cui. Big Chief Scott Shafiroff Racing Engine:
Dart Big "M" Tall Deck Block w/Splayed 4 Bolt Main Caps
Callies 4340 Magnum Plus 4.750" Stroke Steel Crank
Callies 4340 6.660" H-Beam Steel Rods w/ARP 2000 Bolts
Clevite 77 "H" Series Main & Rod Bearings
Ross/SSRE Custom 10.75-1 Forged Aluminum Pistons Total Seal Plasma Moly Ring Set
SSRE/Comp Cams Custom "7/4 Swap" Camshaft
Comp Cams Solid Roller Lifters
Cloyes Billet True Roller Timing Set w/Torrington Bearing
SSRE/Dart Big Chief Fully CNC Ported Aluminum Heads
Titanium Intake Valves 1.640" Manley Nextek Roller Springs
10° Titanium Retainers
ARP Head Studs w/Parallel Ground Washers
T&D Pro Series Shaft Rockers
Chromemoly (1) Piece .080" Wall Pushrods
FelPro HP Head Gaskets w/Pre-Flattened Steel Wire
Edelbrock Dominator Intake w/"SuperMod" Porting SSRE/Moroso Pro Windage Series Oil Pan
Moroso Race Prepped Oil Pump w/Tig Welded HD Pickup
GM Performance Chrome Cover w/Billet Timing Pointer
Hi-Performance Harmonic Balancer
Aluminum Sheet Metal Valve Covers
Complete Assembly Internally Balanced
SFI fuidamper.
SFI startkrans.
MSD digital 6 Plus.
Karburator:
Holley 1150 Competition 4500HP Dominator.
Køling:
Stor alukøler med 2 stk. kraftige elektriske ventilatorer. separat oliekøler til gear. Separat oliekøler til motor.
Udstødning:
2,3/4 tommer headers.
3 tommer dobbelt udstødning.
Nos: Big Shot med justerbar progressive gas controller. Termostatstyret varmer til flaske.
Dart Big "M" Tall Deck Block w/Splayed 4 Bolt Main Caps
Callies 4340 Magnum Plus 4.750" Stroke Steel Crank
Callies 4340 6.660" H-Beam Steel Rods w/ARP 2000 Bolts
Clevite 77 "H" Series Main & Rod Bearings
Ross/SSRE Custom 10.75-1 Forged Aluminum Pistons Total Seal Plasma Moly Ring Set
SSRE/Comp Cams Custom "7/4 Swap" Camshaft
Comp Cams Solid Roller Lifters
Cloyes Billet True Roller Timing Set w/Torrington Bearing
SSRE/Dart Big Chief Fully CNC Ported Aluminum Heads
Titanium Intake Valves 1.640" Manley Nextek Roller Springs
10° Titanium Retainers
ARP Head Studs w/Parallel Ground Washers
T&D Pro Series Shaft Rockers
Chromemoly (1) Piece .080" Wall Pushrods
FelPro HP Head Gaskets w/Pre-Flattened Steel Wire
Edelbrock Dominator Intake w/"SuperMod" Porting SSRE/Moroso Pro Windage Series Oil Pan
Moroso Race Prepped Oil Pump w/Tig Welded HD Pickup
GM Performance Chrome Cover w/Billet Timing Pointer
Hi-Performance Harmonic Balancer
Aluminum Sheet Metal Valve Covers
Complete Assembly Internally Balanced
SFI fuidamper.
SFI startkrans.
MSD digital 6 Plus.
Karburator:
Holley 1150 Competition 4500HP Dominator.
Køling:
Stor alukøler med 2 stk. kraftige elektriske ventilatorer. separat oliekøler til gear. Separat oliekøler til motor.
Udstødning:
2,3/4 tommer headers.
3 tommer dobbelt udstødning.
Nos: Big Shot med justerbar progressive gas controller. Termostatstyret varmer til flaske.
Hestekræfter
Dynokørt i usa 1004 hk. uden gas med 32 grader tænding.
Gas fra 250-400 hk.
Total HK: 1404 hk.
Gas fra 250-400 hk.
Total HK: 1404 hk.
Fælge
10.5 tomme bag med 3.5 tomme frontrunners for.
Dæk
Mickey Thompson gadeslick
Undervogn
9 tommer med spole 3.50 gearing ophængt i 4 link.
Bremser:
Store ventilerede Wilwood bremser for samt bag med forlængede kraftige hjulbolte. Ny kraftig bremseforstærker. Ny bremseskærm.
Bremser:
Store ventilerede Wilwood bremser for samt bag med forlængede kraftige hjulbolte. Ny kraftig bremseforstærker. Ny bremseskærm.
Bilstereo
Ingen.
Styling
?
Interiør
10 punkts bur, ny håndsyet kabine med nyt loft, ombetrukket instrumentbræt i læder, håndsyet rat i læder, nye Sparco letvægtsæder, nye tæpper, 5 punkt sele.
Ekstra tilbehør
Chassiet:
Original Big Block Camaro 1970 1/2.
Bilen har været totalt adskilt og bygget som en 7.5 sek. racebil med komplet 10 punkts bur, forstærket ramme, bagtøj ophængt i 4link, bremseskærm m.m.
Bilen er lettet 325 kg med glasfiberfront, glasfiber skærme, glasfiber døre, glasfiber bagklap, glasfiber kofangere samt lexan ruder hele vejen rundt.
Bilen er godkendt og har vognbog.
Godkendt brændstoftank (fuelcell) i bagagerum med ny højtryks pumpe samt nye fuel slanger.
Original Big Block Camaro 1970 1/2.
Bilen har været totalt adskilt og bygget som en 7.5 sek. racebil med komplet 10 punkts bur, forstærket ramme, bagtøj ophængt i 4link, bremseskærm m.m.
Bilen er lettet 325 kg med glasfiberfront, glasfiber skærme, glasfiber døre, glasfiber bagklap, glasfiber kofangere samt lexan ruder hele vejen rundt.
Bilen er godkendt og har vognbog.
Godkendt brændstoftank (fuelcell) i bagagerum med ny højtryks pumpe samt nye fuel slanger.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er nybygget efter dragrace reglementet til 7.5 sek. på 402 meter med godkendt vognbog.
Bilen er samtidig indregistreret på danske nummerplader.
Bilen er kåret som Danmarks hurtigste gadebil 2009 - 2010.
Bilen er oprindeligt bygget af mig, men ombygget til godkendt 7.5 sek. bil af USA Autodele i Odense samt Holmeren i Ølstykke gennem Frank Jørgensen.
Byggepris kr. 1.100.000.
Bilen er samtidig indregistreret på danske nummerplader.
Bilen er kåret som Danmarks hurtigste gadebil 2009 - 2010.
Bilen er oprindeligt bygget af mig, men ombygget til godkendt 7.5 sek. bil af USA Autodele i Odense samt Holmeren i Ølstykke gennem Frank Jørgensen.
Byggepris kr. 1.100.000.

Chevrolet Camaro
sep 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 153
Total lækker bil. Men det har så også kostet et par kroner og sikkert endnu flere timer.
Skal da også lige love for den er i spændende selvskab.
Fed garage også
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 10
Hej den er bare super super fin.... smed lige en stemme...
Kigt evt forbi min Chevelle...
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 66 Biler: 13 Svar: 1
lækker camaro du har dig der, smed lige en høj, havde desværrer ikke flere ekster høje, ellers havde den fået en.. tjek evt min nova ud
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.440
Damn man den er nizzle! og så over 1000 hk
maj 2009
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 122
Lækker Camaro!!
maj 2005
Følger: 58 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.124
Skal man gøre noget, kan man ligeså godt gøre det ordentligt.
Super flot og kanon opbygning der er lavet der, nøj den vogn skal da med en tur i drømmeland.
HazzarD
jul 2007
Følger: 162 Følgere: 142 Biler: 29 Emner: 5 Svar: 319
alt for fedt med kabine er lavet sådan der og ikke ser "strippet ud
jan 2010
Følger: 105 Følgere: 98 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 394
fed camaro den ser sgu godt ud den får en extra høj af mig kig evt forbi min focus og kast en stemme og gernde kommen tar mvh jim
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 488
Den er bare mægtig fin den Camaro. Jeg så den sidste år tror jeg nok i holeby hvor den så meget meget ny ud.. Har du været oppe hos holmeren i den? Jeg kommer nemlig meget der oppe hos B.S, Gazz osv. Men flot det er den sgu og gennemført. Jeg kan se der skal nogen flere penge i min gamle kadett
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 238
Shafiroff bygger nogen super fede motore så bare for motoren for du en ekstra høj. At du så samtidig har fået lavet bur hos holmeren som er mega dygtig plus lækre billeder af undervognen , kabine og så siger du den er inregistreret... hvis jeg kunne havde du fået ekstra ekstra ekstra høj !!!!
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 12
God damn det er real projekt det her! Den er virkelig fed og må alligevel være lidt af en oplevelse at blive slynget ned af 1/4 milen... Men jeg kan ikke lade være med at savle over bilerne der holder ved af også=)
Det kræver en x-tra høj når man ser hvad andre får høj for herinde!!
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 56 Svar: 124
Den er for fed....
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2
Fin bil du har dig der